abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17919249
weet iemand of er in nederland ook al initiatieven zijn als http://www.childlocate.co.uk om je kind, vriend, enzovoort te volgen via zijn/haar gsm?

lijkt me wel leuk om te weten waar mijn vriend zich ophoudt.
A cat ain't no cat when a cat ain't got no mouse.
pi_17919334
Ja cool, kan ik m'n denkbeeldige vriendje van vroeger opsporen.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 19:03:06 #3
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_17919335
hmm en je vriend wat vindt hij ervan?
reach out and touch faith
pi_17919349
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 19:03 schreef ozzyat105 het volgende:
hmm en je vriend wat vindt hij ervan?
dat hoeft hij toch niet te weten
  dinsdag 23 maart 2004 @ 19:05:45 #5
30307 Disher
Sors Salutis
pi_17919382
lekker vertrouwen inelkaar...
"Wie geen plezier vindt in eenzaamheid zal niet van de vrijheid houden."
"Verleden en toekomst bestaan slechts voorzover wij eraan denken."
"De kunst van liefde is de kunst van het volhouden."
"Logica brengt je van A naar B. Verbeelding Overal"
pi_17919386
hmmm lekker veel vertrouwen heb je in hem dan hihihihihih
pi_17919393
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 19:03 schreef poesie het volgende:

[..]

Da's illegaal, doos
pi_17919411
Het kan wel, maar jij als burger kan dat niet.
Bij criminelen doen ze het nog wel eens, het zogenaamde 'uitpeilen'.
pi_17919430
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 19:07 schreef _Denker het volgende:
Het kan wel, maar jij als burger kan dat niet.
Bij criminelen doen ze het nog wel eens, het zogenaamde 'uitpeilen'.
in engeland kan het wel, zou het hier ook nog komen?

ps wil min vriend niet volgen hoor, maar het idee is wel leuk
pi_17919438
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 19:03 schreef poesie het volgende:

[..]

Een goede relatie zullen jullie dan hebben als je elkaar niet eens vertrouwd
Knapen die varen willen moeten mannen met baarden zijn.
pi_17919469
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 19:08 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:

[..]

Een goede relatie zullen jullie dan hebben als je elkaar niet eens vertrouwd
aaaaah, dat was een grapje. zitten hier alleen droogstoppels????

de vraag is: kan het in nederland?
pi_17919497
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 19:08 schreef poesie het volgende:

[..]

in engeland kan het wel, zou het hier ook nog komen?

ps wil min vriend niet volgen hoor, maar het idee is wel leuk
Groot-Brittannië heet het daar, geen Engeland.
En daar rijden ze ook links, maar dat zal hier niet komen.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 19:11:54 #13
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_17919511
hehehehe droogstoppels

now you're talking
reach out and touch faith
pi_17919545
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 19:11 schreef _Denker het volgende:

[..]

engeland is een deel van gb. in schotland en wales hebben ze vast geen geld ervoor
  dinsdag 23 maart 2004 @ 19:14:23 #15
75646 Aurum
Bling, bling
pi_17919582
Zoals al eerder gezegd, mogen wij als gewone burgers dat niet hier in Nederland.

En als ik heel eerlijk ben, kan ik niet anders zeggen als : "GELUKKIG"
Stel je voor dat mijn vriendin echt hele tijd kan weten waar ik ben ---> Heeft gsm weinig nut meer, staat ie constant uit
Wat=wijsheid ? Je hele leven boeken lezen, veel leren, maar nooit iets meemaken? Dat=niet wijs...wat=wijsheid ? Alles meemaken, ongelofelijk ervaren zijn, maar niet weten hoe men 1 met 2 vermenigvuldigt ? Dat=niet wijs...wat=wijsheid ?
  dinsdag 23 maart 2004 @ 19:16:30 #16
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_17919641
Telfort heeft het als dienst. Moet je wel aanvragen en het kost geld.
pi_17919647
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 19:14 schreef Aurum het volgende:
Zoals al eerder gezegd, mogen wij als gewone burgers dat niet hier in Nederland.

En als ik heel eerlijk ben, kan ik niet anders zeggen als : "GELUKKIG"
Stel je voor dat mijn vriendin echt hele tijd kan weten waar ik ben ---> Heeft gsm weinig nut meer, staat ie constant uit
ik vraag me af of het echt niet mag. technisch is het mogelijk, waarom zou het dan niet kunnen als je toestemming geeft dat je gevolgd mag worden? niet dat ik gevolgd wil worden
pi_17919663
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 19:16 schreef Khadgar het volgende:
Telfort heeft het als dienst. Moet je wel aanvragen en het kost geld.
dank je, ik ga 's op de site kijken
pi_17919700
KPN is er ook mee bezig, gaat heel ver, virtuele boodschappen achterlaten op bepaalde plaatsen, zodra iemand die plaats passeert krijgt hij/zij een smsje met de boodschaap die ene persoon daar ooit heeft achter gelaten als hij/zij dat wil. Gaat allemaal via GPS
pi_17919719
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 19:18 schreef Mr_Knoxville het volgende:
KPN is er ook mee bezig, gaat heel ver, virtuele boodschappen achterlaten op bepaalde plaatsen, zodra iemand die plaats passeert krijgt hij/zij een smsje met de boodschaap die ene persoon daar ooit heeft achter gelaten als hij/zij dat wil. Gaat allemaal via GPS
maar dan moet je weer een gps aan je telefoon koppelen? het kan kennelijk ook via gsm.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 19:20:13 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17919733
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 18:59 schreef poesie het volgende:
lijkt me wel leuk om te weten waar mijn vriend zich ophoudt.
Kom je er eindelijk eens achter dat hij al een tijd vreemd gaat.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 19:20:18 #22
72528 Hephaistos
Oempaloempa's Unite!
pi_17919736
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 19:11 schreef _Denker het volgende:

[..]

En dat betekent dat als het in GB kan, dat het dan ook in Engeland kan, precies wat TS zegt dus...

Ontopic: lijkt me niet dat dit ooit in Nederland gaat komen, daar hebben we godzijdank onze privacywetgeving voor. Wat je wel hebt zijn van die horloges die je je kind om kan doen zodat je altijd weet waar ie uithangt...
If men define things as real, they are real in their consequences
pi_17919765
De politie gebruikt het al bij opsporingen in NL. Het kan dus idd, maar mag niet volgens mij vanwege privacy wetgeving of zo.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_17919846
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 19:21 schreef existenz het volgende:
De politie gebruikt het al bij opsporingen in NL. Het kan dus idd, maar mag niet volgens mij vanwege privacy wetgeving of zo.
maar waarom zou het niet kunnen als je zelf toestemming geeft?
  dinsdag 23 maart 2004 @ 19:27:34 #25
909 Num
Núm dus!
pi_17919920
Toch een raar idee dat iemand anders precies kan nagaan waar jij bent geweest om het stomme feit dat je je telefoon aan hebt staan.
pi_17919979
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 19:27 schreef Num het volgende:
Toch een raar idee dat iemand anders precies kan nagaan waar jij bent geweest om het stomme feit dat je je telefoon aan hebt staan.
inderdaad raar. het leek me eerst wel leuk, maar des te meer ik er overna denk, des te minder het me wat lijkt. ik weet inmiddels wel dat ze er in nederland wel mee bezig zijn.
pi_17921986
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 19:29 schreef poesie het volgende:
inderdaad raar. het leek me eerst wel leuk, maar des te meer ik er overna denk, des te minder het me wat lijkt. ik weet inmiddels wel dat ze er in nederland wel mee bezig zijn.
Bron?

Volgens mij mag zelfs de politie hier geen gebruik van maken.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_17922113
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 20:39 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Bron?

Volgens mij mag zelfs de politie hier geen gebruik van maken.
ik kwam zo snel dit tegen: "Iedereen kan nu mobiele telefoons positioneren in Nederland". http://www.geodan.nl/nl/geodan/nieuws/FleetOnline_NL.htm
pi_17922239
Daar moet je eerst voor registreren. Je kan er dus niet zo maar iemand mee opsporen.
pi_17922745
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 20:47 schreef LostFormat het volgende:
Daar moet je eerst voor registreren. Je kan er dus niet zo maar iemand mee opsporen.
precies, je moet er dus eerst toestemming voor geven. dat is toch exact wat ik me afvroeg. kennelijk bestaan die diensten dus ook in nederland. dat je eerst toestemming geeft lijkt me niet meer dan logisch.

http://www.vodafone.nl/li(...)ionid=1147&cnid=1051: "Je kunt instellen dat op jouw verzoek bepaald wordt in welke omgeving je je bevindt." kennelijk doe je dat via een of ander menu. dus als je 'even' iemands toestel leent kan je dat vast wel aanzetten'.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 21:11:17 #31
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_17922871
Beter is een semafoon... die heeft alleen een ontvanger, en geen zender... je bent dus onmogelijk te traceren
  dinsdag 23 maart 2004 @ 21:14:35 #32
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_17922963
Ja ik weet dat het kan en dat het ook regelmatig gebruikt wordt.. Volgens mij kunnen gewone burgers dit niet zomaar gebruiken voor iedereen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_17923009
ha! handig voor als ik mn mobieltje kwijt ben 7(8)7
  dinsdag 23 maart 2004 @ 21:17:47 #34
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_17923055
quote:
Ik ken bedrijven waar werknemers met lampjes op een kaart worden getraced... momenteel gebruikt met hier GPS voor, maar het idee is hetzelfde... Big brother is watching you... De politie en inlichtingendiensten gebruikt GSM peil-informatie deze informatie overigens allang voor het opsporen en volgen van personen.

Tip: wil je niet gevolgd worden , zet al je apparatuur uit, want reken er maar op dat mensen die wat van je willen in de onderwereld, of vijandelijke inlichtingendiensten dit ook gebruiken.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_17923237
quote:
Het is eigenlijk heel normaal. Je hebt zoveel zenders tegenwoordig en elke keer switcht je mobiel van zender die het sterkste signaal geeft. Je hebt dan gewoon 2 andere zenders nodig die ook je signaal ontvangen en met die 3punts meetmethode kan je op de cm naukeurig vaststellen waar je je bevindt
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_17934680
Valt me op dat _Denker ineens erg stil is. Eerst hoog van de toren blazen....
Tuurlijk kan dat. of het wensenlijk is dat iedereen iedereen kan lokaliseren, ik vind het maar niets. Vriend van me is ook bezig met zo'n 3-punts meetmethode icm zendmasten voor mobiele telefonie. maar op de CM nauwkeurig iemand lokaliseren lukt hiermee nog niet echt... daarvoor moet de techniek hebben die de overheid gebruikt. toch?
wil alleen sex vóór het huwelijk
spam: www.carcassonne.nl
pi_17934896
Volgens mij mag de overheid dat ook niet. Ik meen ergens gelezen te hebben dat opsporen via de telefoon alleen mag als de persoon aan het bellen is en met toestemming van hogerhand.

Toen ik nog bij Ben werkte, was er een meisje ergens in een bos met zelfmoordplannen maar niemand wist waar precies. Toen hebben ze uiteindelijk aan de hand van haar mobiel haar kunnen traceren. Maar dit is eerst langs de politie en de top van Ben gegaan voordat het uiteindelijk is uitgevoerd.
pi_17935402
ik dacht dat O2 1 of 2 jaar terug ook met die optie aan het adverteren was? Of vergis ik me? Volgens mij moest je dan een of ander woordje sms-en (?spot?) en kreeg je de locatie terug.
"I bet one of the first flyswatters, was nothing more than some sort of striking surface attached to some kind of stick."
  † In Memoriam † woensdag 24 maart 2004 @ 14:58:31 #39
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_17937928
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 21:17 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Ik ken bedrijven waar werknemers met lampjes op een kaart worden getraced... momenteel gebruikt met hier GPS voor, maar het idee is hetzelfde... Big brother is watching you...
Ja klopt O.a mijn verwarmingsmonteur heeft hier *last* van als ie koffie komt drinken . )
pi_17938017
Ik hoef niet zo nodig gevolgd te worden. Door niemand niet. Niet dat ik iets te verbergen heb, maar het idee lijkt me niet fijn.

Als ze dat gaan invoeren laat ik voortaan mijn gsm weer thuis.
pi_17938127
ach ja, als dat zover is word er ook wel weer wat tegen gevonden. Anders begin ik mijn eigen netwerk
"I bet one of the first flyswatters, was nothing more than some sort of striking surface attached to some kind of stick."
pi_17939219
prima plan, laat ik mijn telefoon in de trein liggen onder de bank en ga ik zelf thuis zitten, en mijn baas maar denken dat ik aan het werk ben
was ik nog niet duidelijk genoeg........
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')