Ik heb een vriend die ik al ken sinds ik 6 was (ben nu 18). Hij zat toen op een andere basisschool maar we kwamen echt om de dag bij elkaar over de vloer, hij was gewoon echt m'n beste maatje uit m'n jeugd. Daarna gingen we dus naar dezelfde middelbare school , helaas niet dezelfde klas maargoed, we zagen elkaar dus iedere dag maar in die periode zijn er heel wat dingen veranderd.
Hij is altijd best wel gesloten geweest, maar nu begin ik medelijden met hem te krijgen. Ik beschouw hem nog wel als vriend, laat dat duidelijk zijn maar van zijn kant komt dus niets en dan bedoel ik niet dat ie niet "aardig" tegen me is ofzo maar hij heeft dus echt nooit iets te melden. Hij is echt altijd superstil en eigenlijk heb je niet veel aan hem en hij heeft ook nog eens geen eigen mening. Als je iets aan hem vraagt krijg je altijd antwoorden van "ja best" of "weet ik niet". Je zou dus nooit een leuke conversatie of discussie met hem kunnen beginnen omdat er nooit enige vorm van inbreng van zijn kant zal komen en hij altijd van die gespreksdodende antwoorden geeft. Het lijkt alsof hij geen zin in praten heeft. Daarnaast kijkt hij degeen waartegen hij praat ook nooit aan, dat is dus echt tres irritant.
Daarnaast heeft hij geen echte vrienden.. wel wat maten van de middelbare school maar sinds hij daar van af is ziet is ze ook nooit meer, en het zal ook nooit bij hem opkomen om ze es te gaan opzoeken ofzo. Ook heeft hij nooit een vriendin gehad en ook nooit de dingen ervaren die erbij komen kijken, sterker nog hij heeft nauwelijks contact met meiden (ook geen vrouwelijke vriendinnen...)
Hij gaat ook niet uit, hij zegt wel dat ie
heel af en toe met mensen die ik niet ken naar utrecht gaat.. maar toen ik vroeg waarheen dan in utrecht kwam hij met het antwoord de escape.. in utrecht..
![]()
right...
Ik heb hem al tig keer gevraagd of hij mee uit wilt gaan met mijn vriendengroep waarvan hij een kwart ook wel kent, de een wat beter dan de ander, maarja hij wilt dus nooit mee.. (z'n antwoord laatst.. "doe maar niet" echt van zulke antwoorden word ik zo moe)
Vind ik deze vriend nu dom? Helaas maar waar, mijn antwoord is absoluut. maar hij lijkt ook niets te missen het boeit em allemaal niet want hij realiseert het zich niet. Hij leeft niet.. als het aan hem lag slaapt ie elke dag tot een uur of 1 uit, en zit de rest van de tijd op de bank achter de tv of met z'n broertjes van 12 en 9 te kloten *zucht*
Ik heb wel een vermoeden waar zijn gedrag door komt.. namelijk zijn vader. Z'n vader is altijd zeer streng geweest qua het opvoeden. Zijn wil is wet in hun huis en daar heeft niemand iets tegenin te brengen. Daarnaast kan z'n pa behoorlijk agressief worden. Anyway ik heb toen we nog klein waren tig keren meegemaakt dat hij door z'n vader werd afgesnauwd toen hij vroeg of we whatever mochten doen. Als hij dan zou zeggen "waarom dan niet" zou z'n pa hem bij wijze van spreken al bijna slaan. Dat zei ie dan dus ook nooit...
Maargoed, waar het op neer komt is dat ik me verplicht voel (weet niet waarom) om z'n leven wat op te fleuren want hoe hij z'n leven nu leeft slaat dus nergens op. Ik vroeg me dus af of er mensen hier zijn die ongeveer hetzelfde hebben meegemaakt en wat zij er aan hebben gedaan. Ik weet al zeker dat nu minstens 20 mensen gaan zeggen van dat ik het maar recht in z'n smoel moet zeggen en eerlijk gezegd weet ik ook niet waarom ik dat nog niet heb gedaan. Misschien is zo'n directe confrontatie te moeilijk voor hem, denk niet dat hij zal weten wat hij zou moeten zeggen. Maarja het is eigenlijk het enige wat ik kan doen.. of niet?