abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17967754
hey

Sinds een paar weken heb ik samen met 2 erg goede vrienden van mij besloten om de opleiding Communicatie & Multimediadesign te gaan doen. Dit loopt bij ons alle 3 precies in het pad wat we graag doen, dus we lopen niet met elkaar mee wat veel mensen snel denken.

Nu willen we alleen met z'n 3en een woning huren (liefst in leeuwarden), zodat we niet los op kamers hoeven en ons scheel betalen aan een kamertje van 3x3...

Nu zijn we dus een paar weken druk op zoek naar een huisje met minimaal 3 kamers, maar dat valt nog niet mee... We hebben ons ingeschreven bij 2 woningbouwver maar dat schiet ook niet op Hier gaat het huis naar degene die het langste geregistreerd staat, en wij weten nog maar net dat we daar heen willen! We reageren natuurlijk wel, maar de kans dat we hier een huis kunnen krijgen 1% ofzo

Nu wil ik eigelijk weten wat jullie ervaringen zijn met het 'samenwonen' met één of meer vrienden. Je zit elkaar wel altijd op de lip natuurlijk, en dat zal wel wat irritaties oproepen. Maar weegt dit op tegen de prijs en wonings genot??
Daarnaast wil ik graag weten hoe jullie het zouden zoeken. We hebben dus online van alles geprobeerd, maar het komt blijkbaar vaak genoeg voor dat je pas na 2jr een huisje hebt, en dan moet ik nog 1 of 2jr De huizen die we wél gevonden hebben (zelfs via marktplaats ) zijn niet voor studenten.... Dit maakt het in ieder geval niet gemakkelijk!!

Is het wel mogelijk om voor een student een woning te huren binnen een half jaar Omdat de opleiding oa. in A'dam, R'dam, Utrecht en Leeuwarden zit, zijn we in alle plaatsen op zoek.

Ik snap ook wel dat een huisje je niet zomaar binnen een paar weken gevonden hebt, maar ik ben gewoon benieuwd wat jullie ervaringen zijn!

[edit]
shit, had ff in School en studie moeten posten zie ik net ...
[/edit]
pi_17967869
ik heb 3 jaar in utrecht gewoond ook met 2 vrienden. eerst in een caravan en later in een zomer huisje. het is mij ERG goed bevallen. we deden alle drie dezelfde studie dus we hadden ook ongeveer de interesses. en het is makkelijk om spellen op de pc te spelen via een netwerk.
  donderdag 25 maart 2004 @ 20:38:29 #3
39446 303
(C) Roland
pi_17967966
Ik heb eerst 1 jaar in een klein hok gewoond en stond ondertussen ingeschreven. Daarna huis "gekregen" en verhuurd aan vrienden, was perfect!

In Leeuwarden heb je maar een wachttijd van 1 jaar op de goedkopere huizen in de wat slechtere buurten, prima te doen voor jullie lijkt mij (zeker ook omdat de huur asociaal laag is daar).

Je had je eerder moeten inschrijven, je bent nu inderdaad errug laat. Wordt dus eerst een jaar ofzo op kamers en dan een huis ben ik bang.

En particulieren zullen nooit een huis tijdelijk verhuren aan studenten, dat is vragen om problemen.

Je zal trouwens eerst overeenstemming over de studieplaats moeten bereiken, je noemt nu wel heel verschillende plaatsen op zeg. Daar zit een wereld van verschil in!
Installing a new program will always screw up at least one old one.
pi_17968084
Utrecht kun je direct wegkrassen.
pi_17970117
In leeuwarden zou je plan nog wel kunnen lukken - gewoon proberen inderdaad. In Utrecht en Amsterdam heb je een minieme kans - tenzij jullie ouders je vet spekken (maar dan kunnen ze nog altijd beter in Leeuwarden een huisje voor jullie kopen). TENZIJ je beslist dat Utrecht of Amsterdam of ... 10x leuker is dan Leeuwarden, natuurlijk.

Pas ook op voor illegale onderverhuur - in Amsterdam en Utrecht worden nogal wat sociale huurwoningen illegaal voor onderverhuur aangeboden. Ik was zelf ooit op zoek (in U), kijken bij een leuk huisje waar ze 3x de woningbouwverenigings huur voor vroegen en waar de deurpost rondom het slot sporen van breekijzers vertoonde. Dan weet je het wel.

Samenwonen met anderen levert irritaties maar ook heel veel lol op. Als je huisgenoten ook je vrienden zijn: des te leuker, en des te beter de irritaties in huis te verdragen zijn.
Als jullie alledrie vooraf al vrienden waren, en je hokt bij elkaar in dezelfde studie en hetzelfde huis, dan moet je je wel realiseren dat je minder makkelijk nieuwe (extra) vrienden maakt. Dat gaat sneller als ieder ergens anders studeert en/of ergens anders woont. Vriendschappen ontwikkelen zich soms heel vreemd en vooral op het moment dat je in een andere stad gaat studeren. Hangt natuurlijk helemaal van jullie zelf af, maar er is een kans dat jullie straks met z'n drieen vooral elkaar hebben - en dan kunnen onderlinge irritaties op eens wat zwaarder gaan wegen, hoe goede vrienden je ook bent.

Ik zou in ieder geval niet alleen maar naar iets voor 3 personen zoeken, maar tegelijkertijd ook naar voor ieder apart.
--
Dr Banner
pi_17984142
We zijn erg goede vrienden van elkaar, en we maken alle 3 best gemakkelijke vrienden heb ik het idee. Dat zal denk ik geen probleem worden.

Het is inderdaad jammer dat we niet eerder wisten dat we naar die opleiding in die plaats wilden, dan was het vast een stuk makkelijker geworden.

En dat we in die erg verschillende steden zoeken is meer omdat we daar meer mensen kennen dan in Leeuwarden. Zo kunnen ze nog eens een balletje voor je opgooien...

Hebben jullie verder ervaringen met een bemiddelingsbureau? Is het een tip om dit te proberen? Verkort dit eventueel een wachttijd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')