abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17976348
quote:
Aids risk 'cut by circumcision'

Men who have been circumcised may be six times less likely to contract the HIV virus than uncircumcised men, research carried out in India suggests.

The study in the Lancet journal says that the thin foreskin tissue could be highly prone to HIV infection. The latest study, which backs up earlier research in Africa, was carried out among 2,000-plus men in India. Researchers say circumcision only reduces the risk of HIV infection - other sexual diseases are not affected. A number of studies have shown that circumcision appears to lower the chances of contracting HIV.

Different susceptibility

When Aids first began to emerge in Africa, researchers found that it was more prevalent in the east and south of the continent than in the west. Differences in sexual behaviour were widely thought to be reason for this. But some scientists argued that as circumcision was more common in west Africa, it could be reducing the risk of HIV infection, as the foreskin could be more susceptible to the virus than other parts of penis. This latest research, looking at more than 2,000 men in India, suggests exactly that. Circumcision only seems to have a protective effect against HIV - other sexually transmitted diseases are just as likely to be passed on, say the researchers. They believe this may be because the foreskin contains cells that the virus specifically targets.
Bron: http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/3570223.stm

Ter informatie voor de heren die n.a.v. dit nieuws zich zo snel mogelijk willen laten besnijden...
quote:
Bijna elk ziekenhuis heeft een polikliniek die besnijdenissen uitvoert. Bel eerst een ziekenhuis in de buurt en vraag om informatie. Hebben ze een wachtlijst, dan kan je altijd een ander ziekenhuis proberen. Ook kun je bij je huisarts informeren naar een goed adres in de buurt. Een besnijdenis is een kleine operatie, die meestal poliklinisch wordt uitgevoerd, onder plaatselijke verdoving.

[ Bericht 7% gewijzigd door kLowJow op 26-03-2004 09:06:12 ]
pi_17976377
Een leuk weetje voor de paus. Kan ie toch zijn bijdrage aan het AIDS-probleem leveren door middel van besnijding te promoten i.p.v. het condoomgebruik te ontmoedigen.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  vrijdag 26 maart 2004 @ 09:16:45 #3
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_17976509
Hm pas op als ze vragen, "Mag het een onsje meer zijn ? "

"Censuur is de dood van de democratie"
  vrijdag 26 maart 2004 @ 09:18:11 #4
15406 BigWillyDerSuperSpender
You choo-choo-choose me?
pi_17976531
Gewoon je hele pik eraf hakken, gaat de kans nog meer omlaag.
Words... nothing but sweet, sweet words that turn into bitter orange wax in my ears
  vrijdag 26 maart 2004 @ 09:18:26 #5
55630 MokroKees
Chaulerah Gek
pi_17976535
triviant vraagje..
wie ontwikkelen bio en genetische wapens en hebben geen voorhuid..
kèk lekkah naajje ège sig, Fok feez
pi_17976538
WTF! Ik geloof dus geen zak van dit verhaal... net alsof besnijden de remedie is tegen aids...
Free people own guns! Slaves do not!
pi_17976548
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 09:18 schreef MokroKees het volgende:
triviant vraagje..
we hebben een J we hebben een O we hebben nog een O en we hebben nog een D

de zionisten willen ons besnijden

Volgende titel... vrouwen besnijdenis voorkomt AIDS
  vrijdag 26 maart 2004 @ 09:21:35 #8
You choo-choo-choose me?
pi_17976576
quote:
triviant vraagje..
Amerikanen, Joden en Moslims. (wie ziet een connectie met hun gewelddadige aard?)
Words... nothing but sweet, sweet words that turn into bitter orange wax in my ears
pi_17976653
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 09:21 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:

[..]

Amerikanen, Joden en Moslims. (wie ziet een connectie met hun gewelddadige aard?)
psst ... das een zogenaamde anti-semitische opmerking omdat je de joden erbij betrekt
  vrijdag 26 maart 2004 @ 09:27:12 #10
You choo-choo-choose me?
pi_17976667
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 09:26 schreef Vampier het volgende:

[..]

psst ... das een zogenaamde anti-semitische opmerking omdat je de joden erbij betrekt
Ik ben gewoon anti-mens... maar ook weer niet helemaal, want dan had ik mezelf al van kant gemaakt
pi_17976708
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 09:18 schreef Vampier het volgende:
WTF! Ik geloof dus geen zak van dit verhaal... net alsof besnijden de remedie is tegen aids...
er staat toch echt minder kans, het is geen medicijn die het kan genezen of iets in die trant
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  vrijdag 26 maart 2004 @ 09:33:33 #12
84053 skunkator
Pro Hoofddoek !
pi_17976747
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 09:21 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:

[..]

Geen connectie met de moslims in ieder geval, want hun religie staat voor vrede en menslievenheid
[b]Daar waar een hond de hemel bijt, is het gat in de hemel het grootst[/b]
  vrijdag 26 maart 2004 @ 09:34:20 #13
84053 skunkator
Pro Hoofddoek !
pi_17976753
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 09:18 schreef Vampier het volgende:
Maar je kan dus niet lezen ?
  vrijdag 26 maart 2004 @ 09:35:17 #14
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_17976766
quote:
triviant vraagje..
Ik ben niet op de hoogte van hun geslachtsdelen, maar de reptilians?
pi_17976776
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 09:30 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

er staat toch echt minder kans, het is geen medicijn die het kan genezen of iets in die trant
Dit bericht lijkt me kink klare onzin eigenlijk... ik ben zwaar op besnijdenissen tegen... mijn standpunten hierover zijn al in een eerder topic verschenen. Net alsof een laag eelt op je dop aids tegenhoud... aids wordt overgebracht via lichaams-sappen (bloed/sperma e.d) en ik geloof niet dat behalve het laagje eelt er nog meer leeft..... vooral niet als je een spuit deelt met elkaar en je hebt een besneden sjaak.

Er staat namelijk niet in het artikel dat er seks bij gemoeid is. Dit wil dus zeggen dat het artikel op niets gebasseerd is. En onderzoeken uit die regionen vertrouw ik standaard al niet.

Even een paar feiten op een rij:
quote:
Besnijdenis veroorzaakt bij vele jongetjes een trauma dat in het gehele leven een minderwaardigheidscomplex met zich mee brengt, hetgeen vaak uitmond in extreem gewelddadig gedrag.
Niet alleen bij jongetjes eigenlijk... kijk maar naar die Hirs Ali.

http://www.sexuallymutilatedchild.org/mice.htm

Ik stem voor omdat het gaat om een medisch niet-noodzakelijke ingreep bij een minderjarig kind zonder toestemming van de jongen.

Ter vergelijking: het couperen van staarten van poedels is ook verboden omdat het hier gaat om dierenmishandeling.

Laten we alvast wennen aan het zijn van moslim omdat de regeringen willens en weten heel Europa aan het omvormen zijn tot een waar moslim paradijs.

Godsdienst is nergens een rechtvaardiging voor.

[ Bericht 23% gewijzigd door Vampier op 26-03-2004 09:46:41 ]
  vrijdag 26 maart 2004 @ 09:44:35 #16
80268 kLowJow
That's Gay
pi_17976885
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 09:36 schreef Vampier het volgende:

[..]

Dit bericht lijkt me kink klare onzin eigenlijk... ik ben zwaar op besnijdenissen tegen... mijn standpunten hierover zijn al in een eerder topic verschenen. Net alsof een laag eelt op je dop aids tegenhoud... aids wordt overgebracht via lichaams-sappen (bloed/sperma e.d) en ik geloof niet dat behalve het laagje eelt er nog meer leeft..... vooral niet als je een spuit deelt met elkaar en je hebt een besneden sjaak.

Er staat namelijk niet in het artikel dat er seks bij gemoeid is. Dit wil dus zeggen dat het artikel op niets gebasseerd is. En onderzoeken uit die regionen vertrouw ik standaard al niet.
Het gaat vooral om deze conclusie:
quote:
They believe this may be because the foreskin contains cells that the virus specifically targets.
Onderzoekers uit India vertrouw je niet? Waarom? Wat hebben zij aan een dergelijke conclusie? Daar worden mensen ook niet standaard besneden geloof ik.
pi_17976933
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 09:44 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Het gaat vooral om deze conclusie:
[..]

Onderzoekers uit India vertrouw je niet? Waarom? Wat hebben zij aan een dergelijke conclusie? Daar worden mensen ook niet standaard besneden geloof ik.
Not really: They believe this because the skulls of morons contain retarded braincells that the media specifically targets in its quest to dummify the populace...
  vrijdag 26 maart 2004 @ 09:49:54 #18
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_17976939
Intressant, maar nu wil ik ook wel het hoe&wat weten eigenlijk.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  vrijdag 26 maart 2004 @ 09:51:07 #19
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17976960
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 09:03 schreef teknomist het volgende:
Een leuk weetje voor de paus. Kan ie toch zijn bijdrage aan het AIDS-probleem leveren door middel van besnijding te promoten i.p.v. het condoomgebruik te ontmoedigen.
Ja laat de paus ons het advies geven om allemaal joods of moslim te worden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 26 maart 2004 @ 09:51:47 #20
21157 sioux_
lost in space
pi_17976970
kan wel kloppen. ontzettend lelijk zijn of stinken verlaagt het risico op AIDS ook aanzienlijk.
  FOK!fotograaf vrijdag 26 maart 2004 @ 09:57:00 #21
18921 freud
Who's John Galt?
pi_17977062
quote:
triviant vraagje..
Ik . Ben besneden en vooral in de ochtend wil ik nog wel eens wat biochemische zaken produceren .

But seriously, best nuttig nieuws. Dat zou evolutionair darwinistisch bekeken betekenen dat in de toekomst iedereen besneden zou moeten zijn, waty dus betekent joods of islamitische. Die zijn niet gek op elkaar dus dat betekent oorlog. Dus AIDS is de oorzaak van een wereldoorlog straks! AAAAAAAAAAH!!

Disclaimer:
Sorry, ik kon even weinig serieus zijn bij dit bericht
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  vrijdag 26 maart 2004 @ 10:01:11 #22
84053 skunkator
Pro Hoofddoek !
pi_17977129
quote:
triviant vraagje..
Dat moeten de verderfelijke israeliërs zijn !
  vrijdag 26 maart 2004 @ 10:05:10 #23
80268 kLowJow
That's Gay
pi_17977199
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 09:49 schreef Vampier het volgende:

[..]

Not really: They believe this because the skulls of morons contain retarded braincells that the media specifically targets in its quest to dummify the populace...
Misschien dat je dit artikel en de hierin genoemde onderzoekers geloofwaardiger vindt
quote:
LONDON (Reuters) - Circumcised men are less likely to be infected with the virus that causes AIDS because of biological reasons and not less risky behavior, scientists said on Friday.
Studies have shown that men whose foreskin has been removed are six to eight times less likely to become HIV positive but there has been some debate about the reason for the lower infection rate.

Researchers at Johns Hopkins University Medical School in Baltimore, Maryland found that circumcision had a protective effect against HIV, but not against other sexually transmitted infections (STIs) such as syphilis or gonorrhoea.

"The specificity of this relation suggests a biological rather than behavioral explanation for the protective effect of male circumcision against HIV," Dr Robert Bollinger said in a report in The Lancet medical journal. Although male circumcision is common in the United States, the practice varies throughout the world and is influenced by cultural and religious attitudes.

Bollinger and his team studied men in India, where circumcision is not common, between 1993 and 2000. All of the 2,298 men were attending one of three sexually transmitted disease clinics and were HIV negative at the start of the study. Their HIV status and risk behavior were assessed regularly.

"These data confirm previous findings that male circumcision reduces the risk of HIV acquisition," said Bollinger.

Because circumcision did not prevent the men from infection with other STIs, Bollinger believes the study supports the hypothesis that protection is due to the removal of the foreskin, which contains cells that have HIV receptors which scientists suspect are the primary entry point for the virus into the penis.

"Our results suggest that the foreskin has an important role in the biology of sexual transmission of HIV," he said.

Some researchers have recommended male circumcision as a means to prevent the spread of HIV. Bollinger and his team called for clinical trials, where culturally acceptable, to assess the safety and effectiveness of male circumcision as a toll against AIDS.

They also stressed the need for new compounds to block the entry of the virus into the cell.
Bron: http://www.reuters.com/ne(...)yID=4664800§ion=news

Het gaat hier dus om een Amerikaans onderzoek.
pi_17977296
Amerikaanse onderzoeken zijn altijd politiek gemotiveerd en onafhankelijkheid kennen ze niet in dit land. Lijkt me nog minder te vertrouwen eigenlijk.
  vrijdag 26 maart 2004 @ 10:13:31 #25
80268 kLowJow
That's Gay
pi_17977350
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 10:10 schreef Vampier het volgende:
Amerikaanse onderzoeken zijn altijd politiek gemotiveerd en onafhankelijkheid kennen ze niet in dit land. Lijkt me nog minder te vertrouwen eigenlijk.
Oh ja, jij beperkt je toch "bewezen feiten", zoals een paar posts hierboven wel gebleken is...
De politiek heeft hier waarschijnlijk wel enorm veel baat bij, misschien wordt Bush hierdoor wel herkozen
Is hij ook besneden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')