quote:
Op zondag 28 maart 2004 21:47 schreef melonovy het volgende:
Ik denk dat er 1 of 2 cameramensen met de koppels mee gaat overnachten, maar het blijft de vraag he.
Ze hebben het een klein beetje verklapt, tijdens het stukje vroeg in de aflevering op die zogenaamde verlaten rotonde, waar Hans en RAni stonden te wachten en Reinier en Clarinca erna worden afgezet en de eerste lift wegpikken.
Je ziet namelijk een shot van de cameraman van Hans&Rani, waarop de Lada van Reinier&Clarinca wegrijdt. Voorin is duidelijk een cameraman te zien. R&C zitten achterin, naast een klein jongetje. Dus ik denk dat er één crew-lid meelift. Maar dat wisten we al.
Wat we niet wisten is het volgende: de cameraman van Reinier en Clarinca brengt de boos weglopende Hans in beeld, maar schiet iets te ver door naar rechts. En daar in beeld zie je een geluidsman (herkenbaar aan zo'n grote microfoon) teruglopen naar 2 auto's of busjes, die in de berm geparkeerd staan. De camerman herkent zijn vergissing en zoomt wel heel snel weer terug, dus het beeld is maar heel kort.
Mijn hypothese is dus dat er standaard minimaal één cameraman meerijdt tijdens het liften etc, en voor de sfeer wat opnames maakt in de huizen, maar daarna weer teruggaat naar de meerijdende busjes. En ik denk dat ze in die busjes ook wel iets van russischsprekende beveilingsmensen hebben voor als er wat misgaat....