Voorwoord:
vorige week liep ik op straat en ik dacht, laat ik eens de 4p's onderzoeken. Bedankt moeder, zonder jou was ik nooit zover gekomen
Inleiding:
Er zijn 4 p's. Dat wordt beweerd (bron). Maar wat zijn die 4 p's. En waar komen ze vandaan? Gelden ze altijd? Of is het een marketingtruc geweest van een commerciele econoom die met een verhandeling hierover extra inkomsten wilde genereren, zoals X beweerde? (
BRON) In het onderzoek dat ik gedaan heb ben ik tot opzienbarende conclusies gekomen. Zelfs zaken die ik niet eens bevroedde. motto van dit onderzoek zou eigenlijk moeten zijn....
(initiele scope bepaald)
Core:
de 4 p's zijn.... en ze gelden altijd. (bron)
De geschiedenis van de 4 p's... (bron)
Voorbeelden waar de 4p's werken... (bron)
Voorbeelden waar ze niet werken... (bron)
"mag ik hieruit concluderen dat...?"
(initiele scope bereikt)
jouw veronderstellingen, als je zo eens terugkijkt op dat onderzoekje....
jouw argumenten....
nog even onderzoek naar zaken die je veronderstelling staven (bronnen!)
(extended scope bereikt)
Conclusie
Er zijn nog tal van dingen te onderzoeken, maar uitgangspunt van dit werkstuk was om ... . Dit heb ik onderzocht, en ik liep tegen ... aan. Dit vond ik zo eigenaardig dat ik ... . Hoe dan ook, in de scope van het onderzoek had ik mezelf deze doelstellingen ... en ... voorgenomen. Ik moet concluderen dat... en dat .... en dat .... zo is. Zoals te lezen valt blijkt ... en ...het geval wat dat betreft. Ja, misschien zelfs wel ... , maar dat is stof voor een ander onderzoek, zoals ik al aangaf.
Slotwoord:
we hebben gekeken naar de 4 p's. Het ontstaan, de geschiedenis, waar ze verbleven in de oorlog, hoe ze het doen in China, en er is eigenlijk maar 1 ding dat ik kan concluderen uit dit hele het verhaal: .... Wat is het leuk om te leren hoe je gestructureerd onderzoeken doet en rapporteert.
----
In het bedrijfsleven gebruik je voorwoord en slotwoord om je schrijfsel 'af' te maken. Voor het oog. Zodat het net een lekker leesbaar romannetje lijkt. Het heeft voornamelijk een esthetische waarde. Maar je kunt er ook puur persoonlijke zaken in kwijt. Mensen die schrijven zorgen voor vloeiende overgangen, dus waar eindigt het voorwoord en waar begint de inleiding meestal? Of waar eindigt de conclusie en begint het slotwoord? Het is gevoelsmatig.
Plaats je werkstuk nog een keer hier als je wilt. Suc6
PS vergeet de bronvermeldingen niet
[ Bericht 0% gewijzigd door Keromane69 op 25-03-2004 02:19:51 ]