Mijn verhaal
![]()
wat klinkt dat ernstig.
Ben afgelopen januari het huis uitgekicked, als het aan mijn ouders lag had ik mijn 18e verjaardag op straat gevierd.
Ben toen een week bij mijn maat wezen wonen, en voor mezelf eens informatie verzamelt en natuurlijk naar kamers geinformeerd.
School eventjes in de koelkast gezet omdat ik informatie nodig had over het op kamers gaan.
Het probleem was dat ik dus minderjarig was , op je 17e kan je geen uitkering krijgen en mijn eerste studiefinanciering zou ik pas in april krijgen. Dus op kamers gaan was niet zomaar te bekostigen.
Maar omdat ik al vrij snel bij de riagg en de maatschappelijk werkster aanklopte zag mijn vader zijn hele status instortten als zijn elitaire kennissen dat te weten zouden komen.
Dus besloot hij een kamer te bekostigen en die een jaar te betalen mits hij geen last van me had, nu is het een paar maandjes verder en zit ik als koning in Frankrijk op mijn eigen kamertje in Leusden.
Ik heb met een beetje planning nu ADSL waar ik dan ook erg van geniet en heb nu zoveel onafhankelijkheid.
Koken zag ik als een probleem maar blijkt het niet te zijn, junkfood is gewoon te duur om elke dag van te leven dus dan maar gezond eten en groot inkopen.
Mijn kamer was vroeger altijd een zooitje maar nu is het altijd schoon , lekker tappijt wat ik goed schoonhoud en regelmatig stofzuig.
Ik schaam me er ook niet voor dat ik vrijwel geen geld heb, ik leef nu nog van 200 euro die ik van mijn ouders krijg totdat mijn stufi eindelijk begint te lopen.
Die 200 euro gaat 50 af voor ADSL , voor mij een noodzaak dus daar kan ik niet op bezuinigen.
Ik krijg het om de 2 weken , dus 2 weken en dan 100 euro.
Dan zou je dus 75 euro hebben per week wat een hoop lijkt en het ook wel is, al heb ik nog de neiging om maandag eerst voor 30 euro dingetjes te kopen , en ook de noodzakelijk weed maakt zo zijn kosten.
-edit te snel op submit gedrukt
Het gaat gewoon super goed nu, ik heb een hele toffe huisgenoot waar ik samen mee eet wat ook weer de kosten dekt, en na een brommer ongeluk van donderdag zijn we vrolijk aan het revalideren.
Op kamers , ik zou zeggen maak even een planning qua geld en wat je nodig hebt en dan moet het alleen maar meevallen