Juist. Zet 'm op 'P', dan is je belichting en AF nog steeds automatisch, maar kun je je flitser instellen hoe je wilt. Of gebruik één van de andere handmatige standen als je een bepaald effect wil bereiken.quote:Op donderdag 25 maart 2004 22:00 schreef bagwan het volgende:
Als je niet in de pictogramzooi werkt klapt de flitser niet automatisch omhoog.
Als je misschien een handleiding erbij had / gelezen had dan wist je dat je de diafragma kan instellen door knop indrukken en dan aan het draaiwiel te draaien.quote:Op donderdag 25 maart 2004 23:14 schreef p_iglet het volgende:
Even een vraagje voor iemand die de D70 al heeft.
Ik liep namelijk laatst een beetje te klooien met een Canon 300D en die had een redelijk probleem waar ik tegenaanliep. Namelijk maar 1 wieltje voor het verstellen van zowel sluitertijd als diafgrama. Dus ook in de M modus kon je niet zowel diafragma als sluitertijd tegelijk instellen (zeer irritant als je per foto anders onder of over wilt belichten). Ik weet dat de nikon F65 dit nadeel ook heeft, maar is dit ook zo bij de D70?
quote:Op woensdag 24 maart 2004 10:10 schreef NiXz het volgende:
welke kan ik dan het beste kopen? een van B&W?
B&W Slim UV MRC 77mm - ¤101,-
B&W Slim UV 77mm - ¤76,-
B&W UV 77mm - ¤48,-
B&W UV MRC - ¤75,-
Met andere woorden: wat heb ik aan slim en mrc?
waar heb je het over?quote:Op donderdag 25 maart 2004 23:14 schreef p_iglet het volgende:
Even een vraagje voor iemand die de D70 al heeft.
Ik liep namelijk laatst een beetje te klooien met een Canon 300D en die had een redelijk probleem waar ik tegenaanliep. Namelijk maar 1 wieltje voor het verstellen van zowel sluitertijd als diafgrama. Dus ook in de M modus kon je niet zowel diafragma als sluitertijd tegelijk instellen (zeer irritant als je per foto anders onder of over wilt belichten). Ik weet dat de nikon F65 dit nadeel ook heeft, maar is dit ook zo bij de D70?
Wat hij volgens mij bedoelt is dat de door hem genoemde camera's maar één draaiwiel hebben waarmee je in de 'M'-stand zowel de sluitertijd als het diafragma instelt. Volgens mij moet je voor één van beide functies de *-toets ingedrukt houden.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 06:36 schreef Xilantof het volgende:
waar heb je het over?
ik heb zelf de F65, en ik kan in de M-stand gewoon diafragma en de sluitertijd instellen hoor..
Bron.quote:Full Manual Exposure
In this mode you select the aperture and the shutter speed from any combination of the above (plus BULB for shutter speed, apertures limited by the lens used). Main command dial selects shutter speed, sub-command dial selects aperture.
aha, als ie dat bedoeld dan heeft ie gelijk jaquote:Op vrijdag 26 maart 2004 08:13 schreef JeroenH het volgende:
[..]
Wat hij volgens mij bedoelt is dat de door hem genoemde camera's maar één draaiwiel hebben waarmee je in de 'M'-stand zowel de sluitertijd als het diafragma instelt. Volgens mij moet je voor één van beide functies de *-toets ingedrukt houden.
Maar wees gerust: de D70 heeft twee draaiwielen, en hiermee stel je de sluitertijd/diafragma in.
[..]
Bron.
leuk he, zo'n forum waar je dingen kan vragenquote:Op vrijdag 26 maart 2004 09:51 schreef p_iglet het volgende:
aha okay kijk zo leer je nog eens wat, ik ga niet de handleiding doorspitten iedere keer als ik even met de camera van iemand anders aan het spelen ben. Heb zelfs een F80 en vandaar dat ik bij de F65 en canon 300D er dus niet uitkwam hoe dat werkte. Vond het al zo raar.
quote:Op vrijdag 26 maart 2004 15:12 schreef CompuMess het volgende:
hmm... wat staat daar in de vitrine...??![]()
[afbeelding]
drie stuks D70 met DX18-70, zomaar in het wild, voor een kleine 1490 eurootjes mag je er eentje meenemen...
Ik kon helaas niet hard naar buiten hollen om een plaatje te schieten van een mooi stukje metselwerk, maar dat komt (missschien) binnenkort nog een keertje...
[afbeelding]
18mm
[afbeelding]
70mm
(foto's zijn gemaakt met een 'zo-uit-de-doos' D70 en zonder enig D70 instelkennis van mijn kant)
nog effe een tip voor cameratesters: neem altijd een geheugenkaartje mee naar de winkel, kan je tenminste wat mee naar huis nemen om te bekijken![]()
...jawel, maar dan als in 'gegarandeerd niet de laagste prijs'. Voor mij ook een reden om het pand met gezwinde spoed (en lege handen) te verlaten.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 15:25 schreef NiXz het volgende:
1489!!!!! bij mijn dure fotoboer stond ie voor 1449,-
heeft die van jou geen laagsteprijs garantie?
Mijn fotoboer, in Amersfoort heeft er nog 0quote:Op vrijdag 26 maart 2004 15:29 schreef CompuMess het volgende:
Maar hij heeft er toevallig toch maar drie staan, er zijn vele foto-toko's met een lagere score! (het was overigens in Hoorn-NH)
Misluktquote:Op vrijdag 26 maart 2004 18:36 schreef calvobbes het volgende:
* calvobbes moet zich inhouden om niet meteen te gaan bestellen
Ligt eraan. Als het allemaal goed gaat, dan heb je gelijk. Maar als je iets opgestuurd krijgt waarbij het niet compleet is, dan is het minder fijn en een boel gezeik.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 18:53 schreef JeroenH het volgende:
Ik heb 'm na veel wikken en wegen toch maar bij een internetwinkel besteld, het prijsverschil is zo gigantisch dat het gewoon stom zou zijn om het niet te doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |