abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 maart 2004 @ 11:15:19 #1
80380 Paultjehh
The usual suspect
pi_17999222
Ik moest vanochtend om 10 uur autolessen (3e les) en ik zag er al 2 dagen tegenop. Ik heb er vannacht ook bijna niet door kunnen slapen en toen ik vanochtend wakker werd raakte ik helemaal in paniek. Ik had al iets van 8 jaar (ben nu 20) niet meer gehuild en nu gebeurde het opeens. Ik wist echt niet meer waar ik het zoeken moest.
Ik heb die rijles dus gecancelled en ben nu weer een beetje tot rust gekomen. Het lijkt wel of ik het echt niet leuk vind om auto te rijden ofzo, weet iemand misschien wat het is?

Serieuze reacties graag:)
Alvast bedankt voor jullie hulp/adviezen!

Gr.
**Senseo, ik houuuu zoveel van jou!**
  zaterdag 27 maart 2004 @ 11:16:17 #2
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_17999236
Het lijkt wel of je bang bent. Kap gewoon met die lessen.
Proud Powerpauper
  zaterdag 27 maart 2004 @ 11:17:33 #3
45963 Kiezel
Niet van steen, wel een kei!
pi_17999253
Is er iets in de eerste lessen gebeurd waar je bang door bent geworden? Ik denk dat het verstandig is om aan je instructeur te vertellen dat je er erg tegenop ziet. Als hij je naar je gevoel niet gerust kan stellen dan zou ik een andere instructeur zoeken. Succes ermee.
wOOps
pi_17999260
Waarom heb je die angst? Waardoor wil je liever niet autorijden?
  zaterdag 27 maart 2004 @ 11:18:09 #5
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_17999263
Word je min of meer gedwongen door omgeving om autorijlessen te nemen? (zeuren van ouders etc?)
Ben je onzeker van jezelf?

Een paar dingen die er verband mee hebben, denk ik.
pi_17999265
release je trauma , wat ging eraan vooraf ?
pi_17999277
Kan zijn dat je er echt een hekel aan hebt. Ik ook trouwens.
Ik heb me éénmaal laten overhalen om toch les te gaan volgen, vond het verschrikkelijk. Na mn voorlopig rijbewijs heb ik dan maar niet verder meer gedaan. Veel geld en tijd kwijt voor niks dus...
pi_17999283
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 11:16 schreef Nuek het volgende:
Het lijkt wel of je bang bent. Kap gewoon met die lessen.
Dat is ook weer zo'n drastische maatregel. Eerst eens kijken waar die angst vandaan komt. Als je niet weet wat de oorzaak is en je stopt met rijlessen, blijft de oorzaak bestaan. Dan is stoppen met rijlessen struisvogelpolitiek waar TS echt niet verder mee komt.

PS:
quote:
Bass-Miss:Kan zijn dat je er echt een hekel aan hebt. Ik ook trouwens.
Ik heb me éénmaal laten overhalen om toch les te gaan volgen, vond het verschrikkelijk. Na mn voorlopig rijbewijs heb ik dan maar niet verder meer gedaan. Veel geld en tijd kwijt voor niks dus...
Voor niks? Je hebt nu een voorlopig rijbewijs? Het kan best handig zijn hoor. Het is zeker een pré als je (later) op zoek gaat naar werk.
pi_17999284
of je bent gewoon bang om te rijden!
of je bent bang dat je iets verkeerd doet t.o.v. je instructeur!

Ons moeder zei altijd "iedere boerenlul heeft leren rijden, dus jij kan het ook"
Wil overigens niet zeggen dat hier iemand een boerenlul is als ie zijn/haar rijbewijs niet heeft!

Maar je kunt het echt wel...tis alleen dat je bang bent o.i.d. weeg voor jezelf af of het waard is om door te gaan ermee!

succes
pi_17999304
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 11:19 schreef houtjes het volgende:

Wil overigens niet zeggen dat hier iemand een boerenlul is als ie zijn/haar rijbewijs niet heeft!

succes
Integendeel, de grootste boerenlullen hebben dikwijls nog het snelste hun rijbewijs is me al opgevallen.
pi_17999305
Misschien is het net zo iets als vliegangst. Ik durf ook geen auto te rijden....

Er zijn rijscholen die hier speciale aandacht voor hebben. En ik zou het idd absoluut bespreken met je instructeur. Misschien kan hij/zij een alternatief plan voor je opstellen. Succes!
pi_17999315
hoe krijg je dat voor elkaar, toen ik ging lessen wilde ik maar al te graag kon niet wachten, autorijden is zo onwijs gaaf.
2 Delen Vodka, 1 Deel Lime (of was het nu andersom) www.omnivas.nl
  zaterdag 27 maart 2004 @ 11:25:19 #13
80380 Paultjehh
The usual suspect
pi_17999343
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 11:18 schreef Heavana het volgende:
release je trauma , wat ging eraan vooraf ?
Nou me ouders hebben al wel vaker geprobeerd om me aan het lessen te krijgen en ik heb dat steeds geweigerd omdat ik het nog niet echt nodig vond. Ik heb alles in de buurt, vrienden,werk blablabla dus op zich is een rijbewijs niet noodzakelijk.

Ik had er nu toch maar mee ingestemt om me rijbewijs te halen omdat het gewoon wel handig is om te hebben zeg maar. Het gevoel dat ik bij de gedachte aan autolessen is moeilijk uit te leggen. Aan de ene kant denk ik: "ok, we gaan weer een lesje volgen" en aan de andere kant komt een zekere benauwdheid om de hoek kijken.

Ik heb van nature altijd al gehad dat ik dingen meteen tot in de perfectie wil uitvoeren (wat zeker geen slechte eigenschap is volgens mij), maar dat werkt nu een beetje tegen omdat het natuurlijk niet meteen gaat zoals ik het wil, en daarom raak ik in een neerwaartse spiraal waarin op een gegeven moment niks meer lukt.

Anyway, het lijkt wel of ik er nog niet klaar voor ben ofzo, ik ben niet bang om auto te rijden, alleen de wil is er niet en het idee om te moeten lessen maakt me al dagen daarvoor nerveus.

Ik hoop dat het nu een beetje duidelijker is:)

Gr.
pi_17999347
Ik heb hetzelfde. Ik heb m'n rijbewijs gehaald maar ik vind 't ook niks. Ik ben te 'jumpy' achter het stuur, dan kun je maar beter niet rijden.
  zaterdag 27 maart 2004 @ 11:26:47 #15
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_17999358
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 11:21 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Integendeel, de grootste boerenlullen hebben dikwijls nog het snelste hun rijbewijs is me al opgevallen.
En daarna zie je ze weer rijden (scheuren) bij Blik op de Weg of als item bij 112 Weekend

Maar idd, elke janlul kan rijden, dus waarom zou TS het dan niet kunnen?
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_17999360
Denk dat alleen Paultjehh het antwoord op z'n vraag heeft...

En als het gewoon weg niet wilt lukken om er achter te komen, dan zou een "dagboek" waar bij je gedachten van de dag centraal staan enorm helpen.
That which you give thought to, is that which you invite into your reality. Give though only to what you are wanting to see and forget what you do not wish to see.
pi_17999364
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 11:25 schreef Paultjehh het volgende:

[..]

Il grande verhaalos
Ik denk dat je dan maar beter kan stoppen, zeker als het niet nodig is en je alleen maar gepushed wordt.
pi_17999375
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 11:26 schreef kwib het volgende:

Misschien is het geen kwestie van niet kunnen, maar eerder van echt niet graag doen en het ook niet noodzakelijk vinden. Zoals bij mij.
  zaterdag 27 maart 2004 @ 11:30:15 #19
65674 RCHY
Go Cards!
pi_17999400
Volgens mij kan je beter doorgaan en nu je 'angst' overwinnen.... anders durf je over een jaar helemaal niet meer te beginnen.
Marketing | Social Media | Positionering: www.kroesbergen.eu | [T] @rkroesbergen
Online Marketing voor Profootballspot.com | Arizona Cardinals [T] @spot_cardinals en NFL Draft [T] @spotdraft
  zaterdag 27 maart 2004 @ 11:38:02 #20
80380 Paultjehh
The usual suspect
pi_17999474
Het is niet zo dat ik niet zou kunnen autorijden omdat ik het gewoon niet kan, ik zou het best kunnen aanleren maar het lijkt wel of de wil er gewoon niet is. Ik ga het iig ff met mijn instructeur bespreken

Thx voor alle reacties mensen! heb echt geholpen!

Gr.
  zaterdag 27 maart 2004 @ 11:46:38 #21
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_17999590
Wat is er in die eerste 2 lessen gebeurd, had je dat toen ook al (in mindere mate).

Voel je je niet op je gemak bij je instructeur of is het gewoon het rijden?
Als het de instructeur is dan moet je het er met hem over hebben zoals kiezel al zei en anders een andere instucteur zoeken.

Mocht het zover komen dat je overstapt, probeer dan eens een vrouw als instructeur, misschien voel je je dan wel wat meer op je gemak.

Als het gewoon het rijden is dan is het misschien een kwestie van doorzetten, want rijden is eng/spannend, vooral in het begin. Maar naarmate de lessen voorbij gaan zakt dat wel weg, omdat je meer zelfvertrouwen krijgt en steeds meer zelf kan, meer ziet enz...

Success in ieder geval.
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
pi_17999602
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 11:26 schreef kwib het volgende:

[..]

En daarna zie je ze weer rijden (scheuren) bij Blik op de Weg of als item bij 112 Weekend

TS kan wel leren rijden...maar durft niet...das een wereld van verschil.
Bedenk wel dat er iemand naast je zit die kan en zal ingrijpen als er iets mis gaat.
Bespreek het met hem/haar.....

Ikzelf ben na 18 lessen geslaagd...dan komt die eerste keer dat je alleen achter het stuur moet
Vreselijk vond ik dat....
Je leert pas echt rijden als je het papiertje hebt.
pi_17999758
IK heb hetzelfde ik zit nu ook al te kniezen voor het examen van maandag, ik moet zometeen ook lessen en ben ook zenuwachtig, maar niet zo zenuwachtig als jij. Laatste les voor het examen :S
pi_17999814
ik vind 't maar raar, ik vind het heerlijk om in de auto te zitten...

't kan zijn hoor, dat je het echt niet leuk vindt, er zijn ook mensen die echt niet van sporten houden, of whatever... maar dan nog...

sterkte ermee, en als je't echt niet aankan idd maar gewoon stoppen, zonde van het geld..
je kan het altijd later nog proberen
Doei.
  zaterdag 27 maart 2004 @ 12:12:48 #25
76500 Spyder
onweerstaanbaar onuitstaanbaar
pi_17999956
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 11:15 schreef Paultjehh het volgende:
Ik moest vanochtend om 10 uur autolessen (3e les) en ik zag er al 2 dagen tegenop. Ik heb er vannacht ook bijna niet door kunnen slapen en toen ik vanochtend wakker werd raakte ik helemaal in paniek. Ik had al iets van 8 jaar (ben nu 20) niet meer gehuild en nu gebeurde het opeens. Ik wist echt niet meer waar ik het zoeken moest.
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 11:38 schreef Paultjehh het volgende:
Het is niet zo dat ik niet zou kunnen autorijden omdat ik het gewoon niet kan, ik zou het best kunnen aanleren maar het lijkt wel of de wil er gewoon niet is.
Dat lijkt me dan wel een erg zware reactie omdat "de wil er niet is". Waarschijnlijk ben je toch gewoon ergens bang voor (faalangst?).
Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')