abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 maart 2004 @ 21:16:12 #1
63217 -eXtAsE-
Can't Get Enough..
pi_18049817
ik heb, net als vele andere meiden/vrouwen, last van striae op de zijkant van mn heupen.. ik vind dit echt lelijk, en ben echt op zoek naar iets wat hiertegen zou kunnen helpen.. heb wel al vaak gehoord dat hier nix meer tegen helpt als ze er een maal zitten.. :'( maar misschien dat een van jullie toch een middeltje weet om ze iets minder zichtbaar te laten worden ofzo? gebruik sinds een tijdje wel vitamine-E creme en moet zeggen dat die wel helpt te voorkomen dat er nieuwe strepen ontstaan! ik zit er nog het meest mee dat die strepen boven mn broek uitkomen.. veel mensen vragen dan wat je daar hebt zitten, of t littekens zijn ofzo
I'll Try Being Smarter If You Try Being Nicer :)
pi_18050023
geen idee eigenlijk, t zal wel minder worden naarmate je ouder wordt. Maar valt niet zo veel aan te doen hoor, en daarbij, TALLOZE vrouwen/meiden hebben er last van, dus als ze vragen wat t is zeg je: "nee, dat zijn geen littekens sukkel, dat zijn groeistrepen".

(:
  maandag 29 maart 2004 @ 21:27:46 #3
63217 -eXtAsE-
Can't Get Enough..
pi_18050171
dat ga ik onthouden haha
vind t alleen zo kut als je in bikini rondloopt ofzo.. dan valt t nog meer op
pi_18050572
ik hoorde dat als je een keer flink gaat zonnen in turkije ofzo dat die strepen verkleuren en dat je ze veel minder ziet! ook als je weer lichter wordt in de loop vd winter
Strawberry Flavour..
pi_18051235
Moet je Calendulan creme/zalf opsmeren van de VSM
Dat schijnt heel goed te helpen !!!!
Is te koop bij de drogist.

BTW, dit staat op de site van VSM onder striae :

++Striae of striemen zijn rode of blauwpaarsige strepen die voor kunnen komen op de borsten, buik, heupen, billen en bovenbenen. Het zijn kleine scheurtjes in de elastische vezeltjes in uw huid. Striae ontstaan wanneer het lichaam in omvang toeneemt, bijvoorbeeld als u zwanger bent. De buik en borsten zwellen dan vooral op; men spreekt hier van ‘zwangerschapsstriemen’.
Eenmaal ontstane zwangerschapsstriemen zijn niet meer weg te halen, maar gelukkig verbleken ze na verloop van tijd waardoor ze veel minder opvallen. Ze vormen dan bleke tot wittige strepen over de huid. Om uw huid soepel te houden, kunt u zich dagelijks na het douchen goed inmasseren met een bodymilk of met Calendulan. Tijdens de zwangerschap de zwellende buik en borsten tweemaal daags insmeren++

[ Bericht 77% gewijzigd door Kimmster op 29-03-2004 22:05:27 (toevoeging) ]
pi_18051322
en ik ben een mannetjes en ik heb ook last van een vorm van striae, kweet niet waarom maar achter op mijn rug heb ik ook die littekens of wat het ook zijn...weinig aan te doen zei dermatoloog
  maandag 29 maart 2004 @ 22:05:13 #7
81237 releaze
best of both worlds
pi_18051366
ohwell. ze worden wat lichter naarmate de tijd verstrijkt, eh.

ik heb ze over mn hele lichaam. (ben ook wel een beetje dik) Baal wel gigantisch van de strepen op m'n borsten. Beetje zon, kort truitje en de lichte strepen springen eruit.. Sucks :/
pi_18051484
Anti striae crème van Biodermal misschien .
  maandag 29 maart 2004 @ 22:35:18 #9
63217 -eXtAsE-
Can't Get Enough..
pi_18052374
quote:
Op maandag 29 maart 2004 22:01 schreef Kimmster het volgende:
Moet je Calendulan creme/zalf opsmeren van de VSM
Dat schijnt heel goed te helpen !!!!
Is te koop bij de drogist.

BTW, dit staat op de site van VSM onder striae :

++Striae of striemen zijn rode of blauwpaarsige strepen die voor kunnen komen op de borsten, buik, heupen, billen en bovenbenen. Het zijn kleine scheurtjes in de elastische vezeltjes in uw huid. Striae ontstaan wanneer het lichaam in omvang toeneemt, bijvoorbeeld als u zwanger bent. De buik en borsten zwellen dan vooral op; men spreekt hier van ‘zwangerschapsstriemen’.
Eenmaal ontstane zwangerschapsstriemen zijn niet meer weg te halen, maar gelukkig verbleken ze na verloop van tijd waardoor ze veel minder opvallen. Ze vormen dan bleke tot wittige strepen over de huid. Om uw huid soepel te houden, kunt u zich dagelijks na het douchen goed inmasseren met een bodymilk of met Calendulan. Tijdens de zwangerschap de zwellende buik en borsten tweemaal daags insmeren++
klinkt wel goed.. ga denk ik binnenkort eens een drogist (neem aan dat je dat daar kan halen?) binnenlopen om eens te kijken..
hoop dat t niet al te duur is? :s
  maandag 29 maart 2004 @ 22:36:12 #10
63217 -eXtAsE-
Can't Get Enough..
pi_18052403
quote:
Op maandag 29 maart 2004 22:08 schreef schatje het volgende:
Anti striae crème van Biodermal misschien .
heb al eens ergens gelezen (in een of ander blad dat die producten test) dat dat helemaal niet helpt.. en dat t nog superduur is ook..
pi_18052481
quote:
Op maandag 29 maart 2004 22:35 schreef -eXtAsE- het volgende:

[..]

klinkt wel goed.. ga denk ik binnenkort eens een drogist (neem aan dat je dat daar kan halen?) binnenlopen om eens te kijken..
hoop dat t niet al te duur is? :s
Ja het is gewoon bij de Kruidvat e.d te verkrijgen.
Hier staat het achter de kassa dus je moet er wel even naar vragen.
Je hebt emulsie/creme en zalf.
Persoonlijk zou ik zelf kiezen voor de emulsie of creme, de zalf is namelijk erg vet en trekt niet snel in.
Volgens mij is het niet zo duur en is het ook in kleinere tubes te verkrijgen zodat je niet meteen een grote tube hoeft te kopen.
Ik heb al verschillende keren gehoord dat dit echt goed helpt.
Het is trouwens ook verkrijgbaar bij de apotheek.
Veel succes ermee en houd ons op de hoogte !

Op http://www.vsm.nl staan trouwens de prijzen vermeld bij de producten.
pi_18052558
Calendulan Emulsie

Samenstelling:
Per 100 g: Calendula officinalis oertinctuur 10 g, Camphora officinalis D1=oertinctuur 5 g, in emulsiebasis met Hamamelisextract HAB.

Toepassing:
Calendulan emulsie is een homeopathisch geneesmiddel dat wordt toegepast bij de behandeling van lichte verwondingen zoals schaaf- en snijwonden, zweertjes, tepelkloven, eerstegraads brandwonden, waterpokken, huidirritatie, schrale huid en jeuk. Ter voorkoming van doorliggen en overmatige littekenvorming. Calendulan emulsie heeft een desinfecterende, verkoelende, jeukstillende en ontstekingsremmende werking en bevordert het wondherstel.

Dosering:
De emulsie is uitsluitend bestemd voor uitwendig gebruik. Vóór gebruik de emulsie schudden. Tenzij anders is voorgeschreven, de emulsie twee tot driemaal daags op de aangedane huid aanbrengen en licht inmasseren.

Consumenten prijs inclusief btw:
¤ 6,95
pi_18052578
Calendulan Creme

Samenstelling:
Per 100 g: Calendula officinalis oertinctuur 10 g in crèmebasis.

Toepassing:
Calendulan crème is een homeopathisch geneesmiddel, dat wordt toegepast bij lichte verwondingen zoals schaaf- en snijwonden, huidirritatie en oppervlakkige brandwonden (met intacte huid).
Bij lichte verwondingen en oppervlakkige brandwonden is de huid en eventueel onderliggend bindweefsel beschadigd. Als reactie op de verwonding komt in de omliggende huidcellen en weefsels een genezingsproces op gang die tot doel heeft de gevolgen van de verwonding zoveel mogelijk te beperken en de beschadigde huid en weefsels zo spoedig mogelijk te herstellen of te vervangen. Verwondingen bij het homeopathische geneesmiddelbeeld van Calendulan crème, zoals lichte schaaf- en snijwonden en oppervlakkige brandwonden, gaan gepaard met een branderig en prikkend gevoel. Calendulan crème bevordert een natuurlijke wondgenezing.

Dosering:
Calendulan crème is uitsluitend bestemd voor uitwendig gebruik. De crème 2 tot 3 maal daags op de aangedane huid aanbrengen en licht inmasseren.

¤ 4,60 (30 gr) / ¤ 8,25 (80 gr)
pi_18052597
Calendulan Zalf

Samenstelling:
Per 100 g: Calendula officinalis oertinctuur 10 g in zalfbasis.

Toepassing:
Calendulan zalf is een homeopathisch geneesmiddel, dat wordt toegepast bij lichte verwondingen zoals schaaf- en snijwonden, huidirritatie en oppervlakkige brandwonden (met intacte huid).
Bij lichte verwondingen en oppervlakkige brandwonden is de huid en eventueel onderliggend bindweefsel beschadigd. Als reactie op de verwonding komt in de omliggende huidcellen en weefsels een genezingsproces op gang dat tot doel heeft de gevolgen van de verwonding zoveel mogelijk te beperken en de beschadigde huid en weefsels zo spoedig mogelijk te herstellen of te vervangen. Verwondingen bij het homeopathisch geneesmiddelbeeld van Calendula officinalis, zoals lichte schaaf- en snijwonden en oppervlakkige brandwonden, gaan gepaard met een branderig en prikkend gevoel. Calendulan zalf bevordert een natuurlijke wondgenezing.
De verschillen tussen Calendulan gelei en Calendulan zalf zitten in de toepassing. De gelei wordt gemakkelijk opgenomen en droogt snel op. De zalf blijft langere tijd inwerken en laat zich vooral goed toepassen onder een verband. Calendulan zalf kan ook gebruikt worden ter voorkoming van overmatige littekenvorming.

Dosering:
Calendulan zalf is uitsluitend bestemd voor uitwendig gebruik. De zalf 2 tot 3 maal daags op de aangedane huid aanbrengen en licht inmasseren. De ingesmeerde huid kan afgedekt worden, om vlekken in kleding te voorkomen.

¤ 4,60 (30 gr) / ¤ 8,25 (80 gr)
pi_18052621
En dan is er ook nog gelei,

Calendulan gelei

Samenstelling:
Per 100 g gelei: Calendula officinalis oertinctuur 10 g in geleibasis met Hamamelisextract HAB.

Toepassing:
Calendulan gelei is een homeopathisch geneesmiddel, dat wordt toegepast bij lichte verwondingen zoals schaaf- en snijwonden, huidirritatie en oppervlakkige brandwonden (met intacte huid).
Bij lichte verwondingen en oppervlakkige brandwonden is de huid en eventueel onderliggend bindweefsel beschadigd. Als reactie op de verwonding komt in de omliggende huidcellen en weefsels een genezingsproces op gang dat tot doel heeft de gevolgen van de verwonding zoveel mogelijk te beperken en de beschadigde huid en weefsels zo spoedig mogelijk te herstellen of te vervangen. Verwondingen bij het homeopathisch geneesmiddelbeeld van Calendula officinalis, zoals lichte schaaf- en snijwonden en oppervlakkige brandwonden, gaan gepaard met een branderig en prikkend gevoel. Calendulan zalf bevordert een natuurlijke wondgenezing.

Dosering:
Calendulan gelei is uitsluitend bestemd voor uitwendig gebruik. Calendulan gelei 2 tot 3 maal daags op de aangedane huid aanbrengen en licht inmasseren.

¤ 4,60 (30 gr)
pi_18052641
Geen dank
pi_18082483
ps: je ziet hier steeds de Calendula langskomen ... Voor de wat meer op de werkelijke (leesbare) Nederlandse markt betreft is dit gewoon de goudsbloem. Als je dus een extract cremmetje van de goudsbloem tegenkomt, is het ook prima.
1 nadeel met al die cremmetjes: al zit er maar 1 molecuul calendula in, dan mag het er al op staan

Ook een idee: vitamine E puur op de strepen zetten (bijv. zo'n capsule open maken en op de huid doen) of een creme met vitamine E (moet wel veel E inzitten, anders werkt het niet!)
  woensdag 31 maart 2004 @ 16:43:34 #18
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_18086740
Ik heb ook iets striae overgehouden aan een zwangerschap. Zwanger bleef ik niet, maar de striae bleef wel... Het waren dunne rode streepjes, die al snel bleek werden.
Vitamine E spul hielp ietsje, calendula voor geen meter.
Het enige wat echt goed hielp was een anti-littekenpleister. Die heb ik een aantal maanden op de ergste gedeeltes gedragen en het hielp de strepen te vervagen tot ze nauwelijks zichtbaar meer waren. Ik geloof dat het van Hansaplast was en het zag eruit als een wittige dikke pleister. Die kan ik dus echt aanraden.
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
  woensdag 31 maart 2004 @ 16:46:45 #19
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_18086823
Het blijft toch zitten, wat je ook probeert. Je kunt het hoogstens met smeerseltjes minder maken. Ik heb het van een tijdje flink stevig zijn (zeg maar 1,5 maal wat ik nu weeg en nu ben ik primaperfecta) een jaartje of 12 geleden. Smeerde me gek, maar ze blijven zitten ...
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_18088680
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 16:43 schreef merdeka het volgende:
Het enige wat echt goed hielp was een anti-littekenpleister. Die heb ik een aantal maanden op de ergste gedeeltes gedragen en het hielp de strepen te vervagen tot ze nauwelijks zichtbaar meer waren.
djee een aantal maanden?! das wel erg lang..
Strawberry Flavour..
  woensdag 31 maart 2004 @ 18:18:04 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_18088837
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 13:27 schreef Bright het volgende:
ps: je ziet hier steeds de Calendula langskomen ... Voor de wat meer op de werkelijke (leesbare) Nederlandse markt betreft is dit gewoon de goudsbloem. Als je dus een extract cremmetje van de goudsbloem tegenkomt, is het ook prima.
1 nadeel met al die cremmetjes: al zit er maar 1 molecuul calendula in, dan mag het er al op staan

Ook een idee: vitamine E puur op de strepen zetten (bijv. zo'n capsule open maken en op de huid doen) of een creme met vitamine E (moet wel veel E inzitten, anders werkt het niet!)
Vitamine E kan helpen maar wel even weten dat een te veel aan vitamine E in bepaalde gevallen met name zwangerschap gevaarlijk kan zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_18088892
Palmer's! Helpt bij mij echt super goed, te koop bij Etos.
  donderdag 1 april 2004 @ 09:22:43 #23
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_18100842
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 18:09 schreef -moi- het volgende:

[..]

djee een aantal maanden?! das wel erg lang..
Jep... maar het is dan ook iets waar de meeste vrouwen niet of nauwelijks meer vanaf komen, dus een paar maandjes zo'n pleister dragen is wel de moeite waard als het helpt

Bovendien heb ik het in de winter gedaan, dan loop je toch je buik niet te showen - en erg vervelend zitten die pleisters eigenlijk niet.
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
pi_18100956
Ik heb altijd geleerd dat je vitamines tot je moet nemen, oftewel smeren helpt niet!
pi_18102453
smeren helpt wel degelijk, na 3 maanden elke dag met die cacaobotercreme smeren zie ik dus echt wel de verbetering.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')