Toen ik thuis kwam van Harderwijk, wilde ik me om gaan kleden om te gaan feesten. Me ma begon tegen me tekeer te gaan, wanneer ik ging leren, want ik moest naar theorie! Ik zei: "Komt wel goed".
ikke naar boven, me opmaken enzo! Ik naar beneden lopen! Schreeuwt me ma wat ik ging doen. Ikke zei dak naar de stad ging, hoelaat moesik thuis zijn? Ze zei dus iets wat me helemaal niet aanstond, dit was precies hetzelfde van voor me verjaardag. Terwijl ze tegen mij zei: voor alles is een leeftijd, en elk jaar verandert er wel iets!
Ik begon tegenwoord te geven. Toen droeg ze me op om naar binnen te gaan en dak niet meer buiten mocht komen. Normaal gesproken laat ik me altijd op me kop zitten door me ouders maar nu niet, ik deed me jas aan en ging naar de stad!
Het was daar wel heel erg gezellig, dus ik belde naar huis dat ik niet op theorie ging en dat ik heel laat thuis kwam. (nooit eerder gedaan) Ze zei nix terug.
Ikke kwam 00:30u thuis en ging naar bed. Kwam me ma men kamer binnengestormd: wat ik hier kwam doen.
Ikke verbaast: uhh wonen duh!
Ikke lekker geslapen, komt ze me om HALF NEGEN wakker maken, (als ik ergens een hekel aan heb)dat ik naar het CBR moest bellen!
Nu gaat ze men scooter ook weer terug brengen! Ik snap het niet, dit is de eerste keer dat ik niet luister en gelijk wordt alles van me afgepakt. Ik ga nu gewoon 2 weken bij een vriendin blijven slapen, want ik trek dit niet. En al helemaal een kado dat ik van hun heb gekregen weer terug brengen, dat kunnen ze niet maken! Gegeven is gegeven! EN het is nu van mij!
Gelukkig had ik de sleutels al voor de zekerheid weggepakt!
Ik ga nu mijn spullen pakken! Als het me bevalt ga ik op mezelf wonen, als ik dat durf. Ik ben helemaal niet gelukkig hier.
in ieders geval succes
Sterkte en veel plezier met logeren
Ja, weglopen! Dat lost wat op! NOT. Probeer het eens met praten of zo.
Ik kan je moeder wat dit betreft niet helemaal ongelijk geven. Als jij vandaag examen hebt (je herkansing) lijkt het mij ook niet verstandig om te gaan stappen. Vooral nog effe bellen en natrappen.
Kijk als je nou was gaan stappen en je had vandaag ook nog je examen gemaakt en gehaald, dan had je wat respect (Krediet) opgebouwd. Maar door de keuze die je gemaakt hebt heb je dat alleen maar verloren en zullen je ouders wel zuchten dat je een irritant pubertje bent die ook nog drijgt met weglopen.
Als je echt zo volwassen bent als je je af en toe voor wilt doen hier, zet dan de eerse stap en toon aan dat je werkelijk goed bezig wilt zijn.
Ik bedoel, ik lees hier dat je verschillende dingen allemaal krijgt van je ouders..
Das toch mooi.. maar het is dan toch ook logisch dat ze wat van je terug verwachten..
Lijkt mij niet raar...
En ik las ook al dat je een scooter heb staan..
Tja.. logisch dat je moeder wilt dat je je certificaat haal.. Anders kan je er niet op rijden...
Ik weet niet of je dat nu al doe, maar stel dat je dat wel doe, en je krijgt een boete, of je scooter wordt afgepakt, wie betaald en regeld dan alles ??
Waarschijnlijk je ouders...
Dus ik denk dat je moeder gewoon wilde dat je snel je certificaat zou halen, en dan lekker rondrijden..
Is toch niet zo gek ??
En om nou gelijk te gaan zeggen dat je een paar weken bij een vriendin gaat slapen..
Is dat niet een beetje overdreven
Gewoon rustig uitpraten.. komt het vanzelf wel goed..
quote:nee jou reactie is lekker
Op donderdag 26 juli 2001 10:44 schreef bibi het volgende:
Tjezus wat een dom verhaal zeg
quote:Ja best wel.
Op donderdag 26 juli 2001 10:46 schreef ikbenveldmuis het volgende:[..]
nee jou reactie is lekker
Maar ik vind gewoon dat haar moeder gelijk heeft, ze zal als ze op die viva van haar wil gaan rijden toch dat theorie gaan halen. En daar mag ze dan best wel wat moeite voor doen.
Ik weet niet of jullie mijn andere verhalen over thuis hier hebben gelezen, maar daar staat dus in dat er altijd gezeik is. Me ma drijgt er altijd mee om weg te gaan. Ik zit er ALTIJD tussen!
Ze vertrouwen me totaal niet, terwijl ik juist heel erg verantwoordelijk ben. Ik moet ook altijd op men beste vriendin letten van 17!
nou ja laat ook maar, ik ben toch het pubertje enzow...
quote:Precies
Op donderdag 26 juli 2001 10:50 schreef -Mellowdy- het volgende:
Nou, ik moet theorie zelf betalen, dus daar hebben ze nix mee te maken!Ik weet niet of jullie mijn andere verhalen over thuis hier hebben gelezen, maar daar staat dus in dat er altijd gezeik is. Me ma drijgt er altijd mee om weg te gaan. Ik zit er ALTIJD tussen!
Ze vertrouwen me totaal niet, terwijl ik juist heel erg verantwoordelijk ben. Ik moet ook altijd op men beste vriendin letten van 17!
quote:Ben het helemaal met je eens
Op donderdag 26 juli 2001 10:32 schreef Da hopman het volgende:
OK, dan nu een reactie waar je waarschijnlijk niet op zit te wachten..........
Ja, weglopen! Dat lost wat op! NOT. Probeer het eens met praten of zo.Ik kan je moeder wat dit betreft niet helemaal ongelijk geven. Als jij vandaag examen hebt (je herkansing) lijkt het mij ook niet verstandig om te gaan stappen. Vooral nog effe bellen en natrappen.
Kijk als je nou was gaan stappen en je had vandaag ook nog je examen gemaakt en gehaald, dan had je wat respect (Krediet) opgebouwd. Maar door de keuze die je gemaakt hebt heb je dat alleen maar verloren en zullen je ouders wel zuchten dat je een irritant pubertje bent die ook nog drijgt met weglopen.
Als je echt zo volwassen bent als je je af en toe voor wilt doen hier, zet dan de eerse stap en toon aan dat je werkelijk goed bezig wilt zijn.
Ik denk dat als -Mellowdy- als 16-jarige behandeld wil worden, ze zich ook als zodanig moet gedragen.
quote:Als je zelf je theorie moet betalen ben je al helemaal niet slim bezig. Sorry dat ik het zeg.
Op donderdag 26 juli 2001 10:50 schreef -Mellowdy- het volgende:
Nou, ik moet theorie zelf betalen, dus daar hebben ze nix mee te maken!Ik weet niet of jullie mijn andere verhalen over thuis hier hebben gelezen, maar daar staat dus in dat er altijd gezeik is. Me ma drijgt er altijd mee om weg te gaan. Ik zit er ALTIJD tussen!
En dat mensen hier op FOK vinden dat je een pubertje bent vind ik persoonlijk nit echt vreemd.
quote:Dan kan je wel zelf je theorie moeten betalen(logisch), je hebt wel die viva van hun gehad.
Op donderdag 26 juli 2001 10:54 schreef -Mellowdy- het volgende:
Ja maar dan nog, wat een lekkere leefomgeving! Jeees!
En je leefomgeving maak je volgens mij zelf ook wel moeilijker dan het is, je moeder opbellen midden in de nacht dat je blijft doorfeesten en niet naar het cbr gaat lijkt me ook niet echt goed voor de verstandhoudingen thuis.
als je wegloopt zeg maar he, wat wil je dan gaan doen?
serieuze vraag!!
Uiteindelijk is de vader van een vriendin van mij met me ma gaan praten, toen kon ik weer naar huis.
Ik was helemaal over de rooie, eenmaal thuis deed ze net of er nix aan de hand was!
quote:Ook ouders zijn niet perfect.
Op donderdag 26 juli 2001 10:58 schreef -Mellowdy- het volgende:
Dit is het probleem, jullie snappen de voorgeschiedenis niet!
Men ma heeft me een keer het huis uitgegooit toen ik 13 was!Ze had me koffers ingepakt enzo. Weet je waarom? omdat ik een grote mond had! Waar moesik heen? weet ik veel. Men vader wist niet eens dat me ma dat gedaan had. Want die was op oefening!Uiteindelijk is de vader van een vriendin van mij met me ma gaan praten, toen kon ik weer naar huis.
Ik was helemaal over de rooie, eenmaal thuis deed ze net of er nix aan de hand was!
quote:Uhhm, vraagje. Heeft die vriendin toevallig internet?
Op donderdag 26 juli 2001 10:22 schreef -Mellowdy- het volgende:
Ik ga nu gewoon 2 weken bij een vriendin blijven slapen,
Gelukkig had ik de sleutels al voor de zekerheid weggepakt!Ik ga nu mijn spullen pakken! Als het me bevalt ga ik op mezelf wonen, als ik dat durf. Ik ben helemaal niet gelukkig hier.
quote:Midden in de nacht? Ben nog net wel sociaal om het ff om 10 uur bekend te maken hoor!
Op donderdag 26 juli 2001 10:56 schreef bibi het volgende:[..]
Dan kan je wel zelf je theorie moeten betalen(logisch), je hebt wel die viva van hun gehad.
En je leefomgeving maak je volgens mij zelf ook wel moeilijker dan het is, je moeder opbellen midden in de nacht dat je blijft doorfeesten en niet naar het cbr gaat lijkt me ook niet echt goed voor de verstandhoudingen thuis.
quote:Nee, hoezo?
Op donderdag 26 juli 2001 10:59 schreef Belzeburp het volgende:[..]
Uhhm, vraagje. Heeft die vriendin toevallig internet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |