abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 maart 2004 @ 13:40:58 #1
85962 ioko
I Appear Missing
pi_17886268
Misschien een beetje een rare topic, maar ik leg hem ff uit.

Ik loop stage vlakbij het paleis Noordeinde in Den Haag, en daar zijn ze nu als gekken aan het werk om alles rond te krijgen voor de begrafenis van onze lieve koningin Juliana. Koeriersdiensten rijden af en aan, politie heeft alle straten rondom het paleis en de stallen afgezet, stratenmakers leggen stoepen opnieuw, zodat het er allemaal netjes uitziet, er worden auto's weggesleept door de politie, en er staan overal dranghekken.

Nu is het gewoon nieuwsgierigheid, maar wie merkt er nog meer dat er flinke voorbereidingen worden getroffen? Het moet een gigantische operatie zijn. Ik denk dan vooral aan Delft en Den Haag.

p.s. Ik wil wel even duidelijk zeggen dat ik er niet op uit ben om een discussie over wel of niet veel moeite, tijd en geld steken in een koninklijke begrafenis. Dat doe je maar ergens anders

p.p.s Dag lieve Juliana, we zullen je missen
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_17886391
tja sprak iemand die in delft werkt in een kroeg en die hebben al een soort draaiboek gekregen, alle reclame moet weer weg, terrassen weg en ze zijn schijnbaar bezig alle stenen weer schoon te maken enzo

ach vind het wel wat hebben hoor, het is weer mooie televisie en vermaak!
  maandag 22 maart 2004 @ 13:49:14 #3
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_17886467
Ik gooi deze even naar GC
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  maandag 22 maart 2004 @ 13:50:13 #4
48131 Psy-C
Ja het zal wel
pi_17886497
Ja, maar op de Dag zelf moeten ze ook allemaal dicht... :S... wel lekker vangen voor de reporter die dan toevallig op bezoek is
Huh?
  Milf maandag 22 maart 2004 @ 13:50:52 #5
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_17886512
ik hoop dat het net zo'n mooie bergravenis zal worden als die claus heeft gehad
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_17886553
De straten waren toch al helemaal vernieuwd toen Claus werd begraven?
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_17886691
Klopt het nou dat alle scholen op 30 maart gesloten zijn ?
Van sommige mensen vraag ik me af hoe ze ooit het snelste zaadcelletje hebben kunnen zijn
pi_17887082
Ik heb begrepen dat de Politie van Soest blij zal zijn als Prinses Juliana naar Den Haag gaat.

Nog wat: We kregen een gemeente brief op Zondag.

Staat in dat: de "overledene" ligt een aantal dagen opgebaard in Paleis Soestdijk.

Vind het zo koud staan, of ben ik nou gek?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  maandag 22 maart 2004 @ 14:17:19 #9
85962 ioko
I Appear Missing
pi_17887161
Dat hadden ze wel wat mooier mogen zeggen ja
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_17887376
Sorry hoor voor wat ik ga zeggen....Zij was de beste koningin die wij ooit hebben gekend,,,zij verdiend een mooi begrafenis...maar moet die hele circus eromheen?
  maandag 22 maart 2004 @ 14:28:11 #11
909 Num
Núm dus!
pi_17887420
quote:
Op maandag 22 maart 2004 13:52 schreef shmoopy het volgende:
De straten waren toch al helemaal vernieuwd toen Claus werd begraven?
Als ik 't goed begrijp waren ze net bezig met archeologische opgravingen in Delft. Dat gat hebben ze zondag dus weer vol moeten gooien en opnieuw moeten bestraten.
pi_17887451
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:26 schreef maxso het volgende:
Sorry hoor voor wat ik ga zeggen....Zij was de beste koningin die wij ooit hebben gekend,,,zij verdiend een mooi begrafenis...maar moet die hele circus eromheen?
Ja. Júist omdat ze zo'n goede koningin is geweest.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_17887664
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:28 schreef Num het volgende:

[..]

Als ik 't goed begrijp waren ze net bezig met archeologische opgravingen in Delft. Dat gat hebben ze zondag dus weer vol moeten gooien en opnieuw moeten bestraten.
Ah, okee, bedankt.

Verder vind ik het niet meer dan normaal dat een oud-koningin met alle toeters en bellen begraven wordt, geef het volk brood en spelen enzo, ik zal zeker tv gaan kijken om het allemaal te zien.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  maandag 22 maart 2004 @ 14:57:52 #14
85962 ioko
I Appear Missing
pi_17888159
Ik denk inderdaad dat een beetje nationalisme helemaal niet zo slecht is voor nederland, we zijn een oud volk met veel tradities. Ik moet toegeven dat ik het wel een mooi gezicht vind al die bedrijvigheid.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  † In Memoriam † maandag 22 maart 2004 @ 15:01:52 #15
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_17888247
TU Delft is voorlopig nog gewoon "open" op de 30e
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_17896809
bij de voorbereiding van Claus heb ik veel gemerkt ja......
's avonds om 2100 voor de begravenis, was er een generale repetitie, zodat alles de volgende morgen goed zou gaan, ik fietste daar dus langs, ik stopte netjes...
na 3 minuten dacht ik dat ik geen politie meer zag, dus ik rij zo weer verder, komen er stuk of 5 ruiters aan, ik dacht zo k*t, loopt er zo'n agent op me af die me zo'n 10 minuten lang aanspreekt, ik probeer zo uit te leggen wat er aan de hand was, die gast luister maar neit en praat lekker verder en noteer mijn naam en adres, ik dacht dus dat ik een boete ofzo zou krijgen, maar dat is dus niet het geval geweest ....
pi_17897151
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:28 schreef Num het volgende:

[..]

Dit klopt voor een gedeelte. Er werd weer opnieuw bestraat, en ik moet zeggen dat het er veel mooier uitziet dan daarvoor. Op de plek waar opgravingen waren, moet de bodem vruchtbaar gemaakt worden zodat over een maand (zal nu wel langer duren) er 4 grote bomen geplant kunnen worden. Voor het vruchtbaar maken van de grond wilde men dat stuk van het kerkhof onderzoeken. Maar onder een ander deel van de markt liggen nog altijd graven, die onaangeraakt zijn.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  dinsdag 23 maart 2004 @ 10:44:05 #18
85962 ioko
I Appear Missing
pi_17907666
Ik dacht dat ze gisteren druk waren, maar dat was pas het begin !! Vandaag zijn ze aan het frezen in de weg, tegels opnieuw aan het leggen, grafiti aan het verwijderen en onkruid aan het wieden. Als er druk achter zit, dan kunnen ze bij de gemeente duidelijk veel werk verzetten.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_17927376
http://www.begrafenisindelft.nl/

Voor de geinteresseerde onder ons.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: