Die lucht is wel erg gaaf geworden. Ondanks het boompje vind ik het een schitterende foto.quote:Op zondag 12 september 2004 15:46 schreef RuDe1234 het volgende:
De mijne is gisteren binnen gekomen, gelijk maar ff getest.
Ik vind ze in kleur mooier dan in zwart/wit.
Dan bewogen boompje op de voorgrond is niet echt fotografisch verantwoord misschien, ik wilde alleen ff een voorbeeldje plaatsen.
[afbeelding]
Sony DSC-V1
Hoya R72-IR
10 sec
f/8
[zwaar off-topic]quote:Op woensdag 8 september 2004 11:42 schreef Kermit77 het volgende:
Tevens zitten er 6 rolletjes Kodak HIE in de pijplijn waarvan er in ieder geval nog twee belicht moeten gaan worden...
O.a. biij Van Puffelenquote:Op maandag 8 november 2004 11:42 schreef Shark.Bait het volgende:
[zwaar off-topic]
Waar koop jij je HIE? Ik kan er bijzonder moeilijk aan komen...
[/zwaar off-topic]
Mijn dank is grootquote:Op maandag 8 november 2004 16:08 schreef axon het volgende:
O.a. biij Van Puffelen
[spam]
http://www.vanpuffelen.nl/afy_prodgroup_id_KODAKZWWF.htm
[/spam]
Dus niet bij van Puffelen omdat die het de laatste keer niet kon leveren. De site van vP wordt blijkbaar niet geupdate. Ik heb via via op een voordelige manier 10 rolletjes kunnen bemachtigen en deze meteen ingevroren zodat ik nog even voorrraad heb.quote:Op maandag 8 november 2004 11:42 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
[zwaar off-topic]
Waar koop jij je HIE? Ik kan er bijzonder moeilijk aan komen...
[/zwaar off-topic]
ow! dat zal ik zeker doen. Want ik kan ze wel per 10 bestellen bij foto Klein te Rotterdam. Maar da's wel 150 euro.quote:Op dinsdag 9 november 2004 13:58 schreef Kermit77 het volgende:
Dus niet bij van Puffelen omdat die het de laatste keer niet kon leveren. De site van vP wordt blijkbaar niet geupdate. Ik heb via via op een voordelige manier 10 rolletjes kunnen bemachtigen en deze meteen ingevroren zodat ik nog even voorrraad heb.
Het blijkt in NL zeer moeilijk te zijn om aan HIE te komen dus wanneer ik door de voorraad heen ben zal ik het waarschijnlijk in Duitsland gaan proberen. Maar voorlopig ben ik dus nog voorzien.
Je kunt natuurlijk vP nog eens bellen (sowieso aan te raden voordat je vanaf het internet besteld) of ze weer voorraad hebben.
Email gstuurd:quote:Op dinsdag 9 november 2004 16:03 schreef Kermit77 het volgende:
Zo zeg... 15 euro per rolletje is niet mis!
Das ongeveer 15 euro meer dan ik de laatste keer heb betaald!
Vraag bij van Puffelen wel even welke datum er op de rolletjes staat want dit materiaal is nogal gevoelig...
Ik had vorige week 3 HIE in UK besteld voor 18 euro de stuk, zodat ik ff vooruit kon. En dan nu geld opzij leggen voor een 10-pack....quote:Op dinsdag 9 november 2004 16:20 schreef Kermit77 het volgende:
Ai.... pijnlijk!!!
Dus dat wordt een 10-pack?
Nee, dat zijn gewoon nachtzoekers. Licht wordt zoveel maal versterkt. Het is groen omdat het menselijk daar het meest gevoelig voor is..quote:Op zaterdag 27 november 2004 13:30 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Nou ben ik niet zo bekent met IR technologie.
Maar hoe heten dan die nachtkijkers van bv het leger.
Daar zie je toch alleen maar de volgende beelden van
[afbeelding]
Of is dit geen IR technologie
Bedankt voor je antwoord.quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:59 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Nee, dat zijn gewoon nachtzoekers. Licht wordt zoveel maal versterkt. Het is groen omdat het menselijk daar het meest gevoelig voor is..
Dat weet niet ik niet precies, heb nooit met IR geschoten. Normaal heeft IR met warmte te maken. Vind het op de bovenste foto's lijken op negatieven.quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:18 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoord.
Maar waar bestaat dan het IR foto gebeuren uit.
Met andere woorden wat maakt die techniek zo speciaal?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |