Ja... ik dacht wel dat er een topic over zou zijn... en ik heb nog gekeken in klaagbaak, maar ik kon er geen vinden enneh... de zoekfunctie hèquote:Op maandag 22 maart 2004 14:39 schreef Dr.Daggla het volgende:
Topic nummer heel veel.
Ik ben het wel met je eens, wat een achterlijk kutwoord is het zeg,.
Als je een paar jaartjes Latijn hebt gehad op het VWO dan weet je dat dit bullshit is!quote:Op maandag 22 maart 2004 14:41 schreef Salvad0R het volgende:
tis de latijnse meervoud uitgang van euro
Dit is KLAAGBAAK! Ik ERGER me hieraan! Is dat nou zo moeilijk te begrijpen?quote:Op maandag 22 maart 2004 14:45 schreef JohnnyCash het volgende:
damn, wat boeit het nou als iemand euri zegt :S ?
D... d... d... dat meen je niet?!?quote:Op maandag 22 maart 2004 14:48 schreef ToT het volgende:
Het is wel officieel medegedeeld toen de euro uitkwam dat dat het woord zou zijn.
een euro, tien euro, is al een meervoud, en bovendien is 'eur' geen latijns, zou erg zielig zijn als je het dan in het latijn gaat vervoegen, of had jij het ook over guldi vroeger?quote:Op maandag 22 maart 2004 14:41 schreef Salvad0R het volgende:
tis de latijnse meervoud uitgang van euro
maarja
t klinkt gewoon niet en je doet wannabe interessant als je t gebruikt.
Precies!quote:Op maandag 22 maart 2004 14:51 schreef extreme het volgende:
een euro, tien euro, is al een meervoud, en bovendien is 'eur' geen latijns, zou erg zielig zijn als je het dan in het latijn gaat vervoegen, of had jij het ook over guldi vroeger?
en het meervoud van muntgeld: euro's
"Euri" bestaat dus niet!quote:Van Dale Taalweb zegt:
eu·ro (de ~ (m.), ~'s)
1 munt en munteenheid van een deel van de landen van de Europese Unie, vanaf 1999 giraal, vanaf 2002 ook chartaal [voorgesteld door ] => euromunt
2 eurobenzine
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |