Piro | vrijdag 26 maart 2004 @ 22:46 |
Nieuw centraal topic, met dank aan Daggla. Wat is UnrealEd? UnrealEd is de editor van de Unreal spellen die bij elke versie van het spel meegeleverd wordt, sinds hij het levenslicht zag bij de release van Unreal heeft ie stapsgewijs met patches en al vooruitgang gemaakt. De tool an sich is buitengewoon veelzijdig en de mogelijkheden zijn bijna onbeperkt te noemen. En hoe werkt het? UnrealEd moet je zien als een grote vierkante homp klei. Als je een level gaat maken ga je stukjes uit de klei hakken totdat iets de vorm heeft wat je wil. Als je hem voor het eerst opstart zal het misschien afschrikwekkend zijn vanwege de vele knopjes en venstertjes en dergelijke ongein, maar als je kijkt wat mensen ervan kunnen maken is het een hele krachtige tool waarmee je fantastische ongein kan produceren. Ja leuk, en wat wil je met dit topic bereiken? UnrealEd for the masses! Niet iedereen vindt een tutorial even toegankelijk en wil het misschien graag in zijn moerstaal uitgelegd hebben. Ook is dit topic bedoeld als/voor: 1. Een centraal topic maken voor allerhande geblaat en geskin voor unreal. 2. Vragen met betrekking tot levellen, modden, AI bouwen, designs, level testing, en andere hulp kun je hier kwijt. 3. Requests aan mensen wier specialiteiten aansluiten op die van jou (AI coders, Photoshop/Maya guru's, bestaande UnrealEd gurus voor vraagjes en tips) En wat is hier niet de bedoeling? Het afzeiken van newbies die hun eerste probeersels showen of het programma een beetje willen leren kennen. Gezeik als RTFM OMG N00B wil ik ook graag tot een minimum beperken. ![]() En waar vind ik dit befaamde progsel eigenlijk? In je /system/ directory van je installatiemap moet je even sorteren op type, en een exe-tje 'unrealed.exe' zal zich vertonen, het is handig als je hier een shortcut van maakt omdat de game en installatie dit niet vanzelf voor je doen Heb je nog links? Ja. www.unrealplayground.com <--- Site met maps en links http://udn.epicgames.com/Main/WebHome <--- Epic's officieële development site, ook veel links en beschrijving van functies van de editor an sich. Meer volgt uiteraard. Met dank aan Hertog_Martin http://www.3buzz.com < Zeer goede 3d site met zeer veel videotutorials van UnrealED, maya, 3dsmax, photoshop etc etc. 3dbuzz is ook degene die de vtms op disc 2 van de SE editie heeft gemaakt. http://www.masteringunreal.com < subsectie van 3dbuzz.com. Met een level 101 class waar je stapgewijs leert over UnrealED. Na elke VTM krijg je paar testvragen en kan je de volgende gaan kijken. Na dat je de eerste VTMS hebt gedaan krijg je 2 assignments en daarna nog een test en een Project. Erg leuk. http://www.planetunreal.c(...)_part1.html#Concepts < hele goede tekst tutorial waarmee je in paar uurtjes vanalles leert te maken. Levels met lichten, terrein, wapens etc. http://www.psyonix.com/OnslaughtMapTutorial.shtml < tutorial over hoe je een onslaught map kan maken Happy modding! [ Bericht 19% gewijzigd door Piro op 26-03-2004 23:03:56 ] | |
Hertog_Martin | vrijdag 26 maart 2004 @ 23:01 |
Kan je deze links er bijzetten? http://www.3buzz.com < Zeer goede 3d site met zeer veel videotutorials van UnrealED, maya, 3dsmax, photoshop etc etc. 3dbuzz is ook degene die de vtms op disc 2 van de SE editie heeft gemaakt. http://www.masteringunreal.com < subsectie van 3dbuzz.com. Met een level 101 class waar je stapgewijs leert over UnrealED. Na elke VTM krijg je paar testvragen en kan je de volgende gaan kijken. Na dat je de eerste VTMS hebt gedaan krijg je 2 assignments en daarna nog een test en een Project. Erg leuk. http://www.planetunreal.c(...)_part1.html#Concepts < hele goede tekst tutorial waarmee je in paar uurtjes vanalles leert te maken. Levels met lichten, terrein, wapens etc. http://www.psyonix.com/OnslaughtMapTutorial.shtml < tutorial over hoe je een onslaught map kan maken | |
Piro | vrijdag 26 maart 2004 @ 23:03 |
Okay, eerste project, stijlloos gejat uit het UT 2004 topic. Remaken van maps uit UT1. Nou ben ik zelf momenteel nog even bezig met de 'feel' te pakken te krijgen, dus mij lukt het nog even niet. Maps die geopperd waren waren OA AS-Mazon en AS-Overlord. Om die alleen te re-skinnen is een beetje te simpel, en er werd ook al gezegd dat het toevoegen van de ut 2004 goodies en een remake van de map wel cool zouden zijn. Ik zal morgen als ik tijd heb wel even een grove schets op papier maken van een re-make. ![]() | |
Piro | vrijdag 26 maart 2004 @ 23:04 |
quote:Done. Hoe goed kan jij overweg met UnrealEd trouwens? aangezien die remake van AS-Overlord me wel wat lijkt. ![]() | |
Hertog_Martin | vrijdag 26 maart 2004 @ 23:05 |
Owja op CD6\Extras kan je verschillende zeer goede programma's vinden. MayaPLE is een gratis versie van het zeer professionele 3Dpakket Maya van Alias Wavefront. Hiermee kan je dus models maken voor in je levels. In de cd6\extras\mayaPLE map kan je de installer vinden en ook de Plugin om te exporteren naar UnrealED. Handleiding over hoe je de plugin daarna moet aktiveren en hoe je kan exporten kan je vervolgens vinden in: \Documents and Settings\JouwNaam\My Documents\maya\5.0PLE\docs\UT2004 Help\index.html | |
Hertog_Martin | vrijdag 26 maart 2004 @ 23:07 |
quote:Net een weekje ervaring maar kan er al aardig mee overweg. Maar ik ga me eerst focussen op die assignments van die level101 class en heb zelf al een groot project in gedachten. | |
Guus Muisarm | vrijdag 26 maart 2004 @ 23:07 |
quote:Dude ... ![]() Kunnen we stemmen op welk level we gaan rebuilden/aanpassen ![]() | |
Skull-splitter | vrijdag 26 maart 2004 @ 23:08 |
*tipt de mensen hier nog op de tekst hieronder* | |
Hertog_Martin | zaterdag 27 maart 2004 @ 06:49 |
![]() | |
Piro | zaterdag 27 maart 2004 @ 08:09 |
quote:Ik vind het goed, overlord leek me alleen wel wat omdat ik me Mazon niet kon herinneren. ![]() | |
Piro | zaterdag 27 maart 2004 @ 08:09 |
quote:Vertel ook even aan welke eisen ze moeten voldoen en waarmee, schiet wat meer op. ![]() | |
Piro | zaterdag 27 maart 2004 @ 08:10 |
quote:Dat zag ik al staan ja, ![]() ![]() Waar fiets je trouwens die code vandaan? Ff reggen op alias wavefront site ofzo? | |
Piro | zaterdag 27 maart 2004 @ 08:11 |
quote:Stoer. | |
ViLLzZ | zaterdag 27 maart 2004 @ 23:37 |
Ik ga ook maar es wat kloten met UnrealEd. in UT kon ik er redeiljk mee overweg. maarja das al meer dan een jaar geleden :S | |
ViLLzZ | zondag 28 maart 2004 @ 13:41 |
Hmm ben bezig met een redelijk simpel leveltje. ik maak wel wat screenshots als het af is ![]() | |
Piro | woensdag 31 maart 2004 @ 15:10 |
quote:Wat voor level? CTF? DM? BR? | |
Ericjuh | zaterdag 3 april 2004 @ 16:38 |
misschien een domme vraag... maar hoe leg je nu een wapen neer in je zelf gemaakte level... keb beetje lopen afspieken bij de bestaande maps.. maar daar wordt ik niet echt wijzer van... | |
Piro | zaterdag 3 april 2004 @ 17:04 |
ik ben zelf geen expert maar volgens mij moet je daar onder hetzelfde tabje voor wezen als de player spawns, Ik zoek even voor je. ![]() Er bestaan geen domme vragen Ik kan ook niks vinden... Ik heb de textures voor de wapens wel gevonden. Onder het tabje textures, en dan weaponskins selecteren, misschien dat je daar iets mee kan? [ Bericht 26% gewijzigd door Piro op 03-04-2004 17:12:46 ] | |
Ericjuh | zaterdag 3 april 2004 @ 17:13 |
aaahhh ben er al uit.... dankzij http://www.planetunreal.c(...)rst_level_part5.html ![]() | |
Ericjuh | zondag 4 april 2004 @ 22:36 |
quote:is die al af... wou eigenlijk wel eens andere creaties zien van mensen... kom ik misschien nog op leuke ideeen ![]() | |
YourMaster | donderdag 15 april 2004 @ 23:59 |
Ik ben ook begonnen met UnrealEd. Zo'n uur geleden.Ik heb wel eens een map gemaakt voor unreal tournament (1). Nu wil ik een beetje spelen met deze, en het lijkt allemaal hetzelfde te gaan, nog niet zoveel problemen. Nu open ik unrealed weer, en nou is mijn scherm leeg. Ja, ook als ik een map open. Ik kan wel de browser zien, maar niet de 4 verschillende aanzichten. Waar kan ik dat gewoon weer aanzetten? | |
YourMaster | vrijdag 16 april 2004 @ 00:01 |
De Viewports heb ik dus niet. Maar het is me nu zelf gelukt door gewoon 4 nieuwe toe te voegen, en die neer te zetten zoals ze eerst stonden. Toch wil ik nog graag antwoord op mijn vraag. |