abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17934839
Beatrix, Koningin der Nederlanden.

Wat een 'dom' mens is het eigenlijk. Ze begrijpt eigenlijk nooit goed hoe de dingen in elkaar steken. Een tijdje terug heeft ze een lelijke koets bedacht (dat idee had ik al toen ik het ontwerp zag, maar het eerste gebruik bij Claus liet het definitieve bewijs aan de wereld zien). Maar Beatrix is koppig, want zij heeft het bedacht en zij is de koningin, dus zij mag het zeggen. Nu komt de dag dichterbij van haar moeder's begrafenis. Juliana is natuurlijk de moeder van Beatrix, maar ze was ook de koningin van Nederland, en dat maakt dat de meeste mensen de begrafenis en alles wat eromheen zit met zeer grote aandacht volgen.

De laatste dagen waren de beelden weer op TV, de magistrale witte begrafenissen van Hendrik en Wilhelmina, met hun bijna verpletterende schoonheid. Juliana heeft verteld dat ze ook zo'n begrafenis wilde. Maar dat mag niet, want Beatrix heeft grijs en paars bedacht. Waarmee Beatrix weer volkomen overbodig, zoals zo vaak in haar carriere iets wat goed was controversieel heeft gemaakt.

Je vraagt je werkelijk af wat iemand met zo weinig gevoel voor wat passend is in de rol van koningin van dit land doet. Ik mis Juliana.
pi_17934890
Heerlijk kort door de bocht weer

Laat het duidelijk zijn dat ik hiermee géén waardeoordeel geef over koningin Beatrix.
pi_17934899
en hoe oud ben jij HIZ ?
Hoezo dat mag niet ?!
pi_17934921
Ik weet niet hoe het zit en ga daar dus ook niet over oordelen.

Wel vind ik de grootste begrafenissen van vroeger imposanter dan bijv. die van Claus.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_17934930
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 12:42 schreef PhoeniXus het volgende:
en hoe oud ben jij HIZ ?
anders check je even iemands profiel eerst
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_17934935
Kan dit even niet nu zeg! Beetje grof terwijl ze nu haar moeder wegbrengt.
pi_17934956
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 12:42 schreef PhoeniXus het volgende:
en hoe oud ben jij HIZ ?
Van iemand in de 40 zou je toch een wat genuanceerdere mening verwachten en vooral beter onderbouwd. Ik ben benieuwd hoe HIZ het voor elkaar krijgt om zó dicht bij de koningklijke familie te komen dat hij dit alles zo stellig durft te beweren.
  woensdag 24 maart 2004 @ 12:45:18 #8
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17934959
Mooi vuurwerk er bij lijkt mij wel leuk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_17934986
Ben het wel met TS eens waarom veranderen als iets goed en mooi is?
pi_17934989
Respect voor onze Prinses Juliana,maar,na haar(en dat hoop ik echt)hadden ze dat zooitje moeten opdoekken.
pi_17935014
Is de wens van de overledene op wat voor manier dan ook niet het voornaamste?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_17935020
wat een puberale reacties weer hiero, ik denk HiZ een punt heeft.
het is notabene een wens van Juliana zelf
  woensdag 24 maart 2004 @ 12:49:10 #13
57613 palthe
er gaat niets boven groningen
pi_17935037
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 12:46 schreef maxso het volgende:
Respect voor onze Prinses Juliana,maar,na haar(en dat hoop ik echt)hadden ze dat zooitje moeten opdoekken.
wtf heeft dat nou weer met topic te maken??
hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen.
pi_17935038
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 12:43 schreef DarkElf het volgende:

[..]

anders check je even iemands profiel eerst
en ik ga mn grote bek weer ff dicht houden
Hoezo dat mag niet ?!
pi_17935041
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 12:48 schreef Isabeau het volgende:
Precies
pi_17935046
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 12:43 schreef Stali het volgende:
Kan dit even niet nu zeg! Beetje grof terwijl ze nu haar moeder wegbrengt.
Ja, en met de haar gebruikelijke arrogantie geheel tegen de wens van haar moeder in een lelijke grijze sleurhut.

Verder zijn dit gegevens die uit publieke bronnen gehaald kunnen worden. Het ontwerpen van die lelijke koets is uitgebreid gedocumenteerd. Het feit dat Juliana in het wit wilde was ook bekend uit interviews met Juliana. Het feit dat Beatrix de keuzes maakt voor de uitvoering mag ook niemand verbazen.

Het gaat overigens niet alleen om deze begrafenis, het gaat om het feit dat Beatrix gewoon domweg niet in staat lijkt te zijn om zich in te leven in andere meningen dan die van haarzelf en er daardoor zo vaak naastzit.
  woensdag 24 maart 2004 @ 12:49:36 #17
65674 RCHY
Go Cards!
pi_17935056
Volgens mij is de witte koets die Juliana graag had willen gebruiken niet meer bruikbaar en gebruiken ze daarom deze. En omdat Juliana graag wit wil zouden ze toch allemaal witte bloemen e.d. doen?
Marketing | Social Media | Positionering: www.kroesbergen.eu | [T] @rkroesbergen
Online Marketing voor Profootballspot.com | Arizona Cardinals [T] @spot_cardinals en NFL Draft [T] @spotdraft
  woensdag 24 maart 2004 @ 12:50:57 #18
6598 Bigfoot
wind, waves & snow
pi_17935091
Ik moet ook toegeven dat ik die witte koets mooier vind dan die paarse van nu!

Maar om nou te zeggen dat Beatrix dom is
Het is zo dat niemand van ons de werkelijkheid ziet. Wij interpreteren wat we zien en noemen dat de realiteit.
Kerk saai???
pi_17935107
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 12:48 schreef Mrln het volgende:
wat een puberale reacties weer hiero, ik denk HiZ een punt heeft.
het is notabene een wens van Juliana zelf
Jij hebt haar persoonlijk en recent nog aan de tand gevoeld begrijp ik? Misschien had ze ook vrede met een begrafenis zoals ze nu zal krijgen. Tijden veranderen.
pi_17935128
quote:
En Hiz weet blijkbaar precies wat Juliana voor begrafenis wil....

pi_17935136
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 12:50 schreef Bigfoot het volgende:

* 205_Lacoste eens is
pi_17935139
Ach, die hele koninklijke familie komt niet al te intelligent op me over.
Behalve Bernard, die is tof .
pi_17935151
ik vind dit ook best wel vreemd hoor....als er geen witte koets of wat dan ook is, kopen ze er toch een...geld genoeg dacht ik zo......ik heb er tot nu toe 2 prinsessen in het wit gezien...de rest loopt er in het zwart bij......ben benieuwd hoe dit gaat met de begravenis.
Ik kna 300 woodren pre mniuut tpynen.
pi_17935155
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 12:49 schreef RCHY het volgende:
Volgens mij is de witte koets die Juliana graag had willen gebruiken niet meer bruikbaar en gebruiken ze daarom deze. En omdat Juliana graag wit wil zouden ze toch allemaal witte bloemen e.d. doen?
Ja, dat vertellen ze, maar geloof jij dat er op het moment dat de eerste witte begrafenis plaatsvond een witte lijkkoets klaar stond? Of dat die paarse sleurhut kant en klaar staat te wachten tot er iemand dood gaat? Juliana is overleden op zaterdag, ze wordt begraven op de 30e. Dat is ruim anderhalve week. Als een land niet in staat is om in anderhalve week een paar witte dekkleden voor een koets te maken, dan verdient het om onder het zeewater te verdwijnen.
pi_17935180
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 12:55 schreef Que-Pasa het volgende:
ik vind dit ook best wel vreemd hoor....als er geen witte koets of wat dan ook is, kopen ze er toch een...geld genoeg dacht ik zo......ik heb er tot nu toe 2 prinsessen in het wit gezien...de rest loopt er in het zwart bij......ben benieuwd hoe dit gaat met de begravenis.
Ja, dat is ook zo leuk nu. Als ze de wens van Juliana hadden gevolgd had iedereen geweten waar hij/zij aan toe was. Kennelijk nu niet meer. Leuk hoor om de mensen die de begrafenis gaan bijwonen straks te stellen voor de keuze of ze de wens van de oude koningin volgen of de vage boodschap van de nieuwe.
pi_17935194
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 12:55 schreef HiZ het volgende:

[..]
tekst
Gelukkig ga je ook in op de kritische noot die er op jouw 'kort door de bocht' stuk geleverd wordt. Chapeau kerel!
  woensdag 24 maart 2004 @ 12:58:43 #27
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_17935210
de begrafenis wordt toch gewoon wit Wat lul je nou over paars en grijs
To infinity…and beyond!
  woensdag 24 maart 2004 @ 12:59:05 #28
14922 Keerzijde
heeft altijd gelijk
pi_17935217
quote:
Wat boeit de wens van een overledene? Dood is Dood (cru maar waar)
Een begrafenis is er immers voor de nabestaanden, dus mogen zij het zeggen.
(Maar das mijn mening)

Verder ben ik het er wel mee eens dat Bea behoorlijk koppig en een tikkeltje arrogant is.
An open mind is a joy forever!
pi_17935249
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 12:59 schreef Keerzijde het volgende:

[..]

