abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 april 2004 @ 11:12:16 #51
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_18126587
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 00:28 schreef Zzyzx het volgende:
Ik vind Muse op dit moment wel ongeveer de beste band (na Radiohead, die zijn untouchable), maar ik ben toch een beetje ontevreden met hoe Absolution is geworden. Ik kan nu na een ruim half jaar wel een flinke mening vormen en eigenlijk is het gewoon een stap terug. Het klinkt allemaal (op Stockholm Syndrome en Hysteria na) veel te gepolijst. Origin of Symmetry was lekker ruig en krakerig. Echt heel smerig afgewerkt, als een net opgevoerde motor waar de smerige olievlekken nog opzitten. De pure kracht van nummers als Citizen Erased en Micro Cuts zijn gewoon niet meer terug te vinden (behalve dan dus die 2 eerder genoemde uitzonderingen), en de briljante loopjes uit Plug in Baby en Hypermusic zijn niet terug te vinden. Het klinkt gewoon popperig, of zoals de Engelsen zelf zouden zeggen: 'cheesy'. Ik wil een nieuwe Origin of Symmetry...
absolution is ook heel anders gemaakt.. ik weet niet of je de dvd hebt, maar anders moet je toch maar ff gaan bekijken, daar staat op hoe ze alles hebben gemaakt. daar is dus veel in ge-edit ja, maar als je de nummers live hoort klinken ze toch wel als de oude Muse !!
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_18126983
ik denk niet dat Muse eeuwig maar van die ruige bombastische muziek kan maken. Hun worden denk ik ook wat volwassener en rustiger.
  vrijdag 2 april 2004 @ 11:47:13 #53
90482 TheArowana
wild-erotisch
pi_18127459
quote:
Het klinkt allemaal (op Stockholm Syndrome en Hysteria na) veel te gepolijst
hmm, daar ben ik het net niet mee eens eigenlijk.. die twee nummers die je noemt zijn juist het meest gepolijst van heel de cd imo.. echt dat ze denken 'laten we eens een lekker hard rocknummer maken' en het dan heel gladjes doen.. Mij maakt het opzich niet uit, want het zijn 2 geweldige nummers (vooral stockholm syndrome, hoor die piano en synthesizer partijen op de achtergrond!) maar ze zijn wel erg glad..
Kan je je misschien afvragen of nummers als 'Sing for absolution' 'Falling Away with you' 'The small print' 'butterflies and hurricanes' niet veel gepolijster zijn, en nee, dat vind ik niet, die nummers zijn met een andere opzet geschreven dan de echt harde nummers en mogen (moeten zou ik bijna zeggen) veel gelikter klinken..

Of het een stap terug is? dat is jou mening natuurlijk.. Persoonlijk vind ik OOS ook beter, maar ik vind absolution zeker geen stap terug! de teksten zijn sinds Showbiz alleen maar beter geworden en dat zet zich imo op Absolution voort (hoewel op OOS ook extreem sterke lyrics staan, maar sommige nummers zijn imo nog teveel 'lost-some-random-bitch' Love songs zoals Sunburn en Cave van showbiz, en dat is jammer)..

Ik vind het juist een hele goede zaak dat absolution wat gelikter is, zo merk je dat een band evolueert.. OOS was heel anders dan Showbizz, en Absolution is weer heel anders dan OOS.. Of je het mooi vind is een heel andere vraag, maar het album is een prachtig geheel, het staat als een rots, en hoewel in typische muse stijl, is het anders dan hun vorige platen..

In een engelse review las ik heel toepasselijk (imo) het volgende:
Absolution isn't about revolution, it's about elevation
en daar ben ik het helemaal mee eens..

En ik weet niet of ze rustiger worden, maar ik blijf erbij: een band is pas goed als ze een dijk van een album kunnen maken, en daarna (trouw blijvend aan hun stijl) het over een wat andere boeg kunnen gooien en wederom een schitterende plaat maken.. En dat doet Muse nou eenmaal, like it or not..
Demolish your own Face
I fractured my skull while dancing to dubstep
pi_18137398
muse
pi_18138776
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 20:01 schreef Random_hero het volgende:
Allemaal showbiz tracks (op feeling good na), is het nieuwe materiaal niets?
O zeker wel hoor van Absolution vind ik Stockholm Syndrome, Hysteria & The small print errug goed
Join the Dark side! ...we have cookies....
pi_18142704
En ik vind Time is running out, Hysteria en Butterflies & Hurricanes heel goed
So be mine
And your innocence I will consume
clic
clic
pi_18143163
Ik heb Absolution al zo'n 100 keer gedraaid (of draai je een c.d. niet?) en ik vind hem nog elke keer beter. Ongelooflijk, wat ligt daar een passie in.

Vooral butterflies & hurricanes, en The Last Print, en Stockholm Syndrome.

Ik heb echt nog nooit zoiets gehoord!
pi_18147862
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 23:52 schreef bloodymary het volgende:
Ik heb Absolution al zo'n 100 keer gedraaid (of draai je een c.d. niet?) en ik vind hem nog elke keer beter. Ongelooflijk, wat ligt daar een passie in.

Vooral butterflies & hurricanes, en The Last Print, en Stockholm Syndrome.

Ik heb echt nog nooit zoiets gehoord!
the last print
ik heb eindelijk de dvd in mn bezit, tering wat zijn ze toch goed
pi_18148243
Gisteravond traden ze met anderhalf nummer op bij de BBC, bij zo'n avondshow. Dat was wel leuk. Hysteria en Time Is Running Out, alleen die laatste werd tijdens het refrein afgekapt, dat was dan weer wel minder. .

Maar het was natuurlijk erg okay. .
pi_18148261
ga ook maar is op zoek naar die dvd,
iemand nog voor een mooi zacht prijsje gezien..
  zaterdag 3 april 2004 @ 12:15:42 #61
90482 TheArowana
wild-erotisch
pi_18148839
Die dvd zit voor zover ik weet alleen bij de Limited Edtion uitgave van het album, of je moet hem ergens tweedehands kopen..

Als je Hullabaloo bedoeld, die heb ik alleen maar op Bol.com gezien, en daar was hij pakweg 30 euro.. en dat is best duur..

btw, van Absolution vind Sing for Absolution en Falling away with you eigenlijk wel de beste nummers, omdat ze zo heerlijk melodisch zijn en toch een lekker tempo hebben..
Demolish your own Face
I fractured my skull while dancing to dubstep
pi_18148885
Die dvd is dus alleen via het internet te halen?
pi_18148909
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 12:19 schreef Inquistor87 het volgende:
Die dvd is dus alleen via het internet te halen?
zag hem net bij frs voor 19,99 op de site staan dus neem ik aan ook in de winkel te halen
pi_18148924
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 12:15 schreef TheArowana het volgende:
Die dvd zit voor zover ik weet alleen bij de Limited Edtion uitgave van het album, of je moet hem ergens tweedehands kopen..

Als je Hullabaloo bedoeld, die heb ik alleen maar op Bol.com gezien, en daar was hij pakweg 30 euro.. en dat is best duur..

btw, van Absolution vind Sing for Absolution en Falling away with you eigenlijk wel de beste nummers, omdat ze zo heerlijk melodisch zijn en toch een lekker tempo hebben..
we hebben het over Hullabaloo ja
pi_18148939
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 12:21 schreef pascalheister het volgende:

[..]

zag hem net bij frs voor 19,99 op de site staan dus neem ik aan ook in de winkel te halen
Dan ben ik binnenkort even inkopen doen . Moet ook nog een computerspel halen .
pi_18150062
Ik heb Hullabaloo vorige week besteld bij de FRS en ik ga hem vanmiddag ophalen
So be mine
clic
clic
pi_18152505
de dvd is je 30 euro zeker waard
pi_18178525
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 16:05 schreef keijz het volgende:
de dvd is je 30 euro zeker waard
PSSST Bij de Free is hij maar 20 euro
So be mine
clic
clic
pi_18179024
quote:
Ik vind Muse op dit moment wel ongeveer de beste band (na Radiohead, die zijn untouchable), maar ik ben toch een beetje ontevreden met hoe Absolution is geworden. Ik kan nu na een ruim half jaar wel een flinke mening vormen en eigenlijk is het gewoon een stap terug. Het klinkt allemaal (op Stockholm Syndrome en Hysteria na) veel te gepolijst. Origin of Symmetry was lekker ruig en krakerig. Echt heel smerig afgewerkt, als een net opgevoerde motor waar de smerige olievlekken nog opzitten. De pure kracht van nummers als Citizen Erased en Micro Cuts zijn gewoon niet meer terug te vinden (behalve dan dus die 2 eerder genoemde uitzonderingen), en de briljante loopjes uit Plug in Baby en Hypermusic zijn niet terug te vinden. Het klinkt gewoon popperig, of zoals de Engelsen zelf zouden zeggen: 'cheesy'. Ik wil een nieuwe Origin of Symmetry...
Ben ik het wel mee eens. Absolution draai ik eigenlijk nooit, terwijl ik OOS kan blijven draaien zonder dat ie ook maar een klein beetje gaat vervelen. Ik vind Absolution echt te saai om te blijven boeien. Hopen dat de volgende cd weer wat meer OOS achtig is.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  zondag 4 april 2004 @ 20:59:56 #70
89005 jonny
protegé moi
pi_18179063
quote:
Op zondag 4 april 2004 20:58 schreef spacemangraig het volgende:

[..]

Ben ik het wel mee eens. Absolution draai ik eigenlijk nooit, terwijl ik OOS kan blijven draaien zonder dat ie ook maar een klein beetje gaat vervelen. Ik vind Absolution echt te saai om te blijven boeien. Hopen dat de volgende cd weer wat meer OOS achtig is.
Doe mij maar Showbiz

Het is wel jammer dat ze bij optredens zo weinig nummers van Showbiz draaien, in Rotterdam afgelopen jaar was dat iig het geval.
obsessions in my head don't connect with my intellect
pi_18179130
Ik vind ze allemaal goed .
pi_18179192
Ik ga ze dit jaar voor de tweede keer zien op Werchter, en ik hoop dat ze dit keer wel Hyper Music, Showbiz en vooral Micro Cuts spelen
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_18181750
Micro Cuts. . Geniaal.
pi_18263810
quote:
toen absolution uitkwam was ik opzich best wel teleurgesteld, precies wat je zegt veel meer gepolijst en minder rauw. maar naar mate ik het naar mate ik abs beluister ik er steeds meer enthousiast over word.
tis gewoon een heel ander album dan oos of showbiz, maar toch ik hoop dat het 4e album meer als oos gaat klinken
ik kan eigelijk ook echt niet kiezen tussen showbiz of oos ik vind ze allebei even goed dus:
1 showbiz/oos
2 absolution

ik vind trouwens hyperchondriac music toch net iets dramatischer en mooier dan hypermusic..
Jeff Buckley - All Flowers in Time bend Towards the Sun
http://youtube.com/watch?v=chZbxlbGkMU&mode=user&search=
Jeff Buckley - I Woke up in a Strange Place
http://youtube.com/watch?v=jfy_vnWWN0s
pi_18304592
de nieuwe clip kan je hier bekijken, en hier downloaden

en dat muse pinkpop niet afsluit schijnt geen grap te zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')