abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17997889
Deze morgen in het AD:
Bijna eenderde van de rijscholen geeft rijles aan 17-jarigen, hoewel dat verboden is. Het komt met name voor in de grote steden. En de leerlingen zijn uiteraard niet verzekerd tijdens het rijden. Dus als er wat gebeurt dan is de rijleraar volledig aansprakelijk (de verzekering is niet geldig dan)

Vooral kleinere rijscholen schijnen dit te doen, en het komt omdat er teveel rijscholen zijn en te weinig leerlingen. Dit jaar is het aantal nieuwe leerlingen met 20% gedaald.

Heeft iemand dit weleens meegemaakt/van horen zeggen ?!
Het bevestigt mijn mening dat rijscholen oplichters zijn. Want als ze dit al doen dan boren ze je ongetwijfeld extra onnodige lessen door je neus. Wat bij mij ook is gebeurd met de vrachtwagen ...
  zaterdag 27 maart 2004 @ 07:37:53 #2
21166 Mayhem
Fulltime Kansloos.
pi_17997893
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 07:35 schreef Willy84 het volgende:

Het bevestigt mijn mening dat rijscholen oplichters zijn. Want als ze dit al doen dan boren ze je ongetwijfeld extra onnodige lessen door je neus.
En hoe zijn ze dan precies oplichters? Omdat ze je onnodige rijlessen besparen?

Maar dit gebeurt al zolang joh. Toen ik 17 was, kon ik al rijlessen nemen als ik wou.
Mijn schijtlijst : FritsvanEgters
Xbox Live GT : Dutch Mayhem // PSN ID : Dutch_Mayhem
pi_17997900
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 07:37 schreef Mayhem het volgende:

[..]

Maar dit gebeurt al zolang joh. Toen ik 17 was, kon ik al rijlessen nemen als ik wou.
Het imago van de branche is niet echt al te best. En in het verleden ook niet geweest geloof ik
  zaterdag 27 maart 2004 @ 07:42:43 #4
21166 Mayhem
Fulltime Kansloos.
pi_17997906
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 07:39 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Het imago van de branche is niet echt al te best. En in het verleden ook niet geweest geloof ik
Ik vind het CBR veel grotere oplichters.
Voor je motorrijbewijs moet je vanaf 1 april al 2 x examen doen.
  zaterdag 27 maart 2004 @ 07:43:05 #5
21166 Mayhem
Fulltime Kansloos.
pi_17997908
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 07:42 schreef Mayhem het volgende:

[..]

Ik vind het CBR veel grotere oplichters.
Voor je motorrijbewijs moet je vanaf 1 april al 2 x examen doen.
En dat is geen 1 april grap ofzo
pi_17997989
ja, het kan, het gebeurt veel..... ook hier in kleinere dorpen.... maar met die 1/3 zitten ze fout, het is minstens 2/3. hier tenminste
pi_17998101
quote:

Het bevestigt mijn mening dat rijscholen oplichters zijn. Want als ze dit al doen dan boren ze je ongetwijfeld extra onnodige lessen door je neus.
En dat vind je erger dan het feit dat ze compleet onverzekerd zijn? Wat als ze iemand het ziekenhuis in rijden?
For great justice!
pi_17998143
Het complete artikel:

Illegale rijles voor 17-jarige
Door Peter Groenendijk en Olof van Joolen

Een op de drie Nederlandse rijscholen geeft rijles aan 17-jarigen, hoewel dat verboden is. Dat blijkt uit een steekproef van deze krant. Van veertig onderzochte bedrijven zijn er twaalf bereid op pad te gaan met een minderjarige leerling.

Als 17-jarige rijles nemen is bijzonder riskant. Wanneer de leerling een ongeluk veroorzaakt, is de verzekering van de rijschool niet geldig. Omdat tijdens rijlessen de instructeur formeel bestuurder is, draait hij zelf op voor alle schade. Dat geldt zowel voor materiële als letselschade.

Voor de steekproef is gebeld met rijscholen in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Assen en Breda. Met name kleinere opleiders durven het erop te wagen. Het gaat om bedrijven die volgens cijfers van het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) in 2003 tussen de 10 en 25 examens hadden. De wetsovertreders zijn verhoudingsgewijs meer in de grote steden te vinden dan in de provincie. Meestal zijn het eenmanszaken.

Bijvoorbeeld een kleine rijschool uit Amsterdam. Op de vraag of een leerling die over een half jaar 18 wordt binnenkort aan de slag kan, antwoordt de ondernemer bevestigend. ,,Ziet hij er wat ouder uit? Dan kunnen we eerder beginnen. Zes maanden van tevoren is prima.''

Het CBR reageert geschokt op de resultaten van de steekproef en kondigt aan hard te zullen optreden tegen scholen die zich aan dit soort praktijken schuldig maken. ,,Dit is slecht en teleurstellend.'' Brancheorganisaties Bovag en FAM zullen alle leden royeren van wie duidelijk is dat ze minderjarigen les geven.
sig verwijderd door FA
pi_17998218
Huh
Ik dacht dat je al met lessen kan beginnen als je 17,5 bent.
Maar dan mag je pas examen doen als je 18 bent.

Naja, ben weer eens verkeerd ingelicht wedden..

Что было, то прошло..
  zaterdag 27 maart 2004 @ 09:43:46 #10
37489 KRASH
Slechts lichtelijk geschift
pi_17998416
Hey mooi, ik ga me zo even opgeven voor rijlessen, dan heb ik helemaal vroeg mijn rijbewijs
  zaterdag 27 maart 2004 @ 09:58:41 #11
32974 Xante
Levend en wel
pi_17998500
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 09:07 schreef Andoire het volgende:
Huh
Ik dacht dat je al met lessen kan beginnen als je 17,5 bent.
Maar dan mag je pas examen doen als je 18 bent.

Naja, ben weer eens verkeerd ingelicht wedden..

Theorie mag geloof ik al op je 17e, praktijk alleen op je 18e of hoger .
'Cause you could've been number one, if you only found the time
And you could've ruled the whole world, if you had the chance
pi_17998551
mijn instructeur heeft dat ook gedaan (of doet het nu nog ?). ik moest een keer na mijn les naar een jongen rijden, die was die dag 18 geworden. ik vond het zo vreemd dat hij alles al wist, bleek hij al vaker te hebben gereden bij die instructeur! echt gevaarlijk
pi_17998621
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 09:58 schreef Xante het volgende:

[..]

Theorie mag geloof ik al op je 17e, praktijk alleen op je 18e of hoger .
Nee, je moet voor allebei 18 zijn. Voor praktijklessen en -examen iig, voor theorie-examen ook. Voor theorie-lessen niet lijkt me, maar wat schiet je daarmee op als je nog geen examen kan doen.
sig verwijderd door FA
pi_17999317
quote:
Dit is natuurlijk van een kort-door-de-bocht-heid die nergens over gaat
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_17999372
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 11:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk van een kort-door-de-bocht-heid die nergens over gaat
En waarom vind jij dat?? Hoeveel ervaring heb jij met rijscholen??
pi_17999453
Ik heb genoeg ervaring met rijscholen, dus hou die muurbonksmiley maar voor je Wat ik alleen wil zeggen is, nog los van het element "rijscholen", dat je gewoon wel erg voortvarend conclusies trekt. Zo van "X komt negatief in het nieuws, ik had altijd al een hekel aan X, er zal dus wel meer aan de hand zijn, zie je wel ik heb gelijk." En je hoeft het natuurlijk niet met me eens te zijn, maar dat is natuurlijk een redenering die op z'n minst "rammelend" te noemen is.

Maar goed dat is mijn mening whehehehe
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_17999905
Jawel, ik ken wel iemand die met 17 mocht gaan lessen. Papa was even naar de rijschool gegaan, jongen was 2/3 weken 18 en toen had hij zijn rijbewijs...

Tjah, ik vind dat de rijschool maar niet zo dom moet zijn om zich daarmee in te mengen... maarja, het zal vast wel weer om geld draaien.
pi_18000343
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 10:05 schreef MooNLiGhT84 het volgende:
mijn instructeur heeft dat ook gedaan (of doet het nu nog ?). ik moest een keer na mijn les naar een jongen rijden, die was die dag 18 geworden. ik vond het zo vreemd dat hij alles al wist, bleek hij al vaker te hebben gereden bij die instructeur! echt gevaarlijk
Wat is het verschil tussen iemand die bijna 18 is enz'n eerste rijles heeft en iemand die net 18 is en z'n eerste rijles heeft.

Ja qua verzekering is het anders...maar voor de rest boeit het geen fuck.

14 jarige pubers drinken toch ook alcohol?
pi_18000372
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 12:39 schreef CasB het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen iemand die bijna 18 is enz'n eerste rijles heeft en iemand die net 18 is en z'n eerste rijles heeft.
Klopt, niks. Maar er moet ergens een grens getrokken worden, anders is er geen duidelijkheid.
sig verwijderd door FA
  Milf zaterdag 27 maart 2004 @ 12:42:06 #20
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_18000379
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 07:37 schreef Mayhem het volgende:

[..]

ja maar toen mocht het nog

en toen had je ook mensen die voor hun rijbewijs slaagden op de dag dat ze 18 werden

maar dat is niet eens zo heel erg lang geleden veranderd vandaar
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zaterdag 27 maart 2004 @ 12:44:01 #21
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_18000397
Mocht ik maar op mn 17e beginnen
pi_18000508
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 12:41 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Klopt, niks. Maar er moet ergens een grens getrokken worden, anders is er geen duidelijkheid.
Daar ben ik het dus ook mee eens. (En het zou gecontroleerd moeten worden, of die mensen wel 18 zijn enzo).

Ik vond die post van die andere user alleen zo vaag
pi_18000822
ik vind t ook wel onverantwoord dat t gebeurt, vooral omdat je niet verzekerd bent...

maar wat ik echt onzin vind van dat artikel: dat t cbr geschokt reageert...
ik ken iemand die heeft haar rijbewijs op dr verjaardag gehaald....
maar ze weten nie dat t gebeurt(althans dat lijkt mij als je geschokt reageert...)
  zaterdag 27 maart 2004 @ 13:15:06 #24
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_18000913
Wat ik jammer vind is dat men de daling van 20% aan leerlingen niet nader onderzoekt. Wellicht iets met de prijs van het hele pakket?

Overigens heb ik geen idee of de prijzen van de lespakketen enigzins normaal zijn (conform kosten voor rijschoolhouder), maar dat het veel geld kost weet ik wel.
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
pi_18000995
Ik vind het wel netjes dat ze dat doen. Je mag je rijbewijs op je achttiende in bezit hebben, laat ze dan die laatste drie maanden dan ook gewoon lessen. Ik kijk er niet eens raar van op dat het gebeurd. En het is natuurlijk onzin dat je meer rijlessen door je neus geboord krijgt..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')