abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 maart 2004 @ 22:55:36 #51
72528 Hephaistos
Oempaloempa's Unite!
pi_17948799
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 22:02 schreef mazaru het volgende:

[..]

Misschien positief in jou ogen, maar waarschijnlijk niet de bedoeling van de gevangenisstraf.
Ik vind gevangenisstraf zowiezo een straf die geen zin heeft, behalve dan dat je op hol geslagen mensen tijdelijk van de straat haalt.
Maar wat voor nut heeft dat als ze met dezelfde instelling weer vrij komen?

Wat ik uit jouw antwoord op maak, is dat je nu beter kunt vechten, beter kunt schelden, en wat trucjes hebt geleerd waardoor je de volgende keer minder snel zult worden gepakt.
Wat ik je niet heb horen zeggen, is dat je spijt hebt als haren op je hoofd dat je die domme dingen hebt gedaan.
Dus is die hele gevangenisstraf volgens mij gewoon weggegooid geld geweest.
Correct me if I'm wrong
Tja, de gevangenis wordt niet voor niets de Hogeschool der Criminaliteit genoemd...
If men define things as real, they are real in their consequences
  woensdag 24 maart 2004 @ 22:56:12 #52
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_17948817
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 22:40 schreef Copycat het volgende:

[..]

Zijn inderdaad twee verschillende werelden..

Maar toch denk ik niet dat je nu kan zeggen hoe jouw instelling is zou je in een Nederlandse gevangenis terecht komen.
De psychologische omstandigheden moet je niet onderschatten... ook die voor je naasten niet...
Wat een wijze woorden, ik zou bijna zeggen dat je zo iemand kent...
  woensdag 24 maart 2004 @ 22:59:10 #53
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_17948886
Zeven maanden lang, elke maandag van 15.05 tot 16.05 in de bezoekruimte van De Geerhorst in Sittard.
Elke dag, behalve woensdag, vijf a tien minuten telefoneren.
En 'buiten' met de shit zitten.
Dat was niet fijn...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 24 maart 2004 @ 22:59:52 #54
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_17948906
had/heb je een vriendin dan TheDon18?
ik ag er wel van it maar je weet het nooit natuurlijk.
is het nu zo dat je stoer word gevonden onder de meiden of word je meer links gelaten?
Ik weet het, inde film is het altijd erg goed om meiden te krijgen maar of het echt zo is...
  woensdag 24 maart 2004 @ 23:03:52 #55
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_17949028
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 22:55 schreef Copycat het volgende:
Je hoeft ook niet vanuit reclassering of van de rechtbank na je detentie met een therapeut te gaan praten?
Gemiste kans, lijkt me.
Moest mijn ex namelijk wel, maar die was blijkbaar te oud om te leren .
Jawel, dat moest... maar uit die diagnose kwam dus dat opname geen enkele zin had...

Ik heb trouwens wel eerder voor langere tijd in zo'n instelling gezeten, voor een jaar... dat was een open instelling, en ik was de enige delinquent daar... gezellige en leuke tijd was dat... aardige jongeren, etc... daar heb ik nu nog contact mee...

maar daar liep het toen mis, en toen kwam ik weer in de gevangenis... half jaar gezeten, en toen alsnog vrijgesproken...

[ Bericht 0% gewijzigd door TheDon18 op 24-03-2004 23:10:10 ]
  woensdag 24 maart 2004 @ 23:07:02 #56
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_17949095
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 22:59 schreef speedfreakssj het volgende:
had/heb je een vriendin dan TheDon18?
ik ag er wel van it maar je weet het nooit natuurlijk.
is het nu zo dat je stoer word gevonden onder de meiden of word je meer links gelaten?
Ik weet het, inde film is het altijd erg goed om meiden te krijgen maar of het echt zo is...
Ik weet het niet, ik heb geen vriendin.... maar met de contacten die ik wel heb praat ik doorgaans over alledaagse dingen i.p.v over strafbare feiten
  woensdag 24 maart 2004 @ 23:10:05 #57
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_17949152
Opname is misschien ook wel rigoreus, maar een paar uur per week lijkt het me toch niet verkeerd om je geweten proberen te reintegreren. Vind het raar dat zelfs dat niet gebeurt.
pi_17949214
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 23:07 schreef TheDon18 het volgende:

[..]

Ik weet het niet, ik heb geen vriendin.... maar met de contacten die ik wel heb praat ik doorgaans over alledaagse dingen i.p.v over strafbare feiten
Respect voor jou man! Je deelt dit even allemaal met ons en ik/wij steken er veel van op. Dat het toch niet zo'n lolletje is in de Nederladnse gevangenis.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  woensdag 24 maart 2004 @ 23:21:53 #59
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_17949384
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 23:10 schreef Copycat het volgende:
Opname is misschien ook wel rigoreus, maar een paar uur per week lijkt het me toch niet verkeerd om je geweten proberen te reintegreren. Vind het raar dat zelfs dat niet gebeurt.
Geloof me, ik heb zo veel psychiaters en psychologen gezien dat ik niet eens meer zou weten hoe veel het er nou eigenlijk waren... maar sommige dingen zijn gewoon niet aan te leren...
  woensdag 24 maart 2004 @ 23:24:12 #60
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_17949435
Nee, blijkbaar heb je gelijk.
Maar je hebt je leven nu weer aardig op poten, mag ik aannemen?
Succes in ieder geval!
And let's be careful out there
pi_17949437
Interessant topic dit, heb in een ander topic ook al eens wat bevindingen van TheDon18 gelezen. Wel goed van je dat je er zo over kan praten!

[ Bericht 0% gewijzigd door DJ_Fritz op 24-03-2004 23:37:19 (typfoutje he) ]
[url="http://www.fritz-events.nl/[/url]
  woensdag 24 maart 2004 @ 23:29:50 #62
63036 Mons
Opgezwolle de Volle
pi_17949566
tvp: zulke dingen zouden meer gelezen moeten worden gewoon voorlichitng op fok!
"Even langs de kapper, hij pakt de tondeuze, shit is simpel plus gewoon goedkoopste keuze"
  woensdag 24 maart 2004 @ 23:35:23 #63
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_17949676
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 23:12 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Respect voor jou man! Je deelt dit even allemaal met ons en ik/wij steken er veel van op. Dat het toch niet zo'n lolletje is in de Nederladnse gevangenis.
Thanx
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 23:24 schreef Copycat het volgende:
Nee, blijkbaar heb je gelijk.
Maar je hebt je leven nu weer aardig op poten, mag ik aannemen?
Succes in ieder geval!
And let's be careful out there
Ja, alles in orde hoor...
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 23:24 schreef DJ_Fritz het volgende:
Interessant topic dit, heb in een ander topic ook al eens wat bevindingen van TheDon18 gelezen. Wel goed van je dat je er zo over kan praten!
Een tijdje terug had ik er al iets over verteld ja... goed geheugen
enne, bedankt voor het compliment

[ Bericht 0% gewijzigd door TheDon18 op 24-03-2004 23:40:20 (typfoutje he :P) ]
pi_17949774
Wellicht ook interessant dan:
Wie op Fok heeft er wel eens gezeten?
[url="http://www.fritz-events.nl/[/url]
  donderdag 25 maart 2004 @ 09:54:11 #65
21157 sioux_
lost in space
pi_17953327
TheDon18, misschien een beetje een afgezaagde vraag en ik weet niet of je er over wil praten, maar waar heb je eigenlijk voor gezeten?

In ieder geval thnx voor je openhartigheid tot nu toe. Interessant topic.
  donderdag 25 maart 2004 @ 10:14:43 #66
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_17953705
Die parketbussen die van gevangenissen naar de rechtbank rijden zijn ook overigens ook alles behalve comfortabel.... je kunt het nog het beste vergelijken met een gesloten cabine van een kabelbaan... als die bus rijdt hoor je continu alles piepen en kraken...

En die bankjes die erin zitten zijn gemaakt van hard plastic, en die hele bus veert niet echt mee, dus geloof me: als je ergens een hekel krijgt aan vluchtheuvels dan is het wel in zo'n bus...
Telkens als-ie over een vluchtheuvel gaat, dan kom je van je stoel omhoog, en vervolgens kom je dan weer op die harde zitting neer.... best pijnlijke reisjes zijn dat...

Als zo'n bus ergens een bocht maakt, dan moet je je met je hele gewicht schrap zetten, want je hebt nergens houvast, en aangezien alles van plastic is glijd je van de ene naar de andere kant als je niet uitkijkt...

Als iemand daar een sigaret opsteekt, dan staat gelijk die hele ruimte vol rook, en dan ga je vanzelf wel hoesten...

Daarbij denken veel mensen dat die bus rechtstreeks iemand naar de rechtbank brengt, maar zo'n bus rijdt eerst langs een stel andere gevangenissen...

Het is dan ook niet zeldzaam dat iemand om half 8 's ochtends wordt opgehaald, en om 10 uur 's avonds pas terug is, voor een tussentijds uitspraakje van pakweg 10 minuten...

Die wachtkamers bij de rechtbank zijn ook niet alles... zo ongezellig dat je op de betonnen bank probeert te slapen.... mijn advocaat zei wel eens ''die honden-hokken'' als-ie daarover sprak, en hij zit er niet eens zo heel ver naast...

Aanvankelijk rees mij enige twijfel over de veiligheid van zo'n gerechts-gebouw... je zag er wel mensen (ongewapend) maar niet extreem veel ofzo..
Daar moest ik later op terug komen... op een keer zat ik met een medegedetineerde in zo'n bus, en voor ons -in een andere cabine- zat een ware Schwarznegger van een jaar of 35...

In het begin was er niets aan de hand, tot mijn medegedetineerde (een zichtbaar verstandelijk gehandicapte) wat geintjes uit ging halen met die gorilla (tegen het raam tikken enzo).
Daarop ging die gorilla zo uit zn dak dat ik dacht dat-ie elk moment met zijn vuisten door het centimeters dikke veiligheidsglas ging slaan... ook verbaal ging-ie zo tekeer dat de spetters speeksel tegen het raam vlogen...

Eenmaal tot bedaren gekomen gaf meneer king-kong te kennen dat-ie mijn medegedetineerde bij de rechtbank zou gaan omleggen.... de precieze strekking laat ik maar achterwege, want die hoort niet echt op FOK! thuis...

Bij de rechtbank aangekomen begon de parket-wachter -alsof er niets aan de hand was- met het openen van de deur van de gorilla, en daarna opende hij de deur van mij en het potentiėle slachtoffer... op het volgende moment was ik even verbaast over de snelle reactie van de parketwachters... meneer king-kong wilde net de aanval inzetten, toen ie werd vastgegrepen door de twee parket-wachters, en echt seconden daarna kwamen er veeeeeellllll parket-wachters aangerent.... ik had nooit verwacht dat daar nog zo veel mensen werkzaam waren, en ik weet nog steeds niet hoe ze precies wisten dat er hulp nodig was...
Maar goed, uiteindelijk is tarzan door ruim 6 man tegen de grond gewerkt...

Helaas dreeg het aan het einde van die dag -bij de terugkeer naar het huis van bewaring- de veiligheid alsnog verloren te gaan, toen mijn medegedetineerde en ik Tarzan gewoon op de gang tegenkwamen... kennelijk had men daar geen rekening meer mee gehouden...

Maar tarzan was blijkbaar weer helemaal de oude, want hij aanvaarde zowaar het excuus van mn medegedetineerde...

Overigens neem ik aan dat die terminator er niet zat voor een winkeldiefstalletje... hij kreeg een gevangenisstraf opgelegd van 12 jaar.

Zelf mocht ik na deze zitting naar huis... geschorst

[ Bericht 0% gewijzigd door TheDon18 op 25-03-2004 10:20:39 ]
  donderdag 25 maart 2004 @ 10:17:08 #67
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_17953751
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 09:54 schreef sioux_ het volgende:
TheDon18, misschien een beetje een afgezaagde vraag en ik weet niet of je er over wil praten, maar waar heb je eigenlijk voor gezeten?

In ieder geval thnx voor je openhartigheid tot nu toe. Interessant topic.
Zie halverwege pagina 1 van dit topic
pi_17953945
Werd er ook nog drugs verhandeld, of andere waren in de bak?
En hoeveel heb je zelf verhandeld?

En heb je misschien ook een taart gekregen met een zaagje erin?
pi_17953958
PS. Stond er bij jou ook een zakje zout met de sleutels van jouw handboeien erin, vlakbij??
  donderdag 25 maart 2004 @ 11:05:38 #70
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_17954731
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 10:27 schreef _-Xanti-_ het volgende:
Werd er ook nog drugs verhandeld, of andere waren in de bak?
En hoeveel heb je zelf verhandeld?

En heb je misschien ook een taart gekregen met een zaagje erin?
Er worden wel drugs gebruikt en verhandeld ja... al worden er dagelijks steekproefsgewijs urine-onderzoeken afgenomen bij een aantal personen, en regelmatig cellen doorzocht, dus de kans dat je gepakt wordt is erg groot...

Verder wordt alles wat binnenkomt gecontroleerd op drugs e.d
Na het bezoek wordt je altijd gevisiteerd...

Dat wil dus zeggen dat je je moet uitkleden... ze controleren dan je mond, neus, oren, handen, voeten.... en je moet kniebuigingen maken... als er iets in je kont zit verstopt dan komt dat er op die manier uitvallen....lol

maar toch slagen mensen erin dingen binnen te smokkelen... bijvoorbeeld door een condoom met drugs door te slikken in de bezoek-tijd...

Verder is shag een betaalmiddel, maar dat kun je gewoon in de gevangenis zelf bestellen.... alleen is het moeilijk om dingen van de bestellijst te verhandelen want ook dat wordt scherp in de gaten gehouden, al komt dat nog het meeste voor... contant geld mag je er niet hebben...

Ik zelf heb daar nooit drugs verkocht, en ik gebruik zelf ook geen drugs.... overigens rook ik ook niet
  donderdag 25 maart 2004 @ 11:11:10 #71
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_17954862
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 10:28 schreef _-Xanti-_ het volgende:
PS. Stond er bij jou ook een zakje zout met de sleutels van jouw handboeien erin, vlakbij??
Nee, maar ik denk dat het nog niet eens zo heel lastig is om zo'n sleuteltje naar binnen te krijgen...
Volgens mij is dat een standaard-sleuteltje voor vrijwel alle politie-handboeien...

Ik heb ooit meegemaakt dat oom agent m'n handboeien niet meer open kreeg.... dat sleuteltje bleef maar ronddraaien in dat sleutelgat, maar er gebeurde verder niks...
toen hebben verschillende collega-agenten zitten morrelen met hun eigen sleuteltje, en op een gegeven moment gingen ze wel open...
  donderdag 25 maart 2004 @ 11:56:12 #72
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_17955930
gaar zeg, zeker niet nagekeken net als die pistolen van ze.

doen ook niks anders dan problemen geven
  donderdag 25 maart 2004 @ 22:07:57 #73
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_17970359
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 11:56 schreef speedfreakssj het volgende:
gaar zeg, zeker niet nagekeken net als die pistolen van ze.

doen ook niks anders dan problemen geven
En dan die pepperspray, waarbij in 30% van de gevallen mis wordt geschoten of agenten hun collega's raken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')