abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17934839
Beatrix, Koningin der Nederlanden.

Wat een 'dom' mens is het eigenlijk. Ze begrijpt eigenlijk nooit goed hoe de dingen in elkaar steken. Een tijdje terug heeft ze een lelijke koets bedacht (dat idee had ik al toen ik het ontwerp zag, maar het eerste gebruik bij Claus liet het definitieve bewijs aan de wereld zien). Maar Beatrix is koppig, want zij heeft het bedacht en zij is de koningin, dus zij mag het zeggen. Nu komt de dag dichterbij van haar moeder's begrafenis. Juliana is natuurlijk de moeder van Beatrix, maar ze was ook de koningin van Nederland, en dat maakt dat de meeste mensen de begrafenis en alles wat eromheen zit met zeer grote aandacht volgen.

De laatste dagen waren de beelden weer op TV, de magistrale witte begrafenissen van Hendrik en Wilhelmina, met hun bijna verpletterende schoonheid. Juliana heeft verteld dat ze ook zo'n begrafenis wilde. Maar dat mag niet, want Beatrix heeft grijs en paars bedacht. Waarmee Beatrix weer volkomen overbodig, zoals zo vaak in haar carriere iets wat goed was controversieel heeft gemaakt.

Je vraagt je werkelijk af wat iemand met zo weinig gevoel voor wat passend is in de rol van koningin van dit land doet. Ik mis Juliana.
pi_17934890
Heerlijk kort door de bocht weer

Laat het duidelijk zijn dat ik hiermee géén waardeoordeel geef over koningin Beatrix.
pi_17934899
en hoe oud ben jij HIZ ?
Hoezo dat mag niet ?!
pi_17934921
Ik weet niet hoe het zit en ga daar dus ook niet over oordelen.

Wel vind ik de grootste begrafenissen van vroeger imposanter dan bijv. die van Claus.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_17934930
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 12:42 schreef PhoeniXus het volgende:
en hoe oud ben jij HIZ ?
anders check je even iemands profiel eerst
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_17934935
Kan dit even niet nu zeg! Beetje grof terwijl ze nu haar moeder wegbrengt.
pi_17934956
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 12:42 schreef PhoeniXus het volgende:
en hoe oud ben jij HIZ ?
Van iemand in de 40 zou je toch een wat genuanceerdere mening verwachten en vooral beter onderbouwd. Ik ben benieuwd hoe HIZ het voor elkaar krijgt om zó dicht bij de koningklijke familie te komen dat hij dit alles zo stellig durft te beweren.
  woensdag 24 maart 2004 @ 12:45:18 #8
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17934959
Mooi vuurwerk er bij lijkt mij wel leuk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_17934986
Ben het wel met TS eens waarom veranderen als iets goed en mooi is?
pi_17934989
Respect voor onze Prinses Juliana,maar,na haar(en dat hoop ik echt)hadden ze dat zooitje moeten opdoekken.
pi_17935014
Is de wens van de overledene op wat voor manier dan ook niet het voornaamste?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_17935020
wat een puberale reacties weer hiero, ik denk HiZ een punt heeft.
het is notabene een wens van Juliana zelf
  woensdag 24 maart 2004 @ 12:49:10 #13
57613 palthe
er gaat niets boven groningen
pi_17935037
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 12:46 schreef maxso het volgende:
Respect voor onze Prinses Juliana,maar,na haar(en dat hoop ik echt)hadden ze dat zooitje moeten opdoekken.
wtf heeft dat nou weer met topic te maken??
hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen.
pi_17935038
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 12:43 schreef DarkElf het volgende:

[..]

anders check je even iemands profiel eerst
en ik ga mn grote bek weer ff dicht houden
Hoezo dat mag niet ?!
pi_17935041
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 12:48 schreef Isabeau het volgende:
Precies
pi_17935046
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 12:43 schreef Stali het volgende:
Kan dit even niet nu zeg! Beetje grof terwijl ze nu haar moeder wegbrengt.
Ja, en met de haar gebruikelijke arrogantie geheel tegen de wens van haar moeder in een lelijke grijze sleurhut.

Verder zijn dit gegevens die uit publieke bronnen gehaald kunnen worden. Het ontwerpen van die lelijke koets is uitgebreid gedocumenteerd. Het feit dat Juliana in het wit wilde was ook bekend uit interviews met Juliana. Het feit dat Beatrix de keuzes maakt voor de uitvoering mag ook niemand verbazen.

Het gaat overigens niet alleen om deze begrafenis, het gaat om het feit dat Beatrix gewoon domweg niet in staat lijkt te zijn om zich in te leven in andere meningen dan die van haarzelf en er daardoor zo vaak naastzit.
  woensdag 24 maart 2004 @ 12:49:36 #17
65674 RCHY
Go Cards!
pi_17935056
Volgens mij is de witte koets die Juliana graag had willen gebruiken niet meer bruikbaar en gebruiken ze daarom deze. En omdat Juliana graag wit wil zouden ze toch allemaal witte bloemen e.d. doen?
Marketing | Social Media | Positionering: www.kroesbergen.eu | [T] @rkroesbergen
Online Marketing voor Profootballspot.com | Arizona Cardinals [T] @spot_cardinals en NFL Draft [T] @spotdraft
  woensdag 24 maart 2004 @ 12:50:57 #18
6598 Bigfoot
wind, waves & snow
pi_17935091
Ik moet ook toegeven dat ik die witte koets mooier vind dan die paarse van nu!

Maar om nou te zeggen dat Beatrix dom is
Het is zo dat niemand van ons de werkelijkheid ziet. Wij interpreteren wat we zien en noemen dat de realiteit.
Kerk saai???
pi_17935107
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 12:48 schreef Mrln het volgende:
wat een puberale reacties weer hiero, ik denk HiZ een punt heeft.
het is notabene een wens van Juliana zelf
Jij hebt haar persoonlijk en recent nog aan de tand gevoeld begrijp ik? Misschien had ze ook vrede met een begrafenis zoals ze nu zal krijgen. Tijden veranderen.
pi_17935128
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 12:48 schreef Isabeau het volgende:
En Hiz weet blijkbaar precies wat Juliana voor begrafenis wil....

pi_17935136
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 12:50 schreef Bigfoot het volgende:
Ik moet ook toegeven dat ik die witte koets mooier vind dan die paarse van nu!

Maar om nou te zeggen dat Beatrix dom is
* 205_Lacoste eens is
pi_17935139
Ach, die hele koninklijke familie komt niet al te intelligent op me over.
Behalve Bernard, die is tof .
pi_17935151
ik vind dit ook best wel vreemd hoor....als er geen witte koets of wat dan ook is, kopen ze er toch een...geld genoeg dacht ik zo......ik heb er tot nu toe 2 prinsessen in het wit gezien...de rest loopt er in het zwart bij......ben benieuwd hoe dit gaat met de begravenis.
Ik kna 300 woodren pre mniuut tpynen.
pi_17935155
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 12:49 schreef RCHY het volgende:
Volgens mij is de witte koets die Juliana graag had willen gebruiken niet meer bruikbaar en gebruiken ze daarom deze. En omdat Juliana graag wit wil zouden ze toch allemaal witte bloemen e.d. doen?
Ja, dat vertellen ze, maar geloof jij dat er op het moment dat de eerste witte begrafenis plaatsvond een witte lijkkoets klaar stond? Of dat die paarse sleurhut kant en klaar staat te wachten tot er iemand dood gaat? Juliana is overleden op zaterdag, ze wordt begraven op de 30e. Dat is ruim anderhalve week. Als een land niet in staat is om in anderhalve week een paar witte dekkleden voor een koets te maken, dan verdient het om onder het zeewater te verdwijnen.
pi_17935180
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 12:55 schreef Que-Pasa het volgende:
ik vind dit ook best wel vreemd hoor....als er geen witte koets of wat dan ook is, kopen ze er toch een...geld genoeg dacht ik zo......ik heb er tot nu toe 2 prinsessen in het wit gezien...de rest loopt er in het zwart bij......ben benieuwd hoe dit gaat met de begravenis.
Ja, dat is ook zo leuk nu. Als ze de wens van Juliana hadden gevolgd had iedereen geweten waar hij/zij aan toe was. Kennelijk nu niet meer. Leuk hoor om de mensen die de begrafenis gaan bijwonen straks te stellen voor de keuze of ze de wens van de oude koningin volgen of de vage boodschap van de nieuwe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')