abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2172618
Wat ik voor het op slot ging aan Nozem in graffiti te melden had over kunst is vooral deze mooie link:
Art Crimes met heel veel fantastische graffiti en andere daar aan gerelateerde info.

Bedankt voor het terugvinden van dit K_man-topic don_quichot: was ik met mijn spuitbusbenevelde brein te lui voor

Ik heb een vraagje aan K_Man: ben jij zelf graffitiër?

pi_2172672
Hmmm beetje onbeleefd om zomaar een topic te sluiten en dan verder te moeten in een topic waarvan de naam GRAFFITI ook nog eens fout geschreven is..
Maarja, ik werd helemaal warm van de reactie van jou, Lurky.
Ik zie je nou dus als een soort Hollandse "Lady Pink"
Maar enfin, ik ben nu alweer een tijdje 22 en ik denk erover om maar weer eens wat spuitbussen te gaan halen en alleen op pad te gaan. Beviel me vroeger ook goed.
En voor alle mensen die tegen GRAFFITI zijn, het is kunst, en toys(beginners) maken nu eenmaal slechte pieces die het straatbeeld verpesten (ze moeten het nu eenmaal leren)
Ow ja, en Art Crimes ken ik natuurlijk. Staan nog wat pieces van vrienden op geloof ik.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  dinsdag 13 november 2001 @ 18:02:07 #28
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_2172714
Een mooie piece is best ok, maar het frisse is er wel een beetje af, vind ik. Harde kleuren, nietszeggende teksten, ik heb het vaak wel gezien. Ik vind het een beetje sjabloonkunst.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_2172769
Hmm, bezoek eens een HALL of FAME Ringo.(legale muur waar de beste artiesten hun piece hebben gemaakt)
Ik weet niet precies waar je woont. Ik hoop niet in Amsterdam want daar is het tegenwoordig bedroevend slecht gesteld met de Graffiti. Was Amsterdam vroeger nog zo'n beetje de Europese hoofstad van de Graffiti-kunst. Tegenwoordig is het grootste deel van de Pieces uit de binnenstad gewist.Hall of Fames zijn gesloten en er rijden bijna geen bespoten treinen meer rond. Dat was in 1992 wel anders. Toen was amsterdam een beetje zoals New York begin jaren 80. In Eindhoven (waar ik woon) is het beter met de graffiti gesteld. Ik werd eigenlijk voor het eerst Graffiti -gek in 1986 ofzo. Toen ik als 7 jarig jochie die pieces van Shoe en Delta (van de united street artists)enzo in Amsterdam zag. Toen ben ik eigenlijk al begonnen met alles vol te tekenen. Mijn eerste piece (met spuitbus) maakte ik ergens in 1992.
Maar lurky, als ik het goed begrijp heb jij die "Old school" scene dus van dichtbij meegemaakt?
pi_2172781
quote:
Op dinsdag 13 november 2001 17:56 schreef nozem het volgende:
...
Maarja, ik werd helemaal warm van de reactie van jou, Lurky.
Ik zie je nou dus als een soort Hollandse "Lady Pink"
...
Dank je Nozem!
Yess, I'm a Queen maar ik wens hier anoniem te blijven anders krijg ik via via misschien nog wat schoonmaakkosten en boetes. Ben immers nooit gepakt Voor mijzelf waren de kosten om gratis kunst te leveren al hoog genoeg.

Als je bussen gaat kopen: op het Amsterdamse Waterlooplein staat sinds jaar en dag een spuitbussenkoning. De coolste kleuren, caps, graffiti'zines en goedkope dumpkleuren om je ondergrond mee te bewerken. Dit alles onder het toeziend oog van de ambtenaren in het naastgelegen stadhuis.
Meen dat de man ook mondmaskers en wegwerphandschoenen verkoopt.

En als K_man een graffitiër is: waarom maakt ie dan een fout in zijn topictitel? Bang betrapt te worden en in de haast van de actie geklungeld zoals het graffitiërs wel eens overkomt? Zulke koeienletters waren het toch niet dat hij het overzicht verloor? Hahaha!!!

pi_2172854
Nou ja er zijn wel een paar bekende vrouwelijke Graffiti-kunstenaars in Nederland. Had je toevallig een vriend die ook aan Graffiti deed?
pi_2173095
idd Nozem, meerdere zelfs
addicted 2 aerosol
Eerst handen afschrobben alvorens het bed te betreden

Op je eerdere opmerking: oldskool!
Shoe, Delta, Jazz, Haring, Ramelzee...
Bubbelletters zijn niet mijn favorieten trouwens, hou meer van wildstyle.
Ik kap anders verraad ik mn naam!
Fok alleen met mn nick

pi_2173132
www.supermist.com ben ik nu aan het bekijken...
mooie sketches hebben ze!
pi_2173186
Ik hou van die Typische '86/'87 stijl, dat waren geen bubbelletters, maar het soort pieces dat Mode 2, Delta, Jaz Bando enzo maakte. Die stijl, met al die space-figuren. Vrouwtjes met mega-grote zonnebrillen en pistolen in hun hand enzo. Daar ben ik echt verzot op!
pi_2173209
quote:
Op dinsdag 13 november 2001 18:55 schreef bl0emetjE het volgende:
www.supermist.com ben ik nu aan het bekijken...
mooie sketches hebben ze!
Inderdaad Bloemetje, Heel erg gave site!
pi_2173229
jah ik kijk weles zown beetje rond op graffiti.pagina.nl en toen kwam ik deze duz ook tegen..
pi_2175010
quote:
Op dinsdag 13 november 2001 17:50 schreef Lurky het volgende:
Bedankt voor het terugvinden van dit K_man-topic don_quichot: was ik met mijn spuitbusbenevelde brein te lui voor

Ik heb een vraagje aan K_Man: ben jij zelf graffitiër?

Volgens mij had ik het zelf terug gevonden. Kzag dat andere topic en dacht 'hee, zoiets heb ik ook ooit eens geopend'.

En nee, ik ben het zelf niet.

pi_2175154
ik vind grafiti lelijk, als je echt zo'n kunstenaar denkt te zijn gebruik je toch papier om op te spuiten

als mensen dan echt jou kunst op de muur zouden willen zien wordt je wel gevraagd door de gemeente ofzo

als je een buurt hebt met veel grafitie ziet het er meteen uit als zo'n afgeragde gangsta buurt, en een trein ziet eruit alsof ie naar de sloop kan met grafiti erop

that stupid monkey is up to no good..
pi_2175654
Nee, graffiti is onderdeel van een bepaalde cultuur. Ik heb nooit het gevoel gehad alsof ik de gemeenschap iets verschrikkelijks aandeed. Ik dacht altijd : "Ik geef de buurt een cadeautje" Een gratis "piece of art". Je kunt er voor en tegen zijn maar het is een "scene" die het leven in de grote stad in de jaren 80 en 90 weer een beetje kleur heeft gegeven.
pi_2176251

Een mural gemaakt door de New York TATS CRU. (ik geloof dat ze uit elkaar zijn?) Ter ere van overleden rapper Big Pun. Wat vindt me hier van?

Ik vind het zelf een erg mooi gebaar, en een mooi ding. Deze foto's zijn btw van versie 2.0, een jaar later overgespoten.

pi_2240287
lelijk, zo'n neger op de muur
maar dat zal ik wel niet begrijpen.
anjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanja
  woensdag 21 november 2001 @ 18:34:17 #42
5687 RobzQ
21st Century Schizoid Man
pi_2254655
quote:
Op dinsdag 13 november 2001 23:28 schreef Premo het volgende:
Ter ere van overleden rapper Big Pun. Wat vindt me hier van?
Stukken beter als een advertentie(tje) in de krant
http://www.zqcentral.com - Nieuws, links, events, reviews, columns, forum
pi_2273790
hmm bloemetje, nog ff doorgaan en je wordt heel goed !
  zondag 9 december 2001 @ 20:37:33 #45
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_2429996
Zie hier een topic wat erg op deze lijkt maar gesloten is in general chat Graffiti kunst of niet
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_2431869
Graffiti is geen kunst, een piece kan kunst zijn. Er zijn ook genoeg mensen die een schilderijtje opzetten, dat maakt het eindproduct nog geen kunst.
pi_2433484
quote:
Op dinsdag 20 november 2001 09:06 schreef ~Anja~ het volgende:
lelijk, zo'n neger op de muur
maar dat zal ik wel niet begrijpen.
heel goed dat je jezelf door hebt dan hoef ik je dat niet meer duidelijk te maken ..

maar die "neger" waar jij het over hebt , zit wel een verhaal achter

Just when I thought I was out, they pulled me back in
pi_2444782
en toys(beginners) maken nu eenmaal slechte pieces die het straatbeeld verpesten (ze moeten het nu eenmaal leren)
Ow ja, en Art Crimes ken ik natuurlijk. Staan nog wat pieces van vrienden op geloof ik.
[/quote]Ik ben dus zo'n toy,nu had ik een vraag kan ik je keer een paar ontwerpen mailen die ik heb gemaakt voor een mening,en zo te horen jij geen toy bent wil ik daar de mening wel is over horen
pi_2444802
trouwens de site www.dutchdamage.com is ook zeer goed.
pi_2444974
waar ik me aan kan ergeren is dat een of andere nep hooligan een spuitbus van ze vader pikt die bijna leeg is en dan over een fullcolor piece SCF f Fside of andere voetbalshit kalkt. ik vind dat soort gasten echt te triest. als je het niet KAN... DOE het dan niet......

ik erger me btw ook aan "hoi" dat staat een paar keer tussen rdam en dordt... te lelijk voor woorden.

wat SPOK maakt is wel errug stijlvol staat tussen delft en rdam een paar keer...

beter 1 vogel in de hand, dan geen hand...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')