Joden en PvdA gaan in de hoofdstad goed samen.quote:Op maandag 29 maart 2004 09:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Zijn ze zo links bij Ajax joh?
Van de week was het eigenlijk al duidelijk voor mij, toen Jari opeens bezig was om "journalist" te worden. Stond op Ajax.nl, dan weet je dat ie niet meer kan. Jammer maar helaas.quote:Op maandag 29 maart 2004 12:06 schreef Schanulleke het volgende:
Jari is geen voetballer maar een fenomeen.
Jammer dat het niet anders gelopen is, maar ik heb begrip voor de beslissing van Ajax.
Ik lees op VI dat hij als jeugdtrainer aan de slag kan bij Ajax. Laten we hopen dat hij nog een hele mooie 2de carriere tegemoet gaat in Amsterdam!
Idd gehoord. 2 jaartjes in NL gevoetbald en dan zo pratenquote:Op maandag 29 maart 2004 11:28 schreef Dylan Dog het volgende:
Over Nederlands spreken gesproken (..): iemand Eidur Gudjohnsson gehoord! Hulde!
Ach, zolang ie ze er inknalt als gisteren mag ie van mijn part arabisch spreken tegen de interviewerquote:Op maandag 29 maart 2004 16:28 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Idd gehoord. 2 jaartjes in NL gevoetbald en dan zo pratenEcht top!
Een wereld van verschil met Sladan: 3 jaar bij Ajaks en alles moet nog in het Engels![]()
Och, hij praat ongeveer net zo goed Nederlands als van Persie.........quote:Op maandag 29 maart 2004 16:28 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Idd gehoord. 2 jaartjes in NL gevoetbald en dan zo pratenEcht top!
Een wereld van verschil met Sladan: 3 jaar bij Ajaks en alles moet nog in het Engels![]()
Begrijp me niet verkeerd, dit is geen persoonlijke aanval op Zlatan, maar het is gewoon een teken van slechte integratie.quote:Op maandag 29 maart 2004 16:46 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Och, hij praat ongeveer net zo goed Nederlands als van Persie.........
Lol, ik zie een voetballer toch iets meer als een tijdelijk inwoner van Nederland dan een geheel nieuwe burger. Want wees eerlijk de meeste goed voetballers blijven 2 a4 jaar in Nederland. Stel dat ie plannen had om hier te gaan wonen dan was het een andere verhaal.quote:Op maandag 29 maart 2004 17:09 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, dit is geen persoonlijke aanval op Zlatan, maar het is gewoon een teken van slechte integratie.
en je bent maar wat blij dat het Zlatan is zodat je weer wat op Ajax te zeiken hebtquote:Op maandag 29 maart 2004 17:09 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, dit is geen persoonlijke aanval op Zlatan, maar het is gewoon een teken van slechte integratie.
De meest succevolle coach in de geschiedenis van Feijenoord, Ernst Happel, sprak 3 woorden Nederlands :quote:Op maandag 29 maart 2004 17:09 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Zat die er even naast.quote:Op maandag 29 maart 2004 17:21 schreef tong80 het volgende:
[..]
De meest succevolle coach in de geschiedenis van Feijenoord, Ernst Happel, sprak 3 woorden Nederlands :
'Kein Geloel fussballen.'
Jezus, waarom altijd zo huilen. Ga er nou eens gewoon op inquote:Op maandag 29 maart 2004 17:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
en je bent maar wat blij dat het Zlatan is zodat je weer wat op Ajax te zeiken hebt
Waarom zou ja als je 3 jaar in Nederland bent (voor werk) ineens goed Nederlands moeten kunnen? (en dit geld niet alleen voor voetballers)quote:Op maandag 29 maart 2004 17:28 schreef Sloggi het volgende:
Ernst had ook Nederlands moeten praten
Dat Zlatan toevallig geen NL spreekt, komt voor mij goed uit ja, maar het blijft slechte integratie. Een inwoner van NL moet de taal spreken, of hij nou 2 of 20 jaar blijft. Dat geldt iedereen, ook voetballers.
In 3 jaar moet je het Nederlands toch wel enigzins beheersen, en de overstap van de Zweedse taal naar het Nederlands lijkt me nou niet zo moeilijk te maken.
Op een paar stemmen/votes naquote:Op maandag 29 maart 2004 17:33 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik vind het niet zo raar. Ik denk ook best dat ie het spreekt maar dat ie er gisteren geen zin in had. Van mij magtie. Helaas is Nederlands geen wereldtaal.
De meeste spelers doen dat en voor een Scandinavier is het erg goed te doen. Er zijn heel veel redenen om dat te doen: het communiceert makkelijker, je woont en werkt hier en hebt dus met de pers te maken. Het getuigt van intelligentie en inzet om de taal te leren van het land waar je gaat wonen. En wie weet is het voor veel langer dan 2 of 3 jaar.quote:Op maandag 29 maart 2004 17:33 schreef Ajaxno1 het volgende:
Waarom zou ja als je 3 jaar in Nederland bent (voor werk) ineens goed Nederlands moeten kunnen? (en dit geld niet alleen voor voetballers)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |