KonnieKipke | donderdag 25 maart 2004 @ 09:25 |
Wat is het toch heerlijk om 's nachts te rijden. Gisteren voor mij een record neergezet. Om 0.50 vertrokken vanuit enschede en om 1.55 kwam ik aan in Amsterdam ![]() Heerlijk. Cruise control op 170 km/u en gaan met de banaan. Wat zijn jouw persoonlijke records? | |
pierce | donderdag 25 maart 2004 @ 09:30 |
vanaf Les Arcs(Frankrijk) naar Den Bosch (NL ![]() Volgens mij is dat wel een aardig record. ![]() | |
skiczukie | donderdag 25 maart 2004 @ 09:35 |
een keer kwart voor 9 vertrokken van huis, om 9.56 was ik op het station, met de fiets natuurlijk. Was een record! ![]() | |
CybErik | donderdag 25 maart 2004 @ 09:37 |
8:20 vertrokken, 8:33 op school. Normaal doe ik er 25-30 minuten over ![]() | |
skiczukie | donderdag 25 maart 2004 @ 09:38 |
quote: ![]() ![]() | |
Xlarge | donderdag 25 maart 2004 @ 09:39 |
vanmorgen 6.55 naar de metro toe gelopen en 7.25 bij mijn werk in hoogvliet aangekomen | |
nappel | donderdag 25 maart 2004 @ 09:42 |
quote:Jij deed er 1 uur en 11 minuten over.. ![]() | |
Captain_Chaos | donderdag 25 maart 2004 @ 09:42 |
Rondje ruit in iets minder dan 11 minuten. BMW R1150 RT ![]() | |
Careca | donderdag 25 maart 2004 @ 09:45 |
Utrecht - Brussel in ruim een uur | |
ralphk | donderdag 25 maart 2004 @ 09:45 |
2 weken geleden om 18.00 uur vertrokken van Leuven naar Saalbach (Oostenrijk), aankomst 3.00 uur, slapen eten en een beetje rondkijken, om 12.00 uur weer terug naar Leuven en om 22.45 aankomen in Leuven. Vindt ik zelf zel netjes, en dat met een topdrukte wegens het einde van de voorjaarsvakantie in NL en Duitsland. Een van m'n chauffeurs reed een week eerder om 21.00 uur uit Leuven weg naar Saalbach en was om 16.00 de volgende middag weer in Leuven. Da's dus ruim 1800 km in 17 uur. | |
Croga | donderdag 25 maart 2004 @ 09:51 |
quote:Dat zijn dus het soort chaufeurs wat achter het stuur in slaap valt en vervolgens een halve snelweg dood rijdt ![]() | |
reintje17 | donderdag 25 maart 2004 @ 09:52 |
ehm van amsterdam naar oostenrijk (1000 km) in 7 uur en een kwartier dat is inclusief tanken enzo best wel snel opzich | |
nodisch18 | donderdag 25 maart 2004 @ 09:53 |
quote:zeiksnor | |
SONIC | donderdag 25 maart 2004 @ 10:01 |
In 14 minuten van Hoornbrug Den Haag naar Rotterdam Centrum om 16.00 uur | |
Doekes | donderdag 25 maart 2004 @ 10:09 |
Utreg - Wenen in 7,5 uur ![]() | |
ralphk | donderdag 25 maart 2004 @ 10:19 |
quote:Nee hoor, dat zijn het soort chauffeurs die dagelijks op de weg zitten en dit gewend zijn. De doodrijders zijn die arbeiders die op vrijdag de hele dag gezerkt hebben en daarna de wagen inpakken en dan naar Oostenrijk rijden met zeikende kinderen op de achterbank. Je herkend ze zo aan de slingerende Zafira's. | |
BoJo | donderdag 25 maart 2004 @ 10:20 |
quote:Heb je ook een oordeel over mij? Ik reed afgelopen zomer in een auto zonder airco van Amsterdam naar Novi Sad (Servie) via Duitsland,Oostenrijk en Hongarije waarin Hongarije de snelweg halverwege overgaat in een binnendoor weg ook 1800 km in 17 uur. Ben alleen gestopt om te tanken. De dag erna heb ik nog eens 12 uur gereden om in Montenegro te komen (700 km, bergweggetjes en gaten) Toevallig ben ik ook een prive-chauffeur. Als jij al in slaap valt zodra je een auto ziet moet je je door ons laten rijden en niet zeuren over de mensen die daar geen problemen mee hebben. ![]() | |
BoJo | donderdag 25 maart 2004 @ 10:20 |
quote:Amen ![]() | |
pierce | donderdag 25 maart 2004 @ 10:24 |
quote: | |
EminemRulezz | donderdag 25 maart 2004 @ 10:25 |
In ruim 3 uur van amsterdam naar alanya | |
HeatWave | donderdag 25 maart 2004 @ 10:28 |
--> PTA | |
Posdnous | donderdag 25 maart 2004 @ 10:30 |
Nijmegen - Dusseldorf in drie kwartier ![]() | |
Infantus | donderdag 25 maart 2004 @ 10:37 |
quote:Van Den Haag naar Diemen in 40 minuten (in een Ford Feest 1.3 8v) ![]() offtopic: wat deed je in Enschede ? ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Infantus op 25-03-2004 10:48:01 ] | |
PeuRac | donderdag 25 maart 2004 @ 11:03 |
quote:NIks tegen Zafira's ![]() ![]() | |
Sjummie | donderdag 25 maart 2004 @ 11:05 |
quote:Al ben je God, 17 uur aan 1 stuk rijden is NIET verantwoord. | |
PeuRac | donderdag 25 maart 2004 @ 11:05 |
Dresden - Doetinchem 680 km in 7 uur, incl eten en 2 keer tanken (hij liep 1 op 8.5 ![]() | |
pierce | donderdag 25 maart 2004 @ 11:07 |
quote:Kom op mensen, zeiken doen julie maar in de Klaagbaak of zo. Dit gaat over reistijden en niet of het verantwoord is of niet. ![]() | |
bassieVL | donderdag 25 maart 2004 @ 11:07 |
Berlijn - Venlo 3 uur en 3 kwartier inclusief pauze. | |
Tjabbo | donderdag 25 maart 2004 @ 11:08 |
vroomshoop-->enschede normaal 45 min. snelste tijd ong 25 minuten ![]() | |
Klonk | donderdag 25 maart 2004 @ 11:09 |
Venlo-Bazel (Zwitserse grens) incl ontbijt pauze van een minuut of 20 in een tijd van: 3 uur 55 min ,op een zondagmorgen vertrokken om 4 uur in de morgen, lege autobahnen en planken met die hap ![]() | |
apophis4u | donderdag 25 maart 2004 @ 11:11 |
Tiel - Grindelwald (zwitserland) 870 KM 7 uur ![]() mn ma kon het niet geloven toen ze wakker werd waar we waren ![]() | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 25 maart 2004 @ 11:17 |
Oirschot - Heiloo rond de 50 minuten, met getuige ![]() | |
-Pino- | donderdag 25 maart 2004 @ 11:23 |
Mijn snelste ritten zijn Nykoping (Zweden) - IJsselstein 12,5 uur (zo'n 1500 km) en Amsterdam - Kopenhagen 8 uur (950 km). Oh en in 2 volle dagen rijden naar Mo I Rana (Noorwegen) en dat is ongeveer 2750 km ![]() | |
Posdnous | donderdag 25 maart 2004 @ 11:45 |
quote: ![]() Da's wel heel erg netjes, vooral met die klotewegen die 200 km voor Berlijn al beginnen. | |
Rietvaerder | donderdag 25 maart 2004 @ 11:49 |
Dordrecht - Schiphol (85km) in ongeveer 20 minuten. Ongeveer 190km/h gemiddeld met uitschieters naar de 260 ![]() | |
renkie | donderdag 25 maart 2004 @ 11:51 |
Winschoten - Wenen (1220 km) al 3x gereden in 8 uur precies, 4e x deed ik er 8:30 over omdat men in Duitsland graag wat fanmail wilde nasturen en m'n adres wilde hebben ![]() Winschoten - Frankfurt (450km) binnen 3 uur | |
Hik | donderdag 25 maart 2004 @ 11:53 |
Zieke geesten zijn jullie. Ik heb er geen ander woord voor. 17 uur achter het stuur is niet verantwoord, 200 km/uur ook niet. Ook al ben je een geweldig professionele chauffeur (imo ben je per definitie niet professioneel als je jezelf zo'n houding aanmeet!) Ik ben van mening dat iedereen zijn leven moet leven zoals hij dat zelf wil. Drugs, drank, je doet maar. Maar met dit soort haantjesgedrag breng je andermans leven in gevaar, en niet zo'n beetje ook. Ik hoop van harte dat, mochten jullie ooit wakker worden in een volslagen gekreukeld autowrak, het een boom betreft en geen andere auto. Stelletje elkaar opjuttende sukkels.... ![]() | |
KonnieKipke | donderdag 25 maart 2004 @ 11:53 |
quote:haha, infant! ![]() Heb daar een hele leuke dame leren kennen ![]() | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 25 maart 2004 @ 11:56 |
quote: ![]() | |
Xtreem | donderdag 25 maart 2004 @ 11:56 |
quote:Geslacht: Vrouw ![]() * Xtreem mompelt iets over moraalridderen enzo | |
KonnieKipke | donderdag 25 maart 2004 @ 12:00 |
quote: ![]() ![]() | |
Rietvaerder | donderdag 25 maart 2004 @ 12:01 |
quote:Nou..... ik heb ook weleens op een zaterdagochtend van Dordrecht naar Oss constant 230km/h gereden..... ![]() | |
Hik | donderdag 25 maart 2004 @ 12:02 |
quote:Nogmaals: je leeft je eigen leven maar. Als jij jezelf om een paal wil krullen doe je je best maar. Maar als het andere mensen betreft ben je zó fout! Wil je nu serieus beweren dat je er nooit over nadenkt dat er wel eens een kind tussen jouw auto en de vangrail kan belanden? * Hik mompelt iets over klein pikkie compenseren enzo | |
Hik | donderdag 25 maart 2004 @ 12:03 |
quote:Geweldig hoor! Enig idee wat er met iemand gebeurt die in een auto zit waar jij met zo'n vaart tegenaan ramt? | |
nodisch18 | donderdag 25 maart 2004 @ 12:05 |
quote:Ja, die is dan dood, net als de veroorzaker waarschijnlijk | |
Najra | donderdag 25 maart 2004 @ 12:05 |
Antwerpen - Arnhem in iets van 1,5 uur en nog verkeerd gereden ook nog bij Rosmalen. ![]() | |
Rietvaerder | donderdag 25 maart 2004 @ 12:06 |
quote:Nee..... ![]() Wat ook leuk is: Op je achterwiel invoegen op de snelweg, die gezichten van mensen ![]() ![]() | |
KonnieKipke | donderdag 25 maart 2004 @ 12:06 |
quote:Een kind heeft niets op de snelweg te zoeken! En dus denk ik daar niet overna. Een grote pik nog groter maken kan toch ook? | |
Light | donderdag 25 maart 2004 @ 12:08 |
quote:Dat deed je niet rijdend. ![]() | |
jwstoop | donderdag 25 maart 2004 @ 12:09 |
Op een zondagochtend deze route gereden: (routenet.nl) Van Hengelo (NL, 7551) Naar Appingedam (NL, 9901) Afstand 178,6 km. Reisduur 02:26 Ik ging om 8:15 weg en was er om 9:45= 1:30 uur ipv 2:26 (INCLUSIEF TANKEN!) De auto had wel 275pk, dus reed wel door ![]() | |
renkie | donderdag 25 maart 2004 @ 12:10 |
quote:85 in 20 min 3x 85 = 255 3x20 = 1 uur 255 gemiddeld per uur terwijl je zelf 190 zegt, misschien tijdd om het 1 en ander na te tellen ? | |
Najra | donderdag 25 maart 2004 @ 12:11 |
quote:Ok je mening is nu wel duidelijk. | |
Rietvaerder | donderdag 25 maart 2004 @ 12:13 |
quote:Ok, misschien wat meer doorschieters naar de 260 dan ![]() | |
qu63 | donderdag 25 maart 2004 @ 12:13 |
2 jaar geleden: van hilversum(nederland ![]() | |
Two_Tribes | donderdag 25 maart 2004 @ 12:14 |
quote:Waarschijnlijk de eerste en laatste 500 meter ![]() | |
knillis | donderdag 25 maart 2004 @ 12:15 |
quote:En wat gebeurt er met dat kindje wanneer je er met zullen we zeggen 50kmh tussen de auto en de vangrail komt? Idd precies hetzelfde als met de vier dubbele snelheid. Bovendien horen kinderen niet op de snelweg. | |
Rietvaerder | donderdag 25 maart 2004 @ 12:17 |
Whehe, reacties uitlokken is goed gelukt hè Hik ![]() ![]() Ik rijd doorgaans op de snelweg zijn 130-140... en binnen de bebouwde kom gewoon de max. snelheid ![]() | |
jwstoop | donderdag 25 maart 2004 @ 12:19 |
ohwwja ook nog Hengelo-> florence in 13,5 uur | |
BoJo | donderdag 25 maart 2004 @ 12:20 |
quote:De terug reis deed ik er iets langer over hoor, toen was ik namelijk vet verkouden en zonder airco was de binnen temp continu tussen de 30 en 35 graden. Ik weet van mezelf dat ik zo'n lange rit gewoon vol hou en denk je nou echt dat ik niet ga rusten als ik merk dat het niet meer gaat? Maar je hebt ergens wel gelijk hoor, er zijn gasten die de hele reis 200+ rijden om later maar te patsen over hoe snel ze het wel niet gedaan hebben. In mijn geval, 1800 km waarbij je geheel duitsland 150/160 rijd, Oostenrijk 130 en Hongarije gemiddeld 100/120 is 17 uur een nette tijd. En dat aan 1 stuk door rijden heb ik van m'n vader overgenomen denk ik, die gaat ervoor zitten met een blik op oneindig en gaan met die banaan. ![]() | |
KonnieKipke | donderdag 25 maart 2004 @ 12:22 |
Kinderen komen niet op een doodstille A1 tussen Hengelo en Apeldoorn om 0.50 's nachts | |
Hik | donderdag 25 maart 2004 @ 12:23 |
quote:Achterin een auto ook niet? Want met deze snelheden issie net zo dood hoor, als jij erop klapt! quote:Boehahahaha ![]() | |
Klonk | donderdag 25 maart 2004 @ 12:24 |
Dat heeft toch nog lang geduurd voordat de eerste moraalridder hier opdook | |
Roellio | donderdag 25 maart 2004 @ 12:24 |
Alkmaar - Groningen 1 uur 19 minuten | |
ondeugend | donderdag 25 maart 2004 @ 12:25 |
Heel lang geleden Assen - Aachen (DLD) in 2 uur en 27 minuten ![]() | |
KonnieKipke | donderdag 25 maart 2004 @ 12:26 |
quote:Pappa, nog harder! ![]() | |
Supaaah | donderdag 25 maart 2004 @ 12:31 |
Ruim 5 jaar geleden op de achterbank van een Golf van Zuid-Frankrijk naar Utrecht met een gemiddelde van tegen de 180 (op de snelweg dan, auto wilde niet veel harder ![]() ![]() ![]() En mn eigen record is 20 min over een afstand van ongeveer 10 km op de fiets naar school. Met wind mee ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door Supaaah op 25-03-2004 12:37:40 ] | |
Hik | donderdag 25 maart 2004 @ 12:33 |
Ik doe dit niet om reacties uit te lokken, laat dat even duidelijk zijn. De meeste van jullie hier zijn (min of meer) volwassen mannen. Ik neem ook aan dat jullie in staat zijn te rijden, daar heb je tenslotte een rijbewijs voor gekregen. Maar naast vaardigheid neemt het bezit van een rijbewijs ook bepaalde verantwoordelijkheden met zich mee. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor eventuele medepassagiers èn voor andere mensen op de weg. Ik noemde dat kind net "op de snelweg" omdat het enige dat jullie lijken te zien andere "koekblikken" zien, geen ménsen die in auto's zitten en die potentieel gevaar lopen omdat jullie je volslagen roekeloos gedragen. Sterker nog, met een beetje pech zijn andere weggebruikers "hindernissen" die tussen jou en de de snelste route richting.... staan. Hardrijden brengt je niet (significant) sneller waar je moet zijn, zéker niet binnen Nederland en een heel groot deel van Europa, dat is al vele keren aangetoont. De enige reden om hard te rijden is dus een bepaalde kick. Toegegeven, er is geen kans van 50 of zelfs maar 25% dat je iemand doodrijdt. Maar je maakt die kans wel aanzienlijk groter als je zo rijdt als hier beschreven wordt. En kun jij dat voor jezelf verantwoorden? Stel dát je tegen iemand aanknalt met 200 en hij legt het lootje...vraag je je dan niet altijd af of dat met een normale snelheid ook was gebeurd? Er zijn genoeg plaatsen waar je veilig (of met alleen gevaar voor jezelf) kunt racen. Op andere plekken is het de kick gewoon niet wáárd! Je bént geen watje als je je verantwoordelijk gedraagt. | |
Gerako | donderdag 25 maart 2004 @ 12:33 |
Hippolytushoef (6km onder de Afsluitdijk) - Sneek: 20 min. ( Heerlijk zo`n rechte dijk ) | |
Posdnous | donderdag 25 maart 2004 @ 12:35 |
Hardrijden op een snelweg staat qua gevaar in geen enkele verhouding tot slecht rijden in de bebouwde kom. Het is niet zo dat je als een gek op drukke stukken 240 rijdt terwijl je andere automobilisten opzij drukt en onverantwoorde risico's neemt. | |
Roellio | donderdag 25 maart 2004 @ 12:36 |
quote:Wat een onzin. Ik ben het absoluut met je eens dat het eigenlijk onverantwoord is, maar ga jij voor mij maar eens berekenen dat je met een snelheid van 100 op de snelweg bijna net zo snel bent als dat je 180 rijdt. ![]() | |
KiwiTjuHh | donderdag 25 maart 2004 @ 12:37 |
quote:Ho, stop! Ga je me vertellen dat je in Winschoten woont? ![]() Ik ook! Haha, ik dacht dat hier geen Winschoters waren joh | |
Hik | donderdag 25 maart 2004 @ 12:37 |
quote:En? Natuurlijk is hardrijden binnen de bebouwde kom gekkenwerk. Wat mij betreft kun je een schaal maken van "een béétje asociaal" tot "zeer asociaal", maar hard rijden blíjft gewoon asociaal hoor.... | |
Supaaah | donderdag 25 maart 2004 @ 12:38 |
quote:Idd ik wil zijn 'bronnen' ook weleens zien ![]() | |
Posdnous | donderdag 25 maart 2004 @ 12:39 |
quote:Nogmaals, het hangt van de situatie af. Als het kan en je neemt geen onverantwoorde risico's zijn er weinig problemen. En als je boetes pakt is dat je eigen schuld. | |
Hik | donderdag 25 maart 2004 @ 12:39 |
quote:Als je aan één keer door kun rijden wel ja (ik heb ook vraagstukjes gehad op de middelbare school). Maar je hebt altijd die lastige hindernissen hè (lees: andere weggebruikers).... | |
ralphk | donderdag 25 maart 2004 @ 12:41 |
En we gaan lekker door.................... Maaruh, die chauffeur van 17 uur heeft onderweg nog een uurtje geslapen hoor, is het dan minder erg? En als je een beetje rekent kom je op een gemiddelde van ongeveer 105 km per uur, en dat is 's nachts door Duitsland echt niet asociaal hard en gevaarlijk. De wagen in kwestie is een BMW 730D en die rijden heerlijk zonder dat je snel moe wordt. Het gaat er mij meer om dat als ik eenmaal in de wagen zit ik nooit zin heb om te stoppen, ik wordt juist chagrijnig en geirriteerd bij het stoppen bij te drukke McDonalds, overvolle toiletten en benzinepompen met 10 wachtenden voor je.... | |
KonnieKipke | donderdag 25 maart 2004 @ 12:42 |
Ik rijd altijd zo hard als de situatie toelaat: Zo kan het zijn dat ik wel eens 100 rijd in de bebouwde kom (industrieterrein in Valkenswaard) of dat ik me aan de max snelheid houd (50) en 's avonds sowieso harder in de bebouwde kom. Wat is er asociaal aan hardrijden als niemand er last van heeft? | |
Roellio | donderdag 25 maart 2004 @ 12:44 |
quote:Je moet ook niet midden op de dag met 180 over de A9 willen scheuren. Je moet er een beetje de juiste tijd en plaats voor uitkiezen. ![]() | |
pierce | donderdag 25 maart 2004 @ 12:44 |
quote: | |
Hik | donderdag 25 maart 2004 @ 12:45 |
quote:Een paar kilometer te hard kans soms best. Punt is dat mensen hier het zicht op "onverantwoorde risisco's" een beetje kwijt zijn. "Maar het was hartstikke stil op die weg..."... je moest eens weten hoe vaak dat een illusie blijkt te zijn! "Ik snap echt niet waar die auto ineens vandaan kwam" ![]() | |
hollander172 | donderdag 25 maart 2004 @ 12:48 |
quote:Daarom ga ik ook motorrijden, dan kan je er wel makkelijk langs. ![]() Dat mensen daar dan van schrikken is niet mijn probleem, dan moeten ze hun spiegels maar gebruiken. ![]() Trouwens als je echt snel van A naar B wil moet je wel op een motor gaan met al die files van tegenwoordig. | |
Posdnous | donderdag 25 maart 2004 @ 12:48 |
quote:Heb het nog nooit meegemaakt dat ik hard reed en er opeens ergens een auto vandaan kwam (wat bedoel je daar eigenlijk mee ![]() En ken ook geen mensen die iets dergelijks hebben meegemaakt. Als je 120 km/u rijdt en er 'komt opeens ergens een auto vandaan' ben je niet minder de sigaar of zo. | |
Posdnous | donderdag 25 maart 2004 @ 12:49 |
quote: ![]() | |
Luizao | donderdag 25 maart 2004 @ 12:50 |
quote:Das nou niet bepaald snel.. en routeplanner schat altijd 10 uur te veel reistijd in.. enschede - groningen in 1 uur en 5 minuten.. dus of dat van jou dan zo snel is ![]() | |
hollander172 | donderdag 25 maart 2004 @ 12:50 |
quote:Jij denkt dus ook dat die glimmende dingen als versiering bedoelt zijn? | |
pierce | donderdag 25 maart 2004 @ 12:50 |
quote:Dat zou een hoop ellende voorkomen ja! Af en toe lijkt het wel of iedereen een stijve nek heeft of zo ![]() | |
jeucken | donderdag 25 maart 2004 @ 12:53 |
Van Alphen aan den Rijn naar Schiphol in 13 minuten. In de 2-liter Primera van mijn pa....200 over de A4 ![]() | |
Posdnous | donderdag 25 maart 2004 @ 12:53 |
quote:Ik zie motorrijders vaak van links naar rechts tussen auto's doorkruisen. En ze rijden zo hard op drukke stukken, dat ze constant in je spiegel moet blijven kijken wil je ze niet missen. En bovendien snap ik een opmerking als 'moeten ze maar op een spiegel letten' (lekker puh tactiek of zo) al helemaal niet, want die motorrijder gaat wel het hardste op z'n bek als er iets gebeurt lijkt me. | |
hollander172 | donderdag 25 maart 2004 @ 13:00 |
quote:Ik zie de meesten toch gewoon links plakken wachtend tot ze er langs kunnen. Lijkt me dat je ze dan wel aan ziet komen toch? quote:Die opmerking heeft betrekking tot het schrikgedrag dat mensen hebben als er een motor voorbij komt. Hierdoor willen ze nog weleens met rare stuurbewegingen de weg onveilig maken terwijl ze gewoon in hun spiegels kunnen zien dat er een motor aankomt maar dat doen ze niet. Ze zijn veel te druk met ouwehoeren, pielen aan hun radio of dingen zoeken in hun handtasje. | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 25 maart 2004 @ 13:03 |
quote:als ik zondagnacht rond 2/3 uur over de driebaans A2/A9 van Oirschot naar Heiloo rij dan zie ik misschien over het hele stuk van 160 km 3 auto's op de rechterrijbaan rijden... 100km/u lukt me dan echt niet ![]() | |
Posdnous | donderdag 25 maart 2004 @ 13:03 |
quote:Meestal wel gelukkig, maar ik ben heel eerlijk als ik zeg dat motorrijders mij significant meer de stuipen op het lijf jagen met hun capriolen dan autorijders. Ik zou ook willen dat het anders was, maar helaas. Vooral dat slalommen is echt zo enorm arelaxed. Ik haat het als ze je rechts voorbij komen scheuren. | |
Xtreem | donderdag 25 maart 2004 @ 13:07 |
'k moet *hik* wel gelijk geven dat een lege weg geen garantie is voor veiligheid... laatst op een provinciale weg , rechts stuk van ruim 2 km. , weg voor en achter me HELEMAAL leeg, toch een leuke noodstop moeten maken vanaf 120 ivm met reeen... ![]() | |
jwstoop | donderdag 25 maart 2004 @ 13:08 |
quote:haha, check de kaart maar ff, dan zie je dat het echt eenf*cking eind is... Als je de wegen kent dan snap je dat t snel is ![]() | |
Infantus | donderdag 25 maart 2004 @ 13:11 |
Trouwens: Amsterdam -> Venlo in +/- 50 minuten. Lege A2, goed gekietelde Subaru Impreza GT Turbo en zin om naar de Nurburgring te gaan doet WONDEREN! Overigens, dat was in BIJZIJN van TS ![]() | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 25 maart 2004 @ 13:19 |
quote:das link.. ik heb op zowel de A9 als de A2 nog nooit een ree gezien, ook geen spelende kinderen b.t.w. ![]() | |
Xtreem | donderdag 25 maart 2004 @ 13:22 |
quote:Nee, maar op de A1 op de veluwe zou het 'maar zo' kunnen... al ben je dan wel goed de sjaak ![]() ![]() | |
Klonk | donderdag 25 maart 2004 @ 13:23 |
Volgens mji heeft HIK een beetje teveel en te lang naar de propaganda van de heer Spee geluisterd enzo, joh, als je brommobiel niet harder gaat dan 45 ga ons dan ook niet lastig vallen met moralistisch gelul ![]() Hardrijden op de autosnelweg gaat niet alleen om sneller ergens zijn, het is soms ook de kick om met 200 per uur over de snelweg te gaan ,op een duitse snelweg bij voorkeur de nederlandse snelwegen worden me iets te veel bevolkt door de flitsbrigade van ome koos...... | |
KonnieKipke | donderdag 25 maart 2004 @ 13:27 |
quote:Jups, dat was genieten infant! ![]() | |
Hik | donderdag 25 maart 2004 @ 14:03 |
quote:Ik zou niet eens weten wie dat is... Heb echter wel op de middelbare school een klasgenootje gehad die ingeblikt werd door zo'n doodrijder. Oh, maar wacht, dat mag ik niet vergelijken natuurlijk, want jullie weten wat je doet! ![]() Zoals gezegt: zelfs al gaat het maar één keer mis.... de kick is het gewoon niet waard! | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 25 maart 2004 @ 14:07 |
quote: ![]() | |
GWD | donderdag 25 maart 2004 @ 14:20 |
Saalbach --> Den Bosch = 1000km in 6:15 uur incl. eten en tanken. | |
Mylene | donderdag 25 maart 2004 @ 14:26 |
quote:Saalback?? Wat is dat voor een gat?? | |
GWD | donderdag 25 maart 2004 @ 14:27 |
quote:Mijn auto heeft hele goeie M5 Remmen dus als ik moet remmen sta ik heel erg snel stil hoor ![]() Het enige gevaar is dat de mensen achter mij niet genoeg waarde aan hun leven hechte om ook ene fatsoenlijke auto te kopen ![]() | |
GWD | donderdag 25 maart 2004 @ 14:27 |
quote:Ow niks, het populairste ski gebied van oostenrijk ofzo ![]() | |
Hik | donderdag 25 maart 2004 @ 14:35 |
quote:En als jij daar geen rekening mee houdt ben je dus precies zo'n doodrijder als waar ik het eerder over had. (Die mensen met een slechte auto en onvoldoende afstand misschien óók, maar dat doet daar niets aan af). Als iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid neemt is er niets aan de hand. Maar je kunt niet opzij wijzen, een onschuldig hoofd opzetten en roepen "maar die ander was óók een eikel"! | |
_Kuch_ | donderdag 25 maart 2004 @ 14:39 |
Algemeen: Vorig jaar naar wintersport toe, Kerkrade - Ellmau in 5 uur en 15 minuten, inclusief 2 pauzes van een kwartier ![]() Met een Opel Calibra, kutbak, maar hij ging wel 235 ![]() Overigens de eerste 2 uur toen 365 kilometer gereden en de tweede 2 uur 395, dus daarna iets rustiger om niet TE vroeg aan te komen ![]() Overigens, de beste taktiek om relatief veilig hard te rijden is om achter een hardrijdende Duitser te gaan hangen, die kennen meestal het gebied en als je er dan 300 meter achter gaat hangen kun je altijd reageren als er voor je iets gebeurd is hij de lul. In ons geval was het een Audi A4 3 liter V6 ![]() Binnen Nederland, overdag: Heerhugowaard - Kerkrade (265 kilometer) in precies 2 uur hangend achter een dikke Audi met radardetector (toen nog wel ![]() Binnen Nederland, snachts: Eindhoven - Voerendaal (95 km) in precies een half uur Als je ver weg op stap gaat wil je gewoon snel thuis zijn ![]() | |
Klonk | donderdag 25 maart 2004 @ 14:42 |
Beste Hik, Dat je alleen maar suffe kut argumenten komt, die mij doen vermoeden dat je in een 2VC rondrijd, een baard hebt, geitewollen sokken aanhebt en je 1 keer per maand douched, dat doet er niet toe, maar mischien kun je met je geweldige argumenten ook uitleggen wat er gevaarlijk aan is om midden in de nacht wel 150 te rijden, spelende kinderen onzin, fietsers op de snelweg ?, die rijdt ik ook dood als ik 120 rijd, het enigste gevaar is een 2CV waarschijnlijk bestuurd door jou die 100 per uur rijd, omdat je dan minder schade aan het mileu toebrengt.......... | |
_Kuch_ | donderdag 25 maart 2004 @ 14:45 |
quote:Zal ik jou eens iets voorrekenen? Als je je buiten de bebouwde kom aan de snelheid houd rij je 80. Het passerende verkeer rijd ook 80. Snelheidsverschil is dus 160 km/u. Snelweg: vrachtwagens rijden 80. Dus: om relatief even onveilig te zijn moet je op de snelweg minimaal 240 rijden! En zelfs dan is het nog iets veiliger omdat je allemaal dezelfde kant op rijdt. Als je dan ook nog Duitsland neemt, waar het vrachtverkeer snachts niet mag rijden, en personenauto's 130 mogen (let wel, ADVIESSNELHEID) moet je dus 290 rijden om dat snelheidsverschil te halen. Bovendien, harder rijden is ook gewoon LEUKER!! Bovendien2: Op lange ritten scheelt hardrijden wel degelijk veel tijd, zeker als je over europese afstanden praat, maar zelfs binnen Nederland ook al ![]() | |
Honeybun | donderdag 25 maart 2004 @ 14:45 |
Maastricht (Geusselt) - Eindhoven (Rotonde), 29 minuten. Is iets van 80 km. Maandag 's ochtends vroeg (05.00u) als er alleen maar vrachtwagens rijden en de pliesie nog op 1 oor ligt. Is wel mijn record, reed dat redelijk vaak rond die tijd en kwam meestal uit rond de 35 minuten, 1x dus 29 minuut nogwat. O, en ook leuk. Ik hield bij hoe vaak ik op dat stuk werd ingehaald door andere auto's ![]() edit: Was met een 1.9d polo. | |
Hik | donderdag 25 maart 2004 @ 14:59 |
quote:Beste Klonk, Dat jij het nodig vindt iedereen in een hokje te plaatsen is niet mijn probleem. Als je graag wilt weten hoe ik eruitzie kun je mijn fotoboek checken, maar ik moet je waarschuwen: je makkelijke wereldbeeld van gave mensen versus geitewollensokken loopt dan misschien een deukje op... ![]() Lezen kun je blijkbaar ook al niet. Ik heb nérgens beweerd dat er spelende kinderen of fietsers op de snelweg zitten en al helemaal niet midden in de nacht. Wél is het zo dat er zich op de snelweg andere auto's bevinden, ja, verrassing óók 's nachts!! ![]() En het gekke is, in die auto's bevinden zich mensen, soms zelfs met kinderen. Die mensen zijn net zo dood als jij ze met 120 aanrijdt als met 150 (of harder), maar het risico op zo'n aanrijding is (aanzienlijk) groter als jij zoveel harder rijdt. Wist je dat er voor iedere kilometer harder dan de maximum snelheid een 3% grotere kans op letselongevallen en 5% meer doden en zwaar gewonden is? (Bron: onderzoek SWOV) Dat is een gemiddelde, natuurlijk. Dat is dus niet 1-op-1 waar voor 2 uur 's nachts, ook waar. Maar de hoeveelheid mensen die 's nachts in een ongeluk belanden omdat "de weg zo leeg leek, maar dat toch een beetje tegenviel" is nog steeds aanzienlijk. En nogmaals: als jij jezelf met 200 in de vangrail knalt is dat niet mijn probleem, als jij je auto met die vaart tegen die van mijn moeder aanzet dan gééf ik je een probleem (voor zoveer je het überhaupt overleeft natuurlijk)... | |
pierce | donderdag 25 maart 2004 @ 15:02 |
Zeg Hik, nou heb je hier wel genoeg lopen zeiken, ga naar de klaagbaak of zo ![]() | |
Hik | donderdag 25 maart 2004 @ 15:03 |
quote:Ik heb echt géén idee wat je probeert aan te tonen hier... ![]() (Behalve het feit dat je duidelijk géén wetenschapper bent ![]() | |
Klonk | donderdag 25 maart 2004 @ 15:10 |
Ik weet het nu zeker, Hik is niet lekker geworden en heeft echt teveel naar propaganda van het OM geluisterd, kansloos, sorry ik hoop dat je volgende leven leuker word ![]() | |
Chillmeister | donderdag 25 maart 2004 @ 15:11 |
hmm Zurich - Den Haag afstand: weet ik niet precies meer tijd: net onder de 6 uur inclusied tanken en korte pauze in beglie gemiddelde snelheid: de bmw gaf aan als gemiddelde snelheid: 132km/u wat betekent dat je over meeste gedeeltjes veel harder rijdt | |
ploderus | donderdag 25 maart 2004 @ 15:11 |
quote:Uhm, dat vergrote risico hangt er maar vanaf hoe je het bekijkt. Hoe sneller je rijdt, hoe korter de tijd is dat je je op de weg bevindt. Korter op de weg betekent ook een kortere periode dat je jezelf en anderen blootstelt aan jouw risicovolle acties.. Dus minder risico ![]() | |
Hik | donderdag 25 maart 2004 @ 15:19 |
quote:Ah, we hebben een wetenschapper in ons midden! ![]() Duh. ![]() | |
ploderus | donderdag 25 maart 2004 @ 15:21 |
quote:Wegens enig slaapgebrek gaat het denken niet helemaal super, maar op zich vond ik het toch best een aardige aanname ![]() | |
Hik | donderdag 25 maart 2004 @ 15:24 |
quote:Gelukkig ben ik wél helder en kan ik je zeggen dat je uit je nek lult. ![]() | |
ploderus | donderdag 25 maart 2004 @ 15:29 |
quote:Ik lul niet compleet uit mijn nek. Korter op de weg betekent ook minder lang blootgesteld worden aan de risico's. Dit weegt echter niet op tegen het vergrote risico door de hogere snelheid.. Maar ik snap ook niet helemaal dat je nog steeds in dit topic blijft reageren, aangezien dit topic compleet geopend is voor het patseren over hoe snel men wel gereden heeft.. Daarbij komt ook nog eens dat verschillende posts nog wel wat overdreven zullen zijn. Maar als je er toch lol aan beleeft een niet te winnen discussie te voeren (je hebt gelijk wat betreft het verhoogde risico, maar dat zal de gemiddelde automobilist lekker boeien.. Ze trekken zich toch niets van je posts aan en vinden het alleen maar leuk als je reageert..) moet je lekker doorgaan ![]() | |
Hik | donderdag 25 maart 2004 @ 15:40 |
quote:Ik ben zo naïef te veronderstellen dat ik misschien één iemand een keer laat nadenken over hoe-ie bezig is. Dat zou al leuk zijn. Als ik sommige gasten af en toe voorbij zie komen draait mijn maag zich echt om, dat meen ik. ![]() Hoe kan het nou dat ogenschijnlijk best intelligente mensen (ik zie sommige van bovenstaande posters ook wel eens in andere topics discussiëren) zich zo primair opstellen als het hier omgaat? "Racen is gewoon gaaf" Sure.... Ik vraag me dan af of je dat dan écht gewoon goedpraat voor jezelf, of... | |
Hagedis | donderdag 25 maart 2004 @ 15:43 |
Hik, het is een publiek geheim dat snelheidslimieten er zijn vanwege geluids en milieu (lees brandstofverbruik) redenen, exemplarisch hiervoor is het besluit van den Uyl tijdens de oliecrisis om de snelheid op autowegen te verlagen naar 100 km/h (was 120). Ook gebeuren er erg weinig meer ongelukken bij hogere snelheden, de statestieken bewijzen dit. Het enige waar hardrijden op van invloed is is de ernst, mocht er iets gebeuren. Significant sneller brengt het je niet op je bestemming, maar het is ook niet significant gevaarlijker. We zouden dus eens moeten ophouden met elkaar betuttelen, meer belasting gaan heffen op benzine, bezitbelastingen moeten afschaffen, en de hardrijder het gewoon laten voelen in z'n portomonee. Heeft meer effect en de burger voel zich minder betuttelt. (Bovendien zou dit hard optrekken in bebouwde kommen aanpakken, en da's nou juist iets wat wel gevaarlijk is.) | |
hollander172 | donderdag 25 maart 2004 @ 15:55 |
quote:Jij ook Hik, niks ten nadele van je aannames betreffende dit onderwerp maar je vergeet de grootste invloed: de bestuurder zelf! Het is denk ik wel aannemelijk voor je dat iemand die 200km/h rijd op de snelweg oplettender is dan iemand die met 80km/h over de snelweg sukkelt? Onderzoeken geven niet aan in welke gemoedstoestand de bestuurder verkeerde voor hij zich te pletter reed neem ik aan? | |
Hik | donderdag 25 maart 2004 @ 16:11 |
Hagedis, ik vind het een leuke stelling, maar je moet iets minder complottheorie-krantjes lezen. "Publiek geheim", man toch! ![]() Natuurlijk zijn er (hollander172) véél zaken die de veiligheid beïnvloeden. Oplettendheid, humeur, karakter van de bestuurder... Daarom noemde ik ook eerder een organisatie als Traffictest, die dat soort zaken meeneemt, dat zijn namelijk gedragsdeskundigen. Weet je wat die geconstateerd hebben trouwens? Dat verreweg de meeste (dodelijke) ongelukken gebeuren onder jonge bestuurders! En weet je ook waarom? Omdat deze groep de neiging heeft haar eigen capaciteiten in het verkeer te overschatten! En dat is nou precies waarom een topic als dit me zo bezighoudt: "Ik kan het wel aan, ik ben een fantastisch chauffeur!" Right.... ![]() | |
Supaaah | donderdag 25 maart 2004 @ 16:12 |
quote: ![]() ![]() | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 25 maart 2004 @ 16:23 |
quote:wat een gezeik allemaal ![]() Als je nou gewoon vertel hoe snel je van A naar B bent gereden zijn we klaar ![]() | |
knillis | donderdag 25 maart 2004 @ 16:43 |
@ HIK: Wanneer er x jaar geleden met het vaststellen van de maximale snelheid ipv een maximale snelheid een maximale remweg vastgesteld was, zou jij dan ook commentaar leveren op de maximale snelheid? Nee, zeer waarschijnlijk had je dan commentaar op de maximale remweg. Wat ik hiermee wil zeggen; Hogere snelheid van een auto kan leiden tot ernstigere ongevallen, maar de remweg (welke voor een gedeelte inherent gekoppeld is aan de snelheid van een auto, maar ook de massa van een auto, echter allerbelangrijkst met de maximale remkracht van een auto) van een auto is veel interessanter en belangrijker. Wanneer de overheid hier enkele beperkingen op in gaat voeren (zoals het verplichtten van schijfremmen, abs en een veel betere controle op de staat van de banden en schokdempers op en voor alle op het moment in gebruik zijnde auto's zouden er veel minder ongelukken gebeuren, en zou in theorie zelfs de maximale snelheid afgeschaft kunnen worden wanneer er voldaan wordt aan een maximale remafstand. Tenslotte er gebeuren geen ongelukken wanneer je op tijd af kan remmen. | |
Hik | donderdag 25 maart 2004 @ 17:05 |
quote:Voor een groot deel heb je gelijk. Ik weet niet of er zwaarwegende redenen zijn om dit niet te doen, of wat er verder nog voor factoren zijn die van belang zijn, ik ben zelf geen inhoudsdeskundige, maar je redenering kan ik volgen. Punt is echter wel dat dit op dit moment niet de realiteit is (of dit nou door technische, verkeersveiligheids- of politieke motieven is ingegeven). Het is in ieder geval duidelijk dat een bestuurder zich daar op dit moment niet op kan beroepen, want niemand is zo'n held dat-ie zijn remweg uit zijn hoofd kan berekenen, er zijn simpelweg té veel factoren (wat dacht je van het weer, een héél belangrijke factor, die jij nog niet eens hebt genoemd!). Zolang er geen manier is om uit te gaan van de remweg (en misschien gebeurt dat wel nooit hoor) heb je als bestuurder de verantwoordelijkheid die bijdragen te leveren aan de verkeersveiligheid die daar invloed op hebben: goede banden horen daarbij, maar absoluut ook je snelheid (en vooral als er sprake is van weersomstandigheden die je remweg beïnvloeden) | |
knillis | donderdag 25 maart 2004 @ 17:14 |
Weet je waarom ik het weer niet als variabele heb genoemd, omdat de weersomstandigheden niet als een variabele beschouwd moeten of mogen worden met het oog op het vaststellen van een maximale remafstand, bij een maximale snelheid wordt er tenslotte ook niet gekeken naar de weersomstandigheden, de maximale remafstand zou net als een max snelheid nu ongeacht het weer moeten gelden. Oja en de eerste 7 woorden die je als reactie neerzette, toen moest ik meteen denken aan de aloude link ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door knillis op 25-03-2004 17:16:15 (zpeling) ] | |
Rietvaerder | donderdag 25 maart 2004 @ 17:15 |
Laat mij je iets vertellen Hik. In mijn ogen ben jij gewoon weer zo'n simpel huisvrouwtje die PRECIES volgens de regels rijdt en precies rijd zoals je het geleerd heb.. want ja, je zou eens een eigen inzicht kunnen creeëren in het verkeerd. Dit verklaard ook het feit dat jij iedereen die even anders rijd gelijk een wegpiraat vindt. Ik zelf (rijd motor) haal altijd een auto in, puur vanwege dat ik mezelf irriteer als ik weer achter zo'n koekblik zit. Ik vertrouw ze gewoon voor geen meter... Vergeet niet dat de meeste motorrijders veel meer anticiperen dan automobilisten, waardoor zij vaak dingen doen waarvan jullie denken dat ze gevaarlijk zijn... Maare Hik, wat vind jij dan een asociale snelheid op de snelweg? | |
knillis | donderdag 25 maart 2004 @ 17:18 |
quote:Ennu weet je wat het grootste probleem is van motorrijders (naast de vliegjes tussen je tanden), dat ze kankeren op de automobilisten die niet in hun spiegels kijken, maar zelf ook het meerendeel van de tijd niet in de spiegels kijken. | |
Rietvaerder | donderdag 25 maart 2004 @ 17:19 |
![]() Dus jij let daarop bij motorrijders? Waarschijnlijk alleen als ze voor je rijden, want zelf gebruik je vast je spiegels niet ![]() O ja, ik check mijn spiegels zo om 5 seconden, en mijn inhalen spiegel + hoofdje draaien ![]() | |
knillis | donderdag 25 maart 2004 @ 17:25 |
Ach de gemiddelde weggebruiker kijkt gewoon te weinig in de spiegels, hoe je het ook went of keert, het maakt niet uit of het een auto motor bus of vrachtwagen is. | |
Hik | donderdag 25 maart 2004 @ 17:26 |
O, o, o Rietvaerder... wat is jouw wereld simpel hè? Fijn hè, hokjes om iedereen in te stoppen?! ![]() Eigen inzicht creëren in het verkeer is zelfs het belangrijkste wat er is. Maar zoals ik al eerder heb aangegeven: Eén van de grootste problemen op de weg, zijn mensen die zichzelf overschatten. Mensen die vinden dat ze boven de wet, andere weggebruikers en de experts (en liefst ook boven de natuurwetten) staan omdat ze slimmer, motorrijder of geboren chauffeur zijn. Asociale snelheid is geen nummer. Het hangt ontzettend af van hoe druk het op de weg is, wat het weer is en de weggebruikers om je heen. 200 kilometer is zéker asociaal. Evenals opscheppen over "stoere korte reistijden". | |
Rietvaerder | donderdag 25 maart 2004 @ 17:26 |
Tja, als ik aan een gemiddelde weggebruiker denk, denk ik aan automobilisten en mooi-weer rijders... | |
Hik | donderdag 25 maart 2004 @ 17:28 |
quote:So? ![]() | |
Rietvaerder | donderdag 25 maart 2004 @ 17:29 |
quote:O, o, o Hikje.... mijn wereld is erg simpel ja als het gaat om verkeer... Jij komt op mij over alsof jij het allemaal wel weet, alsof jij alles PERFECT in t verkeer doe... kortom, een moraalridder dus. Verder moet ik ontzettend geeuwen bij het lezen van zo'n stukje, vooral als t geschreven word door een koekbliktrutje... ![]() Wat ik wel zeker weet is, dat het grootste deel van de motorrijders zeker wel beter weet waar ze mee bezig zijn dan die koekblikfiguren... | |
Rietvaerder | donderdag 25 maart 2004 @ 17:31 |
Rietvaerder | donderdag 25 maart 2004 @ 17:31 |
quote:Was aan knillis bedoeld ![]() | |
Rietvaerder | donderdag 25 maart 2004 @ 17:32 |
Vriend van mij vorige week ![]() quote: | |
ThaFreak | donderdag 25 maart 2004 @ 17:32 |
zooow en nu heeft iedereen zijn mening uitgesproken en gaan we lekker ontopic verder..... dus over tijden en snelheden ![]() | |
_Kuch_ | donderdag 25 maart 2004 @ 17:34 |
quote:Ok mevrouw de wetenschapper, wat ik aantoon met mijn berekening is dat de relatieve onveiligheid van te snel rijden op de snelweg simpelweg niet bestaat, maar ja, als echte moraalridder sta je niet open voor dat soort objectieve beschouwingen. Grafiekje dan maar? ![]() 3% van de ongelukken veroorzaakt door snelheid. WOW! met je wetenschappelijke onderzoeken.. was nog aan het typen, nu ontopic dan ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door _Kuch_ op 25-03-2004 17:36:03 (Commentaar van modje) ] | |
Hik | donderdag 25 maart 2004 @ 17:35 |
Jij weet helemaal niets van mij... ![]() En ook niets van "het grootste deel van de motorrijders". Ga nou alsjeblieft geen zaken door elkaar halen: Je denkt alleen van jezelf dat je beter weet waarmee je bezig bent dan "de gemiddelde koekblikrijder". Hoe zeiden ze dat vroeger ook alweer? "Welterusten Rietvaerder" ![]() | |
ThaFreak | donderdag 25 maart 2004 @ 17:36 |
quote:laatste waarschuwing ![]() | |
Tommeh | donderdag 25 maart 2004 @ 17:37 |
Zoetermeer - Breda in 3 uur... ( ze waren een brug aan het maken en besloten dat niet te melden. Gevolg : bijna 2.5 uur stil staan...midden in de file op de snelweg ![]() | |
Rietvaerder | donderdag 25 maart 2004 @ 17:38 |
quote:Leuk he die vrouwtjes in t verkeer ![]() Ontopic: Is niet snel ofzo, maar ik had een keer 1200km op 1 dag gereden bij mn pa achterop ![]() (Zermatt - Dordrecht) Dat was 3 dagen lang pijn je kont hebben... ![]() | |
ploderus | donderdag 25 maart 2004 @ 17:38 |
quote:[edit] laat maar... [/edit] O ja, Rietvaerder, met welke motor heb je trouwens gemiddeld 190km/u gereden en op je achterwiel ingevoegd? ![]() | |
Hik | donderdag 25 maart 2004 @ 17:39 |
Mooi grafiekje, leuk verhaal. Het feit dat ándere zaken óók bijdragen aan verkeersonveiligheid wil niet zeggen dat te hard rijden wèl ok is. En nu ga ik naar huis. Rij voorzichtig chico's! ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 25 maart 2004 @ 17:40 |
quote:precies, dat heeft geen nut...totdat ze zelf het papiertje hebben. | |
Rietvaerder | donderdag 25 maart 2004 @ 17:41 |
![]() Maar we mogen niet meer verder discussieren van Tha Freak, jammer ![]() Pas maar op Plo, straks gaat ie met bans gooien ![]() Maar idd, weer 1tje die niets van ''ons'' weet... | |
Rietvaerder | donderdag 25 maart 2004 @ 17:42 |
quote:Wat denk jij dan, Hayabusa en al ![]() ![]() | |
ploderus | donderdag 25 maart 2004 @ 17:43 |
quote: ![]() Zelf heb ik een keer van de Noord Oost polder naar Hoofddorp (ongeveer 100km) in iets van 40 minuten gereden. Dus dat valt best wel mee ![]() | |
ThaFreak | donderdag 25 maart 2004 @ 17:44 |
quote: ![]() open een hardrijders topic of zo om de discussie voor te zetten..... | |
Rietvaerder | donderdag 25 maart 2004 @ 18:00 |
Had het niet tegen jou hoor beste Freak ![]() | |
Nism0 | donderdag 25 maart 2004 @ 18:04 |
van startpunt tot 400 meter verder in 10,5 seconden ![]() | |
ploderus | donderdag 25 maart 2004 @ 18:08 |
quote:Hmm, echt nuttig zal het niet geweest zijn neem ik aan, maar heftig was het wel ![]() | |
t0n | donderdag 25 maart 2004 @ 18:13 |
Pfff... Had ik maar eens snelle auto... ![]() | |
Rietvaerder | donderdag 25 maart 2004 @ 18:20 |
Die bestaan niet ![]() | |
ploderus | donderdag 25 maart 2004 @ 18:22 |
quote:Ga motorrijden ![]() ![]() | |
t0n | donderdag 25 maart 2004 @ 18:25 |
quote:En snel dood. Nee... daar doe ik niet aan. | |
Rietvaerder | donderdag 25 maart 2004 @ 18:26 |
![]() | |
ploderus | donderdag 25 maart 2004 @ 18:27 |
quote:Dat heb je zelf in de hand. Als jij je eigen rijcapaciteiten niet vertrouwt ![]() | |
t0n | donderdag 25 maart 2004 @ 18:29 |
quote:Precies, de kick van hard rijden die ik krijg is ff te groot.. Dus ik doe 't liever (nu nog) niet. | |
Pizza_Shooter | donderdag 25 maart 2004 @ 18:53 |
Soms is scheuren echt het einde. | |
KonnieKipke | donderdag 25 maart 2004 @ 21:52 |
Veldhoven - Keulen (Dom) 1 uur | |
pierce | donderdag 25 maart 2004 @ 22:23 |
Ook nog een keer van Breda naar Vught, zo'n 60 km in 25 min gereden. Wel s'avonds overigens. Dat is inclusief alle 12 stoplichten die ik tegenkom. Maar dan moeten de flitspalen wel gunstig gezind zijn (lees: de goede kant op staan) | |
Gerako | donderdag 25 maart 2004 @ 22:28 |
quote:Waarmee als ik vragen mag? Volgens je icon heb je een Nissan en die haalt volgens mij de "quarter mile" niet in 10,5 sec. Dat zou jou auto sneller maken dan een McLaren F1, nou geloof ik een hoop, maar dat niet. | |
ook_gek | donderdag 25 maart 2004 @ 22:51 |
Van scheveningen naar ST,Johan in tirol. 7 uur en 40 min. Door m,n vader in een mercedes. Geen idee meer welke dat was . Dit wil ik eens goed gaan verbreken als ik een eigen auto heb. Hoop eind dit jaar op wintersport te kunnen met de auto ![]() | |
ook_gek | donderdag 25 maart 2004 @ 22:53 |
quote:Als ik dat zou hebben. Ken ik maar 1 snelheid en dat is de top ![]() Effe tussen 2 auto,s door rijden. Je bent zo veel wentbaarder met een motor. Dat ik me op zeker dood rij binnen 2 weken ![]() Want ik ben zo een gek die een R1 zal kopen ![]() | |
PteV | donderdag 25 maart 2004 @ 23:47 |
Amsterdam - Almelo : 45 minuten ![]() Het was 's nacht rond een uurtje of 2. We waren net naar de officiële introductie van de nieuwe BMW 5-serie in Amsterdam geweest en we moesten met een man of 20 terug. We reden dus met ongeveer 10 auto's waarvan 4 mensen een stinger/detector in de auto hadden zitten en die reden dus ook voorop. Dat schoot mooi op met 200+ en geen kip op de weg ![]() | |
Kolkie | vrijdag 26 maart 2004 @ 01:40 |
deventer-vroomshoop: exact 60 km in 30 minuten. Klinkt niet indrukwekkend (gem. 120) maar nou wil het feit dat de laatste 25 km geen snelweg is..... (twas zondagmorgen half 6 en ik heb gedurende die 60 km ongeveer 5 auto's gezien en naar mijn bescheiden mening weliswaar snel, maar niet roekeloos gereden). | |
MadMoose | vrijdag 26 maart 2004 @ 01:52 |
heb je ook een foto van je auto en hoe luidt jouw kenteken en rij je vaak dezelfde route en wanneer rij je die route eigenlijk en waar woon je ? alvast bedankt, de KLPD | |
EMW | vrijdag 26 maart 2004 @ 02:07 |
Zwolle Centrum - Delft Centrum ongeveer 1 uur en 5 minuten [ Bericht 16% gewijzigd door EMW op 26-03-2004 11:55:52 ] | |
hooibaal | vrijdag 26 maart 2004 @ 02:14 |
Vielsalm (zuid-belgie, richting luxemburgse grens) - Nijmegen in 2:15, in een Golfje uit '86 met 4 versnellingen... | |
Steijn | vrijdag 26 maart 2004 @ 02:19 |
In 10 minuten Utrecht (Overvecht) - Amersfoort-Zuid. | |
KonnieKipke | vrijdag 26 maart 2004 @ 10:13 |
quote:A1 is blaaaaaaaazen 's nachts ![]() | |
KonnieKipke | vrijdag 26 maart 2004 @ 10:13 |
quote: ![]() | |
Eyeopener | vrijdag 26 maart 2004 @ 11:44 |
Amsterdam - Sölden (Oostenrijk) in 8.30 uur. Gem. snelheid incl. 20min naar de snelweg in NL en 2 uur over B wegen in Oostenrijk: 140 km/h ![]() | |
GotenSSJ | vrijdag 26 maart 2004 @ 11:50 |
quote:Yo waar werk jij dan ?(woont in Hoogvliet) vandaag vanaf mijn woning naar school gefietst in 6 min. normaal 10 min ofzo dus ![]() | |
airbusNEK | dinsdag 30 maart 2004 @ 20:14 |
Perpignan (nabij Spaans-Franse grens) naar Londerzeel (tssn A'pen en Bxl) langs Parijs zo'n 1200 km in 9h00 met airco aan (35° buiten) gem verbruik 5.7l en een keer naar Praag in 9h00 | |
Komakie | dinsdag 30 maart 2004 @ 20:20 |
Vanaf Utrecht naar Gerlos (Oostenrijk) (968km) in 8 en een half uur Maar dan wel in een Peugeot Partner die niet harder kan dan 140km/h en helemaal in me eentje ![]() En een keer naar Frankfurt gereden (+/- 400km) in 3 uurtjes Gemiddelde van 133km/h in een auto die niet harder kan dan 140.... das best netjes dacht ik ![]() | |
Xtreem | donderdag 1 april 2004 @ 11:05 |
30km. in 16 minuten... goh, 120 gemiddeld, stoer hoor ![]() ![]() | |
Infantus | donderdag 1 april 2004 @ 11:34 |
Rotterdam -> Barendrecht, +/- 5km in 45 minuten ![]() | |
Xtreem | donderdag 1 april 2004 @ 11:39 |
quote:ls dat wat men noemt 'stapvoets' rijden? ![]() | |
Infantus | donderdag 1 april 2004 @ 11:40 |
quote: ![]() | |
Qarinx | donderdag 1 april 2004 @ 11:54 |
quote:Waarom is 200 km/u 'snachts op een volledige lege snelweg dan asociaal? Als Jos Verstappen met die snelheid over de a1 om 3 uur 'snachts zou rijden, dan zou ik het echt niet onverantwoord vinden. Een hoge snelheid asociaal vinden is net zo goed in hokjes denken. Het onverantwoordelijk bezig zijn heeft naar mijn idee niets te maken met de snelheid, maar met de bestuurder en zijn inschattingsvermogen wat betreft zijn rijcapaciteiten en de verkeerssituatie. | |
Infantus | donderdag 1 april 2004 @ 11:56 |
)quote:Mee eens! Daarom is het ook totaal niet asociaal van mij om met m'n toenmalige M3 met 270 km/u over de A15 te blazen. (even stoken ![]() | |
Xtreem | donderdag 1 april 2004 @ 11:59 |
Of om 160 op een VOLLEDIG lege provinciale weg te trekken in een Excel ![]() | |
GotenSSJ | donderdag 1 april 2004 @ 12:35 |
quote:Cool heb je hem nog ? Zo niet waarom heb je hem weg gedaan ? M3 ![]() | |
Infantus | donderdag 1 april 2004 @ 13:10 |
quote:Was financieel gezien niet interessant meer - nieuw (duur!) huis, eigen bedrijf, enzovoort... Kwestie van keuzes maken! | |
GotenSSJ | donderdag 1 april 2004 @ 13:12 |
quote:Wel zonde ![]() | |
masuyo | donderdag 1 april 2004 @ 13:18 |
Veghel - Eidhoven 35 minuten op een brommer ![]() ![]() ![]() | |
Infantus | donderdag 1 april 2004 @ 13:44 |
quote:Nee hoor niet zonder. Was een 2001 E46 M3. Nieuw dus! En heb nu EN een riant huis (aan de Maas, uitzicht over de skyline van R'dam) EN een mooie auto (Saab 9-3 SS 2.0t) | |
GotenSSJ | donderdag 1 april 2004 @ 13:48 |
quote:Aan spijkenisse kant of hoogvliet kant ? zelf woon ik namelijk in Hoogvliet en fiets ik er wel is langs.Zijn mooie huizen maar die Saab is ook niet verkeerd maar die M3 is natuurlijk veel bruter ![]() | |
GotenSSJ | donderdag 1 april 2004 @ 13:49 |
Oh ja om even ontopic te blijven vandaag school gehaald in 5 minuten ![]() | |
PteV | donderdag 1 april 2004 @ 13:50 |
Dortmund - Gelsenkirchen: 6 uur ![]() | |
Infantus | donderdag 1 april 2004 @ 13:51 |
quote:Rotterdam. Naast de Brienenoord brug (Oud IJsselmonde). Tuurlijk is de M3 bruter, maar mijn huis is ook bruut ![]() ![]() | |
GotenSSJ | donderdag 1 april 2004 @ 15:33 |
quote:Oh dacht dat je ergens hier in de buurt woonde ![]() Maar voor iemand van 25 is dat zeker niet slecht ![]() Maar goed zelf heb ik ook niet te klagen aangezien ik pas 13 ben maar mijn ouders een aardig groot huis hebben en een opel speedster (en 2 normale autos). ![]() maar goed mijn ouders zijn dan al 42 toen ze 25 waren woonde ze in een flat en hadden ze een sierra ofzo dus dan heb jij het goed getroffen ![]() | |
Voodoo3 | vrijdag 2 april 2004 @ 12:58 |
quote:je kunt alles roepen maar wat jij zegt klopt ook niet helemaal, ik rijdt zelf veel maar 17 uur achter elkaar is echt niet verantwoord! | |
Dropslurf | vrijdag 2 april 2004 @ 13:56 |
vakantie: nederland -> kroatie 's nachts om 2 uur vertrokken en om 20uur aankomen... verstandig is anders... ik heb daarna ook 2 dagen geslapen ![]() |