abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 maart 2004 @ 18:47:44 #1
65413 LoverGirl
NOFI enzo...
pi_17870623
Dit is de computer:

Ik heb twee losse draadjes, ze lopen van ergens bij de aan/uit-knop naar het (denk ik) moederbord. Waar moet ik ze nu precies weer vastzetten? Maakt het uit waar ik ze zet?

(ikke computern00b maar ik wil toch proberen 'm te maken )
Lezen op eigen risico!
Aangeboden, tegen elk aannemelijk bod: mijn leven, upgraded tot "sociaal", met gratis werk en middelbare schoolopleiding... anyone?
  zondag 21 maart 2004 @ 18:52:11 #2
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_17870710
Hij doet het dus niet neem ik aan?
pi_17870734
Duidelijke foto .
We'll keep on whispering our mantras.
  zondag 21 maart 2004 @ 18:53:48 #4
38072 King_Nothing
lik mijn taxus
pi_17870747
als je zelf niet eens weet waar die draadjes van zijn hoe moet iemand dan weten waar ze aangesloten moeten worden?
Vroeger was ik een twijfelaar, nu ben ik daar niet meer zo zeker van !!
Nee, dat is geen gezwel!
Dat van die rode roos had ze er niet bij hoeven te vertellen.. goh wat was dat mens dik!
pi_17870755
Zet es een pijltje bij de draadjes die u los heb gemaakt
That never existed
pi_17870760
quote:
Maakt het uit waar ik ze zet?
Wat denk je zelf?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  zondag 21 maart 2004 @ 18:56:24 #7
65413 LoverGirl
NOFI enzo...
pi_17870798
Hij "flitst" even aan als je de stekker in het stopcontact doet en daarna op het aan/uit-knopje drukt, dit is het allereerste plaatje dat ik ooit online heb gezet, ik denk dat die draadjes iets met het opstarten te maken hebben en die foto komt zo online...
Lezen op eigen risico!
Aangeboden, tegen elk aannemelijk bod: mijn leven, upgraded tot "sociaal", met gratis werk en middelbare schoolopleiding... anyone?
  zondag 21 maart 2004 @ 18:56:48 #8
65413 LoverGirl
NOFI enzo...
pi_17870801
quote:
Op zondag 21 maart 2004 18:54 schreef Lucille het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?
Ik hoop het niet
Lezen op eigen risico!
pi_17870803
quote:
Op zondag 21 maart 2004 18:47 schreef LoverGirl het volgende:
(ikke computern00b maar ik wil toch proberen 'm te maken )
Hobbies/interesses: honden, lezen, PCs, toneel, muziek
pi_17870805
mik die oude bak gewoon weg joh lol vrouwen die draadjes gaan fixen leid alleen maar tot maar problemen
MICROSOFT: Most Intelligent Customers Realize Our Software is Only for Fools and Teenagers.
pi_17870808
anders ga je ff met je pc klooien zonder dat je weet wat je aant doen bent!
Scheren is voor schapen!
  zondag 21 maart 2004 @ 18:57:14 #12
65413 LoverGirl
NOFI enzo...
pi_17870814
quote:
Op zondag 21 maart 2004 18:56 schreef _Denker het volgende:

[..]

Hobbies/interesses: honden, lezen, PCs, toneel, muziek
Ja, software lukt wel...
Lezen op eigen risico!
pi_17870871
als het van de aan en uit is dan staat het op de draadtjes..

pak het handboek van je moederbord er daar staat in waar hij op het moederbord er in geprakt moet worden...(vlak bij de plaats waar ook de "stekkertjes" van o.a. het powerledtje en het hddledtje op het moederbord aangesloten is)
pi_17870872
Dit kan een draadje zijn van de aan/uit knop, de reset knop of 1 van de lampjes voorin de pc

In het boekje van je moederbord staat hoe je ze precies moet aansluiten, en bij sommige staat het ook heel klein naast de aansluitingen

Bij je foto : naast de plek waar de 2 grote grijze kabels op het moederbord zijn aangesloten
  zondag 21 maart 2004 @ 19:09:25 #15
65413 LoverGirl
NOFI enzo...
pi_17871087
quote:
Op zondag 21 maart 2004 18:59 schreef renkie het volgende:
Dit kan een draadje zijn van de aan/uit knop, de reset knop of 1 van de lampjes voorin de pc

In het boekje van je moederbord staat hoe je ze precies moet aansluiten, en bij sommige staat het ook heel klein naast de aansluitingen

Bij je foto : naast de plek waar de 2 grote grijze kabels op het moederbord zijn aangesloten
Okee, dat van die grote grijze kabels had ik al begrepen daar zitten de andere draadjes namelijk ook. Dan krijg je een soort stekkertjes, daar zitten ze op. Op welke stekkertjes moeten ze precies?
(dus een geel en een wit draadje, zegt dit iemand iets? )

edit: kan in het boekje namelijk niets vinden
Lezen op eigen risico!
pi_17871090
het verschilt per computer hoe deze aangesloten dienen te worden, heb je toevallig het boekje van je moederbord nog??

iig rechtsonder op het moederbord vind je een stuk of 10 a 12 pinnetje per 2 bijelkaar, daar zitten als het goed is al de pc-speaker en de reset knop en de lichtjes van je case op aangesloten

als er maar 2 over zijn kan je ze daarop aansluiten
Het hoeheethetookalweer moet heteenofander zijn anders doet dat ene jeweetwel
  zondag 21 maart 2004 @ 19:10:53 #17
65413 LoverGirl
NOFI enzo...
pi_17871111
quote:
Op zondag 21 maart 2004 19:09 schreef Pompiedom het volgende:
het verschilt per computer hoe deze aangesloten dienen te worden, heb je toevallig het boekje van je moederbord nog??

iig rechtsonder op het moederbord vind je een stuk of 10 a 12 pinnetje per 2 bijelkaar, daar zitten als het goed is al de pc-speaker en de reset knop en de lichtjes van je case op aangesloten

als er maar 2 over zijn kan je ze daarop aansluiten
Dat is het probleem: er zijn er meer over... boekje dus wel gevonden maar niets erin gevonden.
Lezen op eigen risico!
pi_17871117
quote:
Op zondag 21 maart 2004 18:56 schreef LoverGirl het volgende:
Hij "flitst" even aan als je de stekker in het stopcontact doet en daarna op het aan/uit-knopje drukt, dit is het allereerste plaatje dat ik ooit online heb gezet, ik denk dat die draadjes iets met het opstarten te maken hebben en die foto komt zo online...
heb je heel toevallig ook andere dingen los gehad of is dit ontstaan na "gewoon gebruik"?
kan namelijk verschillende dingen betekenen en heeft het niet 123 met het knopje aan en uit te maken....in het vervelendste geval kan het zijn dat je moederbord of processor stuk is...

ter aanvulling van mijn post hier boven....in mijn boek van me moederbord wordt de plaats van die stekkertjes aan geduid in het hoofdstuk "connectors"
en waar de draadtjes van zijn staat op het stekkertje (HDD is bv. voor het hd ledtje)
  zondag 21 maart 2004 @ 19:14:24 #19
65413 LoverGirl
NOFI enzo...
pi_17871187
quote:
Op zondag 21 maart 2004 19:11 schreef GanGStaR het volgende:

[..]

heb je heel toevallig ook andere dingen los gehad of is dit ontstaan na "gewoon gebruik"?
kan namelijk verschillende dingen betekenen en heeft het niet 123 met het knopje aan en uit te maken....in het vervelendste geval kan het zijn dat je moederbord of processor stuk is...

ter aanvulling van mijn post hier boven....in mijn boek van me moederbord wordt de plaats van die stekkertjes aan geduid in het hoofdstuk "connectors"
en waar de draadtjes van zijn staat op het stekkertje (HDD is bv. voor het hd ledtje)
Hier heb ik iets aan TURBO LED, staat erop dus.
Geen idee hoe ze los zijn gegaan, maar er is in ieder geval vanalles uitgehaald met de [ik-weet-niet-hoe-die-stekker-heet-maar-hij-gaat-naar-de-voeding]stekker, dus daar kan het wel aan liggen.
Lezen op eigen risico!
pi_17871208
die heb je niet nodig om je pc aan of uit te zetten
  zondag 21 maart 2004 @ 19:17:33 #21
65413 LoverGirl
NOFI enzo...
pi_17871258
quote:
Op zondag 21 maart 2004 19:15 schreef GanGStaR het volgende:
die heb je niet nodig om je pc aan of uit te zetten
Hoe komt het dan dattie niet aan kan?
Lezen op eigen risico!
pi_17871297
kan trouwens zijn dat die uberhaubt nooit vast gezeten hebben....
ledjes heb je niet nodig..is alleen voor "extra", zo kan je bv. zien of je turbo aan staat of dat er data naar je HardDisk geschreven wordt...

maar heb je toevallig nog meer gedaan of?
  zondag 21 maart 2004 @ 19:19:17 #23
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_17871298
quote:
Op zondag 21 maart 2004 19:14 schreef LoverGirl het volgende:

[..]

Hier heb ik iets aan TURBO LED, staat erop dus.
Geen idee hoe ze los zijn gegaan, maar er is in ieder geval vanalles uitgehaald met de [ik-weet-niet-hoe-die-stekker-heet-maar-hij-gaat-naar-de-voeding]stekker, dus daar kan het wel aan liggen.
Turbo LED? Daar heeft je moederbord vast niet eens een aansluiting voor. Gewoon lekker laten hangen, dus.
Ga doorrrrrr!
  zondag 21 maart 2004 @ 19:21:15 #24
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_17871331
quote:
Op zondag 21 maart 2004 19:17 schreef LoverGirl het volgende:

[..]

Hoe komt het dan dattie niet aan kan?
Als hij maar een seconden o.i.d. aangaat en daarna gelijk weer uit, is óf je voeding kapot, óf je voedingsconnectoren zitten niet goed op het moederbord (dat zijn de grotere witte connectors die vanaf je voeding op het moederbord geklikt zijn).
Ga doorrrrrr!
  zondag 21 maart 2004 @ 19:22:42 #25
65413 LoverGirl
NOFI enzo...
pi_17871365
quote:
Op zondag 21 maart 2004 19:19 schreef GanGStaR het volgende:
kan trouwens zijn dat die uberhaubt nooit vast gezeten hebben....
ledjes heb je niet nodig..is alleen voor "extra", zo kan je bv. zien of je turbo aan staat of dat er data naar je HardDisk geschreven wordt...

maar heb je toevallig nog meer gedaan of?
Ik niet in ieder geval?
quote:
Op zondag 21 maart 2004 19:19 schreef Ablaze het volgende:

[..]

Turbo LED? Daar heeft je moederbord vast niet eens een aansluiting voor. Gewoon lekker laten hangen, dus.
[huilie mode]Maar hij doet het niehiehiet...[/end huilie mode]
Lezen op eigen risico!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')