abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18037038
* Da_Sandman zet standbeeld neer voor Jari in dit topic...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 29 maart 2004 @ 12:06:20 #202
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_18037041
Jari is geen voetballer maar een fenomeen.
Jammer dat het niet anders gelopen is, maar ik heb begrip voor de beslissing van Ajax.
Ik lees op VI dat hij als jeugdtrainer aan de slag kan bij Ajax. Laten we hopen dat hij nog een hele mooie 2de carriere tegemoet gaat in Amsterdam!
Life is what you make it.
pi_18037115
Jari bedankt
Winnaar Fok Europacup toto 2003/2004
http://home.wanadoo.nl/fside/geluiden/superjoden.mp3
pi_18037135
Fin kopen?
  maandag 29 maart 2004 @ 12:26:10 #205
52589 sjun
uit solidariteit
pi_18037357
quote:
Op maandag 29 maart 2004 09:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Zijn ze zo links bij Ajax joh?
Joden en PvdA gaan in de hoofdstad goed samen.
Ajax is dan weer geen proselietenvereniging
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_18040859
quote:
Op maandag 29 maart 2004 12:06 schreef Schanulleke het volgende:
Jari is geen voetballer maar een fenomeen.
Jammer dat het niet anders gelopen is, maar ik heb begrip voor de beslissing van Ajax.
Ik lees op VI dat hij als jeugdtrainer aan de slag kan bij Ajax. Laten we hopen dat hij nog een hele mooie 2de carriere tegemoet gaat in Amsterdam!
Van de week was het eigenlijk al duidelijk voor mij, toen Jari opeens bezig was om "journalist" te worden. Stond op Ajax.nl, dan weet je dat ie niet meer kan. Jammer maar helaas.

De wedstrijden die hij in z'n 2e periode bij Ajax heeft gespeeld waren gelukkig nog mooie, en de herinering aan Jari zal altijd mooi blijven.
No matter how No matter why We're gonna play that hardcore music till we die!
Lego de ga euh korfbal kampioen.
  maandag 29 maart 2004 @ 16:24:03 #207
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_18042395
Jari is een held!
pi_18042485
quote:
Op maandag 29 maart 2004 11:28 schreef Dylan Dog het volgende:
Over Nederlands spreken gesproken (..): iemand Eidur Gudjohnsson gehoord! Hulde!
Idd gehoord. 2 jaartjes in NL gevoetbald en dan zo praten Echt top!

Een wereld van verschil met Sladan: 3 jaar bij Ajaks en alles moet nog in het Engels
pi_18042823
quote:
Op maandag 29 maart 2004 16:28 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Een wereld van verschil met Sladan: 3 jaar bij Ajaks en alles moet nog in het Engels
Ach, zolang ie ze er inknalt als gisteren mag ie van mijn part arabisch spreken tegen de interviewer
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_18042941
quote:
Op maandag 29 maart 2004 16:28 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Och, hij praat ongeveer net zo goed Nederlands als van Persie.........
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
  Trouwste user 2022 maandag 29 maart 2004 @ 16:57:04 #211
7889 tong80
Spleenheup
pi_18043233
Jammer dat Litmanen op deze manier afscheid moet nemen. Maar ik had aan het begin van het seizoen al m'n bedenkingen. Helaas zijn die bewaarheid geworden.

Een grote speler, die te lang doorgaat helaas.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_18043375
Jari kan ook goed nederlands....

Tering wat boeit het nu of ie Nederlands of Engels lult, misschien kan ie wel goed Nederlands maar is ie bang dat ie geen woorden meer kan vinden tijdens een tv interview.
pi_18043552
quote:
Op maandag 29 maart 2004 16:46 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Och, hij praat ongeveer net zo goed Nederlands als van Persie.........
Begrijp me niet verkeerd, dit is geen persoonlijke aanval op Zlatan, maar het is gewoon een teken van slechte integratie.
pi_18043729
quote:
Op maandag 29 maart 2004 17:09 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd, dit is geen persoonlijke aanval op Zlatan, maar het is gewoon een teken van slechte integratie.
Lol, ik zie een voetballer toch iets meer als een tijdelijk inwoner van Nederland dan een geheel nieuwe burger. Want wees eerlijk de meeste goed voetballers blijven 2 a4 jaar in Nederland. Stel dat ie plannen had om hier te gaan wonen dan was het een andere verhaal.

Wel leuk, als Ajax een keer iets wint dan heeft de tegenstander altijd wel iets om op te zeiken een aangezien "Lucky Ajax" een beetje onorgineel geworden is, gaan ze nu maar roepen dat het er teveel buitenlanders in het team zitten of dat ze geen Nederlands spreken
pi_18043755
quote:

[..]

en je bent maar wat blij dat het Zlatan is zodat je weer wat op Ajax te zeiken hebt
In Southern Sun
pi_18043769
Afijn, wat Ajaxno1 dus zegt
In Southern Sun
  Trouwste user 2022 maandag 29 maart 2004 @ 17:21:59 #217
7889 tong80
Spleenheup
pi_18043869
quote:

[..]

De meest succevolle coach in de geschiedenis van Feijenoord, Ernst Happel, sprak 3 woorden Nederlands :

'Kein Geloel fussballen.'

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_18044006
Ernst had ook Nederlands moeten praten

Dat Zlatan toevallig geen NL spreekt, komt voor mij goed uit ja, maar het blijft slechte integratie. Een inwoner van NL moet de taal spreken, of hij nou 2 of 20 jaar blijft. Dat geldt iedereen, ook voetballers.

In 3 jaar moet je het Nederlands toch wel enigzins beheersen, en de overstap van de Zweedse taal naar het Nederlands lijkt me nou niet zo moeilijk te maken.
pi_18044066
quote:
Op maandag 29 maart 2004 17:21 schreef tong80 het volgende:

[..]

De meest succevolle coach in de geschiedenis van Feijenoord, Ernst Happel, sprak 3 woorden Nederlands :

'Kein Geloel fussballen.'

Zat die er even naast.
pi_18044102
quote:
Op maandag 29 maart 2004 17:17 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

en je bent maar wat blij dat het Zlatan is zodat je weer wat op Ajax te zeiken hebt
Jezus, waarom altijd zo huilen. Ga er nou eens gewoon op in

Ik vind het raar dat zo'n speler geen Nederlands spreekt en als je daar anders over denkt, zou je dat toch zeggen. Als ie van RBC was geweest, had ik het ook raar gevonden - van Heerenveen ook - maar hij is van Ajax en toevallig kwam ie gisteravond voorbij.
pi_18044122
quote:
Op maandag 29 maart 2004 17:28 schreef Sloggi het volgende:
Ernst had ook Nederlands moeten praten

Dat Zlatan toevallig geen NL spreekt, komt voor mij goed uit ja, maar het blijft slechte integratie. Een inwoner van NL moet de taal spreken, of hij nou 2 of 20 jaar blijft. Dat geldt iedereen, ook voetballers.

In 3 jaar moet je het Nederlands toch wel enigzins beheersen, en de overstap van de Zweedse taal naar het Nederlands lijkt me nou niet zo moeilijk te maken.
Waarom zou ja als je 3 jaar in Nederland bent (voor werk) ineens goed Nederlands moeten kunnen? (en dit geld niet alleen voor voetballers)

Stel een ingeneur uit Amerika komt hier helpen met het bouwen van een schip, waarom moet hij voor die 3 jaar dat hij hier hoogstens is, ineens Nederlands gaan leren?
pi_18044132
Ik vind het niet zo raar. Ik denk ook best dat ie het spreekt maar dat ie er gisteren geen zin in had. Van mij magtie. Helaas is Nederlands geen wereldtaal.
In Southern Sun
  Trouwste user 2022 maandag 29 maart 2004 @ 17:34:09 #223
7889 tong80
Spleenheup
pi_18044143
Romario sprak ook nooit Nederlands. 'Ben een beetje moe' was het enige.

Laat ze maar met hun voeten spreken.

pi_18044175
quote:
Op maandag 29 maart 2004 17:33 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik vind het niet zo raar. Ik denk ook best dat ie het spreekt maar dat ie er gisteren geen zin in had. Van mij magtie. Helaas is Nederlands geen wereldtaal.
Op een paar stemmen/votes na . Anders had heel Amerika gewoon Nederlands gepraat....
pi_18044247
quote:
Op maandag 29 maart 2004 17:33 schreef Ajaxno1 het volgende:
Waarom zou ja als je 3 jaar in Nederland bent (voor werk) ineens goed Nederlands moeten kunnen? (en dit geld niet alleen voor voetballers)
De meeste spelers doen dat en voor een Scandinavier is het erg goed te doen. Er zijn heel veel redenen om dat te doen: het communiceert makkelijker, je woont en werkt hier en hebt dus met de pers te maken. Het getuigt van intelligentie en inzet om de taal te leren van het land waar je gaat wonen. En wie weet is het voor veel langer dan 2 of 3 jaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')