abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17926242
Ik zal even mijn ervaring vertellen over hoe de overheid en de leraren op mijn basisschool onze mening probeerden te vormen/beinvloeden.

1) De anne frank krant. Oorspronkelijk een krantje dat info bevatte over de 2e wereldoorlog, ontpopte zich uiteindelijk tot een krantje over de multiculturele samenleving. Volgens dat krantje had de multiculturele samenleving ons niets dan goeds te brengen en kritiek daarop was discrimminatie/racisme en dat mocht niet. Stond vol met plaatjes van zielig kijkende Turken en boze skinheads.

2) Rond verkiezingstijd ging de leraar (ook wel meester genoemd) eventjes uitleggen waarom je niet op Jan Maat moest stemmen (je was heel erg slecht als je dat deed) en dat Groen Links wel een goeie partij was. VVD was kantje boord.

3) Verder nog enkele leraren die vonden dat al het geld op een grote hoop gegooid moest worden waarna het verdeeld werd, ieder evenveel. Dat was "eerlijk".

Onderwijs heeft oa als doel mensen kritisch maken zodat ze zelf een mening kunnen vormen. NIET de mening zelf van mensen vormen.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 22:59:33 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_17926516
Zolang het onderwijs gegeven wordt door de overheid zal er een politieke kleur aan zitten.
So we just called him Fred
pi_17926571
Onderwijs door het bedrijfsleven. Ook leuk.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 23:16:38 #4
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_17927081
Of onderwijs via het internet.... Je mag zelf je windows poppetje bedenken die alles uit gaat leggen. Maar AQ-figuren zijn natuurlijk uit ten boze..
  maandag 16 augustus 2004 @ 14:29:58 #5
101076 Starwalker
Heading To Orion
pi_21323909
In het Duitse Rijk werden vraagstukken gegeven aan kinderen in de trent van: "1 gehandicapte kost het rijk zoveel, 1 melaatste kost het rijk zoveel. Er zijn zoveel gehandicapten en zoveel melaatsen. Hoeveel zou het rijk besparen als die zouden worden uitgeroeid?" Pure indoctorisatie. Mja, als kind besef je dat natuurlijk niet.

Het onderwijs is door de staat gefinancierd. Tuurlijk zit daar propaganda ed in. In amerika is er vaak in de scholen iedere morgen een vlaggengroet. Geen wonder dat die gasten zo patriotisch zijn...
pi_21323949
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 23:00 schreef rekenwonder het volgende:
Onderwijs door het bedrijfsleven. Ook leuk.
Kewl :

"Deze wiskunde les werd mede mogelijk gemaakt door Coca Cola"
"Okee jongens. Als ik 4 flessen Cola van 1.5 liter heb , hoeveel liter heb ik dan ?"

Er was volgens mij ook een Simpsons episode die daarover gaat.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_21325255
Wat is nou het hele probleem? De kinderkes veranderen toch niet ineens in moordlustige stalin-aanhangers.
  maandag 16 augustus 2004 @ 15:43:29 #8
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_21325350
Gelet op de reacties op de FP door jongeren en hier op het forum, denk ik niet dat TS erg bang hoeft te zijn dat zijn meester representatief was voor het lerarenkorps. En zelfs als hij dat wel was geweest, krijg ik uit gezegde reacties niet echt de indruk, dat dergelijke leraren de mening van de jeugd beïnvloed hebben...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_21327624
Al die subjectieve "wetenschappen" mogen ze van mij zo uit het onderwijs wegdonderen. Dergelijke meningsopdringers heb ik altijd al als zeer fout beschouwd; ik was zelf daarom ook nooit zo goed in die vakken. Zuiver denken moet maar eens wat meer worden aangeleerd bij leerlingen.
  maandag 16 augustus 2004 @ 18:49:56 #10
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_21328008
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 15:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Gelet op de reacties op de FP door jongeren en hier op het forum, denk ik niet dat TS erg bang hoeft te zijn dat zijn meester representatief was voor het lerarenkorps. En zelfs als hij dat wel was geweest, krijg ik uit gezegde reacties niet echt de indruk, dat dergelijke leraren de mening van de jeugd beïnvloed hebben...
Precies. Uiteindelijk gaan de meeste leerlingen er van afschuwen. Behoorlijk contra-productief ook.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')