En Ronaldo kan nog steeds een behoorlijk interview in het Nederlands geven. Klasse! Dat maakt je tot een nog grotere.quote:Op maandag 29 maart 2004 17:34 schreef tong80 het volgende:
Romario sprak ook nooit Nederlands. 'Ben een beetje moe' was het enige.
Laat ze maar met hun voeten spreken.
Ik heb nooit gezegd dat 'ie goed Nederlands hoeft te spreken. Basiskennis is echter een must.quote:Op maandag 29 maart 2004 17:33 schreef Ajaxno1 het volgende:
[..]
Waarom zou ja als je 3 jaar in Nederland bent (voor werk) ineens goed Nederlands moeten kunnen? (en dit geld niet alleen voor voetballers)
Zie mijn miniatuur-betoog hierbovenquote:Stel een ingeneur uit Amerika komt hier helpen met het bouwen van een schip, waarom moet hij voor die 3 jaar dat hij hier hoogstens is, ineens Nederlands gaan leren?
Misschien spreekt ie Nederlands en durft ie het niet in het openbaar te spreken.quote:Op maandag 29 maart 2004 17:38 schreef SCH het volgende:
[..]
De meeste spelers doen dat en voor een Scandinavier is het erg goed te doen. Er zijn heel veel redenen om dat te doen: het communiceert makkelijker, je woont en werkt hier en hebt dus met de pers te maken. Het getuigt van intelligentie en inzet om de taal te leren van het land waar je gaat wonen. En wie weet is het voor veel langer dan 2 of 3 jaar.
Romario sprak wel degelijk Nederlands. Het is, zoals Kezman zegt, een teken van respect voor de club waar je speelt en de mensen waar je mee samenwerkt, dat je de taal leert en in ieder geval probeert je verstaanbaar te maken in die taal. Kezman spreekt Nederlands met een accent maar hij verstaat alles en neemt ALTIJD de moeite om in het Nederlands te antwoorden, evenals Romario, Ronaldo en ook jongens als Litmanen, Petterson en Larsson. Dat spelers als Pienaar en Zlatan geen Nederlands spreken of totaal geen poging doen als ze in het Nederlands worden aangesproken om dan in die taal te antwoorden, vind ik een teken van weinig respect.quote:Op maandag 29 maart 2004 17:34 schreef tong80 het volgende:
Romario sprak ook nooit Nederlands. 'Ben een beetje moe' was het enige.
Laat ze maar met hun voeten spreken.
Dan is 't een mietjequote:Op maandag 29 maart 2004 17:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
Misschien spreekt ie Nederlands en durft ie het niet in het openbaar te spreken.
Vind het altijd inderdaad erg cool als sommigen nog Nederlandse interviews geven in 't buitenland. Een aantal weken terug Gudjohnsson van Chelsea (kan erg goed Nederlands, is hier volgens mij ook erg lang geweest), en met name Benni McCarthy, die ik voordat Porto - Man Utd was afgelopen nog nooit een woord Nederlands had horen spreken. Okee, een Zuid-Afrikaan, maar tochquote:Op maandag 29 maart 2004 17:38 schreef SCH het volgende:
[..]
En Ronaldo kan nog steeds een behoorlijk interview in het Nederlands geven. Klasse! Dat maakt je tot een nog grotere.
Ik kan anders wel een paar intelligente voetballers opnoemen hoorquote:Op maandag 29 maart 2004 17:43 schreef Speed1971 het volgende:
Ik heb nog nooit een voetballer een normale zin horen zeggen.
2 jaar maar. Vergelijk die accentloze uitspraak eens met die van Zlatanquote:Op maandag 29 maart 2004 17:44 schreef twi het volgende:
[..]
Vind het altijd inderdaad erg cool als sommigen nog Nederlandse interviews geven in 't buitenland. Een aantal weken terug Gudjohnsson van Chelsea (kan erg goed Nederlands, is hier volgens mij ook erg lang geweest)
Oke waar, maar wees eerlijk Nederlands is een kut taal om te leren, en ik denk dat je als speler van Ajax het soms te druk kan hebben om Nederlands te leren. En wie weet kan ie het ook wel, maar is ie bang dat ie zulke interviews krijgt als Chivu die wel een hele apparte manier van Nederlands spreken hadquote:Op maandag 29 maart 2004 17:38 schreef SCH het volgende:
[..]
De meeste spelers doen dat en voor een Scandinavier is het erg goed te doen. Er zijn heel veel redenen om dat te doen: het communiceert makkelijker, je woont en werkt hier en hebt dus met de pers te maken. Het getuigt van intelligentie en inzet om de taal te leren van het land waar je gaat wonen. En wie weet is het voor veel langer dan 2 of 3 jaar.
Hoezo specifiek Ajax? Die trainen niet meer dan PSV ofzo hoor... En voor Scandinaviėrs is Nederlands geen probleem.quote:Op maandag 29 maart 2004 17:47 schreef Ajaxno1 het volgende:
[..]
Oke waar, maar wees eerlijk Nederlands is een kut taal om te leren, en ik denk dat je als speler van Ajax het soms te druk kan hebben om Nederlands te leren.
Waarom Ajax?, Zlatan is een speler van Ajax en het gaat hier over Zlatan en het is in het Ajax topic.....quote:Op maandag 29 maart 2004 17:49 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hoezo specifiek Ajax? Die trainen niet meer dan PSV ofzo hoor... En voor Scandinaviėrs is Nederlands geen probleem.
Je zegt dat je het als speler van Ajax te druk kan hebben om de taal te leren. Heeft Ajax een drukker programma dan ADO Den Haag? Nee toch?quote:Op maandag 29 maart 2004 17:52 schreef Ajaxno1 het volgende:
[..]
Waarom Ajax?, Zlatan is een speler van Ajax en het gaat hier over Zlatan en het is in het Ajax topic.....
Tjah idd bij Ado spelen er idd ook aardig wat speler Internationaal en Europees......quote:Op maandag 29 maart 2004 17:54 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je zegt dat je het als speler van Ajax te druk kan hebben om de taal te leren. Heeft Ajax een drukker programma dan ADO Den Haag? Nee toch?
Bij Ajax speelt niemand Europees, en internationaal is ook maar 1 keer in de 3 maanden oid.quote:Op maandag 29 maart 2004 17:58 schreef Ajaxno1 het volgende:
[..]
Tjah idd bij Ado spelen er idd ook aardig wat speler Internationaal en Europees......
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |