abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17912773
ze zullen het nu ook wel weer met juliana gedaan hebben of gaan doen. maar hoe doen ze het precies?

je kan toch nooit de binnenkant schoonmaken ( organen enzo ) dat gaat dan toch alsnog ontbinden enzo?

of spoelen ze het lichaam eerst door ??

iemand die het weet?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_17912820
'Balsemen is een griezelige praktijk. Balsemers snijden de buik open, de hele inwendige ruimte, eigenlijk lijkt het erg op het schoonmaken van een kip of een vis. Ze trekken de ingewanden eruit, wassen ze, doen ze in een plastic zak, stoppen ze weer terug in het lichaam en naaien het lichaam dan weer dicht, precies als bij de kippen die je koopt. Wie eenmaal gezien heeft hoe het gaat, zou nooit in een miljoen jaar toestemming geven om iemand waar hij van houdt te laten balsemen.'
pi_17912855
waarom doen ze dat dan juist wel bij leden van het koningshuis?? en waarom zouden zij hun organen niet afstaan voor donatie ??
pi_17912914
Hier staat het uitgebreider beschreven : http://www.xs4all.nl/~akrabben/balsemenamerika.html
In de USA wordt iedereen die overleden is gebalsemd.
pi_17912935
Tja, vergaan doet het uiteindelijk toch wel, en bewaren heeft alleen zin voor de eerste week, denk ik. Dat is misschien een reden om het te doen. Na het tentoonstellen doen ze er toch niks meer mee.
Methylfenidaathydrochloride
Laptop kopen?
KnuttiewuttieBaggersluttie O+
pi_17913014
Ze doen het denk ik zodat de koninklijke grafkelder enigzins fris blijft ruiken.
pi_17913129
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 14:35 schreef Roellio het volgende:
Ze doen het denk ik zodat de koninklijke grafkelder enigzins fris blijft ruiken.
owjah stom
pi_17921161
balsemen gaat niet met zalf enzo zoals men vaak denkt, men haalt al het bloed uit de aderen van de dooie ( ) en spuit er dan een vloeistof in die voorkomt dat het lichaam gaat rotten
  dinsdag 23 maart 2004 @ 20:41:26 #9
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_17922057
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 14:35 schreef Roellio het volgende:
Meen me btw te herinneren dat toen Claus stierf er verteld werd dat leden van het koninklijk huis altijd in lood ingegoten werden om stinken tegen te gaan. Vind het eigenlijk raar dat Juliana dan nu gebalsemd wordt. Daarnaast lijkt het me ook apart om te zien hoe iemand in lood ingegoten wordt. Je zou zeggen dat tijdens het gieten een lichaam compleet verschoeit door de hitte.
Vampire Romance O+
pi_17925783
in lood gegoten haahahhaahha

in een loden kist ja!

in lood gegoten pfffffwwwww
pi_17926592
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 20:11 schreef rickywilliams het volgende:
balsemen gaat niet met zalf enzo zoals men vaak denkt, men haalt al het bloed uit de aderen van de dooie ( ) en spuit er dan een vloeistof in die voorkomt dat het lichaam gaat rotten
gewoon water erdoorheen spuiten ofzo? hoe moet ik me dat voorstellen??
pi_17926652
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 23:01 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

gewoon water erdoorheen spuiten ofzo? hoe moet ik me dat voorstellen??
een oplossing van formaline, glycerine, borax, phenol en alcohol op water
  dinsdag 23 maart 2004 @ 23:05:42 #13
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_17926741
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 23:03 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

een oplossing van formaline, glycerine, borax, phenol en alcohol op water
Lekker mixje.....drinkt u een glaasje mee?
pi_17926770
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 23:05 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Lekker mixje.....drinkt u een glaasje mee?
Alleen als hij ijs en ijs koud is
pi_17926897
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_17926916
Ik verwacht ieder moment Loedertje met foto's
  † In Memoriam † dinsdag 23 maart 2004 @ 23:27:46 #17
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_17927374
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 23:10 schreef _The_General_ het volgende:
Ik verwacht ieder moment Loedertje met foto's
Bij mij zitten de meeste ingewanden er nog in hoor .
pi_17927456
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 23:27 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Bij mij zitten de meeste ingewanden er nog in hoor .
definieer meeste
  † In Memoriam † dinsdag 23 maart 2004 @ 23:36:40 #19
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_17927578
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 23:30 schreef _The_General_ het volgende:

definieer meeste
Niet hier .
pi_17927663
KKKSSTTT ga jij eens dat verhaal afmaken!!!

Het geheim van Mayerling, liefde of waanzin?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_17927683
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 23:40 schreef Oblivion het volgende:
KKKSSTTT ga jij eens dat verhaal afmaken!!!

Het geheim van Mayerling, liefde of waanzin?
Een stukje dan, want ik ga zo slapen omdat ik weer om 6:00 op moet
  † In Memoriam † dinsdag 23 maart 2004 @ 23:50:17 #22
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_17927873

Of deze mensen nu bezig zijn met inbalsemen? wel een leuk plaatje
  † In Memoriam † dinsdag 23 maart 2004 @ 23:54:14 #23
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_17927958
Overigens zijn veenlijken leuker!
quote:
Veenlijken

Al in de Nieuwe Steentijd werden mensen ter dood gebracht voor straf of als offer. We weten dat in de Bronstijd, IJzertijd en Romeinse tijd mensen werden gedood en in een moeras gelegd. Door het zure water in die moerassen zijn de skeletten grotendeels vergaan maar is de huid gelooid en bewaard gebleven. Daardoor zijn uit Drenthe verschillende 'veenlijken' bekend. Ze zijn gevonden bij het ontginnen van de hoogveenmoerassen, vooral in de negentiende eeuw. Het bekendste veenlijk is dat van het 'Meisje van Yde'.
quote:
Gehucht in het noorden van Drenthe waar in 1897 het beroemdste Nederlandse veenlijk, het 'Meisje van Yde' werd gevonden. Ze was rond het begin van de jaartelling op zestienjarige leeftijd ter dood gebracht en in een vennetje begraven.
quote:
Veenlijken
De meest in het oog springende vondsten in het veen zijn wel de zogenaamde veenlijken. In Nederland zijn er hiervan 65 gevonden, veelal mannen, uit verschillende periodes in de geschiedenis. De meeste veenlijken zijn echter afkomstig uit de tijd rond het begin van de jaartelling en zijn waarschijnlijk mensenoffers. Dit wordt afgeleid uit het feit dat de meeste doden indertijd gecremeerd werden, dat veenlijken meestal zorgvuldig in het veen gelegd zijn en dat ze vaak op meerdere manieren om het leven zijn gebracht. Zo is het bekende 'Meisje van Yde' zowel gewurgd als doodgestoken voor ze in het veen werd bijgezet. Ook droegen veenlijken vaak dure kleding en sierraden. Een minder bekende maar heel interessante vondst zijn de 'Veenlijken van Wijster'. Dit is een groep van vier mensen die in de late Middeleeuwen in het veen zijn bijgezet. Ondanks het feit dat Nederland toen al aardig gekerstend was, zijn dit waarschijnlijk ook mensenoffers geweest. Oude gewoontes houden lang stand. Deze vier mannen zijn gedood en in zittende houding in een kuil in het veen gezet. Bij hen zijn een koperen kookpot en 16 munten geplaatst en hierna zijn ze bedekt met vliertakken en begraven. Wie de veenlijken en andere vondsten uit het veen wil bekijken, moet helaas nog even geduld hebben.

Momenteel zijn ze op wereldtournee met ]"The mysterious Bog People".Vanaf december 2004 is deze overzichtstentoonstelling te zien in het Drents Museum te Assen.
"The mysterious Bog People".
pi_17928229
Is wel een pop he Loedertje, dat koppie boven, hebben ze niet zo opgegraven
  † In Memoriam † woensdag 24 maart 2004 @ 00:15:17 #25
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_17928423
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 00:05 schreef _The_General_ het volgende:
Is wel een pop he Loedertje, dat koppie boven, hebben ze niet zo opgegraven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties