abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17960125
Ik heb een probleem: in sommige van mijn schoenen gaan mijn voeten zo erg stinken dat het soms tot buiten de schoenen ruikbaar is. Dat kan erg vervelend zijn.

Wat is daar nou voorgoed aan te doen? Ik heb van die geurvreters en sprays etc. geprobeerd, maar dat helpt allemaal maar tijdelijk. Ik was mijn voeten elke dag met neutrale zeep (Sanex) en droog ze ook goed af.

Ik heb wel eens gehoord dat zilver bacteriën doodt (zit ook verwerkt in de binnenwand van mijn koelkast), zijn er dan geen sokken of schoenen met zilver aan de binnenkant?

Iemand enig idee?
pi_17960151
Elke dag schone sokken...koop schoenen die goed 'ademen'.
Je hebt ook speciale zooltjes die het zweet absorberen....vraag maar voor info bij je huisarts
The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
pi_17960260
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 15:13 schreef Famas het volgende:
Elke dag schone sokken...koop schoenen die goed 'ademen'.
Ja duh... ik doe elke dag schone sokken aan, soms zelfs twee keer per dag als ik 's avonds ook nog ergens heen moet. Maar dat helpt allemaal niet.
quote:
Je hebt ook speciale zooltjes die het zweet absorberen....vraag maar voor info bij je huisarts
Misschien moet ik dat maar eens doen ja. Ik draag ook normale echt-leren herenschoenen, ik hoop maar dat ik er niet toe veroordeeld wordt om sandalen of zo te gaan dragen.
  donderdag 25 maart 2004 @ 15:22:51 #4
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_17960421
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 15:12 schreef fotoharry het volgende: in sommige van mijn schoenen gaan mijn voeten zo erg stinken dat het soms tot buiten de schoenen ruikbaar is.
Is misschien lullig, maar gewoon die schoenen niet meer dragen. En kijken of er een overeenkomst tussen die schoenen is (materiaal, zooltjes, whatever). En vooral uitzoeken bij welk soort schoenen je er geen last van hebt, het wordt een dure business als je schoenen op de gok gaat kopen.

M'n vent heeft er ook last van en ik heb alle stinkschoenen linea recta de kliko in gemikt. Hij mag nu alleen schoenen van me kopen die niet gaan stinken
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_17960431
Regelmatig dun insmeren met zinkzalf (ca. 1x per week).
Het helpt echt! Tenminste bij mijn man dan. Ze hebben een familietrekje en allemaal nogal heel erg zweetvoeten. Was niet te harden. 1 nacht in een schoon bed slapen en de volgende dag was de lucht al weer niet te harden, dus hij zat op mijn aandringen snel bij de dokter........
Als hij regelmatig zijn voeten heel dun insmeert met zinkzalf worden de zweetklieren in zijn voeten als het ware afgesloten en heb ik en anderen geen last meer van de stank.
Nadeel is wel dat het zweet er dan op andere plaatsen uitkomt. Hij gaat bijvoorbeeld wel meer last krijgen van zweethanden, maar dat stinkt tenminste niet.
Probeer maar eens. Te koop bij elke drogist.
Succes!
Tiki tokt en tikt als een Tokkie zonder tattoo
pi_17960512
Het zijn de schoenen. (draag leer)
pi_17960517
Je moet bij de drogist eens kijken naar Pusex. Dat moet je voeten in een bak met dat spul weken, dan een nacht soken met dat spul er in aan, en je bent er maaaaanden vanaf, werkt bij mij supper
It is said that power corrupts, but actually it's more true that power attracts the corruptible. The sane are usually attracted by other things than power.
David Brin (1950 - )
pi_17960550
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 15:17 schreef fotoharry het volgende:

Misschien moet ik dat maar eens doen ja. Ik draag ook normale echt-leren herenschoenen, ik hoop maar dat ik er niet toe veroordeeld wordt om sandalen of zo te gaan dragen.
Je kan gewoon je eigen schoenen blijven dragen, alleen er komt een zooltje in met van die gaatjes

http://home.planet.nl/~arnosch/2705a.nl.html

edit--
Je kan ze dus op die site bestellen, maar ik zou ff naar de huisarts gaan en die geeft je dan een verwijzing naar een podotherapeut.

(als je een verwijzing krijgt dan krijg je dat vergoedt van de verzekering dacht ik...)
The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
pi_17960921
Misschien heb je gewoon zweetvoeten en dan kan ik je niet helpen. Maar het kan ook zijn dat je een schimmel op je voeten hebt. Een schimmel op je voet ziet er niet groen uit met witte pluisjes dus je kan er al eens overkijken.
Mijn broertje had ook last van stinkvoeten en bij hem ging het dus wel degelijk om een schimmel. Die zat tussen twee tenen. Het enige wat je ziet is dat de huid daar wat afvelt. Het is heel makkelijk op te lossen met zalf tegen voetschimmel.
Een blad valt op de aarde. Een stille kus.
pi_17961679
Dat Pusex of zinkzalf ga ik dan maar eens proberen. Bedankt voor de tips!!
pi_17962118
In ieder geval je voeten niet met zeep wassen. Lauw water, goed tussen de tenen en onder je nagelriemen...
pi_17963025
Voorzover ik weet is dat Sanex-spul ook geen 'echte' zeep. Maar misschien moet ik eens wat anders proberen. Ik ga zo iig op zoek naar Pusex of zinkzalf.
pi_18012778
Dr Scholl talkpoeder (blauw met geel busje)
;)
pi_18012868
Zoals eerder gezegd ligt het waarschijnlijk aan je schoenen. Als ik (bepaalde) sportschoenen draag kunnen mijn voeten aan het einde van de dag ook best stinken. Met mijn normale (leren) schoenen heb ik helemaal nergens last van!

Conclusie: Koop goeie leren schoenen! (en als je die al hebt... tja... dan weet ik het ook niet )
  zaterdag 27 maart 2004 @ 23:19:36 #15
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_18012916
Yep
goeie lederen schoenen dragen, bommeltjes, is ook beter voor je voeten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 27 maart 2004 @ 23:53:08 #16
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_18013847
wat vaak ook helpt zijn dikke sport sokken. En niet van die leuke disney dunne kut sokjes.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_18024567
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 23:53 schreef ook_gek het volgende:
wat vaak ook helpt zijn dikke sport sokken. En niet van die leuke disney dunne kut sokjes.
Klopt, en je hebt tegenwoordig ook niet-witte sportsokken. Ik geloof van rucanor of adidias.
Voor wie niet weet waar hij naartoe wil, zijn alle wegen goed.
pi_18024977
Ik heb er ook last van. Toen ik merkte dat ik er geen last van als ik ontspannen was door alcohol of gewoon in mijn vrije tijd merkte ik dat het stressverschijnsel is.

Als het bij jou door stress komt kun je er misschien op dat gebied iets aan doen.

Wat ik doe... vaak sokken wisselen, geurvreters en je voeten insmeren met uierzalf.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_18025044
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 23:53 schreef ook_gek het volgende:
Heel simpel, gewoon geen synthetische rotzooi aantrekken
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zondag 28 maart 2004 @ 21:49:19 #20
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_18029271
quote:
Op zondag 28 maart 2004 18:31 schreef teknomist het volgende:

[..]

Dat is vaak het grootste probleem
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_18032274
quote:
Op zondag 28 maart 2004 18:31 schreef teknomist het volgende:
Geldt trouwens ook voor kleren! In synthetische T-shirts stink je veel harder dan in katoenen!
pi_18033700
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 23:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Yep
goeie lederen schoenen dragen, bommeltjes, is ook beter voor je voeten.
Roger, is ook beter voor mijn oogballen
pi_18037311
ik ken het probleem... heb gore-tex schoenen in de winter en sandelen met goede sokken in de zomer.... verder heb ik voor elke dag een set inlegzooltjes (waarom wel elke dag schone sokken en geen inlegzooltje?)
  vrijdag 28 mei 2004 @ 23:49:30 #24
16715 Mylene
*schatje*
pi_19485599
Uit gesloten topic:
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 23:30 schreef Reintje het volgende:
Het is weer zo ver, het is een dagje warm, je maakt een boswandeling, komt thuis, trekt je schoenen uit en
Ik draag gewoon sokken in dichte schoenen, en ga voor geen goud teenslippers dragen. In de zomer loop ik ook vaak met blote voeten in m'n schoenen, maar daar word de lucht ook niet echt beter van.
Wat zijn de oorzaken, en, wat kun je er tegen doen?
  vrijdag 28 mei 2004 @ 23:54:50 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_19485708
Lederen schoenen dragen, geen kunststoffen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_19486129
voetenscrub van de tuinen
Strawberry Flavour..
pi_19487270
Heb je pedispray al dan wel geprobeert ?

Pedispray werkt zo goed als bij iedereen heel goed namelijk en het is verkrijgbaar bij de drogist (weet alleen niet zeker of het op recept moet) en kost best veel geld: rond de 15 euro.
pi_19874126
Pedispray werkte bij mij maar tijdelijk en is inderdaad erg duur. Een recept is niet nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')