abonnement Unibet Coolblue
  maandag 22 maart 2004 @ 09:53:41 #1
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_17881895
HBO heeft weer een nieuwe serie (gisteren begonnen in amerika)
zal wel een tijd duren voor ie naar Nederland komt
(verwacht dat Net5, daar plaats ik deze serie's maar even) eerst Carnivāle zal gaan uitzenden voor deze serie te gaan aankopen)


quote:
In an age of plunder and greed, the richest gold strike in American History draws a throng of restless misfits to an outlaw settlement where everything — and everyone — has a price.

Welcome to Deadwood...a hell of a place to make your fortune.

From Executive Producer David Milch ("NYPD Blue") comes DEADWOOD, a new drama series that focuses on the birth of an American frontier town and the ruthless power struggle that exists in its lawless boundaries.

The story begins two weeks after Custer's defeat at Little Big Horn, combining fictional and real-life characters and events in an epic morality tale. Located in the Black Hills Indian Cession, the "town" of Deadwood is an illegal settlement, a violent and uncivilized outpost that attracts a colorful array of characters looking to get rich — from outlaws and entrepreneurs to ex-soldiers and racketeers, Chinese laborers, prostitutes, city dudes and gunfighters.

Among the settlers are ex-lawman Seth Bullock, played by Timothy Olyphant ("Go," "Gone in 60 Seconds"), the legendary gunfighter and scout Wild Bill Hickok, played by Keith Carradine ("Nashville," "Pretty Baby") and Machiavellian saloon owner Al Swearengen, played by Ian McShane ("Sexy Beast," "War and Remembrance").

With its unflinching realism, adult themes and wickedly inventive storylines, DEADWOOD is an intense, character-driven drama that takes elements of the traditional western and turns them upside down. "I had always wanted to do a series set in some period where it was legitimate to explore the genesis of law," Milch says. "What interested me about Deadwood is that it was an outlaw settlement, on Indian territory, so the American law didn't apply — there were no laws at all."

Milch, DEADWOOD's creator and head writer in addition to its executive producer, is a onetime Yale lecturer whose TV credits include such series as "NYPD Blue" (he was co-creator) and "Hill Street Blues." Walter Hill ("48 HRS.", "The Long Riders") directed DEADWOOD's pilot episode. Gregg Fienberg ("Gods and Monsters") is co-executive producer. Director/producer Davis Guggenheim ("Alias" and "24") and Scott Stephens ("The Mind of the Married Man") serving as producer.
  maandag 22 maart 2004 @ 09:55:43 #2
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_17881924
Ik heb nu al een hekel aan deze serie vanwege de enorm irritante reclame op IMDb. Gewoon fullscreen
pi_20742592
Ben erg enthousiast over deze serie. Het eerste seizoen was machtig. Ik vind het dan ook terecht dat de serie 12 Emmy-nominaties in de wacht heeft gesleept. Hoe krijgen ze het toch elke keer weer voor elkaar bij dat HBO?


Ian McShane als IMO een van de meest memorabele TV-boeven aller tijden: Al Swearengen.
"I love deadlines. I love the wooshing sound they make as they go by."
"Fuck it Dude, let's go bowling."
pi_22092486
Weet iemand inmiddels al of deze serie in NL uitgezonden gaat worden? In de USA begint binnenkort het 2e seizoen.

Zou het graag zien, want het is volgens mij wel een kwaliteit serie....
pi_34564443
vanavond op talpa!
Sam: Whenever there is any doubt, there is no doubt. That's the first thing they teach you.
Vincent:Who taught you?
Sam: I don't remember. That's the second thing they teach you.
pi_34565828
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 23:03 schreef AversusZ het volgende:
vanavond op talpa!
Over 5 minuten
Het voorstukje sprak me al aan toenstraks!
Alleen jammer van het vrij late tijdstip...
Het zou beter zijn als het aansloot met The 4400 maarja
pi_34616042
Best goede serie, beter dan ik verwachtte in elk geval. Timothy Olyphant is echt zo'n acteur die ik al vaak heb gezien, maar nooit echt blijft hangen. Ik had zo'n "waar ken ik hem nou van" moment, heel Deadwood door dan.

Maar goed, alleszins meegevallen, dus ben benieuwd naar deeltje 2, tis tenminste niet zo'n Western als Bonanza.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_34616086
Gemist. Wordt het nog herhaald?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_34623067
op de talpa site kun je echt niks vinden over de buitenlandse series. een herhaling zou voor mij ook wel handig zijn, kon niet echt lekker kijken zaterdag.
  maandag 30 januari 2006 @ 19:51:05 #10
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_34623335
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 14:03 schreef Capetown het volgende:
Ben erg enthousiast over deze serie. Het eerste seizoen was machtig. Ik vind het dan ook terecht dat de serie 12 Emmy-nominaties in de wacht heeft gesleept. Hoe krijgen ze het toch elke keer weer voor elkaar bij dat HBO?

[afbeelding]
Ian McShane als IMO een van de meest memorabele TV-boeven aller tijden: Al Swearengen.
Oei! Zappa's kwaaie tweelingbroer.
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
pi_34626393
Beetje moeilijk te volgen wel...
Iedereen lijkt op elkaar: snor, baardje, grauwe kleren
Maar het heeft wel een leuk sfeertje...
Hopelijk gaat het nog bergopwaards met deze serie!
pi_34744145
Zou iemand een korte samenvatting van de eerste aflevering kunnen geven? Dan kan ik het misschien nog een beetje volgen zo...
pi_35309624
ik kan het wel redelijk volgen ondertussen, soms vraag je je af of gewoon veel fuck zeggen goed is voor emmies ofzo, want verder is het nou niet zo heel speciaal.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_35325627
Ja, ik volg het nu ook. Best een goede serie moet ik zeggen.
pi_35898393
quote:
ik kan het wel redelijk volgen ondertussen, soms vraag je je af of gewoon veel fuck zeggen goed is voor emmies ofzo, want verder is het nou niet zo heel speciaal.
Als je het taalgebruik over het algemeen bekijkt is het bijna dichtkunst. Er zitten schitterend geformuleerde zinnen bij die ondanks dit mooie taalgebruik toch ook heel erg bij de hele ambiance passen (grof taalgebruik in combinatie met mooi Engels). Ik ben erg gecharmeerd van deze serie!
pi_35902099
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:01 schreef Timmyyy het volgende:

[..]

Als je het taalgebruik over het algemeen bekijkt is het bijna dichtkunst. Er zitten schitterend geformuleerde zinnen bij die ondanks dit mooie taalgebruik toch ook heel erg bij de hele ambiance passen (grof taalgebruik in combinatie met mooi Engels). Ik ben erg gecharmeerd van deze serie!
idd, vooral die kroegbaas Al heeft soms bijna literaire zinsconstructies, en het gekke is, het past ook nog binnen het geheel.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  vrijdag 10 maart 2006 @ 08:29:50 #17
122987 japzooi
Whining Pirate of Tortuga
pi_35902208
Beste serie in de omloop tot noch toe. Beter dan Battlestar Galactica.

Wild Bill: "Bosom....means tit?
Poker player: "Same thing..."

En wat het taalgebruik betreft: de schrijver van de serie had er wel een goeie verklaring voor. Het groffe taalgebruik kwam, volgens hem, in die tijd en in die regio doordat dat enige was om jezelf te beschermen zonder iemand anders om het leven te brengen. Het diende om jezelf sterk op te stellen. Het poetische taalgebruik kwam doordat dat het soort taalgebruik was wat in die tijd in de victoriaanse boeken stond, en dus door iedereen op straat werd overgenomen.

Combineer die twee en je bent in Deadwood.

Volgens de schrijver althans. Ik lach me gewoon dood om Al Swearengen....
"God is a kid with an antfarm..."
"King Kong ain't got shit on me!!"
pi_35911842
Alleen het tijdstip van uitzenden is niet ideaal. Het had veel hogere kijkcijfers kunnen hebben als het op een normaler tijdstip zou worden uitgezonden.
pi_36593972
briljant hoe al tegen die junky zei dat ie van zijn balkon moest springen en die junky dat ook deed met nog wat opmerkingen hier en daar.
pi_37244567
was afgelopen weekend nou de laatste aflevering van seizoen 1 op talpa, of was dat al de eerste van seizoen 2? waarom talpa niet gewoon ook titels kan doorgeven snap ik niet
pi_37334771
Afgelopen zaterdag was de eerste aflevering van seizoen 2. Hulde aan Talpa dat ze meteen door zijn gegaan met het nieuwe seizoen (mag ook wel eens gezegd worden ).
  donderdag 27 april 2006 @ 08:09:50 #22
122987 japzooi
Whining Pirate of Tortuga
pi_37335026
Nu maar hopen dat ze de tweede serie nog volledig kunnen uitzenden voordat Talpa volledig op z'n bek gaat.
"God is a kid with an antfarm..."
"King Kong ain't got shit on me!!"
pi_37336926
ja klopt talpa gaat wel lekker door met alles, tot ze straks ook in dezelfde problemen komen als bij anders zenders, te dicht bij amerika enzo.

maar bedankt, weet ik waar ik nog even spoilers van moet lezen.
pi_37404127
zaterdag 29 april 2006, 23:05-00:10, talpa
s02e02, a lie agreed upon (2/2)

Bullock zit klem tussen twee vrouwen. Hij wil vluchten met Alma tot hij met Charlie Utter herinneringen ophaalt aan zijn overleden broer. Calamity Jane komt naar Deadwood om te sterven.

bron: tvgids.nl
pi_37803852
arme swearengen, hoeveel afleveringen loopt ie nu al pijn te lijden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')