abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 april 2004 @ 09:26:47 #101
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_18508439
---Indrukwekkend filmpje van Rollercoaster Tycoon 3---

Eind dit jaar maakt niet alleen The Sims zijn overstap naar 3D, maar ook de andere game waarmee je blits bent op het schoolplein, Rollercoaster Tycoon, zal een 3D versie krijgen. Chris Sawyer heeft hiervoor ontwikkelaar Frontier Developments aangesteld die een puike 3D engine in elkaar gedraaid hebben. Deze kan honderden parkbezoekers tegelijk op het scherm toveren en biedt tevens de mogelijkheid plaats te nemen in de achtbaan zelf, zodat je helemaal in de sfeer kan komen terwijl je je maaginhoud over je toetsenbord uitspuugt. In de trailer krijg je alvast een voorproefje van het achtbaangevoel.

Gratis: http://streamingmovies.ig(...)041504_01_wmvlow.wmv
Voor de betalende IGN'ers: http://media.pc.ign.com/media/664/664146/vids_1.html?fromint=1


gamer.nl
  zondag 18 april 2004 @ 09:30:58 #102
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_18508465
Echt een filmpje.
Nu nog alleen afwachten op de gameplay.
  zondag 18 april 2004 @ 10:14:50 #103
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_18508864
Cool Filmpje
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
  zondag 18 april 2004 @ 11:11:39 #104
44906 merino
World of Sleepers
pi_18509471
Hmmmz dat filmpje lijkt wel erg veel op het filmpje eerder in dit topic

Overigens ruleren deze nieuwe screen-shots wel:












bron en meer plaatjes: http://www.jeuxvideo.fr/html/news/images_3173.htm
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_18511320
Vet!!!! Ik heb er het volste vertrouwen in
Jupiler is goed
  zondag 18 april 2004 @ 17:16:51 #106
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_18517463
Plaatjes zien er best indrukwekkend uit

Het flimpje is helemaal geniaal

Als het spel zo wordt, ben ik hooked!!!!!
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_18518382
Gaaf! Ik heb RCT 1 zóóóó vaak en lang gespeeld. Leuk om straks weer rides te ontwerpen en om te bouwen .
pi_18519007
Filmpje
Xbox Live: Anormius
pi_18537721
Eigenlijk zijn die plaatjes alleen maar bijzonder als je RCT1 en/of 2 kent ....

Ik ken ze ...
pi_18551793
Heeft eindelijk een wii :) Friendcode: 7558 6230 3193 8605
Waarschuwing: Ik post meestal alleen op het forum als ik zwaar over de zeik ben.
pi_18644984
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 00:36 schreef RoelRoel het volgende:
www.rctland.nl
pff die site komt ook uit de oudheid toen ik nét internet had kwam ik hier, was toen iets van bbland.cjb.net leuk dat ie nog bestaat
I used to be SCHIZOFRENIC but we're okay now.
pi_18645377
Het filmpje in hoge resolutie is ook gratis op http://www.rctland.nl/download.php?13
Heeft eindelijk een wii :) Friendcode: 7558 6230 3193 8605
Waarschuwing: Ik post meestal alleen op het forum als ik zwaar over de zeik ben.
  woensdag 19 mei 2004 @ 22:20:45 #113
44906 merino
World of Sleepers
pi_19255698
En even wat E3 Nieuws

quote:
May 03, 2004 - Once upon a time, we had everybody and their uncle's brother's roommate shoving a tycoon game down our throats. There wasn't an enterprise under the sun that didn't get pushed into tycoon shape, from malls to pizza joints, skyscrapers, and [insert nimble jape]. The genre is still running strong, but it's mostly been perpetuated by lower-profile developers. However, Atari is running full-steam behind Frontier Developments, who made all the previous RCT games and their expansion packs. This tycoon game is coming back in a big way.

What's most obvious is the fact that they've moved to a fully 3D engine. Press a button and you're transported to a first-person perspective of a given roller coaster, and you can bounce around from coaster to coaster in the blink of an eye. If you like, you can instead watch the riders from close up. They smile, cover their eyes, cower, and raise their hands just like you'd expect--and this level of visual detail is carried over to virtually every aspect of the game. The little shops, like ice cream stands, umbrella vendors, and themed item shops (more on that later) now all have animated additions, like an enormous, slowly spinning ice cream cone on the roof, larger-than-life umbrellas rotating in the sun, and swords flipping around like two cartoonish duelers.
The game world is now even more chock-a-block with color and activity than the previous installments. Install a lamppost, and the guests will cast shadows in the right direction as they walk by. Fill a crater with water, and it will refract gently and even reflect the sky. Virtually no stone has gone unturned when it comes to taking advantage of three dimensions.
quote:
Not only that, but we're told that all gameplay elements from the previous installments are still present and accounted for. You still have the same set of park employees--security guard, entertainer, technician, groundskeeper--and, from what we saw, most of the original buildings as well. We got to see the bumper cars, now much improved with a set of sound effects including the sizzle of the pole scraping on the electrified ceiling and cars hitting each other. This is much more immersive than just hearing the thumping techno music every time you passed over it. But that's not all, folks! You can even zoom in close and watch people bump around in the cars, if you're so inclined.

All buildings, actually, have interiors and have employees working inside them, where appropriate. The cheeseburger vendor, for example, will have someone behind the register, fully animated, handing out burger, taking money, and so forth. You can peek behind the person at the counter of the coffee stand and see the coffee machine, refrigerator, cabinets, counters, and whatever other items you'd expect to see at a given shop. Speaking of employees, there will now be an Employee Satisfaction Rating in addition to the one monitoring the actual guests. Lastly, you can even train your employees over the course of the game so that they're able to do things like fix rides faster or cover wider areas of the park.

Speaking of guests, the ante has been upped here as well. For one, guests can now move around as a group, whether it's a family, a bunch of friends, or a couple. The group will have a designated "leader" whom they follow around, so you figure that you'll want to cater to this person in order to get the whole group to do something.
quote:
What's more is that you can create your own groups, name them, and create them from scratch with an in-game editor. Here, you can choose gender, age range, favored type of ride, and even multiple aspects of clothing, with independent selectors for pants, shirts, heads, and more. There's even a randomizer the presenter flipped through several times, and there seems to be almost countless variations. It looks like you won't often see the same guest twice. Seeing all the guests walking around the park confirmed this belief, with wildly different types wandering about. You'll also get different types of guests depending on the time of day, with more teenagers coming in at night, for example, and families leaving before it gets dark.

Frontier Developments chose to go with the engine from Wallace and Gromit, which features a cartoonish style that feels appropriate for this game, particularly with the guests' character models. Big afros and subtly exaggerated body types are par for the course. The coasters, however, have a more refined feel, with sinuous curves, smooth drops and complex setups. Along certain points of a ride, you can also set up trigger points that will activate animatronic creatures and people, for that added dazzle (and there are also stand-alone animatronic displays like we saw in the last expansion for RCT2). Sitting underneath all of this is a terrain overflowing with polygons. Meaning, it's not blocky and angular like before. It's a full-fledged landscape, with an intuitive toolset for molding it like a blanket. You can still manipulate squares of land like in the old, 2D style, but Frontier found it just didn't work as well and focused on mouse-driven tugging, pushing and pinching of swaths instead. During the presentation, we zoomed in and out and spun around with truly impressive fluidity, all with a flick of the mouse.
quote:
Even the scenario system has seen a facelift. You can play on three different levels: Easy, Entrepreneur, and Tycoon. Sixteen of the eighteen scenarios are playable on Easy, seventeen on Entrepreneur, and the last one opens up when you complete all the others at Tycoon difficulty. Each progressive type includes more management choices, while Easy has the most automation. Frontier also made the laudable decision of finally including a sandbox mode, where money flows freely and there is no time limit. Just build, mess around, and have fun.

Those who choose the higher levels of challenge will also handle season-specific assignments. In the summer, for example, you may be tasked with selling 50% more soft drinks than average, or 25% more coffee during the cold months. When you complete the objective, you'll get a nice cash reward ($5000, we're told), and then some tasks will pop up randomly, too.

Then there are the themes: Western, Science Fiction, Spooky, Pirates, and "adventure," an Indiana Jones-style setup that includes jungle and Middle Eastern elements. All five building and landscaping types will be available during play, but you don't want to mix them too closely together in the park, because RCT3 now monitors logical flow. You can have a pirate hat booth next to a Space Mountain-type roller coaster, next to a crocodile ride, but the game won't reward you for such a disorienting mix of themes. You'll want to keep this stuff separated into different areas of the park, like with Disneyland. The themes change generic shops to reflect the chosen style (and the generic shops are still available regardless), but there are also shops tailored to each theme. Like the pirate hats, you'll also be able to buy cowboy clothing, futuristic souvenirs, spooky stuff, and other things specific to each set. Frontier also added ATM machines, in case a guest comes in with too little money to be of use to your entrepreneurial desires.
Bron: www.ign.com (Tom McNamara)





NIEUW FILMPJE

Nieuw Officieel Rollercoaster Tycoon 3 Filmpje (hoge resolutie)

Nieuw filmpje waarin we voor het eerst de nachtmode zien. Ook word goed duidelijk hoe ontzettend groot en mooi de maps zijn !!
Op www.rollercoastertycoon.com kan je ook een .rm en .mov versie vinden.





INGAME FILMPJE

Daarnaast een video MET controls en interface die laat zien hoe makelijk en geweldig het te besturen is:
E3 2004 Gameplay video





4Gamer Preview Film

En tot slot nog een special preview van maar liefst dik 5 minuten waarbij je nog eens meer kan zien van de gameplay:
4gamers preview (103mb zip file)




[ Bericht 2% gewijzigd door merino op 20-05-2004 00:02:33 (plaatjes gemirrored) ]
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_19256075
I used to be SCHIZOFRENIC but we're okay now.
pi_19256657
Echt vet...
pi_19257102
De meeste plaatjes doen het alleen niet hopen dat dat komt doordat die site over zn datalimit is. Dan zouden ze het morgen wel weer moeten doen
ga zo eff naar het filmpje kijken

-edit-
Tijdens het kijken van het filmpje viel mn mond open van verbasing
wat een super spel moet dat worden

[ Bericht 30% gewijzigd door Aurelium op 19-05-2004 23:19:03 ]
Jupiler is goed
pi_19257120
Ziet er echt zo vet uit! Is lang geleden dat ik een pc game heb gekocht
Xbox Live: Anormius
pi_19257256
lijkt me wel weer leuk om te spelen
pi_19257484
* pakt RCT2 en uitbreidingen weer uit de kast *

  woensdag 19 mei 2004 @ 23:54:01 #120
44906 merino
World of Sleepers
pi_19258225


Goed, wat weten we tot nu toe dan?
Een hele boel al! Alle screens zijn over geanalyseerd en ik zal hieronder proberen een goede lijst te maken





Wat zijn de algemene veranderingen bij deel3?
- 3d graphics met zeer makkelijk te roteren en zoomende camera
- zelf je coasters berijden
- beter guest systeem met veel meer verschillende soorten guests, slimmere guests en interactieve guests
- veeeel grotere maps
- geen gridstructuur meer. Landschap is niet meer hoekig en kan veel mooier en makkelijker veranderd worden
- Veel animatronics
- Nachtmodus!!! (direct heen en weer schakelen is mogelijk)
- Sandbox modus
- Mooi weergegeven water. Echter nog geen waterattracties bekend...
- Geluidseffecten
- Je begint met een 'Vanilla' attractie en kan die zelf aanpassen en themen
- Goed theming is nog belangrijker
- Meer management optie's
- 3 tijd snelheden
- Nog steeds vandalen die nog beter te werk gaan
- De computer kan een achtbaan af bouwen als je geen zin meer hebt of er zelf niet uitkomt
- Outdoor shows
- Vuurwerk (Op de Italiaanse Atari site staat: "Fuochi d’artificio"
- Simcity rampen (Aardbevingen, monsters, vuur, rook en onweersbuien) die intense emoties oproepen bij je gasten
- Backwards compatitable with RCT1 and RCT2 Tracks
- Rol een rode loper uit en ontvang celebrity guests die je moet overtuigen van de geweldigheid van je park

Beter Guest systeem? Wat dan precies?
- Verschillende leeftijden en geslachten
- Veel verschillende uiterlijken en types
- Eigen guests (en familie's) creëeren
- Familie's en groepen die met elkaar rekening moeten houden
- Verliefde gasten !!
- Interactieve gasten (groep kinderen die achter een of andere honkbal speler aanrennen)
- Gasten kunnen intens genieten. Ook al als ze naar een vette attractie KIJKEN
- Gasten kunnen videocamera's hebben



De cijfertjes
- 33 Coasters die in meerdere stijlen gebouwd kunnen worden
- 5 thema's; amusement park, western, space, jungle adventure en horror/spooky
- Vele non-coasters en eetstalletjes (ATM automaat is gebleven)
- 18 scenario's te spelen op 3 niveau's (Easy, Entrepreneur, Tycoon) met bonuslevels en sandbox

Wat zijn de systeemeisen?
Processor: Pentium® III 733 MHz Processor
RAM: 128 MB RAM
Hard Drive: 250 MB hard drive space
Video Card: 32MB video card (Such as nVidia GeForce2 or any ATI Radeon card)

Wanneer komt ie uit?
Release Date:
1st Oct 2004
RRP AU:
$ 69.95
bron: Atari website




[ Bericht 16% gewijzigd door merino op 20-05-2004 20:02:36 ]
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_19261652
Toen ik het filmpje bekeek. Met de belichting als het donker is Man wat is dat mooi
pi_19261685
Nu al zin in dit spel! Zomer komt die uit toch?
pi_19261851
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 02:20 schreef Fillipe het volgende:
Nu al zin in dit spel! Zomer komt die uit toch?
pi_19261868
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 02:35 schreef BMWM3 het volgende:

[..]

Prima, lekker in sandbox mode me eigen themepark maken
  donderdag 20 mei 2004 @ 10:13:27 #125
47102 Elvi
miemkwien
pi_19263669
OMG wat een mooi spel! Dat word denk ik tóch n nieuwe pc aanschaffen aangezien ik ook The Sims 2 wil hebben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')