quote:Op zaterdag 27 maart 2004 16:36 schreef Zander het volgende:
Haha, ik moet ineens denken aan een vriend van me. Toen hij nog bij z'n ouders woonde, toen woonde hij precies tegenover een kraakpand. In dat kraakpand woonde ook een drummer die op vrij onregelmatige tijdstippen oefende, en z'n ma heeft toen een brief naar dat pand gestuurd met het verzoek "of hij voortaan met de koptelefoon op zijn drumspel kon oefenen".
quote:Op zaterdag 27 maart 2004 16:36 schreef Zander het volgende:
"of hij voortaan met de koptelefoon op zijn drumspel kon oefenen".
Lo-fi is koel!quote:Op zaterdag 27 maart 2004 15:38 schreef Zander het volgende:
... lo-fi ...

Tsja, de jeugd van tegenwoordig weigert nog een CDtje te kopen, tenzij het voor een verjaardag is. Dus ik kan het best begrijpen van die keten om over te gaan op de verkoop van andere media. Niet dat ik veel in de FRS kom, alleen voor DVD's tegenwoordig eigenlijk. CD's is al jaren prut daarzo (en idd, laatst was de FRS op Zuidplein qua CDs nog kleiner geworden).quote:Op zondag 28 maart 2004 10:37 schreef nipeng het volgende:
Ik was onlangs in een frs... je moet tegenwoordig zoeken naar de cd's.
Wat een schamele collectie hebben die figuren tegenwoordig.
60% DVD 30% games en 10% nog cd.
Mja, ik kom er ook nog amper. Tenzij je de wat populairdere muziek zoekt kun je er bizar weinig vinden. Voor DVDs enzo is het wel handig, maar dan loop ik nog direct door naar de Media Marktquote:Op zondag 28 maart 2004 10:57 schreef nipeng het volgende:
Ik kom er bijna nooit waardoor het me zo opviel.
Heb je wat tips voor me?quote:Nog meer fijne dubreggae met diepe bassen waar de vullingen van uit je tanden trillen en drums die door alle echo klinken alsof ze onderwater zijn opgenomen.
Een goeie multitrack bandrecorder is helemaal niet lo-fi man, dat klinkt echt fantastisch! Tegenwoordig worden in heel veel studios opnames van bijvoorbeeld gitaar op band gezet, zodat je dat lekkere tape-eigen saturatie/compressie/oversturings-effect krijgt. Klinkt heel warm. Als je ergens goedkoop een bandrecorder kan scoren (wel een beetje badadss bandbreedte natuurlijk, niet van die smalle troepquote:Op zaterdag 27 maart 2004 18:16 schreef Z het volgende:
[..]
Lo-fi is koel! [afbeelding]
Ik zag laatst een bandrecorder staan, daar kan je natuurlijk ook op opnemen, en ook meerdere sporen. Dat moet iig ook wel lekker lo-fi klinken. Dat ding was helemaal niet duur, dus misschien ga ik er eens één kopen.
Thnx. Ik ga eens op zoek binnenkort.quote:Op zondag 28 maart 2004 12:16 schreef Zander het volgende:
Ik ben ook niet echt een enorme dub-kenner, mijn interesse gaat vooral uit naar Jamaicaans spul uit de jaren 70, en modernere dingen van bijv. On-U-Sound of Bill Laswell ken ik verder niet zo goed.
[knip]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |