abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18044836
quote:
Op maandag 29 maart 2004 18:00 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Bij Ajax speelt niemand Europees, en internationaal is ook maar 1 keer in de 3 maanden oid.
Jouw voornaam is toch geen Loek ofzo?
No matter how No matter why We're gonna play that hardcore music till we die!
Lego de ga euh korfbal kampioen.
pi_18044876
quote:
Op maandag 29 maart 2004 18:01 schreef Ajaxno1 het volgende:

[..]

Jouw voornaam is toch geen Loek ofzo?
Gaan we schelden, rotjood
pi_18044930
quote:
Op maandag 29 maart 2004 18:03 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Gaan we schelden, rotjood
pi_18044933
quote:
Op maandag 29 maart 2004 17:43 schreef Speed1971 het volgende:
Ik beoordeel een voetballer op zn voetbalkwaliteiten. Als ik voetballers op andere kwaliteiten moet gaan beoordelen zoals taal dan zijn het allemaal hele slechte voetballers. Ik heb nog nooit een voetballer een normale zin horen zeggen.

Zoals Tong80 al heel terecht opmerkte; laat ze maar met hun voeten spreken.
Van jou verbaast het me echt. Jij zegt altijd dat voetbal zo commercieel en bedrijfsmatig is. Nou, dan hoort dit er al helemaal bij. Representativiteit en uitstraling: daar hoort de taal bij net als dat ze een pak dragen op sommige momenten.

Natuurlijk is voetbal het belangrijkste maar er komt meer bij voetbal kijken. En het is geen must natuurlijk maar het zegt wel iets, vind ik persoonlijk.
pi_18044956
quote:
Op maandag 29 maart 2004 17:46 schreef methodmich het volgende:
Voor de duidelijkheid: Zlatan spreekt gewoon Nederlands.
Raar soort Nederlands sprak hij gisteren dan.
pi_18044998
Ik vind het zeker een pluspunt als de speler de taal snel onder de knie heeft, een extra inzet die is geleverd voor de club. Wat dat betreft heeft SCH gelijk. Maar we weten allemaal dat Zlatan over 1 of 2 jaar ergens anders voetbalt, Ajax is niet zijn eindstation, wat dat betreft begrijp ik hem ook wel dat ie zich meer op andere dingen toelegt.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  Trouwste user 2022 maandag 29 maart 2004 @ 18:08:28 #257
7889 tong80
Spleenheup
pi_18045003
quote:
Op maandag 29 maart 2004 18:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Raar soort Nederlands sprak hij gisteren dan.
Wie zegt dat ie gisteren Nederlands sprak ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_18045031
quote:
Op maandag 29 maart 2004 18:08 schreef tong80 het volgende:
Wie zegt dat ie gisteren Nederlands sprak ?
Hij kan Nederlands maar geeft voor Studio Sport een interview in het Engels??? Logisch
pi_18045041
quote:
Op maandag 29 maart 2004 18:08 schreef Suijk het volgende:
Ik vind het zeker een pluspunt als de speler de taal snel onder de knie heeft, een extra inzet die is geleverd voor de club. Wat dat betreft heeft SCH gelijk. Maar we weten allemaal dat Zlatan over 1 of 2 jaar ergens anders voetbalt, Ajax is niet zijn eindstation, wat dat betreft begrijp ik hem ook wel dat ie zich meer op andere dingen toelegt.
Dat wist Tomasson ook en om over Ronaldo en Romario maar te zwijgen.
pi_18045044
quote:
Op maandag 29 maart 2004 18:08 schreef Suijk het volgende:
Ajax is niet zijn eindstation, wat dat betreft begrijp ik hem ook wel dat ie zich meer op andere dingen toelegt.
Wel een beetje laat om nu nog te beginnen. Hij voetbalt al bijna 3 (3!!!) jaar in NL.
  Trouwste user 2022 maandag 29 maart 2004 @ 18:13:11 #261
7889 tong80
Spleenheup
pi_18045117
Breaking news :

De N.V. Eredivisie heeft bij monde van de heer Kessler verklaard dat het vanaf dit moment verplicht is in het Nederlands tegen de scheidsrechter te schelden. Om verwarring te voorkomen is vanaf heden het gebruik van 'Hicho de puta' en 'You fucking wanker' verboden.
Het was of de scheidsrechters op een taalcurcus of de spelers, gekozen is voor het laatste.
Het wachten is op het moment dat Zlatan Ibrahimovic een rode kaart krijgt voor het roepen van 'Honde lul'. 'Dan is de integratie compleet.' Aldus Kessler. Die nog wel toevoegde dat Vlaams, Fries en Limburgs ook onder buitenlandse talen worden gerekend.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_18045141
quote:
Op maandag 29 maart 2004 18:13 schreef tong80 het volgende:
Breaking news :

onzinverhaal
  maandag 29 maart 2004 @ 18:14:39 #263
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_18045150
Ben inderdaad benieuwd tot in hoeverre Zlatan Nederlands spreekt. Het zal niet een van z'n beste kanten zijn, ok. Maar belichten we het ook eens even van de andere kant? Iedere boerenlul in Nederland kan Engels, en de gemiddelde journalist vraagt voordat 'ie gaat interviewen de voorkeur van de taal wel aan de geinterviewde. Als Zlatan liever in het Engels spreekt, is dat z'n goed recht. Wat hebben we trouwens allemaal een lange tenen hier, met dat mierenneuken over Ajax spelers, te druk hebben en spelers van andere teams die het minder druk zouden hebben. Dat maken jullie er allemaal zelf van en heeft niemand beweerd.
pi_18045161
Al die voetballers moeten toch ook naar de winkel etc? Het lijkt me niet dat ze altijd de boodschappen thuisbezorgd krijgen door iemand... Met afrekenen lijkt het me toch praktisch als je een beetje Nederlands kunt. Als je in een ander land bent, wil je volgens mij wel iets van de cultuur meekrijgen... Taal is ook een belangrijk onderdeel van de cultuur.
Ik kan het me echter wel voorstellen dat je in een interview liever Engels spreekt! Als ik in het Frans iets 'belangrijks' moet zeggen, wil ik ook graag dat ik goed begrepen wordt. Ik spreek redelijk slecht Frans, dus dan doe ik het wel in het Engels/Duits/Nederlands hoor!
pi_18045167
quote:
Op maandag 29 maart 2004 18:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat wist Tomasson ook en om over Ronaldo en Romario maar te zwijgen.
We weten niet hoe hij Nederlands praat. Vanaf het begin viel me al op dat hij zeer goed Engels kon praten en dan is de communicatie een stuk kleiner probleem dan dat je alleen Portugees kunt spreken.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_18045537
quote:
Op maandag 29 maart 2004 18:14 schreef twi het volgende:
en de gemiddelde journalist vraagt voordat 'ie gaat interviewen de voorkeur van de taal wel aan de geinterviewde.
Dat denk ik niet hoor, Nederlands is in principe de spreektaal hiero. Maar grappig dat Kezman het wel durft en er zelfs op afgerekend wordt (omdat hij niet helemaal de goede woorden kan vinden en dingen dan niet zo diplomatiek formuleert). Die durf wordt niet beloond terwijl ik juist respect voor Kezman heb vanwege dat soort dingen. Een voetballer is net zo goed een allochtoon die hier komt wonen of zijn ding komt doen, waarom zouden we voor hem dan een uitzondering maken op de hoge eisen die tegenwoordig gesteld worden?
pi_18045577
Voor Ibrahimovic heeft het geen zin meer om Nederlands te leren, omdat hij al weer vertrokken is als hij de basis kent
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  maandag 29 maart 2004 @ 18:35:19 #268
73091 Vom
de Cowboy
pi_18045601
quote:
Op maandag 29 maart 2004 18:34 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Voor Ibrahimovic heeft het geen zin meer om Nederlands te leren, omdat hij al weer vertrokken is als hij de basis kent
En voor Kezman wel, want die zit de rest van z'n leven aan P$V geplakt
Ajax!!!! Dit jaar gewoon weer kampioen!
Bierplaat, dit is nu die lekkere bierplaat, bierplaat
Zo dronken dat je niet weet of je daar staat of hier staat
Dansend in je Ralph Lauren of spiernaakt, bierplaat
pi_18045669
quote:
Op maandag 29 maart 2004 18:35 schreef Vom het volgende:

[..]

Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_18045688
quote:

[..]

pi_18045749
quote:

Prima, hij is nog steeds topscorer
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_18045776
quote:
Op maandag 29 maart 2004 18:41 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Prima, hij is nog steeds topscorer
Tis alleen zo jammer dat ie 't een beetje verleerd is he...
En tjah als de rest van je team ondermaats is tjah...
pi_18045812
quote:
Op maandag 29 maart 2004 18:43 schreef Ajaxno1 het volgende:

En tjah als de rest van je team ondermaats ziek, zwak of misselijk is tjah...
Prettig als de excuses die vorig jaar golden voor ajax nu opeens niet meer opgaan
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_18045829
quote:
Op maandag 29 maart 2004 18:43 schreef Ajaxno1 het volgende:

[..]

Tis alleen zo jammer dat ie 't een beetje verleerd is he...
En tjah als de rest van je team ondermaats is tjah...
voorlopig heeft ie er meer inliggen als Zlatan dus ja...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_18045941
quote:
Op maandag 29 maart 2004 18:44 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Prettig als de excuses die vorig jaar golden voor ajax nu opeens niet meer opgaan
Van Bommel vorig jaar:
"Wij zijn de beste van Nederland want we zijn kampioen, daar zegt de prestatie van Ajax in Europa niks over:

Van Bommel dit jaar:
"Wij zijn de beste van Nederland want we spelen kwartfinale Uefa"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')