abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 maart 2004 @ 17:48:59 #1
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_17917801
Weet iemand het?
Het liefst uit de eerste hand.
of er een pikorde in de gevangenis is,zo ja hoe weten ze wat jou aanklacht geweest is waar je voor veroordeelt bent ............
Weet dat kinderverkrachters laag staan maar hoe gaat het dan naar de top?

Alvast bedankt en kom me eens opzoeke.
Klaar?
Ik niet!
pi_17917824
jij hoopt dat je bij de top hoort?
  dinsdag 23 maart 2004 @ 17:51:08 #3
40636 N-I-X
Try Me ...
pi_17917850
naja voor iedereen geldt.. Don't Drop The Soap
Like a No. 2 pencil I always got a point *
Voel Me Sexueel Geïmiteerd ...
pi_17917888
Ik ben dus net vrijgelaten vandaag, heb 2 dagen vast gezeten. Maar pikorde was overduidelijk: ik stond bovenaan de orde, alleen had de sleutels niet, anders stond ik ook boven de staf.
pi_17918123
Schijnt dat de meesten niet van elkaar weten wat ze gedaan hebben, dus degene met de grootste bek of de breedste schouders is in het voordeel.
Some weasel took the cork out of my lunch...
  dinsdag 23 maart 2004 @ 18:19:46 #6
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_17918438
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 17:52 schreef _-Xanti-_ het volgende:
Ik ben dus net vrijgelaten vandaag, heb 2 dagen vast gezeten. Maar pikorde was overduidelijk: ik stond bovenaan de orde, alleen had de sleutels niet, anders stond ik ook boven de staf.
Het blijft echt moeilijk voor jou om iets fatsoenlijks te posten he...

OT: geen idee, maar dat heb ik me nou ook altijd afgevraagd. Zal wel zoiets zijn als 'good news travels fast'.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_17918471
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 17:48 schreef Foo_niks het volgende:

Weet dat kinderverkrachters laag staan maar hoe gaat het dan naar de top?
De top.. volgens mij zijn dat de grote bankovervallers enzo, goed georganiseerde zooi. Mensen die anderen iets aan hebben gedaan, al helemaal kinderen idd, staan laag.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_17918617
Hmm..
Ik kan me herinneren dat er ooit iets in de Panorama of de Revu heeft gestaan over dat onderwerp ( hoeveel waarde je hecht aan die bladen moet je zelf weten .. )

Bovenaan stonden volgens mij de moordenaars ..omdat men toch wel ontzag heeft voor iemand die echt nergens voor terug deinst .
op nummer 2 de grote " maffiabazen " die vaak de bescherming inkopen van de moordenaars
dan nummer 3 de witteboorden criminelen (die zijn vaak slim dus handig om in de buurt te hebben
op 4 de bankrovers en dat soort lui..handige loopjongens
als laatste de sex offenders ..en dan met name de pedo's en dergelijke worden vaak al apart gezet omdat die anders geen lang leven hebben.

En trust me ..... ze weten heus wel wat je gedaan hebt hoor.
Een kennis zijn nichtje was verkracht door een kerel... een berichtje aan een bevriende bewaker ...
"dont pick up the soap".....
Op woensdag 21 januari 2009 01:53 schreef helldeskr de waarheid.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 20:22:17 #9
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_17921515
Er is geen pikorde in de zin van misdaden van groot naar klein in de Nederlandse gevangenissen...

Als je binnen komt in het huis van bewaring, dan vraagt het personeel wat je gedaan hebt.... is het bijvoorbeeld een zedendelict, dan adviseren ze je een andere aanklacht te verzinnen tegenover medegedetineerden, bijvoorbeeld winkeldiefstal, voor je eigen veiligheid. het personeel zelf mag nooit tegen anderen zeggen waarvoor iemand zit...

Men komt er dus alleen achter waarvoor je zit, als je dat zelf vertelt.
De meeste gedetineerden vertellen overigens wel aan jan alle man wat ze precies gedaan hebben...meestal een aangedikte versie...

In bepaalde gevallen wordt het gevangenispersoneel geadviseerd om iemands dossier te lezen, in verband met hun eigen veiligheid... meestal gebeurt dat niet, naar mijn weten...
Maar het personeel mag dus niks over jouw delicten vertellen aan anderen...

Er is niet echt sprake van een volgorde van hoog naar laag wat betreft de gepleegde delicten, maar wel staan mensen op verschillende posities in de groep.... je moet er assertief zijn, want anders wordt je de pispaal. er is zeg maar een sfeer van haantjesgedrag...

Als er een nieuwe in de groep komt, dan wordt-ie de eerste paar dagen meestal heel erg op de proef gesteld door medegedetineerden... ze kijken hoever ze kunnen gaan... het is dus belangrijk om vooral de eerste dagen goed van je af te bijten...

Als je meer vragen hebt dan hoor ik het wel
pi_17923314
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 20:22 schreef TheDon18 het volgende:
- uitleg -
Hm, interessant. Viel ook wel zo'n beetje te verwachten, eigenlijk.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  dinsdag 23 maart 2004 @ 23:16:23 #11
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_17927077
Ik weet wel dat ik altijd blij was als ik om half 9 naar bed kon... onbewust vreet het toch een hoop energie...

Slapen valt daar sowieso niet mee... je hebt er te maken met mensen met een hoop opgekropte frustraties, en iedereen uit dat op z'n eigen manier...

zo heb je er ook mensen bij die het nodig vinden telkens tot diep in de nacht op de verwarmingsbuizen te rammen met bijvoorbeeld hun stoel... na een poos wordt dat behoorlijk irritant

Je hebt er wel een nachtdienst, die loopt af en toe over de gangen en kijkt door de raampjes naar binnen om te checken of alles in orde is...

Ook zitten er intercoms op de cellen.... als je belt, dan krijg je die nachtdienst aan de lijn, en dan kan je zeggen wat er is... maar die intercoms worden ook gebruikt om te luisteren of iemand herrie zit te schoppen snachts... maar dat werkt eigenlijk niet zo goed, want als ze afluisteren, dan gaat er een rood lampje branden, en dan is het ineens effe muisstil bij de herrieschoppers...

Ook als ze over de gangen langs komen lopen, duikt gelijk iedereen z'n snel zn bed in en doet alsof ze slapen... en als de nachtdienst weg is, gaat het kabaal doodleuk verder.

Niet alleen de verwarming trouwens, maar ook deuren, ramen etc... (ramen zijn van speciaal veiligheidsglas, dus je stoel stuitert terug als je die er tegenaan smijt)... om nog maar te zwijgen over het feit dat er van cel naar cel, en zelfs van cellenblok naar cellenblok wordt geschreeuwd alsof het een marktplein is

Een medegedetineerde verraden is vaak niet zo heel slim... het wordt je niet in dank afgenomen... hoewel de leiding meestal niet zegt van wie ze bepaalde informatie hebben gekregen, ziet de groep natuurlijk wel wie er bij de leiding rond heeft gehangen op een bepaald moment...

Maar eigenlijk kan je weinig gebeuren... er is simpelweg geen gelegenheid om mensen in elkaar te slaan ofzo... als je niet op cel zit, dan is er eigenlijk continu toezicht door minimaal 2 man leiding, die allebei een alarm-zendertje bij zich dragen... als er wat mis is, drukken ze alarm, en binnen enkele seconden stormen er tientallen mensen binnen... een PZI heet zoiets... bij een alarm ontvangt men een boodschap op zn alarm-pieper met de exacte locatie van de persoon die alarm heeft gedrukt...
Maar vrijwel niemand heeft het lef om het tot een alarm te laten komen

Zo heb je ook nog verschillende soorten alarm... bovenstaande is zon beetje een algemeen alarm... daarnaast heb je ook nog een gijzel-alarm... in tegenstelling tot bovenstaande komt er dan geen hulp... het gebeurd wel eens dat er eerst een gewoon alarm is ergens, dan zie ineens allemaal mannetjes voorbij rennen, en dan wordt het iets later omgezet in gijzel-alarm, dan loopt iedereen gewoon terug naar waar-ie vandaan kwam...
Het gijzel-alarm houdt in, dat de belangrijkste deuren op slot springen, zodat ook het personeel ze niet meer open kan maken... het is dus praktisch onmogelijk om d.m.v. gijzeling te ontsnappen... alleen jammer voor de personen die op dat moment bij de gijzeling aanwezig zijn....

Verder is er ook nog een brandalarm, en dat komt nog verdomd vaak voor ook... de rokers die vinden altijd wel methoden om hun sigaret aan te steken... bijvoorbeeld d.m.v. kortsluiting te maken met batterijen... meestal zit er een brandweer op het terrein, maar soms komt ie ook van buiten af..

Dat roken is trouwens zo erg dat alle apparatuur met speciale stickers verzegeld wordt... als je dat stickertje eraf haalt, komt er FRAUDE op te staan, en dat krijg je niet meer goed terug...

Er is volgens mij nog een ander alarm, maar ik weet zo niet welke dat is, eerlijk gezegd...

Ik weet wel dat er een soort van ME-ers opgeroepen kunnen worden voor extremere situaties, met schilden, helmen, wapenstokken, etc... maar ik dacht niet dat die opgeroepen werden door een alarm-pieper...

De wapenstok is ook het meest extreme middel dat in een gevangenis kan komen... pistolen zijn er verboden, ook voor politie...

Maar in feite is dat op de rechtbank ook... daar moeten agenten hun wapens ook in een kluisje stoppen voor ze naar binnen mogen...
  dinsdag 23 maart 2004 @ 23:21:40 #12
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_17927205
Zozo, interessant
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 23 maart 2004 @ 23:27:25 #13
29645 _-Xanti-_
  dinsdag 23 maart 2004 @ 23:28:36 #14
20862 Spandexus
Merkbaar rekbaar
pi_17927400
Niets toe te voegen aan het verhaal van TheDon18. Klopt in grote lijnen.
It's a jeepthing....you wouldn't understand
pi_17927583
Ook intressant om te lezen, al zal TheDon18 zelf waarschijnlijk minder blij zijn dat die dat allemaal weet
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  dinsdag 23 maart 2004 @ 23:41:27 #16
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_17927686
TheDon18, komen verkrachtingen van mannen nou (vaak?) voor in het gevang?
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  woensdag 24 maart 2004 @ 11:10:11 #17
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_17933111
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 23:41 schreef HarigeKerel het volgende:
TheDon18, komen verkrachtingen van mannen nou (vaak?) voor in het gevang?
Nooit, de gelegenheid is er niet....
Er is continu toezicht... in films zie je nog wel eens dat de bewakers dan effe weggaan, maar in Nederland is dat niet mogelijk.... veel beter georganiseerd enzo..

je zou dan eigenlijk 3 personeelsleden om moeten kopen die juist op dat moment in dienst zijn... en dat kan al niet, omdat het rooster telkens anders wordt ingedeeld.

Daarbij komen de gedetineerden nooit te weten wat de achternaam is van het personeel...
Het is me ooit opgevallen dat er zelfs achternamen worden verzonnen...
Zo had je ergens 2 mensen werken die Marcel heten, waarvan er bij 1 de achternaam begon met een K. de ene keer hadden ze het weer over Marcel Koning, dan weer over Marcel Kauw, en zelfs over Marcel de Kooivechter...lol

Maar in Nederland zijn die mensen ook eigenlijk niet om te kopen, in tegenstelling tot sommige andere landen...

Maar dan nog: als er iets is wat je daar niet moet zijn, dan is het wel homoseksueel, want dan ben je simpelweg de pineut... die worden daar niet gewaardeerd... ze worden eigenlijk de pispaal van de groep... Als iemand al homoseksueel is, dan kan-ie dat maar beter verzwijgen daar...
pi_17933741
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 11:10 schreef TheDon18 het volgende:

[..]

-uitleg-
Vraag: Wat was de rede dat je er moest zitten? Of mogen we dat niet weten?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_17936701
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 23:16 schreef TheDon18 het volgende:
Dat roken is trouwens zo erg dat alle apparatuur met speciale stickers verzegeld wordt... als je dat stickertje eraf haalt, komt er FRAUDE op te staan, en dat krijg je niet meer goed terug...
Dit stukje snap ik niet echt
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
  woensdag 24 maart 2004 @ 14:39:03 #20
21157 sioux_
lost in space
pi_17937410
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 14:09 schreef Mister_Slide het volgende:

[..]

Dit stukje snap ik niet echt
als je met je batterijen kloot (kortsluiting) om te kunnen roken, moet je wel BIJ de batterijen (bv. in een afstandsbediening) komen. daarom zit er een sticker op het klepje. een soort verzegeling dus.

tenminste, zo begrijp ik het uit het verhaal van TheDon18
  woensdag 24 maart 2004 @ 18:49:29 #21
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_17943192
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 14:39 schreef sioux_ het volgende:

[..]

als je met je batterijen kloot (kortsluiting) om te kunnen roken, moet je wel BIJ de batterijen (bv. in een afstandsbediening) komen. daarom zit er een sticker op het klepje. een soort verzegeling dus.

tenminste, zo begrijp ik het uit het verhaal van TheDon18
Ja, klopt
pi_17943642
kinderfietssies hebben het niet makkelijk en terecht!
]
degene met het meeste poet inside hebben de macht dus meestalk drug baronnen!
maar in nederland zijn de veroordelden veel aleeen minder gezamelijk als in andere landen!
he buur!
pi_17943707
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 11:42 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  woensdag 24 maart 2004 @ 20:06:25 #24
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_17944677
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 11:42 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Verschillende dingen, waar ik liever niet over vertel, maar 1 ervan is brandstichting bij mn school vroeger...
pi_17944810
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 20:06 schreef TheDon18 het volgende:

[..]

maar 1 ervan is brandstichting bij mn school vroeger...
moet je daarvoor de gevangenis in joh
* $ahikalar Üstünde Meydan Okur Bu Erler, Yakla$acak Dü$mana Mezar Olur Bu Yerler..
* Ölmekten Degil, Seni Yalniz Birakmaktan Korkarim Türkiyem..
* Istanbul Since 1453..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')