abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17955618
Vorige week vrijdag is er bij me ingebroken en aardig wat gestolen. Ik kwam 's avonds thuis en heb meteen de politie gebeld "Raak niks aan ivm het sporenonderzoek, we komen eraan".
Het klonk allemaal net als in de film echter duurde dat "we komen eraan" toch ruim een uur, de film zou dan toch al afgelopen zijn. Het sporenonderzoek duurde wel net zolang als in de film: drie minuten. Helaas bestond het echter uit een paar keer met een zaklamp heen en weer schijnen onder het gemompel van "nee, dit oppervlak is niet glad genoeg" (hallo! 1 van m'n computers lag er nog en gladder dan de case daarvan ga je het niet krijgen).
Na die drie minuten werden ze opgeroepen voor een net gepleegde overval, fair enough dat dat meer prioriteit heeft. Ze lieten nog wat formulieren achter die ik moest invullen voor de aangifte en belooften dat ze later op de avond nog terug zouden komen. Inderdaad kwamen er later 2 collega's nog terug maar alleen om een zelfde set formulieren af te geven bij m'n onderbuurman, waar ook ingebroken was. So far dus voor het sporenonderzoek. Als ik ooit nog de politie hoor klagen dat kleine criminaliteit in A'dam nooit opgelost wordt vraag ik me af wat de oorzaak is; de anonimiteit van de stad of de politie die echt niks maar dan ook niks onderneemt.

Maar goed, blijkbaar ging ik oa. m'n linux fileserver met 6jr code, vakantiefoto's etc niet terug krijgen. Dan maar m'n procesverbaal naar de verzekering sturen en hopen dat ik een groot deel van de geclaimde 3300e terugkrijg. Helaas is tegenwoordig het opstellen van een procesverbaal ook een zeer tijdrovende actie. Zondag de formulieren ingeleverd die de politie bij me achter liet en ik zou teruggebeld worden wanneer het procesverbaal klaar was. Toch altijd fijn zo'n persoonlijke procedure.. Vandaag maar eens gebeld van waar het blijft, blijkt er geen procesverbaal te zijn en m'n formulieren zijn ook kwijt....

Ik begin me onderhand toch echt af te vragen hoe de overheid durft te spreken over normen & waarden als de politie geen tijd heeft voor kleine criminaliteit maar wel op elke straathoek staat te controleren of je wel licht op je fiets heeft. Het argument dat ze dat doen voor je eigen veiligheid geloof ik niet zo in aangezien dat toevallig geld voor de staat oplevert en was er ook niet zoiets als een quotum bekeuringen die ze per jaar moesten uitschrijven? grrrr

(Hmm, da's nog best een lang azijn-pisserig verhaal geworden )

[ Bericht 2% gewijzigd door egosho op 25-03-2004 14:11:17 ]
pi_17955680
Der moet gewoon meer politie te paard komen... Bereden politie, das de oplossing
Only I Can Judge You...
  donderdag 25 maart 2004 @ 11:53:18 #3
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_17955864
helemaal mee eens!! bij ons duurd het ook regelmatig dik een uur voordat ze komen (ook als je 112 belt!!) we hebben regelmatig met agressive winkeldieven te maken en de politie doet er niks aan!!
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_17955870
ik werk in een bedrijven verzamel pand waar ik een eigen bedrijf heb. Hier is in totaal 3 x bij ons ingebroken waarbij ze 1 x alles meegenomenen hebben. Hier kwam de politie niet eens opdagen terwijl het hoofd bureau 100meter bij ons vandaan zit.... Ik kan die apen in utrect wel schieten. gelukkig was de verzekering welwillend
Dit gaat helemaal uit de hand escaleren.
pi_17955990
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 11:53 schreef qu63 het volgende:
helemaal mee eens!! bij ons duurd het ook regelmatig dik een uur voordat ze komen (ook als je 112 belt!!) we hebben regelmatig met agressive winkeldieven te maken en de politie doet er niks aan!!
Da komt omdat ze geen paarden tot hun beschikking hebben. Paarden lopen veel harder dan mensen!
Only I Can Judge You...
pi_17956190
tis te gek voor woorden. bij ons werden steeds dingen venield... belden we als ineens onze voordeur ruit werd ingeslagen maar duurde 2 uur voordat ze er waren. en dan gebeurd er niks. nog een paar van die incidenten en ze kwamen nieteens... we moesten maar aangifte komen doen. we hebben maar een camera voor ons huis geplaatst en sindsdien nergens meer last van.

edit: zelfs een keer voorgekomen dat we ze op hetrdaad betrapten en me vader werd geslagen met boksbeugel toen hij degene achterna ging... nou mooi dat ze pas na heeeel lang kwamen. en er is vervolgens niks gebeurd...
  donderdag 25 maart 2004 @ 14:57:25 #7
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_17959759
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 11:59 schreef Da_Law het volgende:

[..]

Da komt omdat ze geen paarden tot hun beschikking hebben. Paarden lopen veel harder dan mensen!
het politiebureau zit hier op een steenworp afstand, maar ze laten auto's uit huizen komen..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  donderdag 25 maart 2004 @ 15:36:19 #8
81660 SirWacko
Nu in voorarrest
pi_17960711
als je gewoon zegt we pakken ze zelf wel, stuur maar een ambulance... wedden dat er dan snel politie is...
*Zucht* waarom nou toch?
Ik mis je lieverd, tot over een paar weken.
  donderdag 25 maart 2004 @ 19:08:09 #9
87281 thijsk87
Thijs in da house!
pi_17965939
Laatst konden ze een keer een bekeuring uitdelen voor illigaal kappen en toen waren ze er heel snel bij!!!
pi_17978649
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 15:36 schreef SirWacko het volgende:
als je gewoon zegt we pakken ze zelf wel, stuur maar een ambulance... wedden dat er dan snel politie is...
hehe... voor de volgende keer
pi_17980017
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 19:08 schreef thijsk87 het volgende:
Laatst konden ze een keer een bekeuring uitdelen voor illigaal kappen en toen waren ze er heel snel bij!!!
yep, als er geld te innen valt zijn ze er snel bij... verkapte belastingambtenaren zijn het

ik ga maar weer eens de politie bellen om te vragen of ze m'n aangifte al hebben gevonden. ze zouden gisteren terugbellen maar allicht is dat niet gebeurd
pi_17980705
een aangifte opzoeken lol!?
pi_17984919
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 11:43 schreef egosho het volgende:

en was er ook niet zoiets als een quotum bekeuringen die ze per jaar moesten uitschrijven? grrrr
Ja dat is er... En daarom komen ze iedere week bij de hockeyclub om ouders die 10 min staan te wachten om kinderen die uit spelen weg te brengen te bekeuren. Dus wanneer de politie dr aan komt rijd iedereen snel een rondje. Maarja dat doet de politie ook, zodat ze uiteindelijk iedereen gebekeurd hebben...
Oh en auto's waar heel groot op staat "van Sinterklaas" en die op de invalide plek staan... Die worden natuurlijk ook gebekeurd.
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen. (gestolen van Loesje)
  vrijdag 26 maart 2004 @ 15:40:54 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17984990
Het is dat het voor de verzekering moet. Aangifte doen. Maar verder hoef je op de politie niet te rekenen is mijn ervaring.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  † In Memoriam † vrijdag 26 maart 2004 @ 22:30:44 #15
43556 miss_dynastie
pi_17993630
Toen er bij ons was ingebroken op een zondagavond hebben we 3 1/2 uur zitten wachten op de politie
  vrijdag 26 maart 2004 @ 22:32:20 #16
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_17993670
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 15:40 schreef Megumi het volgende:
Het is dat het voor de verzekering moet. Aangifte doen. Maar verder hoef je op de politie niet te rekenen is mijn ervaring.
idd en die aangifte is dan nog alleen maar voor de verzekering ook
Sad but true
pi_17994908
lekker politie... ze zijn tegenwoordig teveel bezig met randzaken, ze moeten eerst boeven gaan vangen dan krijgen ze vanzelf weer respect.
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_17995665
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 23:25 schreef groggy het volgende:
lekker politie... ze zijn tegenwoordig teveel bezig met randzaken, ze moeten eerst boeven gaan vangen dan krijgen ze vanzelf weer respect.
Doen ze dat dan ook bij de Politie
Ik heb een drankprobleem, ik heb maar 1 mond!
pi_18041513
Vandaag maar weer eens gebeld "agent xxxx is woensdag weer op het bureau. Belt u dan even!"

pffff
pi_18070372
Het zit je ook allemaal niet mee he
TE2004(Done), In Qontrol(Done), Defqon.1(Almost)
DVD's
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')