Bij de meesten van jullie zal het een wat minder prangende kwestie zijn, als ik zo kijk naar taalgebruik op Fok!, maar mij is de taalverloedering een doorn in het oog. Een tik- of tekstverwerkingsfoutje, soit. Maar het compleet vernaggelen van taal door grove spelfouten, malapropismen, het vernaggelen van de grammatica en ook - en vooral op dit moment - rotte uitspraak irriteert mij mateloos.
Het allernieuwste op het gebied van kutuitspraak is wat 'zangeressen' menen te moeten doen in liedjes. Ik weet niet of het is begonnen met ons aller 'Do' - die overigens geen pijn doet aan de ogen, maar mijn oren een plezier zou kunnen doen door gewoon haar bek te houden en haar benen te spreiden als Penthouse-pet ofzo. Ja, ze kan wel zingen, als je tenminste voor 'zingen' de uitspraak onbelangrijk vindt. Ik vind dat wèl belangrijk en zal zangeressen die 'free in hun liedjes uit menen te moeten… eh
springen als 'FUH-ree' dan ook als zodanig weigeren te kwalificeren.
Over kwalificeren gesproken, dat 'FUH-ree' was tijdens de voorrondes van Idols het punt waarop de jury kon horen of iemand zong of Dootje gewoon imiteerde. En terecht.
En via Idols kom ik dan terecht bij onze bollewangehamstersnoet Hind. Ook zij kan 'zingen', ware het niet dat...
Flying, is in het geval hamster de verkrachte term. 'I'm FAH-lying'
![]()
Ik zal je een KAH-ledder voor je HAH-harses GAH-even, verDAH-homme.
Tè erg gewoon, valse lucht verkopen als 'mooi zingeN'. En het geHAH-beurt vAH-eel vAh-aker.
Standrechtelijke executie en het verbranden van alle cd's. Lijkt mij de enige remedie.
V.
[ Bericht 2% gewijzigd door V. op 23-03-2004 17:39:56 ]
Ja inderdaad, V. ja.