BBL is dus met werken erbij en BOL is alleen school (iig een gedeelte van het eerste jaar hier).quote:Op woensdag 24 maart 2004 17:08 schreef MissyMirjaM het volgende:
of was dat de BOL
weet t ff niet meer
Ok bedankt voor de reactiequote:Op woensdag 24 maart 2004 17:12 schreef Pleun het volgende:
Ik doe SPW4 voor volwassenen, de opleiding duurt 3 jaar en ik zit in het 2e jaar.
Ik doe BBL wat inhoudt dat ik 2 dagen naar school ga en 3 dagen werk. Ik werk bij een sociale werkplaats en dat bevalt prima. Hiervoor heb ik gewerkt bij een dagactiviteitencentrum voor verstandelijk gehandicapten. Dat werk was ook ontzettend leuk, maar ook heel zwaar. De arbeidsomstandigheden waren vreselijk en dat is nu bij die sociale werkplaats een stuk beter.
Ik denk dat je mij beter niet alleen kan laten met een groep kinderen....quote:Op woensdag 24 maart 2004 17:19 schreef Pleun het volgende:
Wat wil je met je diploma gaan doen? Daar moet je naar kijken als je kiest voor niveau 3 of 4. Als je met kinderen wilt werken bijvoorbeeld, heb je genoeg aan 3. Maar wil je met verstandelijk gehandicapten werken zul je niveau 4 moeten doen als je niet altijd assistent begeleider wilt blijven.
Oh hier stond er juist dat je dan veel vrijstelling krijt vanwege het een of ander...quote:Op woensdag 24 maart 2004 17:24 schreef Pleun het volgende:
Ik zit op het Drenthe College (een dure naam, maar zegt verder niets) waar je ook niveau 4 achter 3 aan kunt doen. Het nadeel is alleen dat het laatste jaar dan extra druk is omdat je extra opdrachten krijgt, die ik nu al in het 2e jaar kan doen. Het scheelt dus studielast als je van te voren weet wat je wilt gaan doen.
En ja, ik en kinderen gaan ook niet samen als ik ze beroepsmatig moet begeleiden. Ik lach me ziek om de streken die ze uit kunnen halen.
Yups daar heb ik al goed over na gedacht. Maar goed, ik kan best wat terug doen in de maatschappij voor al die jaren dat m'n ma mijn schijtkont heeft moeten afvegen....quote:Op woensdag 24 maart 2004 17:26 schreef ivetje het volgende:
Ook moet je rekening houden met het feit dat je dus ook mensen op de wc moet helpen en dat soort dingen. Je bent ondertussen ook nog een soort zuster die overal bij moet helpen
Haha, als je het zo bekijktquote:Op woensdag 24 maart 2004 17:28 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Yups daar heb ik al goed over na gedacht. Maar goed, ik kan best wat terug doen in de maatschappij voor al die jaren dat m'n ma mijn schijtkont heeft moeten afvegen....
Ah bedankt, goed dat ik dat weet!quote:Op woensdag 24 maart 2004 17:28 schreef _Kimmie_ het volgende:
Ik heb spw4 gedaan maar BOL en doe nu SPH wel BBL, spw3 is helemaal gericht op kinderen en dus ook al doe je spw4 erachteraan zal je altijd je eerste 3 jaar alleen maar dingen leren over kinderen en waarschijnlijk niet over de doelgroep waar je mee wilt werken. spw4 daar in tegen gaat helemaal niet over kinderen, en dan heb je bij spw4 ook nog de splitsing tussen woonbegeleiding en activiteitenbegeleiding
bij mij ging spw4 wel degelijk over kinderen hoor, ik heb zelfs nog een dag meegelopen op een kinderdagverblijf. Ook had ik een speciale les met kinder-dingen...spelletjes voor kids bedenken, oude liedjes zingen etc.quote:Op woensdag 24 maart 2004 17:28 schreef _Kimmie_ het volgende:
Ik heb spw4 gedaan maar BOL en doe nu SPH wel BBL, spw3 is helemaal gericht op kinderen en dus ook al doe je spw4 erachteraan zal je altijd je eerste 3 jaar alleen maar dingen leren over kinderen en waarschijnlijk niet over de doelgroep waar je mee wilt werken. spw4 daar in tegen gaat helemaal niet over kinderen, en dan heb je bij spw4 ook nog de splitsing tussen woonbegeleiding en activiteitenbegeleiding
Hm dat is best bizar eigenlijk...quote:Op woensdag 24 maart 2004 17:31 schreef ivetje het volgende:
[..]
Haha, als je het zo bekijkt
Bij mij was het over toen ik van een gehandicapte man op moest gaan schrijven hoe groot zijn drol was...hij liet nl elke dag op dezelfde tijd ongeveer een drol vallen...ter grootte van een tennisbal
En dat moest je dan dus even kijken...het was ook echt gewoon een bal...toen was het echt over voor mij...ik ga niet iemand anders z'n uitwerpselen bekijken
mja, was bij prisma...ook ben ik daar een keer half aangevallen door een gehandicapte man, die dus alles wat hij in z'n handen kreeg fijnkneep...hij had toen mijn keel ineens vastquote:Op woensdag 24 maart 2004 17:33 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Hm dat is best bizar eigenlijk...
Toch heb ik nooit iemand NIET horen klagen over een ROCquote:Op dinsdag 30 maart 2004 14:47 schreef DeWaasheid het volgende:
Ter informatie, het ROC is een naam net zoals een Hogeschool. Je kan dus niet zeggen dat 'het' ROC slecht is, er zijn vele ROC's in Nederland, ieder met zn eigen regels en aanpak, het enige overkoepelende is dat ze hetzelfde type onderwijs bieden.
Haha, ik heb ook nog nooit iemand niet horen klagen idd...maar goed, er zullen idd best ROC's zijn waar het wat beter is als bij de anderequote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:29 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Toch heb ik nooit iemand NIET horen klagen over een ROC
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |