abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18279485
quote:
Op donderdag 8 april 2004 17:24 schreef Kikke het volgende:

[..]

en bedankt voor de opbouwende kritiek.... hier heb ik echt veel aan... dank u
Ik had het niet over jou
pi_18279576
quote:
Op donderdag 8 april 2004 17:25 schreef yootje het volgende:

[..]

Ik had het niet over jou
sorry dan... maar er stond "boven je" en aangezien mijn post boven de post stond waaruit jij had gequote.... snappie...

edit: ik kijk nu naar de pagina van iemand boven mij.... "mr. Yourdesign" ..... hmmmz.... stom van mij...
Save Water, Drink Beer
pi_18279749
quote:
Op donderdag 8 april 2004 17:29 schreef Kikke het volgende:

[..]

sorry dan... maar er stond "boven je" en aangezien mijn post boven de post stond waaruit jij had gequote.... snappie...

edit: ik kijk nu naar de pagina van iemand boven mij.... "mr. Yourdesign" ..... hmmmz.... stom van mij...
Haha, maakt niks uit hoor
pi_18281018
yootje denkt dat hij bepaalt wat hij wel en niet wil zien.

sukkel..
  donderdag 8 april 2004 @ 18:53:59 #205
25090 SqueaK
"Pis nooit tegen de wind
pi_18281348
quote:
Op donderdag 8 april 2004 18:32 schreef Doagere het volgende:

sukkel..
heej ff een vraagje aan jou..... op die site van je, die foto links...

hoe zit dat precies ? stel je hebt een hele grote resolutie hoe ziet dat plaatje er dan verder uit ??

hoe heb je dat zo gefixt dat ie helemaal op de pagina past ?
pi_18281460
quote:
Op donderdag 8 april 2004 18:32 schreef Doagere het volgende:

sukkel..
Tuurlijk bepaal ik wat ik wel en niet wil zien.
pi_18281543
quote:
Op donderdag 8 april 2004 18:53 schreef SqueaK het volgende:

[..]

heej ff een vraagje aan jou..... op die site van je, die foto links...

hoe zit dat precies ? stel je hebt een hele grote resolutie hoe ziet dat plaatje er dan verder uit ??

hoe heb je dat zo gefixt dat ie helemaal op de pagina past ?
Ik heb het zo gemaakt dat je hem op 1280x1024 nog gewoon goed kan zien, en op lagere resoluties natuurlijk ook. 1600x1200 gebruikt bijna niemand dus daar heb ik geen rekening mee gehouden, sla mijn site gewoon ff op en je weet hoe ik het gefixt heb..
  donderdag 8 april 2004 @ 19:39:25 #208
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_18282379
http://www.dakloze.nl

Eerste indruk? Duidelijk? Gebruiksvriendelijk?
  donderdag 8 april 2004 @ 19:49:46 #209
84046 dscx
Bite me...
pi_18282637
quote:
Op donderdag 8 april 2004 19:04 schreef Doagere het volgende:

[..]

Ik heb het zo gemaakt dat je hem op 1280x1024 nog gewoon goed kan zien, en op lagere resoluties natuurlijk ook. 1600x1200 gebruikt bijna niemand dus daar heb ik geen rekening mee gehouden, sla mijn site gewoon ff op en je weet hoe ik het gefixt heb..
Lichte tekst op een lichte achtergrond.. .niet bepaald leesvriendelijk.. Omdat ik dan (heel aardig) de moeite neem om door te lezen word ik dan ook nog beloond met een ik/wij gevalletje in een stukje tekst... Kun jij nu iets voor de internettende mensheid betekenen, of kunnen jullie dat?

Enneeee... over commerieel gefundeerd gesproken, hoe probeer je je te profileren? (Naast de eenmanszaak/multinational perikelen hierboven dan)
In de About pagina vermeld je je nickname (Like a prospect gives two shits) en heb je weer een "Waar houden WIJ ons mee bezig" kopje.. Bedenk in dat geval een 2e persoonlijkheid en maak een tweede ontwerper... Of gooi de diagnose op MPS, ben je ook klaar.

Bij optimalisering (Optimali-wat? volgens mij was 't optimalisatie) zou je eigenlijk ook nog high strength 20-20 vision moeten zetten voor de leesbaarheid...

Je 'bragged' over de diverse instanties waar je ontwerpen/sites voor maakt, toch zie ik er maar 2 in je portfolio hangen.. Waarvan 1 voor een clan, en de ander van jezelf...

Tutorials, w.m.b. niet interessant...

Contact.. Met Skype in het lijstje (Ik negeer MSN) ben je ff een stukje afgezakt op de professionele ladder...

Het artwork zou 'k zelf een watermarkje in plakken...

DSCX

P.S. Nog steeds een enorme bloedhekel aan versienummers in headers trouwens...
pi_18283409
Ik heb de site http://www.tvreclames.nl (eerder ook al in Site checks geweest). Ik ben er al een aardige tijd geleden mee begonnen, maar begon zo in de knoop te raken met mijn eigen source, dat ik maar eens min of meer opnieuw begonnen was.

nu heb ik dus http://www2.tvreclames.nl, welke, als ie af is, http://www.tvreclames.nl zal gaan vervangen. Nou wilde ik even vragen of de layout nou een verbetering is of juist niet, volgens jullie.

Overigens doen sommige dingen het niet zoals het zou moeten als je niet ingelogd bent... Als je een accountje wil maken, geen probleem en je mag er zoveel kloten als je wilt.

Alvast bedankt voor de reactie

ps: als je ergens stukken tekst mist waar je ze wel zou verwachten, zet em dan ff op "English", want "Dutch" is nog niet helemaal af.
ps2: Streaming media server is op dit moment down ...

[ Bericht 2% gewijzigd door daReaper op 08-04-2004 20:29:36 ]
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
  donderdag 8 april 2004 @ 20:41:50 #211
84046 dscx
Bite me...
pi_18283964
@daReaper:

Zeer, zeer, zeer ranzige kleurstelling...

Hier en daar dan ook nog blauwe kopjes naast de zwarte...

In beste reclames op dit moment zou'k zeker een tabje of 2 tussen de categorie en het item plaatsen... komen ze beter onder elkaar...

Je alignment (Onder zoekscherm o.a.) is sowieso niet echt om over naar huis te sms'en.

Tja... dat was 'em wel zo'n beetje...

DSCX
  donderdag 8 april 2004 @ 21:08:37 #212
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_18284528
quote:
Op donderdag 8 april 2004 20:41 schreef dscx het volgende:
@daReaper:

In beste reclames op dit moment zou'k zeker een tabje of 2 tussen de categorie en het item plaatsen... komen ze beter onder elkaar...

Je alignment (Onder zoekscherm o.a.) is sowieso niet echt om over naar huis te sms'en.

DSCX
Jij bent een goeie in commentaar

http://www.dakloze.nl, gaat uw gang.
  donderdag 8 april 2004 @ 21:30:59 #213
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_18285096
quote:
Op donderdag 8 april 2004 21:08 schreef BrauN het volgende:

[..]

Jij bent een goeie in commentaar

http://www.dakloze.nl, gaat uw gang.
goh, heb je Pivot helemaal zelf aangepast joh?
- roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
  donderdag 8 april 2004 @ 21:38:05 #214
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_18285355
quote:
Op donderdag 8 april 2004 21:30 schreef iemoe het volgende:

[..]

goh, heb je Pivot helemaal zelf aangepast joh?
Nee ik wilde een weblog beginnen en heb helemaal zelf een php based log systeem in elkaar gezet...

Paupertje
  donderdag 8 april 2004 @ 21:40:14 #215
62944 STFU
Blain (NTCE Chaingunner)
pi_18285427
quote:
Op donderdag 8 april 2004 12:54 schreef Doagere het volgende:
Weer wat nieuws gemaakt, heb nu wel zeker een goeie portfolio enzo. Nu heb ik in ieder geval wat te vertellen..

Link:

http://members.home.nl/gandale/index.htm / www.yourpixel.tk

Wat vinden jullie van v4.3?
jij bent echt een rip-nigger, hoe kom je aan dat plaatje links??? en hoe kom je aan die BG rechts??

allebei geripped!
Hank Evans: Well fuck my ozone.
Hank Evans: Hey, Ringworm! Yeah I'm talking to you, you toxic waste of life. You gonna pick up that butt or do I have to glue it to my shoe and stick it up your big pimply a-hole.
  donderdag 8 april 2004 @ 21:55:19 #216
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_18285964
quote:
Op donderdag 8 april 2004 21:38 schreef BrauN het volgende:

[..]

Nee ik wilde een weblog beginnen en heb helemaal zelf een php based log systeem in elkaar gezet...

Paupertje
quote:
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="/pivot/templates/pivot_template.css" />
laten we zeggen dat je de schijn tegen je hebt
  donderdag 8 april 2004 @ 21:57:44 #217
83600 Ocealith
Deze username slaat nergens op
pi_18286049
quote:
Op donderdag 8 april 2004 21:55 schreef iemoe het volgende:

[..]

[..]

Ironie? Sarcasme?
  donderdag 8 april 2004 @ 21:58:11 #218
62944 STFU
Blain (NTCE Chaingunner)
pi_18286063
quote:

[..]

[..]

He's nailed!
Hank Evans: Well fuck my ozone.
Hank Evans: Hey, Ringworm! Yeah I'm talking to you, you toxic waste of life. You gonna pick up that butt or do I have to glue it to my shoe and stick it up your big pimply a-hole.
pi_18286277
quote:

[..]

[..]

hé, dat is mijn tekst. Ik heb normaalgesproken altijd dat soort actie's!

een voor je
  donderdag 8 april 2004 @ 22:10:36 #220
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_18286479
  donderdag 8 april 2004 @ 22:21:03 #221
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_18286799
Gheghe, ja ik gebruik uiteraard Pivot, maar mijn opmerking was bedoeld om even te laten weten dat het net zo hendig is om iets als Pivot te gebruiken en aan te passen als zelf gaan lopen prutsen. Toch?
pi_18287100
quote:
Op donderdag 8 april 2004 20:41 schreef dscx het volgende:
@daReaper:

DSCX
Misschien had ik toch nog ff moeten wachten tot ie helemaal af was. Wat je daar allemaal schrijft zijn dingen die ik nog moet gaan verfijnen zodra de site af is... Behalve de kleurstelling... Ik krijg daar echt hele gemengde reacties over... Ik zal proberen de probeersels van anders weer ff online te krijgen. 3 vrienden van mij hadden elk hun eigen CSS'je geschreven namelijk.

Dat "Beste reclames op dit moment" zal ik maar een tabelletje van maken dan

thanks voor je reactie!

-edit- Overigens heb ik die layout niet zelf gemaakt. Heb ik door een vriend van me laten doen. Verder heb ik alles zelf geschreven. HTML, CSS en Serverside Perl code.

Zal em zo ff online gooien.
pi_18287505
Done

zie in de site zelf de Poll voor 3 andere versies van de layout. (Reyout stelt nie veel voor, maar ok)
en voor de source code: http://www2.tvreclames.nl/source.pl
pi_18287936
quote:
Op donderdag 8 april 2004 12:54 schreef Doagere het volgende:
http://members.home.nl/gandale/index.htm / www.yourpixel.tk
En nog steeds heb je geen enkele site gechecked. Je maakt er gewoon misbruik van dat iedereen je site wil afzeiken.

Ik zal het niet afzeiken, maar gegrond commentaar geven (zoals je van me gewend bent).

Inhoudelijk
Wát wil je nou? Ga nou eindelijk eens een .nl kopen voor een klein bedrag inclusief fatsoenlijke hosting. .tk heeft iedere achterhoekse boer in Nederland en ik denk niet dat je jezelf zo wil presenteren.

Word ook eens wat duidelijker! Ben je een freelancer of een onderneming? Als je freelancer bent, hoezo spreek je dan van wij? Als je onderneming bent, waarom heb je geen KVK-nummer? Je bent al 3 jaar over de twee weken periode van een startende onderneming waarin je geen KVK hoeft te hebben.

Je worstelt nog een beetje met alles merk ik. Is het nou YourPixel of YourDesign? Volgens mij is het Your Design, maar waarom vermeld je dan yourpixel.tk erbij? Daarnaast doen je teksten aan alsof je de basisschool niet hebt afgemaakt en een LOI-cursus commercieel schrijven hebt gedaan. Je wisselt constant ik en wij af en bovendien klopt het grammaticaal niet. Een paar voorbeelden

- "Goede morgen" is geen begroeting, "goedemorgen" wel
- Bij een opsomming ("wat bij uw ondermening, bedrijf, instantie past") zet je tussen de laatste twee geen komma maar een verbindingswoord (in dit geval "of")
- De zinnen zijn te lang. In de hele tweede alinea zit bijv. geen punt of komma waardoor het een grote en onsamenhangende brei wordt
- "Ook onderhoud van uw site bent u bij ons aan het juiste adres." is geen goede zin"
- "Belangerijke" moet zijn "Belangrijke"
- "Gebruik makend" moet zijn "Gebruikmakend"
- "U krijgt niet alleen een statische website, maar een dynamisch totaal pakket gefundeerd op commerciële en marketing strategieën." Moehahaha Laat dit soort teksten zitten als je het niet verder verklaart. Je zou het zo van een professionele site geript kunnen hebben (wie zal het zeggen)

Daarnaast mix je Engels en Nederlands onnodig. Waarom heet nieuws opeens 'news' ? Alles is in het Nederlands, maar de kopjes niet. Wat is bijv. die uitroep in je titel? YourDesign solution

Ik moet verder echt gigantisch lachen als ik de about zie. Wat kan het een potentiële opdrachtgever schelen dat je een Logitech Optical muis en een SB Live 1024 player hebt? Leuk voor je homepage, maar laat het gewoon vallen op zo'n site.

Techniek
Ik mis techniek. Ooit gehoord van php of asp? Je spreekt over een dynamisch totaalpakket maar er is werkelijk 0.01% dynamisch aan. Daarnaast heb je geen DTD en encoding. Hij komt ook bij verre na niet door de validator heen (met 4.01 trans).

Van een developer/hoe-je-jezelf-wil-noemen mag je toch wel verwachten dat hij correct (X)HTML kan schrijven en bovendien vooruitstrevend is op het gebied van techniek (waarom tables en geen layers).

De kleur van een font aangeven met een font-tag is zoooo 1995.

Je mag trouwens nooit iets tussen de eind-tags van body en html zetten.

Vormgeving
Lichte kleurtekst op een lichte achtergrond werkt nooit goed. Ik moest alles selecteren om ervoor te zorgen dat ik het fatsoenlijk kon lezen. Daarnaast vind ik het niet echt een eigen stijl uitademen maar meer een soort trendwhore-achtige sfeer.

Denk eraan dat je logo ook gedrukt moet kunnen worden. Een wit logo nemen is dus ongeveer de grootste fout die je kan maken. Misschien is het dan ook eens tijd om je in iets te verdiepen behalve photoshop. Je logo stelt daarnaast ook eigenlijk niks voor en je versienummer in het logo zetten is ook een slecht idee, heel slecht.

Je links hebben geen kleur waardoor je ze niet ziet.

Belachelijk
Dit kopje moet gewoon even. Een paar dingen waren nogal absurd en zorgen voor een gigantische glimlach op mijn gezicht.

- Wat doen in godsnaam tutorials op je site? Wil je dat je potentiële opdrachtgevers zelf aan de slag gaan? Of dat ze jouw magere studiemateriaal zien
- Misc. Ik ben benieuwd wat daar staat. Geen enkel mens zal weten wat daar komt te staan. Wees duidelijk en stop sommige van die dingen in je portfolio (zie volgende punt). Een soort tweede portfolio met sites die nooit zullen worden afgemaakt...
- Twee eigen sites in je portfolio! Als dat niet dik is. Ik weet dat je ergens een begin moet maken, maar begin dan met sites voor anderen en maak daarna pas een site voor jezelf. Dan heb je tenminste iets om te laten zien. Haal trouwens v3.2 snel offline, want die is nog slechter (qua inhoud helemaal) dan de huidige
- yourpixel@hotmail.com. Je hebt niet eens de moeite genomen om een nieuwe e-mailadres hiervoor aan te maken. Staat heel professioneel, zo'n hotmailadres.
- Het contactformulier lijkt me het belangrijkste van de pagina. Eerst verstop je het en moet je eerst op een onzichtbare link (zelfde kleur als tekst) klikken en dan krijg een pop-up. Vul het in en je moet met je eigen e-mailclient het formulier versturen. Shame on you!
- Je maakt sites voor IE 5.5 met een resolutie van 1024x768 met javascript enabled. Je sluit dan respectievelijk 40%, 10% en 6% uit. Als je de stats van thecounter.com erbij pakt, dan zal je zien dat deze getallen kloppen en je dus een grote groep bezoekers benadeelt.

Conclusie
Ga je eens bezighouden met alles om webdevelopment heen. Kijk eens hoe andere sites van collega's eruit zien. Ga php of asp leren! Probeer ook eens iets te lezen over user-centered vormgeven (zoek maar met goegel), lees eens iets over informatiearchitectuur. Laat je teksten controleren door iemand die verstand heeft van schrijven. Wat je nu produceert is gewoon ondermaats.
pi_18288155
quote:
Op donderdag 8 april 2004 22:55 schreef ELTino het volgende:

[..]

Conclusie
Ga je eens bezighouden met alles om webdevelopment heen. Kijk eens hoe andere sites van collega's eruit zien. Ga php of asp leren! Probeer ook eens iets te lezen over user-centered vormgeven (zoek maar met goegel), lees eens iets over informatiearchitectuur. Laat je teksten controleren door iemand die verstand heeft van schrijven. Wat je nu produceert is gewoon ondermaats.
En wacht nog even met het laten checken tot versie 10.3.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')