Kijk dat willen 'we' horenquote:There's not much more for me to add other than I am very pleased to see Nikon stepping up with a quality camera which doesn't compromise on build quality, feature set or image quality and yet offers superb value for money. There's no risk involved in the D70's slightly higher price compared to the EOS 300D (Digital Rebel), it's absolutely worth it.
Highly Recommended
ook bij de "pro's" in de conclusie kicked ie de ass van de 300D en ook een deel van de D100quote:Op maandag 5 april 2004 20:41 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Kijk dat willen 'we' horen
quote:Op vrijdag 26 maart 2004 18:53 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Mislukt
* calvobbes kan een camera ophalen als ze ze weer op voorraad hebben
quote:Hartelijk dank voor uw bezoek op onze site en de door u geplaatste
bestelling,
Uw bestelling zal vanaf heden op uw naam klaarliggen op het volgende adres:
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 6 april 2004 20:48 schreef calvobbes het volgende:
[..]
[..]
Alleen heb ik morgen (voor zover ik kan overzien) niet echt tijd *grom*...
Ik maak wel tijd, want Donderdag gaat het zeker niet lukken
"Fully Nikkor lens compatible (plus new DX lenses) "quote:Op dinsdag 6 april 2004 23:36 schreef apestartje het volgende:
Passen op de d70 lenzen van het D systeeem
Het is 300 mm lens, dus om geen bewegings onscherpte te krijgen, moet je minimaal 1/250 wel hebben!quote:Op dinsdag 6 april 2004 20:56 schreef NiXz het volgende:
heb ik mn Sigma lens.... bewegingsonscheprte... bah... moet ik de iso wel omhoog gooien voor een snelle sluitertijd. nu snap ik waraom een statief/monopod handig is
36 - 128mm zou dat dan worden. Ik twijfel wel een beetje.... maar ik denk dat ik dan toch nog maar even wacht op de 18-70. Ik wil toch wel graag groothoek.quote:Daar het nog immer onduidelijk is wanneer Nikon de D70 met 18-70mm lens kan leveren en de camera's op dit moment met een snelheid van 1 per 2 weken binnenkomen,kan ik u als alternatief het volgende aanbieden:
De nikon D70 echter met een 24-85mm lens voor hetzelfde bedrag als de D70 met 18-70mm zijnde ¤ 1271,-.
De uitlevering zal dan volgende week plaatsvinden.
Dit klinkt toch wel logische hoor... als jij een hogere ISO instelt kun je bij een gegeven lichtsituatie een kortere sluitertijd gebruiken.quote:Op woensdag 7 april 2004 06:27 schreef hooiberg het volgende:
Edit,
trouwens, je iso omhooggooien voor een snellere sluitertijdVolgens mij bedoel je de sluitertijd
s'ochtendsvroegquote:Op woensdag 7 april 2004 08:45 schreef JeroenH het volgende:
[..]
Dit klinkt toch wel logische hoor... als jij een hogere ISO instelt kun je bij een gegeven lichtsituatie een kortere sluitertijd gebruiken.
Helemaal waar, maar misschien wil hij dat helemaal niet (grote scherptediepte of zo). Het is altijd spelen met deze drie grootheden: sluitertijd, diafragma en ISO-waarde.quote:Op woensdag 7 april 2004 13:31 schreef hooiberg het volgende:
Ok, maar hij heeft wel een F2.8 volgens mij, over de gehele lens, dus kan ook diafragma gewoon open laten dan toch
Idd das ook weer waarquote:Op woensdag 7 april 2004 13:46 schreef JeroenH het volgende:
[..]
Helemaal waar, maar misschien wil hij dat helemaal niet (grote scherptediepte of zo). Het is altijd spelen met deze drie grootheden: sluitertijd, diafragma en ISO-waarde.
Dat de D70 iets meer ruis heeft dan de 300D/D100? Als ik de grafiek zo zie is het verschil marginaal...quote:Op woensdag 7 april 2004 14:06 schreef hooiberg het volgende:
Weet iemand al wat van dat 'probleem' wat ik een paar posts naar boven vroeg?
Ja ok, das waar, maar als je bekijkt naar de foto's tussen D70 en D100, lijkt het wel of de D100 meer ruis heeft dan D70, maar de grafiek zegt iets anders....quote:Op woensdag 7 april 2004 14:14 schreef JeroenH het volgende:
[..]
Dat de D70 iets meer ruis heeft dan de 300D/D100? Als ik de grafiek zo zie is het verschil marginaal...
De S2 moet je eigenlijk buiten de vergelijking laten, door al dat rekenwerk wat in de camera gebeurt is moeilijk in te schatten hoeveel pixels dat ding nou effectief heeft, en wat voor invloed dat heeft op het ruisniveau (blijkbaar een positief effect).
Wat Philquote:Op woensdag 7 april 2004 14:31 schreef hooiberg het volgende:
Ja ok, das waar, maar als je bekijkt naar de foto's tussen D70 en D100, lijkt het wel of de D100 meer ruis heeft dan D70, maar de grafiek zegt iets anders....
DPR D70 review, pagina 14 & 15quote:Op woensdag 7 april 2004 15:11 schreef JeroenH het volgende:
[..]
Misschien waren de camera's verschillend van temperatuur tijdens het testen.
Het lijkt erop dat de opnamen bij gelijke temperatuur zijn gemaakt.quote:Test notes:
Shots taken at approximately 21°C (~70°F)
Lighting was simulated daylight
Manual white balance
Aperture Priority
...
De omgevingstemperatuur was dan misschien wel gelijk, maar was de camera - of liever gezegd: de CCD - dat ook? M.a.w.: was de camera ook voldoende geacclimatiseerd om de omgevingstemperatuur aan te nemen?quote:Op woensdag 7 april 2004 16:00 schreef CompuMess het volgende:
Het lijkt erop dat de opnamen bij gelijke temperatuur zijn gemaakt.
Geluktquote:Op dinsdag 6 april 2004 20:48 schreef calvobbes het volgende:
Ik maak wel tijd
en? en? en?quote:Op woensdag 7 april 2004 18:43 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Gelukt
Wat een mooi apparaat
Alleen jammer dat die batterij nog op geladen moet worden
Ligt erg lekker in de handquote:Op woensdag 7 april 2004 19:16 schreef Xilantof het volgende:
en? en? en?
ervaringen? hoe vind jij hem in de hand liggen?
Eerst de camera eens goed leren kennenquote:FOTO's!!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |