owjah stomquote:Op dinsdag 23 maart 2004 14:35 schreef Roellio het volgende:
Ze doen het denk ik zodat de koninklijke grafkelder enigzins fris blijft ruiken.
Meen me btw te herinneren dat toen Claus stierf er verteld werd dat leden van het koninklijk huis altijd in lood ingegoten werden om stinken tegen te gaan. Vind het eigenlijk raar dat Juliana dan nu gebalsemd wordt. Daarnaast lijkt het me ook apart om te zien hoe iemand in lood ingegoten wordt. Je zou zeggen dat tijdens het gieten een lichaam compleet verschoeit door de hitte.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 14:35 schreef Roellio het volgende:
Ze doen het denk ik zodat de koninklijke grafkelder enigzins fris blijft ruiken.
gewoon water erdoorheen spuiten ofzo? hoe moet ik me dat voorstellen??quote:Op dinsdag 23 maart 2004 20:11 schreef rickywilliams het volgende:
balsemen gaat niet met zalf enzo zoals men vaak denkt, men haalt al het bloed uit de aderen van de dooie () en spuit er dan een vloeistof in die voorkomt dat het lichaam gaat rotten
een oplossing van formaline, glycerine, borax, phenol en alcohol op waterquote:Op dinsdag 23 maart 2004 23:01 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
gewoon water erdoorheen spuiten ofzo? hoe moet ik me dat voorstellen??![]()
Lekker mixje.....drinkt u een glaasje mee?quote:Op dinsdag 23 maart 2004 23:03 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
een oplossing van formaline, glycerine, borax, phenol en alcohol op water
Alleen als hij ijs en ijs koud isquote:Op dinsdag 23 maart 2004 23:05 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Lekker mixje.....drinkt u een glaasje mee?
Bij mij zitten de meeste ingewanden er nog in hoorquote:Op dinsdag 23 maart 2004 23:10 schreef _The_General_ het volgende:
Ik verwacht ieder moment Loedertje met foto's
definieer meestequote:Op dinsdag 23 maart 2004 23:27 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Bij mij zitten de meeste ingewanden er nog in hoor.
Niet hierquote:Op dinsdag 23 maart 2004 23:30 schreef _The_General_ het volgende:
definieer meeste
Een stukje dan, want ik ga zo slapen omdat ik weer om 6:00 op moetquote:Op dinsdag 23 maart 2004 23:40 schreef Oblivion het volgende:
KKKSSTTT ga jij eens dat verhaal afmaken!!!
Het geheim van Mayerling, liefde of waanzin?
quote:Veenlijken
Al in de Nieuwe Steentijd werden mensen ter dood gebracht voor straf of als offer. We weten dat in de Bronstijd, IJzertijd en Romeinse tijd mensen werden gedood en in een moeras gelegd. Door het zure water in die moerassen zijn de skeletten grotendeels vergaan maar is de huid gelooid en bewaard gebleven. Daardoor zijn uit Drenthe verschillende 'veenlijken' bekend. Ze zijn gevonden bij het ontginnen van de hoogveenmoerassen, vooral in de negentiende eeuw. Het bekendste veenlijk is dat van het 'Meisje van Yde'.
quote:Gehucht in het noorden van Drenthe waar in 1897 het beroemdste Nederlandse veenlijk, het 'Meisje van Yde' werd gevonden. Ze was rond het begin van de jaartelling op zestienjarige leeftijd ter dood gebracht en in een vennetje begraven.
"The mysterious Bog People".quote:Veenlijken
De meest in het oog springende vondsten in het veen zijn wel de zogenaamde veenlijken. In Nederland zijn er hiervan 65 gevonden, veelal mannen, uit verschillende periodes in de geschiedenis. De meeste veenlijken zijn echter afkomstig uit de tijd rond het begin van de jaartelling en zijn waarschijnlijk mensenoffers. Dit wordt afgeleid uit het feit dat de meeste doden indertijd gecremeerd werden, dat veenlijken meestal zorgvuldig in het veen gelegd zijn en dat ze vaak op meerdere manieren om het leven zijn gebracht. Zo is het bekende 'Meisje van Yde' zowel gewurgd als doodgestoken voor ze in het veen werd bijgezet. Ook droegen veenlijken vaak dure kleding en sierraden. Een minder bekende maar heel interessante vondst zijn de 'Veenlijken van Wijster'. Dit is een groep van vier mensen die in de late Middeleeuwen in het veen zijn bijgezet. Ondanks het feit dat Nederland toen al aardig gekerstend was, zijn dit waarschijnlijk ook mensenoffers geweest. Oude gewoontes houden lang stand. Deze vier mannen zijn gedood en in zittende houding in een kuil in het veen gezet. Bij hen zijn een koperen kookpot en 16 munten geplaatst en hierna zijn ze bedekt met vliertakken en begraven. Wie de veenlijken en andere vondsten uit het veen wil bekijken, moet helaas nog even geduld hebben.
Momenteel zijn ze op wereldtournee met ]"The mysterious Bog People".Vanaf december 2004 is deze overzichtstentoonstelling te zien in het Drents Museum te Assen.
quote:Op woensdag 24 maart 2004 00:05 schreef _The_General_ het volgende:
Is wel een pop he Loedertje, dat koppie boven, hebben ze niet zo opgegraven
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |