abonnement Unibet Coolblue
  maandag 20 oktober 2008 @ 23:23:12 #276
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62542949
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 23:00 schreef Xennia het volgende:

[..]

Waarom ben je eigenlijk zo gefascineerd door het verschijnsel?
ik vind het zielig voor de dragers van deze ziekte en daarnaast ben ik al van jongs af aan geïnteresseerd in uiterlijke ziektes. zal wel iets met mijn vorige leven te maken hebben.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_62544360
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 23:17 schreef Xennia het volgende:

[..]

Is dit ook wetenschappelijk onderbouwd? Als ik dan ook echt bijna niets meer mag eten, wil ik wel met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid weten dat ik ook echt van mijn huidproblemen af kom

Nee, het is niet wetenschappelijk onderbouwd.
Er zijn voldoende dingen die je nog wel kan eten.
Ben je geintereseerd of is dit sarcastisch bedoeld ?
pi_62545137
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 00:19 schreef nz1900 het volgende:

[..]

Nee, het is niet wetenschappelijk onderbouwd.
Er zijn voldoende dingen die je nog wel kan eten.
Ben je geintereseerd of is dit sarcastisch bedoeld ?
Het is niet sarcastisch bedoeld, maar ik ben alleen geinteresseerd als vast staat dat het werkt
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:49:39 #279
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_62559684
Ik weet wel wat bij mij de oorzaak is: Stress.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_62560527
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 23:17 schreef Xennia het volgende:

[..]

Is dit ook wetenschappelijk onderbouwd? Als ik dan ook echt bijna niets meer mag eten, wil ik wel met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid weten dat ik ook echt van mijn huidproblemen af kom
Was het maar zo makkelijk....Het zal voor iedereen verschillend zijn, denk ik. Ik heb in ieder geval een heel stuk minder last van mijn psoriasis sinds ik geen vlees meer eet. Samen met Denorex en een lotion kan ik het prima onder controle houden. Stress is trouwens wel een reden voor verslechtering bij mij, maar dat zal ook wel van persoon tot persoon verschillen.
Nu heb ik het meeste last van psoriasis in mijn oren ( verder heb ik het op mijn hoofd en een beetje op mijn ellebogen ), maar daar hoor ik eigenlijk nooit iemand over..... meer mensen die daar last van hebben?
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:37:38 #281
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_62560573
Wel er achter, maar niet er in
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_62566572
Koemelk en suiker maken het ook erger en dat geldt ook voor de nachtschades(tomaten, aubergine, aardappen en paprika). En gefituurd voedsel is absoluut niet goed.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:16:28 #283
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_62567332
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 21:55 schreef nz1900 het volgende:
Koemelk en suiker maken het ook erger en dat geldt ook voor de nachtschades(tomaten, aubergine, aardappen en paprika). En gefituurd voedsel is absoluut niet goed.
Waar baseer jij je op??
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
pi_62567755
Dat vraag ik me ook af inderdaad. Die onzin hoor je ook over bv. reuma maar er is nog nooit iemand met fatsoenlijk wetenschappelijk onderzoek op de proppen gekomen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_62589699
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 22:16 schreef Mr_DG het volgende:

[..]

Waar baseer jij je op??

Ik baseer mij op een boek en eigen ervaring.
http://www.amazon.com/Hea(...)Pagano/dp/0962884707
http://www.psoriasis-fn.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=110

http://groups.msn.com/psoriasisisavoidable/

Mindermutsig:
Slaap lekker verder !
pi_62593020
Aan een boek en eigen ervaring heb ik niet zo veel. Ik krijg al jaren van alle kanten goude tips en nieuwe middeltjes toegestopt, maar wat bij de een werkt werkt bij de ander niet. Ik ga dus niet afzien door niet meer lekker te eten en wijntjes te drinken zonder dat er bewezen resultaten zijn.

Jurk: ik heb ook een paar schilfers in mijn oorschelp. Verder een paar kleine plekjes op mijn onderbenen en ellebogen. Het ergste zijn momenteel mijn hoofdhuid en vingernagels
pi_62597708
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 18:48 schreef nz1900 het volgende:
Mindermutsig:
Slaap lekker verder !
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 20:29 schreef Xennia het volgende:
Aan een boek en eigen ervaring heb ik niet zo veel. Ik krijg al jaren van alle kanten goude tips en nieuwe middeltjes toegestopt, maar wat bij de een werkt werkt bij de ander niet. Ik ga dus niet afzien door niet meer lekker te eten en wijntjes te drinken zonder dat er bewezen resultaten zijn.
Dat dus.
Wat ik allemaal al niet gegeten heb of juist vermeden heb, gesmeerd heb, geslikt heb etc. Ik begin er alleen nog maar aan als er een fatsoenlijke wetenschappelijke onderbouwing voor is en blijkbaar heb je die niet voor je beweringen want dan kwam je wel met iets beters dan een boek en een eigen verhaal.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_62599085
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 22:33 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]


[..]

Dat dus.
Wat ik allemaal al niet gegeten heb of juist vermeden heb, gesmeerd heb, geslikt heb etc. Ik begin er alleen nog maar aan als er een fatsoenlijke wetenschappelijke onderbouwing voor is en blijkbaar heb je die niet voor je beweringen want dan kwam je wel met iets beters dan een boek en een eigen verhaal.
**************

[ Bericht 3% gewijzigd door Mylene op 23-10-2008 08:53:59 (doe normaal) ]
pi_62599367
Nou sorry NZ1900 ga jij ff ergens anders je dieet proberen te verkopen zeg, je spamt die onzin overal rond, en daar mag dan niet negatief op gereageerd worden kom op zeg.... grow up!
Dat we tegenwoordig niet meer ieder advies of iedere website voor zoete koek aannemen lijkt me heel normaal.
Mama van Isa en Ties
pi_62599820
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 23:11 schreef nz1900 het volgende:

[..]

Ga ergens anders lopen zeiken wijf.
Ze loopt niet te zeiken, ze is alleen kritisch. Jouw toon, die is naar
pi_62767488
Hee, wat fijn dat er hier ook 'lotgenoten' zijn. Ik heb het nu zo'n 3 jaar en het gaat met ups en downs. Heb het vooral vrij erg op mijn hoofd en klein beetje op de ellebogen. Geen enkel familielid heeft het ooit gehad (en hebben tot ver terug opgezocht), vrij apart! Momenteel is het heel erg en ik hoop nieuwe zalf te krijgen, heb nu iets heel sterks en dat kan nooit goed zijn!
pi_63048588
Het amerikaanse psoriasis forum: www.psoriasis.org/forum
Ik haal er veel info vandaan.
  zaterdag 8 november 2008 @ 13:40:05 #293
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_63052284
Ben nu twee weken bezig met shampoo en douchcreme van de Tuinen met Dode zee zout erin. Ruikt helemaal nergens naar behalve een beetje zout (duhhh) maar mijn plekken achter mijn orenen hoofdhuid jeuken wel veel minder, en de huid is niet meer zo rood, dus je ziet het niet gelijk meer.
Dus niet helemaal weg, maar wel veel leefbaarder. Probeer ook nu van dat zout in m'n bad te gooien, maar ik heb niet zo vaak tijd/zin om een bad te nemen, douchen is toch vaak handiger.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_63079749
Ik gebruik de Denorex shampoo, die ruikt wel sterk en je krijgt er een koud hoofd van, maar werkt wel goed.. Al moet je wel even 2 keer wassen met een gewone shampoo voordat de geur e.d. weg is!
  zondag 9 november 2008 @ 18:41:11 #295
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_63080666
Mij mij zit het op m'n hoofdhuid. Ik heb een lotion ervoor gekregen (topicorte) en dat werkt erg goed als het weer eens de kop op steekt. Dat laatste gebeurt vooral als ik erg ga stressen of grieperig ben (kortom: als m'n weerstand in baggermodus staat ). Gezond eten, ontspannen en meteen met de lotion in de weer als het toch fout gaat, werkt voor mij

Het duurde trouwens wel even voor ze doorhadden wat het was. Ik heb geloof ik 200 soorten anti-schimmel shampoos (Denorex... jasses, wat stonk dat! ) en pillen gekregen voordat de huisarts op het lumineuze idee kwam om mij door te sturen naar de dermatoloog. Die keek drie seconden naar mijn hoofdhuid, schreef de lotion voor, en na twee weken was het al bijna verdwenen

Het valt nu trouwens erg mee als ik er maar op tijd bij ben (bij jeuk meteen een paar dagen smeren), maar het was vroeger echt erg. Van die dikke schilferplekken die begonnen te plakken als je eraan krabte (en iedereen maar roepen dat ik eraf moest blijven terwijl ik helemaal knetter werd van de jeuk ). Op een gegeven moment begon zelfs m'n haar uit te vallen. Rottijd was dat

[ Bericht 3% gewijzigd door Lente_ninja op 09-11-2008 18:51:00 ]
pi_63081268
Ik had hetzelfde, ook zo'n fijne huisharts. Ik heb nu vrij weinig haar, maar de plakaten zijn ook nooit weg dus dat is wel jammer. Ik gebruik Dermovate creme, aangezien andere middeltjes niet aggressief genoeg waren. 24ste mag ik weer dermatologen, ik ben echt benieuwd, want dit is zulk sterk spul dat het volgens mij nooit goed kan zijn in de mate waarin ik het gebruiken moet! Die Topicorte zal ik ens vragen!
  zondag 9 november 2008 @ 22:33:27 #297
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_63088531
quote:
Op zondag 9 november 2008 19:08 schreef Nouwk het volgende:
Ik had hetzelfde, ook zo'n fijne huisharts. Ik heb nu vrij weinig haar, maar de plakaten zijn ook nooit weg dus dat is wel jammer. Ik gebruik Dermovate creme, aangezien andere middeltjes niet aggressief genoeg waren. 24ste mag ik weer dermatologen, ik ben echt benieuwd, want dit is zulk sterk spul dat het volgens mij nooit goed kan zijn in de mate waarin ik het gebruiken moet! Die Topicorte zal ik ens vragen!
Topicorte

Het is alleen erg dun... komt overal terecht behalve op je hoofd als je niet uitkijkt

Ik had trouwens wel voetschimmel... die was na al die troep van de huisarts wel weg. Alsof je een vlammenwerper tegen een wesp gebruikte

[ Bericht 9% gewijzigd door Lente_ninja op 09-11-2008 22:41:01 ]
pi_63147109
Ik heb nu amandel-olie gekocht en dat masseer ik in mijn hoofdhuid een paar uur voor ik ga douchen. Het heelt er niet van, maar het neemt wel de schilfers en het trekkerige gevoel weg.
pi_63165436
Hallo,

Ik zie dat het commentaar van nz1900 niet erg positief ontvangen wordt (komt wellicht door zijn defensieve houding) maar er zit zeker waarheid in zijn beweringen.

Ik post hier niet veel maar toen ik dit topic zag moest ik een reactie plaatsen. Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben. Zelf heb ik jaren lang behoorlijk last gehad van Psoriasis Vulgaris. Ik ben behandeld door mijn huisarts en huidarts in het ziekenhuis en heb vrijwel alles mogen proberen: zalfjes, lichttherapieën een pillenkuur met gemodificeerde vitamine A (weet niet meer welke precies). Het meeste werkte wel licht onderdrukkend maar helaas was het nooit de oplossing.

Zelf heb ik ook geëxperimenteerd met veel middeltjes en crèmes o.a. Dode zeezout, aloë vera, colloïdaal zilver en meer speciale (en dure) producten die je zo nu en dan eens tegenkomt. Allen hadden geen echte invloed behalve dat deze soms de korsten verwijderden maar de uitslag veranderde op langere termijn niet of nauwelijks. Ergens ook wel logisch want de versnelde celdeling komt van binnenuit en iets er op smeren is logischerwijs meer het behandelen of onderdrukken van de gevolgen dan het oplossen van de oorzaak.

Nu, ben ik reeds 3 jaar bezig met het bijhouden van mijn dieet. Ik hou bij wat ik eet, en ik heb over langere perioden bepaalde dingen niet gegeten om te kijken wat de invloeden zijn. Hierdoor ben ik tot de conclusie gekomen dat voeding een erg grote rol speelt in de aanwezigheid van Psoriasis bij mij.

Ik ben zelf op de onderstaande dingen uit gekomen die voor mij het meest belangrijk zijn. Er zijn nog wel meer details maar die hebben relatief weinig inlvoed.

Wat bij mij absoluut een slechte invloed heeft invloed heeft:
-Alcohol
-Olie wat een bak/frituurproces heeft ondergaan en dus ook de bereidde producten.
-Rook en alle varianten daarvan.
-Melkproducten
-Paprika
-Vitaminepillen (ben er niet helemaal over uit maar het lijkt altijd slechter dan zonder)

Wat bij mij een goede invloed heeft (mits bovenstaand vermeden wordt):
-0,5L vers geperste sinaasappelsap per dag. Zeker bij je avondmaaltijd
-Tomaat, komkommer. Meeste groenten/fruit in het algemeen. Hoe verser en/of zuurder hoe beter.
-Minstens 2x per week uurtje actief sporten
-Zonlicht (Zonnebank niet of nauwelijks!)

Symptoombestrijding:
-Uurtje warm bad met olijfolie + veel zout (zeer goed tegen korsten. lost ze werkelijk op!)
-Daivonex Zalf of indien goedkope variant: Calcipotriol (beide op recept verkrijgbaar. Variant van Vitamine D3)
-Derlon 2in1 Aloë vera shampoo (H&S, Selsun en varianten hebben een slechte invloed bij mij)

Het is niet zo dat het hiermee te genezen is maar het is voor mij wel bijna volledig te onderdrukken. Andere mensen kunnen namelijk wel gewoon bovenstaand consumeren zonder dat ze psoriasis krijgen. Echter ik ben zover dat ik er bijna geen last meer van heb op soms kleine plekjes na. Zak ik op een avondje door bij vrienden en drink ik >8 bier dan merk ik dat de volgende dag al aan nieuwe plekjes met een ongemakkelijk brandend gevoel.

Mijn filosofie hierachter is dat mijn afweersysteem voor mijn huid erg actief of juist inactief is en daardoor snel reageert op slechte invloeden. Ik ben eigenlijk nooit ziek (5 jaar geleden voor het laatst) dus mijn afweersysteem is mogelijk niet erg actief of ik heb mazzel gehad . Ziekte verschijnselen zijn namelijk een gevolg van een afweerreactie van je lichaam!

Candida kan mogelijk een rol spelen omdat de slechte invloeden die ik geconstateerd heb namelijk ook terug in te vinden zijn in het candida dieet enkel de ambitie die je op moet brengen om candida uit je lichaam te krijgen is erg groot (Zeer beperkt dieet + anti-bioticakuur).

Ik had vroeger erg veel last van Psoriasis vulgaris. Over mijn hele lichaam en natuurlijk de bekende plekken (Elleboog, oksels, haar, gezicht). Op dit moment blijft het bij af en toe kleine plekjes en ben hier erg blij mee

Vragen zijn welkom
  woensdag 19 november 2008 @ 11:24:39 #300
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_63340476
Ben nu voor de aankomende maanden in Hong Kong, laat de Chinese kwakzalverij geneeskunde er maar eens op los.

Zolang ik maar geen fermenterende kakkerlakken hoef te smeren ofzo.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')