maar dan moet je wel weer uitkijken dat je schroef niet TE groot is, dan komt ie niet op toeren en kom je niet/nauwelijks meer vooruitquote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:49 schreef mikezwet het volgende:
Volgens mij kan je er geen grotere schroef onder hangen, het vermogen is vermogen, de grotere schroef zal langzamer draaien (doordat ie groter is) maar meer water "wegstuwen".
Per saldo leverd het niks op.
Is het niet zo dat je boot van voren te ver uit het water komt en teveel planeerd? in dat geval zou je eens een kan water voorin moeten dumpen.
dan een 9.9 pk, voor 10 heb je een vaarbewijs nodig..quote:Op dinsdag 30 maart 2004 19:43 schreef t0n het volgende:
Man... ruil dit motortje in voor een (minmaal) 10pk'tje...
Nee hoor, pk's heb je geen limiet aan, als hij maar geen 20 km/u kan.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 23:17 schreef BazzoS het volgende:
[..]
dan een 9.9 pk, voor 10 heb je een vaarbewijs nodig..![]()
en je zit met dat soort kleine bootjes vaak met een maximaal aantal pk's dat er achter mag, anders gaat ie achterover LOL![]()
Zal wel een technisch verhaal zijn; of misschien dat het in Japan bijvoorbeeld net in een goedkoop belastingtarief valt (ik noem maar wat).quote:Op dinsdag 30 maart 2004 23:22 schreef BazzoS het volgende:
geen limiet aan pk's? dan vraag ik me af waarom ze speciaal 9.9 pk motortjes bouwen, en niet gewoon dan alleen 10?
dat zeg ik, het is btw 13 mtrquote:Op dinsdag 30 maart 2004 23:20 schreef Sjoewe het volgende:
Is niet waar. In Nederland heb je een (klein)vaarbewijs nodig voor alle schepen die langer zijn dan 15 meter en/of harder kunnen varen dan 20 km/u.
9.9pk regel is dus asscrap
Wat betreft die lengte van 15 meter heb je gelijk, maar het is toch zo dat je voor een kleine sleper/duwer (< 15 meter, < 20 km/h) ook geen vaarbewijs nodig hebt? Dat valt toch gewoon onder een motorschip mbt de vaarbewijsplicht? (Aannemend dat je de sleper niet bedrijfsmatig gebruikt, dan gaan er hele andere regels gelden).quote:Op woensdag 31 maart 2004 00:17 schreef Sjoewe het volgende:
Deze verplichting geldt voor het varen met:
een sleep- of duwboot (die niet wordt gebruikt om een schip met een lengte van 20 meter of meer te slepen, langszij mee te voeren of te duwen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |