ik zie het niet iigquote:Op dinsdag 23 maart 2004 20:25 schreef Oceanonix het volgende:
Maar die foto van 70 mm heeft het ook. Of ben ik scheel geworden?????
zit nog factor 1,5 aan he, wordt dan 27mmquote:Op dinsdag 23 maart 2004 20:19 schreef Xilantof het volgende:
[..]
<25mm is groothoek.
de foto van NiXz is 18 mm . dus een groothoek lens
Beetje wel jaquote:Op dinsdag 23 maart 2004 20:25 schreef Oceanonix het volgende:
Maar die foto van 70 mm heeft het ook. Of ben ik scheel geworden?????
achteraf alleen, niet van te voren; kan met gewone digitale cameraatjes welquote:Op dinsdag 23 maart 2004 20:01 schreef Xilantof het volgende:
[..]
kan dat dan niet? ook geen preview ofzo opvragen?
PSSSSSST kijk een boven jequote:Op dinsdag 23 maart 2004 20:29 schreef NiXz het volgende:
[..]
zit nog factor 1,5 aan he, wordt dan 27mm
[..]
Beetje wel ja
quote:Op dinsdag 23 maart 2004 20:31 schreef Ouwesok het volgende:
--KNIP--
Tonvormige vertekening is inderdaad electronisch op te heffen, maar beter komt het helemaal niet voor. In het getoonde voorbeeld vind ik hem wel bijzonder heftig.
de vervorming is er dan nog wel, maar je ziet hem niet.. omdat je niet zo'n symetrisch onderwerp hebtquote:Op dinsdag 23 maart 2004 20:36 schreef NiXz het volgende:
Denk dat het in een normale foto wel meevalt met de vervorming
Die lens bij de D70 kit is toch iets van 400 euro?quote:Op dinsdag 23 maart 2004 20:36 schreef NiXz het volgende:
voor het geld van 200 euro moet je ook niet veel verwachten lijkt mij. Denk dat het in een normale foto wel meevalt met de vervorming
scheel of scheef???quote:Op dinsdag 23 maart 2004 20:29 schreef NiXz het volgende:
[..]
Beetje wel ja
mijn fout, 400 jaquote:Op dinsdag 23 maart 2004 20:39 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Die lens bij de D70 kit is toch iets van 400 euro?
De hier getoonde foto is wel een van de beroerdste onderwerpen voor een dergelijke lens, al weet je dan qua vertekening wel gelijk waar je aan toe bent. Ook wanneer je architectuuropnamen gaat maken stoot je je neus aan deze vertekening.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 20:34 schreef Xilantof het volgende:
[..]dankje voor de toelichting..
maar is dit nu dan "een slechte" lens?
dat maakt me niet uitquote:Op dinsdag 23 maart 2004 22:38 schreef NiXz het volgende:
wel na dat je hebt gemaakt, je hebt geen realtime beeld van te voren; je weet dus niet hoe het licht uitkomt (wel achteraf dus)
psst, volgende keer misschien een linkje, voor de mensen die niet op de opleiding zitten en dan een super snelle verbinding tot hun beschikking hebbenquote:Op woensdag 24 maart 2004 07:28 schreef JeroenH het volgende:
Vertekening bij groothoek bij de Canon 300D (met de 18-55mm er op):
[afbeelding]
Lijkt me vergelijkbaar met de Nikon 18-70 als ik het zo inschat. Ik heb het idee dat je hier met een zoomlens niet aan ontkomt zonder ¤ 500 meer uit te geven. Mijn Canon G1 heeft het ook bij groothoek en ik merk het nauwelijks.
In de shots waar het te erg opvalt haal ik het weg met PS7.
Ik had gehoopt dat het minder zou zijn (vooral omdat Nikon zo bekend staat om hun lenzen), maar dit is uiteraard een budgetlens en ik kan er mee leven.
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 24 maart 2004 08:57 schreef JeroenH het volgende:
Oh, en trouwens: ik heb net mijn D70 besteld![]()
![]()
Ik krijg de levertijd nog te horen, als dat maar < 2 weken is dan vind ik het wel best (ik betaal toch pas bij levering).
Na het vasthouden in de winkel gisteravond en na het zien van de vele verhalen van mensen die hem al hebben hoef ik niet meer te wachten op dpreview.com.
Zeer verstandig! en de zonnekap schroef je gewoon in het filterquote:Op woensdag 24 maart 2004 09:51 schreef NiXz het volgende:
Is het nu trouwens verstandig om UV-filters te kopen voor op de 18-70 kitlens en sigma 70-200...
Het gaat mij puur om de bescherming van de lens tegen rook/stof/vuil/krassen/etc.
Kan je dan trouwens ook nog de zonnekap gebruiken?
Denk wel dat ik dan een goede moet kopen omdat de lenzen ook van hoge (de sigma) kwaliteit zijn.
gaat weer 100,- kosten
Ik had gister dus ook de ingeving om gelijk de D70 in de tas te stoppenquote:Op woensdag 24 maart 2004 08:57 schreef JeroenH het volgende:
Oh, en trouwens: ik heb net mijn D70 besteld![]()
![]()
Ik krijg de levertijd nog te horen, als dat maar < 2 weken is dan vind ik het wel best (ik betaal toch pas bij levering).
Na het vasthouden in de winkel gisteravond en na het zien van de vele verhalen van mensen die hem al hebben hoef ik niet meer te wachten op dpreview.com.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |