abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17964138
feli!
-E- hehe

ik kan nog niet echt mooie foto's ermee maken, ben point en shoot gewend moet alles nog een beetje leren, feel voor krijgen (shutter, aperture, dof, etc)
  donderdag 25 maart 2004 @ 20:41:42 #102
52063 hooiberg
okeej, fotos binnekort op site
pi_17968022
Maar hoe bevalt hij verder
Hij is nu (nog) moeilijk, maar je bent er ofcourse blij mee, maar verder

Denk je niet van, he jammer, dit had ik anders gewild ofzo behalve dat je het nog niet weet?
Je kunt beter een berin tegenkomen, beroofd van haar jongen,
dan een dwaas, beroofd van zijn verstand!
pi_17969896
vind dat de flitser te vlug is, best wel irri
zou fijn zijn als je die helemaal kon uitschakelen (kan dus niet) wel per keer, maar na andere mode staat ie weer aan.

Verder nog niks aan te merken
pi_17970184
Als je niet in de pictogramzooi werkt klapt de flitser niet automatisch omhoog.
Fotografie, omdat het leuk is
Roodpetje
Bas Fotografie
pi_17970528
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 22:00 schreef bagwan het volgende:
Als je niet in de pictogramzooi werkt klapt de flitser niet automatisch omhoog.
Juist. Zet 'm op 'P', dan is je belichting en AF nog steeds automatisch, maar kun je je flitser instellen hoe je wilt. Of gebruik één van de andere handmatige standen als je een bepaald effect wil bereiken.
pi_17970690
zoals ik al eerder zei, ik snap de camera nog niet
pi_17972299
Even een vraagje voor iemand die de D70 al heeft.
Ik liep namelijk laatst een beetje te klooien met een Canon 300D en die had een redelijk probleem waar ik tegenaanliep. Namelijk maar 1 wieltje voor het verstellen van zowel sluitertijd als diafgrama. Dus ook in de M modus kon je niet zowel diafragma als sluitertijd tegelijk instellen (zeer irritant als je per foto anders onder of over wilt belichten). Ik weet dat de nikon F65 dit nadeel ook heeft, maar is dit ook zo bij de D70?
pi_17972444
neej, bij d70 kan je op M beide zelf instellen
pi_17972739
okay das mooi.
hmm toch maar eens hard gaan sparen. Met de kosten aan rolletjes en ontwikkelen/afdrukken wat ik dan bespaar heb ik het er zo weer uit. Maar ja dat aanschafkapitaal.
* p_iglet kwijlt nog even wel even lekker verder
  vrijdag 26 maart 2004 @ 01:49:18 #110
30646 Type-R
Cowabunga.
pi_17974750
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 23:14 schreef p_iglet het volgende:
Ik liep namelijk laatst een beetje te klooien met een Canon 300D en die had een redelijk probleem waar ik tegenaanliep. Namelijk maar 1 wieltje voor het verstellen van zowel sluitertijd als diafgrama. Dus ook in de M modus kon je niet zowel diafragma als sluitertijd tegelijk instellen (zeer irritant als je per foto anders onder of over wilt belichten). Ik weet dat de nikon F65 dit nadeel ook heeft, maar is dit ook zo bij de D70?
Als je misschien een handleiding erbij had / gelezen had dan wist je dat je de diafragma kan instellen door knop indrukken en dan aan het draaiwiel te draaien.

Overigens een klein kickje voor deze vraag die mij ook wel interesseert:
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 10:10 schreef NiXz het volgende:
welke kan ik dan het beste kopen? een van B&W?
B&W Slim UV MRC 77mm - ¤101,-
B&W Slim UV 77mm - ¤76,-
B&W UV 77mm - ¤48,-
B&W UV MRC - ¤75,-

Met andere woorden: wat heb ik aan slim en mrc?
¯ _(ツ)_/¯
  FOK!fotograaf vrijdag 26 maart 2004 @ 06:36:19 #111
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_17975632
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 23:14 schreef p_iglet het volgende:
waar heb je het over?
ik heb zelf de F65, en ik kan in de M-stand gewoon diafragma en de sluitertijd instellen hoor..
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_17975954
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 06:36 schreef Xilantof het volgende:
waar heb je het over?
ik heb zelf de F65, en ik kan in de M-stand gewoon diafragma en de sluitertijd instellen hoor..
Wat hij volgens mij bedoelt is dat de door hem genoemde camera's maar één draaiwiel hebben waarmee je in de 'M'-stand zowel de sluitertijd als het diafragma instelt. Volgens mij moet je voor één van beide functies de *-toets ingedrukt houden.

Maar wees gerust: de D70 heeft twee draaiwielen, en hiermee stel je de sluitertijd/diafragma in.
quote:
Full Manual Exposure

In this mode you select the aperture and the shutter speed from any combination of the above (plus BULB for shutter speed, apertures limited by the lens used). Main command dial selects shutter speed, sub-command dial selects aperture.
Bron.
  vrijdag 26 maart 2004 @ 08:24:16 #113
52063 hooiberg
okeej, fotos binnekort op site
pi_17976057
Jeetje, waarom twijfel ik altijd zo veel!? Omdat ik weegschaal ben ofzo? Zit nu weer te denken of ik nu wel of niet tele zal nemen terwijl ik altijd in gedachten had dat ook te doen

Je kunt beter een berin tegenkomen, beroofd van haar jongen,
dan een dwaas, beroofd van zijn verstand!
  FOK!fotograaf vrijdag 26 maart 2004 @ 08:37:58 #114
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_17976151
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 08:13 schreef JeroenH het volgende:

[..]

Wat hij volgens mij bedoelt is dat de door hem genoemde camera's maar één draaiwiel hebben waarmee je in de 'M'-stand zowel de sluitertijd als het diafragma instelt. Volgens mij moet je voor één van beide functies de *-toets ingedrukt houden.

Maar wees gerust: de D70 heeft twee draaiwielen, en hiermee stel je de sluitertijd/diafragma in.
[..]

Bron.
aha, als ie dat bedoeld dan heeft ie gelijk ja
sluitertijd in stellen is gewoon draaien
diagfragma is knopje ingedrukt en draaien
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_17976961
aha okay kijk zo leer je nog eens wat, ik ga niet de handleiding doorspitten iedere keer als ik even met de camera van iemand anders aan het spelen ben. Heb zelfs een F80 en vandaar dat ik bij de F65 en canon 300D er dus niet uitkwam hoe dat werkte. Vond het al zo raar.
  FOK!fotograaf vrijdag 26 maart 2004 @ 10:23:04 #116
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_17977523
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 09:51 schreef p_iglet het volgende:
aha okay kijk zo leer je nog eens wat, ik ga niet de handleiding doorspitten iedere keer als ik even met de camera van iemand anders aan het spelen ben. Heb zelfs een F80 en vandaar dat ik bij de F65 en canon 300D er dus niet uitkwam hoe dat werkte. Vond het al zo raar.
leuk he, zo'n forum waar je dingen kan vragen
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_17978764
ja psies altijd handig voor domme vragen
  FOK!fotograaf vrijdag 26 maart 2004 @ 15:12:12 #118
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_17984421
hmm... wat staat daar in de vitrine...??

drie stuks D70 met DX18-70, zomaar in het wild, voor een kleine 1490 eurootjes mag je er eentje meenemen...

Ik kon helaas niet hard naar buiten hollen om een plaatje te schieten van een mooi stukje metselwerk, maar dat komt (missschien) binnenkort nog een keertje...

18mm

70mm
(foto's zijn gemaakt met een 'zo-uit-de-doos' D70 en zonder enig D70 instelkennis van mijn kant)

nog effe een tip voor cameratesters: neem altijd een geheugenkaartje mee naar de winkel, kan je tenminste wat mee naar huis nemen om te bekijken
Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
- Fotowerk Indian Summer Festivals -
  FOK!fotograaf vrijdag 26 maart 2004 @ 15:21:49 #119
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_17984613
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 15:12 schreef CompuMess het volgende:
hmm... wat staat daar in de vitrine...??

[afbeelding]

drie stuks D70 met DX18-70, zomaar in het wild, voor een kleine 1490 eurootjes mag je er eentje meenemen...

Ik kon helaas niet hard naar buiten hollen om een plaatje te schieten van een mooi stukje metselwerk, maar dat komt (missschien) binnenkort nog een keertje...

[afbeelding]
18mm
[afbeelding]
70mm
(foto's zijn gemaakt met een 'zo-uit-de-doos' D70 en zonder enig D70 instelkennis van mijn kant)

nog effe een tip voor cameratesters: neem altijd een geheugenkaartje mee naar de winkel, kan je tenminste wat mee naar huis nemen om te bekijken

een fanatiekeling
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_17984670
1489!!!!! bij mijn dure fotoboer stond ie voor 1449,-
heeft die van jou geen laagsteprijs garantie?
  FOK!fotograaf vrijdag 26 maart 2004 @ 15:29:45 #121
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_17984756
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 15:25 schreef NiXz het volgende:
1489!!!!! bij mijn dure fotoboer stond ie voor 1449,-
heeft die van jou geen laagsteprijs garantie?
...jawel, maar dan als in 'gegarandeerd niet de laagste prijs'. Voor mij ook een reden om het pand met gezwinde spoed (en lege handen) te verlaten.

Maar hij heeft er toevallig toch maar drie staan, er zijn vele foto-toko's met een lagere score! (het was overigens in Hoorn-NH)

In Alkmaar is de camera gespot voor 1318 euro (met DX 18-70)

[ Bericht 3% gewijzigd door CompuMess op 26-03-2004 17:16:28 ]
Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
- Fotowerk Indian Summer Festivals -
pi_17988534
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 15:29 schreef CompuMess het volgende:

Maar hij heeft er toevallig toch maar drie staan, er zijn vele foto-toko's met een lagere score! (het was overigens in Hoorn-NH)
Mijn fotoboer, in Amersfoort heeft er nog 0

En die is ook erg duur lijkt het, zou ¤ 1499 gaan kosten daar....

Op www.kieskeurig.nl zijn overigens wel goedkopere versies(¤ 1265) te vinden! Maar dat zijn postorder winkels en/of buitenlandse modellen.

Oeh: een andere fotoboer in Huizen heeft 'm voor ¤ 1399

* calvobbes moet zich inhouden om niet meteen te gaan bestellen
pi_17988804
Ik heb 'm na veel wikken en wegen toch maar bij een internetwinkel besteld, het prijsverschil is zo gigantisch dat het gewoon stom zou zijn om het niet te doen. Ik heb wel eerst onderzoek gedaan naar wat voor winkel het nou precies is, of ze wel een postadres hebben en een telefoonnummer etc (een collega van mij ligt in gevecht met een vaag internetbedrijfje die al wel zijn ¤ 1000 heeft maar niet zijn Canon 300D willen opsturen).

www.consumax.nl
¤ 1271,- (+ iets van ¤ 11 verz/adm kosten)

Dat is een prijsverschil van ruim ¤ 200 als je naar de winkelprijs van ¤ 1499 kijkt. Ik laat 'm onder rembours komen, dus ze hebben niet eerst mijn geld.
pi_17988806
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 18:36 schreef calvobbes het volgende:

* calvobbes moet zich inhouden om niet meteen te gaan bestellen
Mislukt

* calvobbes kan een camera ophalen als ze ze weer op voorraad hebben
pi_17988864
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 18:53 schreef JeroenH het volgende:
Ik heb 'm na veel wikken en wegen toch maar bij een internetwinkel besteld, het prijsverschil is zo gigantisch dat het gewoon stom zou zijn om het niet te doen.
Ligt eraan. Als het allemaal goed gaat, dan heb je gelijk. Maar als je iets opgestuurd krijgt waarbij het niet compleet is, dan is het minder fijn en een boel gezeik.

Je kunt ook kijken naar zaken waarbij je wel via internet kunt bestellen, maar het ook in de winkel af kunt halen. Scheelt vaak ook al.

En je moet ook uitkijken of het wel een Nederlands model is. Als het een buitelands model is, heb je kans dat de garantie niet geldig is! Daar waarschuwt de importeur iig voor op hun website
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')