abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17941134
Is er iemand hier op Fok! die de MBO-opleiding SPW volgt, BBL?

Op welk niveau doe je dit, en hoeveel jaar doe jij er in totaal over?
Waar werk en leer je en bevalt het een beetje?
Wat doe je precies op je werk?

Bedankt alvast
pi_17941154
ik heb hem gevolgd
niveau 4
2 jaar geleden ofzo alweer
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_17941161
of was dat de BOL
weet t ff niet meer
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_17941185
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 17:08 schreef MissyMirjaM het volgende:
of was dat de BOL
weet t ff niet meer
BBL is dus met werken erbij en BOL is alleen school (iig een gedeelte van het eerste jaar hier).
Maar hoevele jaar heb je er over gedaan , en wat ben je nu uiteindelijk geworden?
pi_17941273
Ik doe SPW4 voor volwassenen, de opleiding duurt 3 jaar en ik zit in het 2e jaar.
Ik doe BBL wat inhoudt dat ik 2 dagen naar school ga en 3 dagen werk. Ik werk bij een sociale werkplaats en dat bevalt prima. Hiervoor heb ik gewerkt bij een dagactiviteitencentrum voor verstandelijk gehandicapten. Dat werk was ook ontzettend leuk, maar ook heel zwaar. De arbeidsomstandigheden waren vreselijk en dat is nu bij die sociale werkplaats een stuk beter.
Out of my mind, back in five minutes
pi_17941367
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 17:12 schreef Pleun het volgende:
Ik doe SPW4 voor volwassenen, de opleiding duurt 3 jaar en ik zit in het 2e jaar.
Ik doe BBL wat inhoudt dat ik 2 dagen naar school ga en 3 dagen werk. Ik werk bij een sociale werkplaats en dat bevalt prima. Hiervoor heb ik gewerkt bij een dagactiviteitencentrum voor verstandelijk gehandicapten. Dat werk was ook ontzettend leuk, maar ook heel zwaar. De arbeidsomstandigheden waren vreselijk en dat is nu bij die sociale werkplaats een stuk beter.
Ok bedankt voor de reactie
Ik heb hier in de buurt (Vlissingen) 2 scholen gevonden, 1 met SPW3 in 3 jaar (ROC)en 1 met SPW 4 in 3 jaar (Inholland/SOSA). Beetje vreemd. Iemand toevallig ervarig met 1 van de 2?
pi_17941439
Wat wil je met je diploma gaan doen? Daar moet je naar kijken als je kiest voor niveau 3 of 4. Als je met kinderen wilt werken bijvoorbeeld, heb je genoeg aan 3. Maar wil je met verstandelijk gehandicapten werken zul je niveau 4 moeten doen als je niet altijd assistent begeleider wilt blijven.
pi_17941473
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 17:19 schreef Pleun het volgende:
Wat wil je met je diploma gaan doen? Daar moet je naar kijken als je kiest voor niveau 3 of 4. Als je met kinderen wilt werken bijvoorbeeld, heb je genoeg aan 3. Maar wil je met verstandelijk gehandicapten werken zul je niveau 4 moeten doen als je niet altijd assistent begeleider wilt blijven.
Ik denk dat je mij beter niet alleen kan laten met een groep kinderen....
Maar goed, op het ROC kan je er niveau 4 achteraandoen altijd.. SOSA komt wat vaag op me over, maar gelukkig ook wat minder kinderlijk (Daarom heb ik het niet zo op ROC's)
pi_17941532
Ik zit op het Drenthe College (een dure naam, maar zegt verder niets ) waar je ook niveau 4 achter 3 aan kunt doen. Het nadeel is alleen dat het laatste jaar dan extra druk is omdat je extra opdrachten krijgt, die ik nu al in het 2e jaar kan doen. Het scheelt dus studielast als je van te voren weet wat je wilt gaan doen.

En ja, ik en kinderen gaan ook niet samen als ik ze beroepsmatig moet begeleiden. Ik lach me ziek om de streken die ze uit kunnen halen.
  woensdag 24 maart 2004 @ 17:26:22 #10
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_17941577
Ik heb spw4 bol gedaan...duurde 4 jaar. Vond er echt nix aan, en ben na 1 jaar ook gestopt.Als ik jou was zou ik niet naar het roc gaan...gewoon slechte scholen, slecht geregeld alles, en wat ze zeggen komt 9 van de 10 keer nix van terecht. Woon je in de buurt van den bosch, dan zou ik naar het koning willem 1 college gaan. Bij ons in de klas zijn er van de 25 leerlingen nog 8 over, mede door de slechte service van het roc. Besef wel dat het een erg zware opleiding is, en dat je er echt goed over na moet denken of je het ecdht wil. Veel mensen haken af na 1 jaar...omdat het toch te zwaar blijkt te zijn. Ook moet je rekening houden met het feit dat je dus ook mensen op de wc moet helpen en dat soort dingen. Je bent ondertussen ook nog een soort zuster die overal bij moet helpen
To infinity…and beyond!
pi_17941606
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 17:24 schreef Pleun het volgende:
Ik zit op het Drenthe College (een dure naam, maar zegt verder niets ) waar je ook niveau 4 achter 3 aan kunt doen. Het nadeel is alleen dat het laatste jaar dan extra druk is omdat je extra opdrachten krijgt, die ik nu al in het 2e jaar kan doen. Het scheelt dus studielast als je van te voren weet wat je wilt gaan doen.

En ja, ik en kinderen gaan ook niet samen als ik ze beroepsmatig moet begeleiden. Ik lach me ziek om de streken die ze uit kunnen halen.
Oh hier stond er juist dat je dan veel vrijstelling krijt vanwege het een of ander...
Maar goed, dat zal dan wel overal verschillen
Nee liefste zou ik dan uiteindelijk ook activiteitenbegeleider worden, bij wat dan ook.
pi_17941628
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 17:26 schreef ivetje het volgende:
Ook moet je rekening houden met het feit dat je dus ook mensen op de wc moet helpen en dat soort dingen. Je bent ondertussen ook nog een soort zuster die overal bij moet helpen
Yups daar heb ik al goed over na gedacht. Maar goed, ik kan best wat terug doen in de maatschappij voor al die jaren dat m'n ma mijn schijtkont heeft moeten afvegen....
  woensdag 24 maart 2004 @ 17:28:50 #13
65112 _Kimmie_
Elmo kan vliegen...
pi_17941629
Ik heb spw4 gedaan maar BOL en doe nu SPH wel BBL, spw3 is helemaal gericht op kinderen en dus ook al doe je spw4 erachteraan zal je altijd je eerste 3 jaar alleen maar dingen leren over kinderen en waarschijnlijk niet over de doelgroep waar je mee wilt werken. spw4 daar in tegen gaat helemaal niet over kinderen, en dan heb je bij spw4 ook nog de splitsing tussen woonbegeleiding en activiteitenbegeleiding
..hoog in de lucht!
  woensdag 24 maart 2004 @ 17:31:52 #14
11458 ivetje
pi_17941707
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 17:28 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Yups daar heb ik al goed over na gedacht. Maar goed, ik kan best wat terug doen in de maatschappij voor al die jaren dat m'n ma mijn schijtkont heeft moeten afvegen....
Haha, als je het zo bekijkt
Bij mij was het over toen ik van een gehandicapte man op moest gaan schrijven hoe groot zijn drol was... hij liet nl elke dag op dezelfde tijd ongeveer een drol vallen...ter grootte van een tennisbal En dat moest je dan dus even kijken...het was ook echt gewoon een bal...toen was het echt over voor mij...ik ga niet iemand anders z'n uitwerpselen bekijken
To infinity…and beyond!
pi_17941743
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 17:28 schreef _Kimmie_ het volgende:
Ik heb spw4 gedaan maar BOL en doe nu SPH wel BBL, spw3 is helemaal gericht op kinderen en dus ook al doe je spw4 erachteraan zal je altijd je eerste 3 jaar alleen maar dingen leren over kinderen en waarschijnlijk niet over de doelgroep waar je mee wilt werken. spw4 daar in tegen gaat helemaal niet over kinderen, en dan heb je bij spw4 ook nog de splitsing tussen woonbegeleiding en activiteitenbegeleiding
Ah bedankt, goed dat ik dat weet!
  woensdag 24 maart 2004 @ 17:33:41 #16
11458 ivetje
pi_17941756
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 17:28 schreef _Kimmie_ het volgende:
bij mij ging spw4 wel degelijk over kinderen hoor, ik heb zelfs nog een dag meegelopen op een kinderdagverblijf. Ook had ik een speciale les met kinder-dingen...spelletjes voor kids bedenken, oude liedjes zingen etc.
To infinity…and beyond!
pi_17941758
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 17:31 schreef ivetje het volgende:

[..]

Haha, als je het zo bekijkt
Bij mij was het over toen ik van een gehandicapte man op moest gaan schrijven hoe groot zijn drol was... hij liet nl elke dag op dezelfde tijd ongeveer een drol vallen...ter grootte van een tennisbal En dat moest je dan dus even kijken...het was ook echt gewoon een bal...toen was het echt over voor mij...ik ga niet iemand anders z'n uitwerpselen bekijken
Hm dat is best bizar eigenlijk...
  woensdag 24 maart 2004 @ 17:36:16 #18
11458 ivetje
pi_17941807
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 17:33 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Hm dat is best bizar eigenlijk...
mja, was bij prisma...ook ben ik daar een keer half aangevallen door een gehandicapte man, die dus alles wat hij in z'n handen kreeg fijnkneep...hij had toen mijn keel ineens vast Was niet zo prettig...het was iig nix voor mij, maar als je het leuk vind moet je het zeker doen (ik wil je niet afschrikken hoor, het is alleen dat je echt vanalles mee kan maken in dit vak). Denk alleen wel goed na over de school...over het roc hoor ik regelmatig klachten, ook bij andere opleidingen. Daarom ga ik nu voor apothekersassistente niet naar het roc maar naar den bosch.
To infinity…and beyond!
pi_17954591
Roc heb ik zelf ook genoeg over te klagen. Aan de ene kant zit ik er dan maar 1x per week, dus ik weet niet hoe erg de schade dan is.
  vrijdag 26 maart 2004 @ 17:20:28 #20
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_17987106
Ik zit in mijn laatste jaa r SPW4 BOL in Amersfoort. Op de school waar ik zit wordt het in drie jaar gegeven, dus dit scheelt een heel schooljaar!
Ik heb drie stages moeten lopen op deze school, in de 1e een jaar 12 uurtjes in de week verdeelt over twee dagen en de rest naar school, in de 2e een half jaar stage van 32 uur per week en 1x in de 2 weken een dag naar school, en zit nu in het 3e jaar en loop nu een jaarstage van 28 uur per week en 1 dag in de week naar school.
Op de stage waar ik nu ben krijg ik een maandelijkse vergoeding.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_18022648
Nee, geen BBL, maar wel versneld in 2 jaar niveau 4 in Zwolle. Half jaar naar school 4 dagen in de week en dan 15 maanden stage lopen en 1 dag in de week naar school. Kan ook via de BBL route.
Ben over 3 maanden eindelijk klaar
Whatever..
"Don't be upset, it was a mercy killing" 8-)
  dinsdag 30 maart 2004 @ 14:47:44 #22
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_18062604
Ter informatie, het ROC is een naam net zoals een Hogeschool. Je kan dus niet zeggen dat 'het' ROC slecht is, er zijn vele ROC's in Nederland, ieder met zn eigen regels en aanpak, het enige overkoepelende is dat ze hetzelfde type onderwijs bieden.
/-=]
|o-0
~~~`
pi_18063568
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 14:47 schreef DeWaasheid het volgende:
Ter informatie, het ROC is een naam net zoals een Hogeschool. Je kan dus niet zeggen dat 'het' ROC slecht is, er zijn vele ROC's in Nederland, ieder met zn eigen regels en aanpak, het enige overkoepelende is dat ze hetzelfde type onderwijs bieden.
Toch heb ik nooit iemand NIET horen klagen over een ROC
  dinsdag 30 maart 2004 @ 17:36:58 #24
11458 ivetje
pi_18066421
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 15:29 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Toch heb ik nooit iemand NIET horen klagen over een ROC
Haha, ik heb ook nog nooit iemand niet horen klagen idd...maar goed, er zullen idd best ROC's zijn waar het wat beter is als bij de andere
To infinity…and beyond!
pi_36064482
nou , Ik volg SPW3 op het ROC in nijmegen en ik word helemaal maf, je krijgft niet door (of op het laaste moment) waarneer je een examen hebt, je moet alles zelf regelen, en als je belt dan bellen ze je 3 maanden later wel eens een keer terug. :ik heb er dus minder goede ervaring mee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')