abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18698584
quote:
Op maandag 26 april 2004 17:06 schreef cos-micV het volgende:

[..]

Zie mijn sluitpost.
TS en zijn vriendin zijn nog erg jong...vriendin heeft op jonge leeftijd al veel meegemaakt.
IMO een zwaar probleem.
Het forum kan in dit geval geen Hulp bieden.....(En Hulp is waar TS om vraagt in zijn OP.)
Wel advies geven en dat was en is Prof hulp zoeken.
ik dacht dat R&P ook voor serieuze problemen weggelegd was

laten we vooral een persoon die tenminste niet zeikt, maar een duidelijk probleem heeft, niet helpen

valt me echt tegen van fok
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_18698670
quote:
Op maandag 26 april 2004 17:40 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

ik dacht dat R&P ook voor serieuze problemen weggelegd was

laten we vooral een persoon die tenminste niet zeikt, maar een duidelijk probleem heeft, niet helpen

valt me echt tegen van fok
Voor serieuze problemen zijn we er zeker..
Maar niet voor al te zware problemen waarbij mensen echt Prof hulp nodig hebben.
Sterker nog...we mogen die hulp niet geven omdat we hier met z'n allen geen Profs zijn.
  maandag 26 april 2004 @ 17:45:16 #278
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_18698695

[ Bericht 100% gewijzigd door Frenkie op 26-04-2004 17:50:09 ]
pi_18698784
hij heeft niet die prof. hulp nodig, zijn vriendin

prof. hulp is sowieso niet zomaar geregeld, kan de TS hierbij niet geholpen worden

en nee, ik ben geen heilig boontje, maar als ik zie dat degene die écht hulp nodig heeft van derden, zijn zegje niet mag doen
pi_18699912
quote:
Op maandag 26 april 2004 17:49 schreef WeirdMicky het volgende:
hij heeft niet die prof. hulp nodig, zijn vriendin

prof. hulp is sowieso niet zomaar geregeld, kan de TS hierbij niet geholpen worden

en nee, ik ben geen heilig boontje, maar als ik zie dat degene die écht hulp nodig heeft van derden, zijn zegje niet mag doen
Ik heb net met een FA overlegd...en het slotje is terecht.

[ Bericht 0% gewijzigd door cos-micV op 26-04-2004 18:44:13 ]
  maandag 26 april 2004 @ 18:38:28 #281
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_18699921
Kijk eens niet zo zielig!

Het Is Lente !!!!

Het Is Lente !!!!

Het Is Lente !!!!

Het Is Lente !!!!

Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_18700058
jullie vinden het terecht....

das iets anders dan het is terecht
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  † In Memoriam † maandag 26 april 2004 @ 18:43:12 #283
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_18700065
Optiefen Maanvis, ga maar ergens anders vrolijk doen.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † maandag 26 april 2004 @ 18:45:09 #284
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_18700119
quote:
Op maandag 26 april 2004 18:42 schreef DarkElf het volgende:
Klopt, daar kan en mag je van mening over verschillen, maar wij (crewleden) beslissen uiteindelijk.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
pi_18700124
quote:
Op maandag 26 april 2004 18:42 schreef DarkElf het volgende:

Oeps mijn vinger bleef hangen..
Dus wat jij zegt is wel terecht
Neem aan dat je het over mijn typo had?
pi_18700132
quote:
Op maandag 26 april 2004 18:45 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Klopt, daar kan en mag je van mening over verschillen, maar wij (crewleden) beslissen uiteindelijk.
weet ik, maar het stond er zo als de absolute waarheid
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 26 april 2004 @ 18:45:43 #287
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_18700141
quote:
Op maandag 26 april 2004 18:43 schreef Cynix ® het volgende:
Bedankt Nu Ben Ik Weer Helemaal Sjaggerijnig , CYNIX
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 26 april 2004 @ 18:45:54 #288
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_18700146
quote:
Op maandag 26 april 2004 18:43 schreef Cynix ® het volgende:
gezellig...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_18700158
quote:
Op maandag 26 april 2004 18:45 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ja zo hoort het...

<grin>
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 26 april 2004 @ 18:49:43 #290
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_18700228
quote:
Op maandag 26 april 2004 18:45 schreef DarkElf het volgende:

[..]

weet ik, maar het stond er zo als de absolute waarheid
sorry, we konden geen argumenten verzinnen. Dus we doen het maar op deze manier
  † In Memoriam † maandag 26 april 2004 @ 19:05:22 #291
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_18700628
quote:
Op maandag 26 april 2004 18:45 schreef Maanvis het volgende:
-> Hoe sjaggerijinig voel je je NU?
pi_18702475
quote:
Op maandag 26 april 2004 18:38 schreef cos-micV het volgende:

[..]

Ik heb net met een FA overlegd...en het slotje is terecht.
ga je me nog vertellen wáárom kansloze huilerige mensen wél hier hun topics mogen openen, en mensen die échte hulp nodig hebben, voor een indirect probleem, niet?
  maandag 26 april 2004 @ 20:20:16 #293
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_18702953
quote:
Op maandag 26 april 2004 20:08 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

ga je me nog vertellen wáárom kansloze huilerige mensen wél hier hun topics mogen openen, en mensen die échte hulp nodig hebben, voor een indirect probleem, niet?
We zijn een beetje bang dat de TS alle gegeven adviezen gaat doorgeven aan zijn vriendin en voor haar is het toch echt beter dat zij professionele hulp gaat zoeken. Dat heeft ook te maken met de jonge leeftijd van de TS.

Maar natuurlijk kunnen mensen die echt steun nodig hebben nog altijd een topic openen in R&P. Daar is het tenslotte voor.
pi_18703138
quote:
Op maandag 26 april 2004 20:20 schreef Frenkie het volgende:

[..]

We zijn een beetje bang dat de TS alle gegeven adviezen gaat doorgeven aan zijn vriendin en voor haar is het toch echt beter dat zij professionele hulp gaat zoeken. Dat heeft ook te maken met de jonge leeftijd van de TS.

Maar natuurlijk kunnen mensen die echt steun nodig hebben nog altijd een topic openen in R&P. Daar is het tenslotte voor.
dus door kortaf te zeggen dat de TS's vriendin prof. hulp nodig heeft, is de zaak afgedaan? Als je met goed overleg met de TS nou probeert oplossingen te vinden m.b.t. prof. hulp zoeken, red je misschien wel een leven

maar goed, weet toch wel dat dit soort discussies hier nooit nut hebben, laten we het maar weer hebben over de overleden kat van mn ooms moeders tante, genaamd Gertruida
pi_18703304
quote:
Op maandag 26 april 2004 20:24 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

dus door kortaf te zeggen dat de TS's vriendin prof. hulp nodig heeft, is de zaak afgedaan? Als je met goed overleg met de TS nou probeert oplossingen te vinden m.b.t. prof. hulp zoeken, red je misschien wel een leven
En dat is nu precies wat Fok! niet wil of kan doen, de verantwoordelijkheid hebben over iemands leven.

Dat zijn zaken die je niet via een forum oplost, je kunt hoogstens iemand de juiste hulpverlenende instanties adviseren, maar juist als het op zaken van dit kaliber aankomt begeef je je op heel glad ijs en kunnen er dingen fout gaan.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_18703507
quote:
Op maandag 26 april 2004 20:29 schreef shmoopy het volgende:

[..]

En dat is nu precies wat Fok! niet wil of kan doen, de verantwoordelijkheid hebben over iemands leven.

Dat zijn zaken die je niet via een forum oplost, je kunt hoogstens iemand de juiste hulpverlenende instanties adviseren, maar juist als het op zaken van dit kaliber aankomt begeef je je op heel glad ijs en kunnen er dingen fout gaan.
als de TS de directe probleemhebber was, dan kon ik me wel inleven in je standpunt

in dit geval niet, het is niet de direct betrokkene, maar iemand die zijn vriendin wilt helpen, maar dat blijkbaar alleen via een veel grotere stap mag/kan doen, omdat er niet openlijk over gesproken mag worden

overigens is fok! niet verantwoordelijk voor zijn of haar leven en wellicht hebben de 'pesterijen' hier op fok al voor menig zelfmoord gezorgd, laten we maar helemaal stoppen (sarcasme)

deze discussie doet me overigens denken aan een post die ik net las -->
quote:
Op maandag 26 april 2004 20:28 schreef ThE_ED het volgende:
Ondertussen gaat het forum fijn verder. En laten we eerlijk zijn; het gaat best wel goed. Het "probleem" dat ik zelf heb/had, is dat als ik iets zei van "zou je dan niet anders doen" of "nou dat kan echt zo niet" dat ik dan altijd werd afgedaan als jankerige twiekur die er niets van afweet. (Of iets in die richting, het gaat om het idee.) Niet met "nou Ed, we denken het zo en zo te doen, dus je hebt ongelijk" of "misschien heb je gelijk, maar we proberen het eerst zo en zo". Dan nog had ik me er misschien niet bij neergelegd, maar dan was de discussie toch al een stuk fijner geweest, voor mij, en voor betrokken users waaronder crewleden.
pi_18704016
quote:
Op maandag 26 april 2004 20:34 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

als de TS de directe probleemhebber was, dan kon ik me wel inleven in je standpunt

in dit geval niet, het is niet de direct betrokkene, maar iemand die zijn vriendin wilt helpen, maar dat blijkbaar alleen via een veel grotere stap mag/kan doen, omdat er niet openlijk over gesproken mag worden
Nee, we willen niet dat voor problemen van dergelijke serieuze aard een stel leken adviezen gaan geven, met alle evt risico's van dien, zo moeilijk is dat toch niet?
quote:
overigens is fok! niet verantwoordelijk voor zijn of haar leven en wellicht hebben de 'pesterijen' hier op fok al voor menig zelfmoord gezorgd, laten we maar helemaal stoppen (sarcasme)
Net hield je dit forum nog wel verantwoordelijk want we zouden misschien wel eens een leven kunnen redden.

Anyway, er is genoeg gebeurd in de geschiedenis van R&P waardoor wij menen dat dit niet de plaats is voor dergelijke zaken.
Uiteindelijk bieden wij als crew de plaats voor dergelijke topics en posts en zijn wij derhalve verantwoordelijk (al dan niet ethisch gezien) voor de evt gevolgen, lijkt me logisch dat Fok! dat niet ziet zitten.
quote:
deze discussie doet me overigens denken aan een post die ik net las -->
[..]
Ik begrijp niet wat je met die quote wil zeggen.
pi_18704409
quote:
Op maandag 26 april 2004 20:48 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Nee, we willen niet dat voor problemen van dergelijke serieuze aard een stel leken adviezen gaan geven, met alle evt risico's van dien, zo moeilijk is dat toch niet?
[..]

Net hield je dit forum nog wel verantwoordelijk want we zouden misschien wel eens een leven kunnen redden.

Anyway, er is genoeg gebeurd in de geschiedenis van R&P waardoor wij menen dat dit niet de plaats is voor dergelijke zaken.
Uiteindelijk bieden wij als crew de plaats voor dergelijke topics en posts en zijn wij derhalve verantwoordelijk (al dan niet ethisch gezien) voor de evt gevolgen, lijkt me logisch dat Fok! dat niet ziet zitten.
[..]

Ik begrijp niet wat je met die quote wil zeggen.
ik zeg niet dat het forum verantwoordelijk is, wel dat het zijn verantwoordelijkheid moet nemen, snapt u? je kan wel blijven huilen over kleine dingetjes, maar als men een groot probleem heeft, kan men beter óók daarbij begeleid worden

wellicht een faq. maken over prof. hulp, met links, telefoonnr's e.d.? of durft fok! dat ook niet aan?

en met die quote bedoel ik te zeggen: het beleid moet altijd verdedigd worden, al weten jullie dat het niet voor alles op gaat

frenkie was het (deels) met me eens, maar edit toch z'n bericht, dat is een goed voorbeeld daarvan, kunnen jullie nou een beetje buigzaam zijn of uitzondering maken?

pi_18704790
quote:
Op maandag 26 april 2004 21:00 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

ik zeg niet dat het forum verantwoordelijk is, wel dat het zijn verantwoordelijkheid moet nemen, snapt u? je kan wel blijven huilen over kleine dingetjes, maar als men een groot probleem heeft, kan men beter óók daarbij begeleid worden
Nee.
Beslist niet door leken.
quote:
wellicht een faq. maken over prof. hulp, met links, telefoonnr's e.d.? of durft fok! dat ook niet aan?
Zoiets bedoel je? Hulpverlenende instanties .
quote:
en met die quote bedoel ik te zeggen: het beleid moet altijd verdedigd worden, al weten jullie dat het niet voor alles op gaat

frenkie was het (deels) met me eens, maar edit toch z'n bericht, dat is een goed voorbeeld daarvan, kunnen jullie nou een beetje buigzaam zijn of uitzondering maken?

Nee, niet waar het dergelijke problematiek betreft.
Je kunt hoogstens in je sluitpost verwijzen naar die instanties, dat is in dit geval niet gebeurd, maar het sluiten van dat topic blijft terecht, omdat Fok! die verantwoordelijkheid niet kan en wil nemen.

Daar mag je het best mee oneens zijn, maar jij hoeft dan ook geen verantwoordelijkheid te dragen in het geval het misgaat bijv.
En zoals al eerder gezegd: we zijn hier door schade en schande wijzer geworden wat dat betreft.
pi_18704918
quote:
Op maandag 26 april 2004 21:12 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Nee.
Beslist niet door leken.
[..]

Zoiets bedoel je? Hulpverlenende instanties .
[..]

Nee, niet waar het dergelijke problematiek betreft.
Je kunt hoogstens in je sluitpost verwijzen naar die instanties, dat is in dit geval niet gebeurd, maar het sluiten van dat topic blijft terecht, omdat Fok! die verantwoordelijkheid niet kan en wil nemen.

Daar mag je het best mee oneens zijn, maar jij hoeft dan ook geen verantwoordelijkheid te dragen in het geval het misgaat bijv.
En zoals al eerder gezegd: we zijn hier door schade en schande wijzer geworden wat dat betreft.
geef dan voortaan die link in een topic, wellicht heeft de TS daar wel wat aan

verder ben ik het idd oneens met dit soort moderaten, vooral omdat er geen uitzonderingen gemaakt kunnen worden

al snap ik ook echt jullie punt wel, ik staak de discussie vanaf nu, bedankt iig voor de antwoorden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')