(Maar das mijn mening)

Verder ben ik het er wel mee eens dat Bea behoorlijk koppig en een tikkeltje arrogant is.
Koppig en arrogant maken iemand nog niet dom. En daar valt de oplettende en goed nadenkende Fok!ker over.
pi_17935253
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 12:59 schreef Keerzijde het volgende:

[..]

(Maar das mijn mening)

Dus als jouw nabestaanden het leuk vinden om je aan de varkens te voeren, dan moet dat maar kunnen?
  † In Memoriam † woensdag 24 maart 2004 @ 13:00:40 #31
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_17935257
quote:

[..]

Ja, dat vertellen ze, maar geloof jij dat er op het moment dat de eerste witte begrafenis plaatsvond een witte lijkkoets klaar stond? Of dat die paarse sleurhut kant en klaar staat te wachten tot er iemand dood gaat? Juliana is overleden op zaterdag, ze wordt begraven op de 30e. Dat is ruim anderhalve week. Als een land niet in staat is om in anderhalve week een paar witte dekkleden voor een koets te maken, dan verdient het om onder het zeewater te verdwijnen.
Je hebt gelijk !
Met de middelen die zij hebben (geld) hadden ze de wens van Juliana best kunnen realiseren in een zeer korte tijd.
  woensdag 24 maart 2004 @ 13:00:53 #32
63405 MALLENS
Nunc aut Nunquam
pi_17935261
gelukkig kende jij Juliana heel goed en weet jij als geen ander wat ze precies wil hè?

nerd.
pi_17935284
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 12:49 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja, en met de haar gebruikelijke arrogantie geheel tegen de wens van haar moeder in een lelijke grijze sleurhut.

Verder zijn dit gegevens die uit publieke bronnen gehaald kunnen worden. Het ontwerpen van die lelijke koets is uitgebreid gedocumenteerd. Het feit dat Juliana in het wit wilde was ook bekend uit interviews met Juliana. Het feit dat Beatrix de keuzes maakt voor de uitvoering mag ook niemand verbazen.

Het gaat overigens niet alleen om deze begrafenis, het gaat om het feit dat Beatrix gewoon domweg niet in staat lijkt te zijn om zich in te leven in andere meningen dan die van haarzelf en er daardoor zo vaak naastzit.
Ik ben geen fan van het koningshuis, hou me er dan ook niet erg mee bezig.
Wel heb ik het respect voor mensen, en ik vind het zeer ongepast om op dit moment een topic met zo'n belachelijke titel te openen. Dat vind ik nou respectlozer en dommer dan eventuele misstappen van Beatrix in deze.

Oh en ter info aan al jouw koningshuis kennis, dit is niet de begravenis, maar de overbrenging.
Dus hiermee maak je je nog belachelijker.
  woensdag 24 maart 2004 @ 13:01:40 #34
65918 IBAZ
broeinest
pi_17935287
Vooral dat het weer zo saai gevierd moet worden.

Ze hadden toch ook best een mooie party op het malieveld er bij kunnen doen. Dan heeft de jeugd ook weer wat meer met het koningshuis.
pi_17935309
Party? Ze begraaft haar moeder.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 24 maart 2004 @ 13:03:08 #36
46305 succubus
helhoer in het nederlands
pi_17935324
Beatrix is gewoon arrogant en duld geen meningen van anderen, dat is al vaker gebleken. Helaas doe je er niet zo veel aan
  woensdag 24 maart 2004 @ 13:04:44 #37
14922 Keerzijde
heeft altijd gelijk
pi_17935357
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 13:00 schreef Lexie het volgende:
Dus als jouw nabestaanden het leuk vinden om je aan de varkens te voeren, dan moet dat maar kunnen?
Yep, dat zie je goed.
Als ZIJ dat een gepast afscheid vinden, mogen zij dat wat mij betreft doen.
Oftewel, het interesseert me niet, want dan ben ik er immers niet meer.
  woensdag 24 maart 2004 @ 13:04:47 #38
65918 IBAZ
broeinest
pi_17935358
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 13:03 schreef succubus het volgende:
Beatrix is gewoon arrogant en duld geen meningen van anderen, dat is al vaker gebleken. Helaas doe je er niet zo veel aan
ja, pcies,
zij wil gewoon weer dat het haar feestje is.
pi_17935359
quote:

[..]

Ja Juliana had in een witte koets van Soestdijk naar Noordeinde overgebracht willen worden zeker.....
  woensdag 24 maart 2004 @ 13:05:34 #40
11458 ivetje
pi_17935385
De begrafenis wordt toch gewoon wit Hoe kom jij nou op paars/grijs? Die koets blij claus was bekleed met die kleuren ja...doeken in de kleuren paars/grijs...maar wie zegt nou dat ze dat niet veranderen in wit?? Werk jij er soms en weet jij er alles van? Als het de wens is van juliana zal die echt wel nagestreefd worden hoor...
To infinity…and beyond!
  woensdag 24 maart 2004 @ 13:05:58 #41
65918 IBAZ
broeinest
pi_17935394
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 13:04 schreef Murray het volgende:

[..]

Ja Juliana had in een witte koets van Soestdijk naar Noordeinde overgebracht willen worden zeker.....
volgens mij duurt dat best lang met een koets hoor.
pi_17935483
Het is geen begrafenis maar een bijzetting. De topicstarter zelf is een beetje dom. .
Ik leef niet online ik leef echt....zonder fok bevalt me heel goed voel me als mens completer en ben van het gezeik en getreiter af.
  woensdag 24 maart 2004 @ 13:10:07 #43
11458 ivetje
pi_17935493
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 13:04 schreef Murray het volgende:

[..]

hierover kan ze toch haar mening niet hebben gegeven van tevoren?Ze wist toch niet waar ze zou overlijden...als dat op noordeinde was geweest had ze niet eens overgebracht kunnen worden
Maar goed, wit gaat over de begrafenis zelf...en dat zien we allemaal volgende week pas, dus maak je er nou maar niet druk over. Ze zal echt wel zo begraven worden als ze zelf wilde hoor
To infinity…and beyond!
pi_17935505
Ik verzoek hier om een slotje die noodzakelijk gemaakt wordt door alle ongenuanceerde en oppervlakkige opmerkingen. Voor velen is het een groot verlies en niemand zit te wachten op een dergelijke ongepaste discussie.

Géén van allen hier weet wat de wens van de prinses was en heeft nog minder het recht om Beatrix alszijnde 'dom' te bestempelen.
pi_17935563
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 13:05 schreef IBAZ het volgende:

[..]

volgens mij duurt dat best lang met een koets hoor.
Ja maar zo had Juliana het gewild hé!
Volgens Hiz... en Hiz kan het weten natuurlijk!

Dat je tegen het koningshuis wil schoppen, ok, maar dat dat blijkbaar op zo'n manier moet is nogal triest en respectloos imho.
  woensdag 24 maart 2004 @ 13:15:25 #46
14922 Keerzijde
heeft altijd gelijk
pi_17935612
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 13:10 schreef 205_Lacoste het volgende:
Géén van allen hier ... heeft nog minder het recht om Beatrix alszijnde 'dom' te bestempelen.
Sterker nog: volgens mij heeft IEDEREEN dat recht. (op vrije menings-uiting)
(Hooguit beperkt door evt. majesteitschennis?)
pi_17935652
Ik ben het helemaal eens met HiZ. Rare zaak want het was inderdaad een klusje van niks geweest.
Beetje respect voor de laatste wensen. Maar ook mijn mening is gekleurd; ik heb ook meer met Juliana dan met Beatrix. Al was het alleen maar omdat ik in '76 met mijn klas naar het defilé ben geweest.
pi_17935697
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 13:15 schreef Keerzijde het volgende:

[..]

Sterker nog: volgens mij heeft IEDEREEN dat recht. (op vrije menings-uiting)
(Hooguit beperkt door evt. majesteitschennis?)
Smartass... Ik heb het hier niet over het feit dat je het niet letterlijk zou mogen zeggen maar wél dat niemand die hier nu gepost heeft een goed onderbouwd verhaal heeft gehouden waarom ze dan wel niet zo dom is. Daarbij is het momenteel ongepast om een dergelijke discussie te beginnen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 maart 2004 @ 13:20:29 #49
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_17935711
quote:

Als een land niet in staat is om in anderhalve week een paar witte dekkleden voor een koets te maken, dan verdient het om onder het zeewater te verdwijnen.
als je de uitzendingen op tv wat gevolgd had in plaats van hier zo lopen te blaten zou je weten dat dat waarschijnlijk ook gaat gebeuren.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  woensdag 24 maart 2004 @ 13:20:43 #50
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_17935715
Zolang er hier "normaal" over gediscussierd kan worden mag het wel open blijven. Een afwijkende mening is niet meteen een verkeerde. Maar het moet WEL netjes blijven natuurlijk.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_17935767
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 13:20 schreef HeatWave het volgende:
Zolang er hier "normaal" over gediscussierd kan worden mag het wel open blijven. Een afwijkende mening is niet meteen een verkeerde. Maar het moet WEL netjes blijven natuurlijk.
Met zo'n topictitel op dit tijdstip? erg NETJES....
pi_17935768
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 13:12 schreef Murray het volgende:
Ja maar zo had Juliana het gewild hé!
Volgens Hiz... en Hiz kan het weten natuurlijk!
Dat zegt 'ie helemaal niet. Een beetje historisch besef zou je sieren.
Dat geldt eigenlijk ook voor de mensen die het over 'het feestje van Beatrix' hebben.
Over respectloos gesproken.
  † In Memoriam † woensdag 24 maart 2004 @ 13:25:14 #53
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_17935806
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 12:50 schreef Bigfoot het volgende:

Dom= dominant
quote:
Tijdens de uitvaart van prinses Wilhelmina in 1962, ging de rouwstoet in het wit. Bij Claus was gekozen voor de kleuren paars en zilver . Dat gebeurde na familie-overleg op advies van koningin Beatrix, die deze kleurencombinatie zag bij de begrafenis in 1991 van de Noorse koning Olav.
pi_17935869
quote:
Ik verzoek hier om een slotje die noodzakelijk gemaakt wordt door alle ongenuanceerde en oppervlakkige opmerkingen. Voor velen is het een groot verlies en niemand zit te wachten op een dergelijke ongepaste discussie.

Géén van allen hier weet wat de wens van de prinses was en heeft nog minder het recht om Beatrix alszijnde 'dom' te bestempelen.
Koningshuisgroupie .
  woensdag 24 maart 2004 @ 13:29:06 #55
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_17935882
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 13:23 schreef Stali het volgende:

[..]

mwah, dom is nou ook niet echt een hele erge term, en ik denk niet dat ze het leest .
Get woke, go broke!
pi_17935913
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 13:29 schreef HeatWave het volgende:

[..]

mwah, dom is nou ook niet echt een hele erge term, en ik denk niet dat ze het leest .
Je hebt gelijk.
  woensdag 24 maart 2004 @ 13:31:14 #57
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_17935927
quote:

[..]

Gelul. Het is toch onzin dat je iemand wel dom mag vinden maar niet nu.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_17935956
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 13:31 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Gelul. Het is toch onzin dat je iemand wel dom mag vinden maar niet nu.
Nee geen gelul, je kan iemand dom vinden ten alle tijde maar laat topicstarter niet pretenderen respect te hebben voor Juliana want dat vind ik nou weer gelul.
pi_17935981
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 13:33 schreef Stali het volgende:

[..]

Nee geen gelul, je kan iemand dom vinden ten alle tijde maar laat topicstarter niet pretenderen respect te hebben voor Juliana want dat vind ik nou weer gelul.
Hij noemt Juliana toch niet dom
pi_17935989
quote:
Géén van allen hier weet wat de wens van de prinses was
Dat weten we natuurlijk wel, want algemeen bekend. Dat heeft ze in diverse interviews gezegd.
Check je feiten want je bent net een tikkie te jong voor Juliana.
  woensdag 24 maart 2004 @ 13:37:25 #61
65918 IBAZ
broeinest
pi_17936046
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 13:20 schreef HeatWave het volgende:
En watvind jij normaal ?
  woensdag 24 maart 2004 @ 13:45:16 #62
65918 IBAZ
broeinest
pi_17936197
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 13:29 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Mwah,ik denk dat Beatrix de hele dag zit te FOK!ken, wat moet ze anders doen?
pi_17936264
quote:

[..]

Sorry, hoor, ik zie niet in waarom je op dit moment niet mag zeggen dat je Beatrix dom vindt. Als de oude koningin dood gaat dan houdt onze meningsvorming niet ineens op. Ik ben het dan ook eens met TS. Die paarse sleurhut is idd een sterk staaltje van blatante lelijkheid, net als de auto's waarin de koningin zich pleegt rond te laten rijden. Maar goed het is verder mijn feestje niet, maar Beatrix laat wel meer van dat soort gedrag zien imo.
I´m back.
pi_17936309
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 13:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Sorry, hoor, ik zie niet in waarom je op dit moment niet mag zeggen dat je Beatrix dom vindt. Als de oude koningin dood gaat dan houdt onze meningsvorming niet ineens op. Ik ben het dan ook eens met TS. Die paarse sleurhut is idd een sterk staaltje van blatante lelijkheid, net als de auto's waarin de koningin zich pleegt rond te laten rijden. Maar goed het is verder mijn feestje niet, maar Beatrix laat wel meer van dat soort gedrag zien imo.
Ik vind het de toon van TS, en nogmaals pretendeer dan niet zoveel respect te hebben voor Juliana.
Daarbij zie vorige posts.
  woensdag 24 maart 2004 @ 13:54:13 #65
65918 IBAZ
broeinest
pi_17936374
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 13:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja en dan ook nog dat zij bepaalt dat er allerlei programma's op TV niet door mogen gaan, maar dat ze saaie dingen uit gaan zenden en zo.
pi_17936390
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 13:33 schreef Stali het volgende:

[..]

Ja, hoor, dat kan hij wel. Het is m.i. een beetje een nostalgische greep van TS. Zo van zie je nu wel: onder de oude koningin was alles beter..., maar toch... Mensen ergeren zich vaak aan de geaffecteerde uitspraak van Beatrix bijv. zonder zich te herinneren dat Juliana even geaffecteerd sprak. Ook wordt er een hele mythe opgehangen dat Juliana zo gewoon was, maar, afgezien dat ze het om praktische redenen onnodig vond dat haar onderdanen achterstevoren van haar wegliepen en ze zich een dood enkele keer, tijdens de autoloze zondagen, per fiets naar de kerk begaf, is dat ook op niet zoveel gebaseerd. Koningshuis en mythevorming net als in de middeleeuwen gaan nog steeds samen...
I´m back.
pi_17936429
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 13:54 schreef IBAZ het volgende:

[..]

Ja en dan ook nog dat zij bepaalt dat er allerlei programma's op TV niet door mogen gaan, maar dat ze saaie dingen uit gaan zenden en zo.
Ja, bijv. een hele week Zweedse documentaires over de bloemschikkunst of de integrale registratie van beraadslagingen van het Canadeze lagerhuis...
I´m back.
  woensdag 24 maart 2004 @ 13:58:18 #68
65918 IBAZ
broeinest
pi_17936453
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 13:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, hoor, dat kan hij wel. Het is m.i. een beetje een nostalgische greep van TS. Zo van zie je nu wel: onder de oude koningin was alles beter..., maar toch... Mensen ergeren zich vaak aan de geaffecteerde uitspraak van Beatrix bijv. zonder zich te herinneren dat Juliana even geaffecteerd sprak. Ook wordt er een hele mythe opgehangen dat Juliana zo gewoon was, maar, afgezien dat ze het om praktische redenen onnodig vond dat haar onderdanen achterstevoren van haar wegliepen en ze zich een dood enkele keer, tijdens de autoloze zondagen, per fiets naar de kerk begaf, is dat ook op niet zoveel gebaseerd. Koningshuis en mythevorming net als in de middeleeuwen gaan nog steeds samen...
wat jij wil, maar ze maakte wel haar eigen spruitjes.
pi_17936498
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 13:58 schreef IBAZ het volgende:

[..]

wat jij wil, maar ze maakte wel haar eigen spruitjes.
Ze schonk zelf thee in en sprak wat met de informateur over haar hondjes. Die spruitjes zijn uit een Barend Servet aflevering.
I´m back.
  woensdag 24 maart 2004 @ 14:02:14 #70
3185 Adelante
To let it go now
pi_17936531
witte begrafenissen zijn stijlvol
grijs en paars zelfs zwart is nog gepaster
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  woensdag 24 maart 2004 @ 14:03:31 #71
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_17936565
Hallo, met normaal bedoel ik dus NIET onzinnig, NIET offtopic en NIET flamerig.

Duidelijk??
Get woke, go broke!
  woensdag 24 maart 2004 @ 14:03:53 #72
65918 IBAZ
broeinest
pi_17936575
Ik heb haar zelfs een keer een boom zien planten.
pi_17936584
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 13:23 schreef What het volgende:

[..]

Dat zegt 'ie helemaal niet. Een beetje historisch besef zou je sieren.
Dat geldt eigenlijk ook voor de mensen die het over 'het feestje van Beatrix' hebben.
Over respectloos gesproken.
Wat zegt 'ie dan?
quote:

[..]

Ja Juliana heeft eerder te kennen gegeven dat ze een witte begrafenis wil. Maar hoe komt 'ie erbij dat de wijze zoals ze naar Noordeinde is gebracht geheel tegen de wens van Julians was?

Oh en zet Ned2 2 eens aan? Is dat een paarse kist?
Ik zie alleen maar wit.
pi_17936616
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 14:03 schreef HeatWave het volgende:
Hallo, met normaal bedoel ik dus NIET onzinnig, NIET offtopic en NIET flamerig.

Duidelijk??
Tegen wie heb je het dan, meneer de mod?
I´m back.
  woensdag 24 maart 2004 @ 14:07:35 #75
65918 IBAZ
broeinest
pi_17936658
nee hoor ik zie de kist ook, daar zit een vlag op, en die is niet alleen maar wit.
pi_17936965
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 14:04 schreef Murray het volgende:
Ja Juliana heeft eerder te kennen gegeven dat ze een witte begrafenis wil. Maar hoe komt 'ie erbij dat de wijze zoals ze naar Noordeinde is gebracht geheel tegen de wens van Julians was?
Het ging om de kleur en minder om het vervoermiddel. Lijkt me niet zo moeilijk; een witte lijkwagen met volgauto's regelen. Dat nalaten kenmerkt volgens HiZ de eigengereidheid van Beatrix. Bovendien is het vervoer van Soestdijk naar Den Haag helemaal niet zo spannend. Het gaat natuurlijk om de bijzetting op 30 maart a.s. Dàt is de dag. Ik ben benieuwd naar de hoeveelheid wit dan.
  woensdag 24 maart 2004 @ 14:25:34 #77
65918 IBAZ
broeinest
pi_17937050
Wat nou wit, alle toespraken zijn zowieso gekleurd. Zeker die van de PVDA kletsers.
pi_17937062
En ze ziet der ook niet uit.
pi_17938913
En die koets met Surinaams (!) Goud eis ik terug
  woensdag 24 maart 2004 @ 15:47:53 #80
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_17939039
Wat een prachtige, plausibele reden om iemand 'dom' te noemen.

'Oeh, iemand vindt paars mooier dan wit! Ja hoor, die is ECHT dom'

Tss, kansloze zak. Emigreer.
Ik heb al een boek.
  woensdag 24 maart 2004 @ 15:53:17 #81
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_17939187
Ik wil alleen maar zeggen dat ik alles wit ook veel indrukwekkender en puurder vind.... maar wie ben ik ?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  woensdag 24 maart 2004 @ 15:57:31 #82
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_17939295
Ik zou 'dom' liever willen vervangen voor conservatief. En zo handelt en denkt ze dus ook.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 24 maart 2004 @ 16:01:34 #83
51793 Julynell
Het zonnetje in huis!
pi_17939386
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 12:49 schreef RCHY het volgende:
quote:
Uitvaart Juliana in paars met wit

De koets die volgende week het lichaam van prinses Juliana naar haar laatste rustplaats brengt zal paars zijn met witte details. Het gaat om dezelfde koets als die voor de bijzetting van prins Claus werd gebruikt. De geheel witte koetsen die werden gebruikt bij de begrafenisceremonie van de ouders van Juliana zijn er niet meer, of zijn niet meer geschikt voor de bijzetting.

De uitvaart zal plaatsvinden volgens de wens van de prinses. Daarbij horen ook kledingvoorschriften: voor vrouwen een gedekte kleur met een wit accent en voor mannen een donker pak met donkere stropdas.
Bron: NOS

FYI

Volgens berichtgeving van de NOS word er dus wel zoveel mogelijk rekening gehouden met de wensen van prinses Juliana.
om nog wat kolen op het vuur te gooien
Carpe Diem, Memento Mori
pi_17941053
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 13:34 schreef Lexie het volgende:

[..]

Hij noemt Juliana toch niet dom
Integendeel, Juliana mag dan geen groot intellect zijn geweest, maar ze had wel een feilloos gevoel voor wat het betekent om Koningin te zijn.
pi_17941800
Het is in en in triest dat de laatste wens van juliana genegeerd wordt. Een paarse koets met witte accenten is dus iets heel anders dan een witte.
pi_17941886
Als Juliana had gewild dat de koets door 40 smurfen werd getrokken, had het dan ook gemoeten volgens TS?

Er wordt wel degelijk rekening gehouden met de wensen van de overledene maar waarom zou die daar in haar eentje de zeggenschap over hebben? Over liever een topic over Bernhard die te belabberd is om op de begrafenis van zijn vrouw te komen.
pi_17941967
... een beetje respect is wel op zijn plaats, denk je niet.
iemand die zo'n topic start vind ik pas een dom mens.
pi_17942482
Het is fijn om te zien dat er mensen zijn die begrijpen dat het om meer gaat dan een lijkkoets.

Maar voor diegenen die het allemaal willen beperken tot de wansmaak van Beatrix in deze kwestie (en niet over haar tekortschieten in het algemeen); dit wordt ons voorgeschoteld als smaakvol. Zie vooral hoe fijn het detoneert met de kleuren van de Nederlandse vlag.

† In Memoriam † woensdag 24 maart 2004 @ 18:34:01 #89
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_17942890
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 17:39 schreef SCH het volgende:
Als Juliana had gewild dat de koets door 40 smurfen werd getrokken, had het dan ook gemoeten volgens TS?
  † In Memoriam † woensdag 24 maart 2004 @ 18:36:14 #90
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_17942935
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 18:11 schreef HiZ het volgende:
Het is fijn om te zien dat er mensen zijn die begrijpen dat het om meer gaat dan een lijkkoets.

Maar voor diegenen die het allemaal willen beperken tot de wansmaak van Beatrix in deze kwestie (en niet over haar tekortschieten in het algemeen); dit wordt ons voorgeschoteld als smaakvol. Zie vooral hoe fijn het detoneert met de kleuren van de Nederlandse vlag.

[afbeelding]
  † In Memoriam † woensdag 24 maart 2004 @ 18:38:58 #91
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_17942982
Begrafenis Prins Hendrik, Rijswijkseweg, 11 juli 1934

Begrafenis van prinses Wilhelmina. De lijkkoets met acht paarden ervoor,
geheel in het wit, passeert het Buitenhof 08 december 1962
pi_17943141
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 18:34 schreef Loedertje het volgende:
Er reden er wel zestien voor op motoren. Telt dat ook?
pi_17943171
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 18:38 schreef Loedertje het volgende:
Begrafenis Prins Hendrik, Rijswijkseweg, 11 juli 1934
[afbeelding]

Begrafenis van prinses Wilhelmina. De lijkkoets met acht paarden ervoor,
geheel in het wit, passeert het Buitenhof 08 december 1962
[afbeelding]
erg imposant!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_17943244
De koets krijgt witte accenten, want de oude witte koets is in een slechte staat. Je kunt die koets natuurlijk wel gebruiken, maar ja ik denk dat het toch niet zo'n strakke actie zou zijn als de kist door de bodem heen viel ofzo...

Nee, Trix zal het wel voor elkaar hebben
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  woensdag 24 maart 2004 @ 19:07:13 #95
909 Num
Núm dus!
pi_17943483
Ik moet zeggen dat ik Beatrix juist een uitstekende koningin vind. Ze is misschien niet de aardigste maar dat hoeft ook niet. Een koningin moet als boegbeeld voor het land dienen, moet respect afdwingen bij mensen als Koffie Annan etc. En dat doet ze goed.
pi_17943538
quote:
JE maakt een grap he ??? dat ding is egt lelijk
  woensdag 24 maart 2004 @ 19:14:26 #97
909 Num
Núm dus!
pi_17943601
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 12:43 schreef DarkElf het volgende:
Wel vind ik de grootste begrafenissen van vroeger imposanter dan bijv. die van Claus.
Zo'n koets die door zo'n lelijke nieuwbouw wijk gaat is inderdaad niet veel aan.
pi_17945142
Ik vind het nogal smakeloos om iemand die net haar moeder heeft verloren te betichten van allerlei onwaarheden terwijl evident is dat ze de laatste eer gepast aan het bewijzen zijn en nog gaan bewijzen.

Verder kan een stervende allerlei verzoeken doen maar ik vind niet dat hij of zij er per definitie recht op hebben dat die ook 100 procent op precies die manier worden uitgevoerd. De nabestaanden hebben ook nog wel iets in te brengen. Bovendien weten we niet het naadje van de kous in deze en andere private kwesties...
pi_17946500
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 18:11 schreef HiZ het volgende:

[afbeelding]
Whahahahaha
Ik heb nog mooiere dingen gebouwd met Lego!!

Dit ziet er echt niet uit zeg
  donderdag 25 maart 2004 @ 16:21:11 #100
76894 apestartje
Nikonfreak F90X,D-70,s7000
pi_17961858
Over smaak valt niet te twisten,en smaak heeft niets met intelligentie te maken,dus ja wie is hier nu dom.
Ach ik rommel maar wat aan.
  Milf donderdag 25 maart 2004 @ 16:38:43 #101
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_17962410
ik heb de witte koets gezien op paleis het Loo. jammer genoeg staat hij achter glas in een schuur. Hij verkeerd in slechte staat en zou ook onverantwoord zijn om daarnee te gaan te gaan rijden. De rest van de koetsen staan wel netjes opgesteld voor zicht. Hij is wel verschrikkelijk mooi trouwens.

En het lijkt mij dat als Juulje wou dat ze een witte koets kreeg op haar begravenis dat ze die dan ook kreeg. Schijnbaar is dit dus niet zo. Ze zal juist wel voor de witte accenten (kist, bloemen) zijn gegaan ipv een witte koets. Want als dat degelijk haar wens zou zijn geweest was die koets allang klaar geweest omdat men dan ruim van te voren de kleden voor de koets hadden kunnen laten maken. Het was immers bekend dat Juultje niet lang meer te leven had. Precies hetzelfde voor Bernhard, dat is allemaal bekend.

En misschien vond Juultje de kleur van deze koets toch mooier dan een compleet witte. We hebben haar immers nooit meer op tv gezien waarin ze haar wensen kenbaar maakt. En zolang niemand de wensen van Juultje heeft ingelezen wat ze wil op haar begravenis blijf ik erbij dat haar wens wel eens aangepast is geworden omdat ze het zelf wilde.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')