anders check je even iemands profiel eerstquote:Op woensdag 24 maart 2004 12:42 schreef PhoeniXus het volgende:
en hoe oud ben jij HIZ ?
Van iemand in de 40 zou je toch een wat genuanceerdere mening verwachten en vooral beter onderbouwd. Ik ben benieuwd hoe HIZ het voor elkaar krijgt om zó dicht bij de koningklijke familie te komen dat hij dit alles zo stellig durft te beweren.quote:Op woensdag 24 maart 2004 12:42 schreef PhoeniXus het volgende:
en hoe oud ben jij HIZ ?
wtf heeft dat nou weer met topic te maken??quote:Op woensdag 24 maart 2004 12:46 schreef maxso het volgende:
Respect voor onze Prinses Juliana,maar,na haar(en dat hoop ik echt)hadden ze dat zooitje moeten opdoekken.![]()
en ik ga mn grote bek weer ff dicht houdenquote:Op woensdag 24 maart 2004 12:43 schreef DarkElf het volgende:
[..]
anders check je even iemands profiel eerst
Preciesquote:Op woensdag 24 maart 2004 12:48 schreef Isabeau het volgende:
Is de wens van de overledene op wat voor manier dan ook niet het voornaamste?
Ja, en met de haar gebruikelijke arrogantie geheel tegen de wens van haar moeder in een lelijke grijze sleurhut.quote:Op woensdag 24 maart 2004 12:43 schreef Stali het volgende:
Kan dit even niet nu zeg! Beetje grof terwijl ze nu haar moeder wegbrengt.
Jij hebt haar persoonlijk en recent nog aan de tand gevoeld begrijp ik? Misschien had ze ook vrede met een begrafenis zoals ze nu zal krijgen. Tijden veranderen.quote:Op woensdag 24 maart 2004 12:48 schreef Mrln het volgende:
wat een puberale reacties weer hiero, ik denk HiZ een punt heeft.
het is notabene een wens van Juliana zelf
En Hiz weet blijkbaar precies wat Juliana voor begrafenis wil....quote:Op woensdag 24 maart 2004 12:48 schreef Isabeau het volgende:
* 205_Lacoste eens isquote:Op woensdag 24 maart 2004 12:50 schreef Bigfoot het volgende:
Ik moet ook toegeven dat ik die witte koets mooier vind dan die paarse van nu!
Maar om nou te zeggen dat Beatrix dom is![]()
Ja, dat vertellen ze, maar geloof jij dat er op het moment dat de eerste witte begrafenis plaatsvond een witte lijkkoets klaar stond? Of dat die paarse sleurhut kant en klaar staat te wachten tot er iemand dood gaat? Juliana is overleden op zaterdag, ze wordt begraven op de 30e. Dat is ruim anderhalve week. Als een land niet in staat is om in anderhalve week een paar witte dekkleden voor een koets te maken, dan verdient het om onder het zeewater te verdwijnen.quote:Op woensdag 24 maart 2004 12:49 schreef RCHY het volgende:
Volgens mij is de witte koets die Juliana graag had willen gebruiken niet meer bruikbaar en gebruiken ze daarom deze. En omdat Juliana graag wit wil zouden ze toch allemaal witte bloemen e.d. doen?
Ja, dat is ook zo leuk nu. Als ze de wens van Juliana hadden gevolgd had iedereen geweten waar hij/zij aan toe was. Kennelijk nu niet meer. Leuk hoor om de mensen die de begrafenis gaan bijwonen straks te stellen voor de keuze of ze de wens van de oude koningin volgen of de vage boodschap van de nieuwe.quote:Op woensdag 24 maart 2004 12:55 schreef Que-Pasa het volgende:
ik vind dit ook best wel vreemd hoor....als er geen witte koets of wat dan ook is, kopen ze er toch een...geld genoeg dacht ik zo......ik heb er tot nu toe 2 prinsessen in het wit gezien...de rest loopt er in het zwart bij......ben benieuwd hoe dit gaat met de begravenis.
Gelukkig ga je ook in op de kritische noot die er op jouw 'kort door de bocht' stuk geleverd wordt. Chapeau kerel!quote:Op woensdag 24 maart 2004 12:55 schreef HiZ het volgende:
[..]
tekst
Wat boeit de wens van een overledene? Dood is Dood (cru maar waar)quote:Op woensdag 24 maart 2004 12:48 schreef Isabeau het volgende:
Koppig en arrogant maken iemand nog niet dom. En daar valt de oplettende en goed nadenkende Fok!ker over.quote:Op woensdag 24 maart 2004 12:59 schreef Keerzijde het volgende:
[..]
Wat boeit de wens van een overledene? Dood is Dood (cru maar waar)
Een begrafenis is er immers voor de nabestaanden, dus mogen zij het zeggen.
(Maar das mijn mening)
Verder ben ik het er wel mee eens dat Bea behoorlijk koppig en een tikkeltje arrogant is.
Dus als jouw nabestaanden het leuk vinden om je aan de varkens te voeren, dan moet dat maar kunnen?quote:Op woensdag 24 maart 2004 12:59 schreef Keerzijde het volgende:
[..]
Wat boeit de wens van een overledene? Dood is Dood (cru maar waar)
Een begrafenis is er immers voor de nabestaanden, dus mogen zij het zeggen.
(Maar das mijn mening)
Verder ben ik het er wel mee eens dat Bea behoorlijk koppig en een tikkeltje arrogant is.
Je hebt gelijk !quote:Op woensdag 24 maart 2004 12:55 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja, dat vertellen ze, maar geloof jij dat er op het moment dat de eerste witte begrafenis plaatsvond een witte lijkkoets klaar stond? Of dat die paarse sleurhut kant en klaar staat te wachten tot er iemand dood gaat? Juliana is overleden op zaterdag, ze wordt begraven op de 30e. Dat is ruim anderhalve week. Als een land niet in staat is om in anderhalve week een paar witte dekkleden voor een koets te maken, dan verdient het om onder het zeewater te verdwijnen.
Ik ben geen fan van het koningshuis, hou me er dan ook niet erg mee bezig.quote:Op woensdag 24 maart 2004 12:49 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja, en met de haar gebruikelijke arrogantie geheel tegen de wens van haar moeder in een lelijke grijze sleurhut.
Verder zijn dit gegevens die uit publieke bronnen gehaald kunnen worden. Het ontwerpen van die lelijke koets is uitgebreid gedocumenteerd. Het feit dat Juliana in het wit wilde was ook bekend uit interviews met Juliana. Het feit dat Beatrix de keuzes maakt voor de uitvoering mag ook niemand verbazen.
Het gaat overigens niet alleen om deze begrafenis, het gaat om het feit dat Beatrix gewoon domweg niet in staat lijkt te zijn om zich in te leven in andere meningen dan die van haarzelf en er daardoor zo vaak naastzit.
Yep, dat zie je goed.quote:Op woensdag 24 maart 2004 13:00 schreef Lexie het volgende:
Dus als jouw nabestaanden het leuk vinden om je aan de varkens te voeren, dan moet dat maar kunnen?
ja, pcies,quote:Op woensdag 24 maart 2004 13:03 schreef succubus het volgende:
Beatrix is gewoon arrogant en duld geen meningen van anderen, dat is al vaker gebleken. Helaas doe je er niet zo veel aan
Ja Juliana had in een witte koets van Soestdijk naar Noordeinde overgebracht willen worden zeker.....quote:Op woensdag 24 maart 2004 12:49 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja, en met de haar gebruikelijke arrogantie geheel tegen de wens van haar moeder in een lelijke grijze sleurhut.
volgens mij duurt dat best lang met een koets hoor.quote:Op woensdag 24 maart 2004 13:04 schreef Murray het volgende:
[..]
Ja Juliana had in een witte koets van Soestdijk naar Noordeinde overgebracht willen worden zeker.....
hierover kan ze toch haar mening niet hebben gegeven van tevoren?Ze wist toch niet waar ze zou overlijden...als dat op noordeinde was geweest had ze niet eens overgebracht kunnen wordenquote:Op woensdag 24 maart 2004 13:04 schreef Murray het volgende:
[..]
Ja Juliana had in een witte koets van Soestdijk naar Noordeinde overgebracht willen worden zeker.....
Ja maar zo had Juliana het gewild hé!quote:Op woensdag 24 maart 2004 13:05 schreef IBAZ het volgende:
[..]
volgens mij duurt dat best lang met een koets hoor.
Sterker nog: volgens mij heeft IEDEREEN dat recht. (op vrije menings-uiting)quote:Op woensdag 24 maart 2004 13:10 schreef 205_Lacoste het volgende:
Géén van allen hier ... heeft nog minder het recht om Beatrix alszijnde 'dom' te bestempelen.
Smartass... Ik heb het hier niet over het feit dat je het niet letterlijk zou mogen zeggen maar wél dat niemand die hier nu gepost heeft een goed onderbouwd verhaal heeft gehouden waarom ze dan wel niet zo dom is. Daarbij is het momenteel ongepast om een dergelijke discussie te beginnen.quote:Op woensdag 24 maart 2004 13:15 schreef Keerzijde het volgende:
[..]
Sterker nog: volgens mij heeft IEDEREEN dat recht. (op vrije menings-uiting)
(Hooguit beperkt door evt. majesteitschennis?)
als je de uitzendingen op tv wat gevolgd had in plaats van hier zo lopen te blaten zou je weten dat dat waarschijnlijk ook gaat gebeuren.quote:Op woensdag 24 maart 2004 12:55 schreef HiZ het volgende:
Als een land niet in staat is om in anderhalve week een paar witte dekkleden voor een koets te maken, dan verdient het om onder het zeewater te verdwijnen.
Met zo'n topictitel op dit tijdstip? erg NETJES....quote:Op woensdag 24 maart 2004 13:20 schreef HeatWave het volgende:
Zolang er hier "normaal" over gediscussierd kan worden mag het wel open blijven. Een afwijkende mening is niet meteen een verkeerde. Maar het moet WEL netjes blijven natuurlijk.
Dat zegt 'ie helemaal niet. Een beetje historisch besef zou je sieren.quote:Op woensdag 24 maart 2004 13:12 schreef Murray het volgende:
Ja maar zo had Juliana het gewild hé!
Volgens Hiz... en Hiz kan het weten natuurlijk!
Dom= dominantquote:Op woensdag 24 maart 2004 12:50 schreef Bigfoot het volgende:
Ik moet ook toegeven dat ik die witte koets mooier vind dan die paarse van nu!
Maar om nou te zeggen dat Beatrix dom is![]()
quote:Tijdens de uitvaart van prinses Wilhelmina in 1962, ging de rouwstoet in het wit. Bij Claus was gekozen voor de kleuren paars en zilver . Dat gebeurde na familie-overleg op advies van koningin Beatrix, die deze kleurencombinatie zag bij de begrafenis in 1991 van de Noorse koning Olav.
Koningshuisgroupiequote:Op woensdag 24 maart 2004 13:10 schreef 205_Lacoste het volgende:
Ik verzoek hier om een slotje die noodzakelijk gemaakt wordt door alle ongenuanceerde en oppervlakkige opmerkingen. Voor velen is het een groot verlies en niemand zit te wachten op een dergelijke ongepaste discussie.
Géén van allen hier weet wat de wens van de prinses was en heeft nog minder het recht om Beatrix alszijnde 'dom' te bestempelen.
mwah, dom is nou ook niet echt een hele erge term, en ik denk niet dat ze het leestquote:Op woensdag 24 maart 2004 13:23 schreef Stali het volgende:
[..]
Met zo'n topictitel op dit tijdstip? erg NETJES....![]()
Je hebt gelijk.quote:Op woensdag 24 maart 2004 13:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
mwah, dom is nou ook niet echt een hele erge term, en ik denk niet dat ze het leest.
Gelul. Het is toch onzin dat je iemand wel dom mag vinden maar niet nu.quote:Op woensdag 24 maart 2004 13:23 schreef Stali het volgende:
[..]
Nee geen gelul, je kan iemand dom vinden ten alle tijde maar laat topicstarter niet pretenderen respect te hebben voor Juliana want dat vind ik nou weer gelul.quote:Op woensdag 24 maart 2004 13:31 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Gelul. Het is toch onzin dat je iemand wel dom mag vinden maar niet nu.
Hij noemt Juliana toch niet domquote:Op woensdag 24 maart 2004 13:33 schreef Stali het volgende:
[..]
Nee geen gelul, je kan iemand dom vinden ten alle tijde maar laat topicstarter niet pretenderen respect te hebben voor Juliana want dat vind ik nou weer gelul.
Dat weten we natuurlijk wel, want algemeen bekend. Dat heeft ze in diverse interviews gezegd.quote:Op woensdag 24 maart 2004 13:10 schreef 205_Lacoste het volgende:
Géén van allen hier weet wat de wens van de prinses was
En watvind jij normaal ?quote:Op woensdag 24 maart 2004 13:20 schreef HeatWave het volgende:
Zolang er hier "normaal" over gediscussierd kan worden mag het wel open blijven. Een afwijkende mening is niet meteen een verkeerde. Maar het moet WEL netjes blijven natuurlijk.
Mwah,ik denk dat Beatrix de hele dag zit te FOK!ken, wat moet ze anders doen?quote:Op woensdag 24 maart 2004 13:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
mwah, dom is nou ook niet echt een hele erge term, en ik denk niet dat ze het leest.
Sorry, hoor, ik zie niet in waarom je op dit moment niet mag zeggen dat je Beatrix dom vindt. Als de oude koningin dood gaat dan houdt onze meningsvorming niet ineens op. Ik ben het dan ook eens met TS. Die paarse sleurhut is idd een sterk staaltje van blatante lelijkheid, net als de auto's waarin de koningin zich pleegt rond te laten rijden. Maar goed het is verder mijn feestje niet, maar Beatrix laat wel meer van dat soort gedrag zien imo.quote:Op woensdag 24 maart 2004 13:23 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik vind het de toon van TS, en nogmaals pretendeer dan niet zoveel respect te hebben voor Juliana.quote:Op woensdag 24 maart 2004 13:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Sorry, hoor, ik zie niet in waarom je op dit moment niet mag zeggen dat je Beatrix dom vindt. Als de oude koningin dood gaat dan houdt onze meningsvorming niet ineens op. Ik ben het dan ook eens met TS. Die paarse sleurhut is idd een sterk staaltje van blatante lelijkheid, net als de auto's waarin de koningin zich pleegt rond te laten rijden. Maar goed het is verder mijn feestje niet, maar Beatrix laat wel meer van dat soort gedrag zien imo.
Ja en dan ook nog dat zij bepaalt dat er allerlei programma's op TV niet door mogen gaan, maar dat ze saaie dingen uit gaan zenden en zo.quote:Op woensdag 24 maart 2004 13:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Sorry, hoor, ik zie niet in waarom je op dit moment niet mag zeggen dat je Beatrix dom vindt. Als de oude koningin dood gaat dan houdt onze meningsvorming niet ineens op. Ik ben het dan ook eens met TS. Die paarse sleurhut is idd een sterk staaltje van blatante lelijkheid, net als de auto's waarin de koningin zich pleegt rond te laten rijden. Maar goed het is verder mijn feestje niet, maar Beatrix laat wel meer van dat soort gedrag zien imo.
Ja, hoor, dat kan hij wel. Het is m.i. een beetje een nostalgische greep van TS. Zo van zie je nu wel: onder de oude koningin was alles beter..., maar toch... Mensen ergeren zich vaak aan de geaffecteerde uitspraak van Beatrix bijv. zonder zich te herinneren dat Juliana even geaffecteerd sprak. Ook wordt er een hele mythe opgehangen dat Juliana zo gewoon was, maar, afgezien dat ze het om praktische redenen onnodig vond dat haar onderdanen achterstevoren van haar wegliepen en ze zich een dood enkele keer, tijdens de autoloze zondagen, per fiets naar de kerk begaf, is dat ook op niet zoveel gebaseerd. Koningshuis en mythevorming net als in de middeleeuwen gaan nog steeds samen...quote:Op woensdag 24 maart 2004 13:33 schreef Stali het volgende:
[..]
Nee geen gelul, je kan iemand dom vinden ten alle tijde maar laat topicstarter niet pretenderen respect te hebben voor Juliana want dat vind ik nou weer gelul.
Ja, bijv. een hele week Zweedse documentaires over de bloemschikkunst of de integrale registratie van beraadslagingen van het Canadeze lagerhuis...quote:Op woensdag 24 maart 2004 13:54 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Ja en dan ook nog dat zij bepaalt dat er allerlei programma's op TV niet door mogen gaan, maar dat ze saaie dingen uit gaan zenden en zo.
wat jij wil, maar ze maakte wel haar eigen spruitjes.quote:Op woensdag 24 maart 2004 13:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, hoor, dat kan hij wel. Het is m.i. een beetje een nostalgische greep van TS. Zo van zie je nu wel: onder de oude koningin was alles beter..., maar toch... Mensen ergeren zich vaak aan de geaffecteerde uitspraak van Beatrix bijv. zonder zich te herinneren dat Juliana even geaffecteerd sprak. Ook wordt er een hele mythe opgehangen dat Juliana zo gewoon was, maar, afgezien dat ze het om praktische redenen onnodig vond dat haar onderdanen achterstevoren van haar wegliepen en ze zich een dood enkele keer, tijdens de autoloze zondagen, per fiets naar de kerk begaf, is dat ook op niet zoveel gebaseerd. Koningshuis en mythevorming net als in de middeleeuwen gaan nog steeds samen...
Ze schonk zelf thee in en sprak wat met de informateur over haar hondjes. Die spruitjes zijn uit een Barend Servet aflevering.quote:Op woensdag 24 maart 2004 13:58 schreef IBAZ het volgende:
[..]
wat jij wil, maar ze maakte wel haar eigen spruitjes.
Wat zegt 'ie dan?quote:Op woensdag 24 maart 2004 13:23 schreef What het volgende:
[..]
Dat zegt 'ie helemaal niet. Een beetje historisch besef zou je sieren.
Dat geldt eigenlijk ook voor de mensen die het over 'het feestje van Beatrix' hebben.
Over respectloos gesproken.
Ja Juliana heeft eerder te kennen gegeven dat ze een witte begrafenis wil. Maar hoe komt 'ie erbij dat de wijze zoals ze naar Noordeinde is gebracht geheel tegen de wens van Julians was?quote:Op woensdag 24 maart 2004 12:49 schreef HiZ het volgende:
[..]
Tegen wie heb je het dan, meneer de mod?quote:Op woensdag 24 maart 2004 14:03 schreef HeatWave het volgende:
Hallo, met normaal bedoel ik dus NIET onzinnig, NIET offtopic en NIET flamerig.
Duidelijk??
Het ging om de kleur en minder om het vervoermiddel. Lijkt me niet zo moeilijk; een witte lijkwagen met volgauto's regelen. Dat nalaten kenmerkt volgens HiZ de eigengereidheid van Beatrix. Bovendien is het vervoer van Soestdijk naar Den Haag helemaal niet zo spannend. Het gaat natuurlijk om de bijzetting op 30 maart a.s. Dàt is de dag. Ik ben benieuwd naar de hoeveelheid wit dan.quote:Op woensdag 24 maart 2004 14:04 schreef Murray het volgende:
Ja Juliana heeft eerder te kennen gegeven dat ze een witte begrafenis wil. Maar hoe komt 'ie erbij dat de wijze zoals ze naar Noordeinde is gebracht geheel tegen de wens van Julians was?
quote:Op woensdag 24 maart 2004 12:49 schreef RCHY het volgende:
Volgens mij is de witte koets die Juliana graag had willen gebruiken niet meer bruikbaar en gebruiken ze daarom deze. En omdat Juliana graag wit wil zouden ze toch allemaal witte bloemen e.d. doen?
Bron: NOSquote:Uitvaart Juliana in paars met wit
De koets die volgende week het lichaam van prinses Juliana naar haar laatste rustplaats brengt zal paars zijn met witte details. Het gaat om dezelfde koets als die voor de bijzetting van prins Claus werd gebruikt. De geheel witte koetsen die werden gebruikt bij de begrafenisceremonie van de ouders van Juliana zijn er niet meer, of zijn niet meer geschikt voor de bijzetting.
De uitvaart zal plaatsvinden volgens de wens van de prinses. Daarbij horen ook kledingvoorschriften: voor vrouwen een gedekte kleur met een wit accent en voor mannen een donker pak met donkere stropdas.
Integendeel, Juliana mag dan geen groot intellect zijn geweest, maar ze had wel een feilloos gevoel voor wat het betekent om Koningin te zijn.quote:Op woensdag 24 maart 2004 13:34 schreef Lexie het volgende:
[..]
Hij noemt Juliana toch niet dom
quote:Op woensdag 24 maart 2004 17:39 schreef SCH het volgende:
Als Juliana had gewild dat de koets door 40 smurfen werd getrokken, had het dan ook gemoeten volgens TS?
quote:Op woensdag 24 maart 2004 18:11 schreef HiZ het volgende:
Het is fijn om te zien dat er mensen zijn die begrijpen dat het om meer gaat dan een lijkkoets.
Maar voor diegenen die het allemaal willen beperken tot de wansmaak van Beatrix in deze kwestie (en niet over haar tekortschieten in het algemeen); dit wordt ons voorgeschoteld als smaakvol. Zie vooral hoe fijn het detoneert met de kleuren van de Nederlandse vlag.
[afbeelding]
Er reden er wel zestien voor op motoren. Telt dat ook?quote:Op woensdag 24 maart 2004 18:34 schreef Loedertje het volgende:![]()
![]()
erg imposant!quote:Op woensdag 24 maart 2004 18:38 schreef Loedertje het volgende:
Begrafenis Prins Hendrik, Rijswijkseweg, 11 juli 1934
[afbeelding]
Begrafenis van prinses Wilhelmina. De lijkkoets met acht paarden ervoor,
geheel in het wit, passeert het Buitenhof 08 december 1962
[afbeelding]
Zo'n koets die door zo'n lelijke nieuwbouw wijk gaat is inderdaad niet veel aan.quote:Op woensdag 24 maart 2004 12:43 schreef DarkElf het volgende:
Wel vind ik de grootste begrafenissen van vroeger imposanter dan bijv. die van Claus.
Whahahahahaquote:Op woensdag 24 maart 2004 18:11 schreef HiZ het volgende:
Het is fijn om te zien dat er mensen zijn die begrijpen dat het om meer gaat dan een lijkkoets.
Maar voor diegenen die het allemaal willen beperken tot de wansmaak van Beatrix in deze kwestie (en niet over haar tekortschieten in het algemeen); dit wordt ons voorgeschoteld als smaakvol. Zie vooral hoe fijn het detoneert met de kleuren van de Nederlandse vlag.
[afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |