abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 maart 2004 @ 20:04:28 #1
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_17967274
een hele goede vriendin van mij heeft vanmorgen gehoord dat ze pcos heeft oftewel polycystues ovarium syndroom,nu wil het zieken huis haar aan de clomid hebben of aan de clomid+metformine (dit laaste is nog een experiment),nou heeft zij zelf geen internet/pc en ze kijkt als ze hier is wel eens op fok en nou vroeg zij mij of ik een bercitje wou plaatsen hier over en of er hier ook vrouwen zijn die dit hebben en met deze medicijnen ervaring mee hebben.
graag hoor ik reacties zodat ik het kan uitprinten en het haar kan laten lezen.
ik heb al het een en ander aan info gevonden over pcos zo dat zij dit kan lezen ,ze moet maandag al vertellen ofze met de clomid+metformine accoort gaat of dat ze alleen aan de clomid gaat

al vast bedankt namens christa
  donderdag 25 maart 2004 @ 20:21:42 #2
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_17967626
dit is pcos

Wat is PCOS?
PCOS is de afkorting van Poly Cysteus Ovarium Syndroom. Normaal komen na de menstruatie bij de vrouw in de eierstokken enkele follikels of eiblaasjes tot ontwikkeling, waarvan er meestal maar één verder groeit en tot eisprong of ovulatie komt. Bij vrouwen die aan PCOS leiden worden in de eierstok meerdere kleine follikels gevormd. Deze kunnen maar moeilijk tot groei en ovulatie komen. Dit wordt veroorzaakt door een verstoring in de natuurlijke hormoonbalans. De onderontwikkelde vochtblaasjes die zo ontstaan, worden cysten genoemd.

Naar schatting heeft 4 tot 6% van de vrouwen last van PCOS en daarmee is dit de meest voorkomende hormonale afwijking bij vrouwen. PCOS is geen ziekte maar een syndroom. Dit houdt in dat er meerdere symptomen aan verbonden zijn die niet allemaal tot uiting hoeven te komen bij elke vrouw. Het beeld van dit syndroom is dus bij elke vrouw anders.
pi_17968003
Ik heb pcos, en heb een kind gekregen dankzij het middel clomid. ik slikte een vrij lage dosis, en werd daar depri van ook al vertelden artsen dat dit niet kon...het schijnt dat als je pms hebt, je wat meer gevoelig bent voor hormonale schommelingen zoals die veroorzaakt worden door de clomid (tis alelmaal wat heviger-voor mij dan, omdat mijn lijf niet gewend was aan zulke hoeveelheden hormonen-dan een normale menstruatiepms, zeg maar)

Magoed, heeft geleid tot een lief kindje!
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  † In Memoriam † zondag 28 maart 2004 @ 19:17:03 #4
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_18025780
Hoi glossy, kijk even op www.freya.nl daar heb je een folder online met hele goede en complete informatie over PCO syndroom!
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  zondag 28 maart 2004 @ 20:00:24 #5
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_18026699
ik zal het gelijk uit printen voor christa

ik had op een andere site ook al een hoop gevonden
http://www.stilverlangen.com/index.php
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')