Voorgekookte krieltjes zijn vaak nog best hard, dus zet ik ze meestal even op een hoog vuurtje op zodat ze een mooi gekleurd buitenkantje krijgen en dan op een laag vuurtje, deksel op de pan, totdat je er wat makkelijker in kunt prikken.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 16:04 schreef JedaiNait het volgende:
Even een simpel vraagje. Ik las ergens dat krieltjes ook in de wok kunnen. Dat wil ik wel eens proberen. Gewoon olie in de wok, krieltjes (jaja van die voorverpakte rommel) erbij en even geduld hebben? Of moet je dan nog iets anders doen?
Zo eentje?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 15:26 schreef Whiskers het volgende:
fijn topique! Ben aan het meelezenEen vraagje; past een stoommandje op elke (groente-)pan? Is het een soort zeef? Ik heb geen plaatje kunnen vinden met google...
Bedankt, maar dat wist ik alquote:Op dinsdag 8 juni 2004 16:08 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Voorgekookte krieltjes zijn vaak nog best hard, dus zet ik ze meestal even op een hoog vuurtje op zodat ze een mooi gekleurd buitenkantje krijgen en dan op een laag vuurtje, deksel op de pan, totdat je er wat makkelijker in kunt prikken.
En dan weer deksel eraf, evt kruiden erover en nog op een wat hoger vuur lekker krokant bakken.
quote:Op dinsdag 8 juni 2004 21:23 schreef Markster het volgende:
wauw, iets voor me moeder dit.
Klopt, ik heb zo'n bamboe-stoommandje en dat zet je idd in een pan met een laagje water (klein laagje, want de inhoud van het mandje moet zich boven het water bevinden) dat je aan de kook brengt. Mijn ouders hebben een 'professionelere', dat is een soort vergiet dat precies in de pan past en dus een stuk boven het water hangt. Maakt voor de werking niets uit. Als je een klein vergiet hebt dat in z'n geheel in een pan past, kun je dat volgens mij ook prima gebruiken.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 16:10 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Zo eentje?
[afbeelding]
Die zijn geloof ik van bamboe gemaakt en die zet je in een pan met een klein laagje water en dan deksel erop, geloof ik.
Maar misschien zitten hier ook wat meer ervaren 'stomers'?
Tot-ie gaar isquote:Op zondag 27 juni 2004 17:58 schreef HeyFreak het volgende:
vraagje: hoelang moet je een (runder)gehaktbal braden?
OK, ik snap hem! Binnenkort even bij de plaatselijke toko langs. Mijn moeder had ooit iets van rvs dat er op lijkt, met een soort scharnierbare schubbenquote:Op dinsdag 15 juni 2004 19:47 schreef LadyMagica het volgende:
[..]
Klopt, ik heb zo'n bamboe-stoommandje en dat zet je idd in een pan met een laagje water (klein laagje, want de inhoud van het mandje moet zich boven het water bevinden) dat je aan de kook brengt. Mijn ouders hebben een 'professionelere', dat is een soort vergiet dat precies in de pan past en dus een stuk boven het water hangt. Maakt voor de werking niets uit. Als je een klein vergiet hebt dat in z'n geheel in een pan past, kun je dat volgens mij ook prima gebruiken.
Rijst dus. Bij sommigen lukt die nooit: te nat, te droog, te klef of aangebrand. Volg deze aanwijzingen en je rijst lukt altijd. Koop om te beginnen echte rijst, geen 'snelkookrijst'. Een grote zak is ook veel voordeliger dan een pakje en rijst is goed houdbaar.quote:Op donderdag 25 maart 2004 19:55 schreef shmoopy het volgende:
Hoi, welkom bij de FOK!cursus Koken voor beginners.
....
Hoe en hoelang kook je groenten, aardappelen, rijst,
.....
nu mijn vraag, hoe lang duurt het voor die kip om te ontdooien? want hij ligt er nu al een uur uit, en is nogsteeds redelijk hard.quote:Op woensdag 28 april 2004 00:00 schreef Logitik het volgende:
Wat ik vandaag heb klaargemaakt was ook heel makkelijk en smaakte heerlijk:
benodigheden (voor 2 personen):
- 1 rode paprika
- 1 ui
- 350 gram kipfilé (in kleine stukjes gesneden)
- Bourgondische aardappelschijfjes (wordt verkocht in alle supermarkten)
- peper en zout
- Knoflooksaus.
Pak een pan en bak daar de stukjes kip in gaar (ongeveer 10 minuutjes).
Zet ondertussen de Bourgondische aardappelschijfjes op (middelhoog vuur).
Na de kip 10 minuutjes gaar te hebben laten worden, voeg er een beetje peper en zou aan toe.
Voeg daarna de, in stukjes gesneden, Paprika en Ui toe, en laat dit ongeveer 5 á 10 minuutjes fruiten (zo heet dat) op een middelhoog vuur.
Dat gaat het nog wel ff duren. Heb je een magnetron? Anders in handwarm water leggen (in de verpakking).quote:Op zaterdag 10 juli 2004 17:52 schreef superheist het volgende:
Ik ga vandaag voor het eerst voor mijzelf koken (vandaar in het beginners topic...) en het wordt dit recept van Logitik:
[..]
nu mijn vraag, hoe lang duurt het voor die kip om te ontdooien? want hij ligt er nu al een uur uit, en is nogsteeds redelijk hard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |