quote:
En nog steeds heb je geen enkele site gechecked. Je maakt er gewoon misbruik van dat iedereen je site wil afzeiken.
Ik zal het niet afzeiken, maar gegrond commentaar geven (zoals je van me gewend bent).
InhoudelijkWát wil je nou? Ga nou eindelijk eens een .nl kopen voor een klein bedrag inclusief fatsoenlijke hosting. .tk heeft iedere achterhoekse boer in Nederland en ik denk niet dat je jezelf zo wil presenteren.
Word ook eens wat duidelijker! Ben je een freelancer of een onderneming? Als je freelancer bent, hoezo spreek je dan van wij? Als je onderneming bent, waarom heb je geen KVK-nummer? Je bent al 3 jaar over de twee weken periode van een startende onderneming waarin je geen KVK hoeft te hebben.
Je worstelt nog een beetje met alles merk ik. Is het nou YourPixel of YourDesign? Volgens mij is het Your Design, maar waarom vermeld je dan yourpixel.tk erbij? Daarnaast doen je teksten aan alsof je de basisschool niet hebt afgemaakt en een LOI-cursus commercieel schrijven hebt gedaan. Je wisselt constant ik en wij af en bovendien klopt het grammaticaal niet. Een paar voorbeelden
- "Goede morgen" is geen begroeting, "goedemorgen" wel
- Bij een opsomming ("wat bij uw ondermening, bedrijf, instantie past") zet je tussen de laatste twee geen komma maar een verbindingswoord (in dit geval "of")
- De zinnen zijn te lang. In de hele tweede alinea zit bijv. geen punt of komma waardoor het een grote en onsamenhangende brei wordt
- "Ook onderhoud van uw site bent u bij ons aan het juiste adres." is geen goede zin"
- "Belangerijke" moet zijn "Belangrijke"
- "Gebruik makend" moet zijn "Gebruikmakend"
- "U krijgt niet alleen een statische website, maar een dynamisch totaal pakket gefundeerd op commerciële en marketing strategieën." Moehahaha
![]()
Laat dit soort teksten zitten als je het niet verder verklaart. Je zou het zo van een professionele site geript kunnen hebben (wie zal het zeggen)
Daarnaast mix je Engels en Nederlands onnodig. Waarom heet nieuws opeens 'news' ? Alles is in het Nederlands, maar de kopjes niet. Wat is bijv. die uitroep in je titel? YourDesign
![]()
solution
Ik moet verder echt gigantisch lachen als ik de about zie. Wat kan het een potentiële opdrachtgever schelen dat je een Logitech Optical muis en een SB Live 1024 player hebt? Leuk voor je homepage, maar laat het gewoon vallen op zo'n site.
TechniekIk mis techniek. Ooit gehoord van php of asp? Je spreekt over een dynamisch totaalpakket maar er is werkelijk 0.01% dynamisch aan. Daarnaast heb je geen DTD en encoding. Hij komt ook bij verre na niet door de validator heen (met 4.01 trans).
Van een developer/hoe-je-jezelf-wil-noemen mag je toch wel verwachten dat hij correct (X)HTML kan schrijven en bovendien vooruitstrevend is op het gebied van techniek (waarom tables en geen layers).
De kleur van een font aangeven met een font-tag is zoooo 1995.
Je mag trouwens nooit iets tussen de eind-tags van body en html zetten.
Vormgeving Lichte kleurtekst op een lichte achtergrond werkt nooit goed. Ik moest alles selecteren om ervoor te zorgen dat ik het fatsoenlijk kon lezen. Daarnaast vind ik het niet echt een eigen stijl uitademen maar meer een soort trendwhore-achtige sfeer.
Denk eraan dat je logo ook gedrukt moet kunnen worden. Een wit logo nemen is dus ongeveer de grootste fout die je kan maken. Misschien is het dan ook eens tijd om je in iets te verdiepen behalve photoshop. Je logo stelt daarnaast ook eigenlijk niks voor en je versienummer in het logo zetten is ook een slecht idee, heel slecht.
Je links hebben geen kleur waardoor je ze niet ziet.
BelachelijkDit kopje moet gewoon even. Een paar dingen waren nogal absurd en zorgen voor een gigantische glimlach op mijn gezicht.
- Wat doen in godsnaam tutorials op je site? Wil je dat je potentiële opdrachtgevers zelf aan de slag gaan? Of dat ze jouw magere studiemateriaal zien
- Misc. Ik ben benieuwd wat daar staat. Geen enkel mens zal weten wat daar komt te staan. Wees duidelijk en stop sommige van die dingen in je portfolio (zie volgende punt). Een soort tweede portfolio met sites die nooit zullen worden afgemaakt...
- Twee eigen sites in je portfolio! Als dat niet dik is. Ik weet dat je ergens een begin moet maken, maar begin dan met sites voor anderen en maak daarna pas een site voor jezelf. Dan heb je tenminste iets om te laten zien. Haal trouwens v3.2 snel offline, want die is nog slechter (qua inhoud helemaal) dan de huidige
- yourpixel@hotmail.com. Je hebt niet eens de moeite genomen om een nieuwe e-mailadres hiervoor aan te maken. Staat heel professioneel, zo'n hotmailadres.
- Het contactformulier lijkt me het belangrijkste van de pagina. Eerst verstop je het en moet je eerst op een onzichtbare link (zelfde kleur als tekst) klikken en dan krijg een pop-up. Vul het in en je moet met je eigen e-mailclient het formulier versturen. Shame on you!
- Je maakt sites voor IE 5.5 met een resolutie van 1024x768 met javascript enabled. Je sluit dan respectievelijk 40%, 10% en 6% uit. Als je de stats van thecounter.com erbij pakt, dan zal je zien dat deze getallen kloppen en je dus een grote groep bezoekers benadeelt.
ConclusieGa je eens bezighouden met alles om webdevelopment heen. Kijk eens hoe andere sites van collega's eruit zien. Ga php of asp leren! Probeer ook eens iets te lezen over user-centered vormgeven (zoek maar met goegel), lees eens iets over informatiearchitectuur. Laat je teksten controleren door iemand die verstand heeft van schrijven. Wat je nu produceert is gewoon ondermaats.