quote:
Op woensdag 24 maart 2004 11:17 schreef Wansl het volgende:
Nee sorry niet echt! dus back to the TP!
Okee
![]()
Wel, als ik dit topic zo eens doorlees zijn er, op fok tenminste, nogal wat "echte mannen". Waarbij ik "echt" voor het gemak classificeer als galant.
In de praktijk blijkt dat nogal tegen te vallen. Hoe ik dat merk? Nou, als ik gewoon een deur voor iemand openhou, of het nu een man of een vrouw is, wordt er meestal zoiets gezegd als "goh, da's nou beleefd". Terwijl het eigenlijk iets vanzelfsprekends zou moeten zijn. Okee, het is prettig als mensen er een positieve opmerking over maken, maar een "dankjewel" is wel genoeg hoor.
Zo zijn er nog legio andere voorbeelden, dus het is niet nodig die te noemen, iedereen kent wel wat.
Helaas heeft er niemand gereageerd op mijn vraag of iemand Amy Groskamp-ten Have of Reinildis van Ditzhuyzen kent. En dat is jammer. Waarom? Omdat Groskamp-ten Have het boek "Hoe hoort het eigenlijk?" geschreven heeft, en van Ditzhuyzen daar een moderne variant op heeft geschreven.
Een boek over en met etiquette, omgangsnormen en tips voor sociale situaties. Eigenlijk zou iedereen dat moeten lezen. Etiquettes zijn namelijk niet bedoelt als elitair, maar meer zodat iedereen, ongeacht afkomst, op een prettige manier met elkaar kan omgaan zonder te worden gehinderd door de achtergrondsverschillen.
Meer info:
hieren hieren hier
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas