quote:
Bron : TelegraafProbleemjongeren aan het
werk in concentratiekamp
AMSTERDAM - Marokkaanse en Turkse jongeren worden binnenkort naar Hamburg gestuurd, omdat ze daar het voormalige concentratiekamp Neuengamme moeten gaan opknappen.De jongeren zij werkzaam bij het Maatwerk-project Herstelling, dat ontspoorde Amsterdamse jongeren arbeidsdiscipline bijbrengt door hen aan het werk te zetten bij het herstel van Amsterdamse forten. De opknapbeurt van het kamp in Duitsland is een internationaal werkgelegenheidsproject en is volgens de leiding van Herstelling mede bedoeld als beloning voor goed gemotiveerde jongeren.
Het historisch besef onder de Herstelling-jongeren is echter niet groot, velen van hen houden er, aldus de leiding, zelfs "uitgesproken anti-semitische opvattingen" op na. De selectie voor het project is dan ook streng. "Ze moeten goed beseffen naar welke plek ze gaan", aldus trajectleider Hans Kerzaan.
Ik moet nog even wennen aan het idee hoor. En jullie?
quote:als Kapo?
Op donderdag 26 juli 2001 08:12 schreef IllOgical het volgende:
IllOgical wil best als "opzichter" meegaan...
quote:Yo, IllOgical. Was jouw Opa niet in een kamp omgekomen?
IllOgical wil best als "opzichter" meegaan...
Ik bedoel dus: van de wachttoren gelazerd?!?!
[Dit bericht is gewijzigd door Deadre op 26-07-2001 08:55]
quote:Nein.... euh Nee, dat zat euh heeeel anders .... hij was ... euh SCHOORSTEENVEGER ja! Dat was'ie!
Op donderdag 26 juli 2001 08:34 schreef D-FENS het volgende:[..]
Yo, IllOgical. Was jouw Opa niet in een kamp omgekomen?
Ik bedoel dus: van de wachttoren gelazerd?!?!
Ik namelijk wel!
quote:Wat wil je dan? Dat die jongeren naar een gelegenheid worden gestuurd die door een minderheid bedoeld is om de meerderheid uit te roeien?
Op donderdag 26 juli 2001 09:16 schreef GHaven het volgende:
Wel, allemaal erg lollig hoor, maareh, vindt niemand het een beetje smakeloos om minderheden te sturen naar een gelegeneheid die bedoeld is om minderheden uit te roeien?Ik namelijk wel!
[Dit bericht is gewijzigd door IllOgical op 26-07-2001 09:26]
quote:Het heeft wel wat smakeloos, maar ook educatieve (yuck) doeleinden.
Wel, allemaal erg lollig hoor, maareh, vindt niemand het een beetje smakeloos om minderheden te sturen naar een gelegeneheid die bedoeld is om minderheden uit te roeien?Ik namelijk wel!
quote:Nou nee. Ik dacht meer aan straatvuil opruimen o.i.d.
Op donderdag 26 juli 2001 09:26 schreef IllOgical het volgende:[..]
Wat wil je dan? Dat die jongeren naar een gelegenheid worden gestuurd die door een minderheid bedoeld is om de meerderheid uit te roeien?
quote:Ik ook. Ik schrok dan ook best van de titel van het topic, ook al klopt 'ie.
Verder vind ik bepaalde opmerkingen in dit topic ook niet van geweldige smaak getuigen
V.
Adjuu
quote:Dat helpt dus niet, omdat er geen verdere gedachte achter zit. Ze zien het als straatvegen alleen en niet als bijvoorbeeld 'het verbeteren van je leefomgeving', zodat er totaal geen maatschappelijk kader aanwezig is.
Op donderdag 26 juli 2001 09:35 schreef GHaven het volgende:
[..]
Nou nee. Ik dacht meer aan straatvuil opruimen o.i.d.
quote:De eerste kandidaat voor een bezoek is al gevonden...
Op donderdag 26 juli 2001 10:22 schreef Deadre het volgende:
Wat is er nou zo belangrijk aan een concentratieKamp?
Nou ik lig der echt niet wakker van.Adjuu
quote:Met een knipoog van: 'dit kan er OOK met minderheden gebeuren...' Ik vind het inderdaad een beetje smakeloos.
Op donderdag 26 juli 2001 10:22 schreef Lithion het volgende:
Zeker als het nog een beetje fatsoenlijk begeleid wordt (extra informatie over WOII en de verschrikkingen van dat kamp), zal zo'n project een veel grotere impact op die jongeren hebben dan het vegen van een paar platsoentjes.
quote:Het ligt er maar aan hoe je het bekijkt... het zijn toch Nederlandse jongeren?
Op donderdag 26 juli 2001 10:25 schreef Koekepan het volgende:
[..]
Met een knipoog van: 'dit kan er OOK met minderheden gebeuren...' Ik vind het inderdaad een beetje smakeloos.
quote:
De jongeren zij werkzaam bij het Maatwerk-project Herstelling, dat ontspoorde Amsterdamse jongeren arbeidsdiscipline bijbrengt door hen aan het werk te zetten bij het herstel van Amsterdamse forten.
quote:Oh Sharon mag dus wel mensen, kinderen, baby's afslachten
Op donderdag 26 juli 2001 10:22 schreef Lithion het volgende:
Zeker als het nog een beetje fatsoenlijk begeleid wordt (extra informatie over WOII en de verschrikkingen van dat kamp), zal zo'n project een veel grotere impact op die jongeren hebben dan het vegen van een paar platsoentjes.
En inderdaad, vind een aantal postings, los van het feit dat ze compleet off topic zijn, volkomen smakeloos en van zeer weinig respect getuigen voor mensen van bijv. joodse komaf die in hun directe omgeving slachtoffer geworden zijn van het nazi regime.
Blijkbaar is het bij bepaalde mensen wel ineens verantwoord om hier grapjes over te maken, terwijl mensen die dergelijke uitspraken doen over andere bevolkingsgroepen gelijk voor racist uitgemaakt worden.
quote:Tja, een educatief bezoekje vind ik op zich ook niet zo gek. Maar om ze
Op donderdag 26 juli 2001 10:22 schreef Lithion het volgende:[..]
(zinnige reactie over extra boodschap)
Volgens die Hans Kazan gaan er sowieso alleen maar gasten heen die al 'goed beseffen waar ze heengaan'. Ik vind het nog steeds geen charmante lösung. .
quote:Dan verlaat ik het met een lachbui
Op donderdag 26 juli 2001 10:23 schreef Halinalle het volgende:[..]
De eerste kandidaat voor een bezoek is al gevonden...
quote:wat je zegt is eigenlijk: nederlandse joden die in de 2e wereldoorlog slachtoffer zijn geworden moeten niet zeuren, want in Israel doen ze het nu ook?
Op donderdag 26 juli 2001 10:32 schreef Deadre het volgende:[..]
Oh Sharon mag dus wel mensen, kinderen, baby's afslachten
![]()
Jaja Joden hebben dus zo veel leed meegemaakt in de WOII...en wie is nu met de herhaling bezig?![]()
bovendien, vervang sharon door arafat en denk aan de onschuldige tieners die op vrijdagavond naar een discotheek in tel aviv wilden gaan.
bovendien: ik hoop wel dat je voldoende historisch besef hebt om het verschil te zien tussen het structureel proberen te vernietigen van een bevolkingsgroep en de intifada wat nu plaats vindt.
quote:Bah
Op donderdag 26 juli 2001 10:34 schreef Deadre het volgende:[..]
Dan verlaat ik het met een lachbui
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |