abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 maart 2004 @ 16:39:21 #1
36050 Fearlezz
Forever and ever
pi_17962431
quote:
Doodgewaande vrouw blijkt springlevend

Uitgegeven: 25 maart 2004 14:09
Laatst gewijzigd: 25 maart 2004 14:09
GRONINGEN - Een verwisseling van twee burgers, de een overleden en de ander springlevend, leidde deze week in Stadskanaal tot een pijnlijk misverstand. In een gemeentelijke brief werd de 82-jarige Johannes Brouwer uit Alteveer gecondoleerd met het overlijden van zijn 79-jarige echtgenote. "Maar mijn vrouw leeft nog, ze is springlevend", vertelde Brouwer donderdag.

Het misverstand ontstond nadat een andere vrouw met vrijwel dezelfde naam overleed. "Er is helaas niet gekeken naar de geboortedatum, verklaart een woordvoerster van Stadskanaal." Het vermeende overlijden had tot gevolg dat een taxipasje werd ingetrokken. De weduwnaar werd wel beloofd dat aangepaste toiletvoorzieningen in de woning mochten blijven. De fouten zijn direct na de melding hersteld.

Brouwers echtgenote is onlangs ernstig ziek geweest. "Het was kantjeboord.Als je dan zoiets leest, dan weet je toch niet wat je overkomt?" Zijn vrouw was thuis toen de gewraakte brief werd bezorgd. "Maar stel je voor dat ze met een vriendin op vakantie was geweest. En dat ik dan een dergelijke brief zie en het voor waar aanneem", huivert Brouwer."

De gemeente heeft bij een bezoek excuses aangeboden. "Het is ook heel vervelend", aldus de gemeente. "Dat is makkelijk te zeggen", briest Brouwer. "Een medewerkster kwam lachend excuses aanbieden, ik word daar zo opstandig van."
bron
"Zeg, vrouw, wat lees ik nu? Ben je dood? Waarom heb je me dat niet eerder verteld?"

Je hoort wel eens vaker iets van persoonsverwisseling, tot zelfs dat nabestaanden in de kist kijken en dan zeggen van "hey, dit is 'm niet". Maar dit is wel helemaal maf.
  donderdag 25 maart 2004 @ 16:41:04 #2
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_17962484
NWS --> GC
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 25 maart 2004 @ 16:41:40 #3
88250 soccorritore
Redder van het volk:
pi_17962499
"Zeg, vrouw, wat lees ik nu? Ben je dood? Waarom heb je me dat niet eerder verteld?"

whahaha, master!
Liever 50 met plezier dan 100 zonder bier.
  donderdag 25 maart 2004 @ 16:45:24 #4
3280 Wekko
Zoek het plaatje!
pi_17962623
Kortom: administratief foutje wat verder niet echt zware consequenties had aangezien die man wist dat z'n vrouw nog leefde. Gezeur om nix altijd met die bejaarden .
pi_17962741
Zou iets lulliger geworden zijn als die kerel een gat in de lucht gesprongen had, om er vervolgens achter te komen dat z'n vrouwtje nog springlevend is
to quote my brother's hidden message: BUYWINDOWSBUYWINDOWSBUYWINDOWS
pi_17962909
quote:
Brouwers echtgenote is onlangs ernstig ziek geweest. "Het was kantjeboord.Als je dan zoiets leest, dan weet je toch niet wat je overkomt?"
Huilie, je weet toch al dat het een vergissing betreft, dat kan gebeuren.. Om daar nou zo'n ophef over te maken.
pi_17962994
Pff bejaarde heeft weer wat te zeiken. "blabla vakantie blabla" sgoed hoor, net alsof je dan niet eerst ingelicht wordt. Die mensen moeten echt hobbies zoeken ipv alleen maar btje te lopen zeuren. Misverstand, kan gebeuren.
pi_17973545
Pfff. 1 keer maar?
Ik ben al 2 keer doodverklaard door de bank die onze hypotheek verstrekt. (en levenverzekering hahaha)
It's amazing what we can do with love...
  vrijdag 26 maart 2004 @ 01:03:03 #9
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_17974259
Ik draai ook nog heel af en toe een dienst hier op de lokale HAP (huisartsenpost, zo'n spoeddienst).

Belt een verzorgingstehuis (die bellen overigens vaak, meestal voor kleine dingen) met de mededeling dat een van hun bewoners (van over de 80) is overleden.

Dit komt redelijk vaak voor en hier is natuurlijk niks raars aan, een oudje overlijdt, en een dokter komt dan even de dood vast stellen.

Dus wij ook die kant op die avond, komen we daar aan. Hadden ze de deken al over het gezicht van de "overledene" gelegt en de familie al ingelicht.

Dus wij gaan even een paar dingen na, bleek die vrouw nog gewoon te leven! ze sliep gewoon heel vast en had door de medicatie een wat lage pols.

Lig je lekker te slapen, leggen ze een deken over je hele lichaam heen en vertelen ze ondertussen je familie dat je dood bent...
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
  vrijdag 26 maart 2004 @ 14:00:24 #10
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_17982576
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 00:13 schreef Moonchildje het volgende:
Pfff. 1 keer maar?
Ik ben al 2 keer doodverklaard door de bank die onze hypotheek verstrekt. (en levenverzekering hahaha)
Dat heb je van die levensverzekering toch wel stil gehouden he?
  vrijdag 26 maart 2004 @ 14:07:49 #11
59590 Spleed
Kolensky drinking milk
pi_17982775
Ernstig, maar op zich zou ik wel moeten lachen als het mij zou overkomen .
lief, saai & lui
pi_17984589
Januari 2001 brief gericht aan "de erven van mevr....(mijn naam)..."
Gebeld, gezegt dat ik nog leef, hun zeggen sorry en zullen het veranderen.

Januari 2002 jawel! een brief aan "de erven van mevr...(ikke dus weer)..."
Weer gebeld, weer sorry van hun kant en nu is het dus wel goed veranderd.

Toch wel raar, zo zwart op wit hebben staan dat je dood bent. Uhm... 2 keer!!!
(nee geen geld aan overgehouden, hahaha)
It's amazing what we can do with love...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')