abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 maart 2004 @ 18:37:18 #1
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_17870451
Toyota Celica topic

De Totota Celica is alom bekend.
Niet alleen om haar looks maar ook om haar performance, met o.a. overwinningen in de WRC.
De celica is op dit moment al aan de 7e generatie bezig.

Het begon allemaal in de jaren '60 toen Toyota met de 2000GT kwam.



Deze auto was een succes, echter was ze veel te duur om te bouwen en kwam er niet eerder dan in de vroege '70's een celica model.
Prptotypes voor de celica:




De celica deelde de bodemplaat met de Carina, evenals veel mechanische delen.
De celica kwam zelfs van dezelfde band rollen, en het grootste verschil met de Carina zat hem in de coupé body.
Motoren die geleverd waren in die tijd, waren in Japan de 1400cc T motor en de 1600cc 2T motor.
In amerika werd de auto geleverd met een 1900 8R motor en een 4bak, waar in australië de 1600 TA22 LT motor geleverd werd.
in 1972 werd in amerika ook de 1600cc GT Twincam geleverd, en een automaat versie werd toegevoegd.

Een RA25 uit 1972:



(Bron)


Voor de officiële "History of celica's" zie :http://www.toyotacelicaonline.com/history2.htm
(is volgens mij slechts gebaseerd op de Amerikaanse versie)

On with the show:

1e Generatie: (Celica TA27/28)



2e Generatie: (Celica TA 40)


3e Generatie: (Celica TA 60)


4e Generatie: (Celica T16)


5e Generatie: (Celica T18)


6e Generatie: (Celica T20)


7e Generatie: (Celica ZZT 23)



De meest bekende versies zijn natuurlijk van de laatste 4.
Vanaf de 4e generatie is een turboversie toegevoegd, (op het jongste model na) waarmee rally's werden verreden.
Deze staan bekend als 'GT4' versie, of ook wel 'Alltrac'

De ST165:


de ST185:
(Waarvan 2 versies zijn. de 'gewone' 4x4 turbo versie, en de aangepaste 'Carlos Saintz' editie,
speciaal uitgebracht om deze aparte versie van de celica gehomologeerd te krijgen voor de rallysport.

De 'gewone' GT4:


De Carlos Saintz editie:



en De ST205:






Nog meer foto's:





Links:
www.toyota.com
www.toyotacelicaonline.com
www.tccn.nl (celica club nederland)
www.toyotacelicas.com
www.tte.de (toyota team europe)
http://www.toyota-trd.com/ (TRD, Toyota racing developement)
www.6gc.net
http://www.everythingcelica.com/
www.gt4oc.com (gt4 owners club)

Mijn eigen celica T20 STi:






Motorblokje: een 7A-FE


Fabrieksspeks van mijn T20

Motorinhoud: 1800 cc
BHP: 115
0-100: 10s

Auto is verder nog te krijgen als 2.0i (3S-GE) en 2.0i Turbo. (3S-GTE)




[ Bericht 0% gewijzigd door Tjabbo op 21-03-2004 18:53:43 ]
  zondag 21 maart 2004 @ 18:40:53 #2
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_17870505
Specs voor de ST205 GT4:
quote:
aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1998 cm3
boring x slag 86,0 x 86,0 mm
compressieverh. 8,5:1
max. vermogen 178 kW (242 pk) 6000tpm
max. koppel 302 Nm 4000tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening dohc
turbo ja
katalysator geregeld
topsnelheid 245 km/h
acceleratie 0-100 km/h 6,1 s
1/4 mijl [/b]13,8 sec[/b]
laatste nieuwprijs[/b] ¤ 52.026 [/b]
Huideige prijs +-¤20.000
pi_17870530
voor de celica
mooie OP tjabbo
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  zondag 21 maart 2004 @ 18:43:23 #4
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_17870550
He grappig, zo'n 3S-GE motorzit ook in mijn Mr-2
Life's not over 'till you die.
  zondag 21 maart 2004 @ 18:45:43 #6
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_17870579
quote:
Op zondag 21 maart 2004 18:44 schreef sonny het volgende:
He grappig, zo'n 3S-GE motorzit ook in mijn Mr-2
klopt. Dan heb je een SW20.
De 3S-GTE is ook geleverd in de MR2 Turbo, alleen is deze niet in nederland geleverd.
  zondag 21 maart 2004 @ 18:48:19 #7
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_17870631
3s-ge:

3s-gte:
  zondag 21 maart 2004 @ 18:52:32 #8
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_17870732
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  zondag 21 maart 2004 @ 18:55:06 #10
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_17870773
quote:
Op zondag 21 maart 2004 18:53 schreef ThaFreak het volgende:
http://zoek.autotrader.nl(...)6cbebaf2&did=1000119
en dat is nog een duitste auto
deze is geimporeerd door moree inderdaad, maar volgens mij komt deze uit italië
pi_17870800
quote:
Op zondag 21 maart 2004 18:55 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

deze is geimporeerd door moree inderdaad, maar volgens mij komt deze uit italië
moet nog worden aangemeld en alles in nederland....
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  zondag 21 maart 2004 @ 18:57:32 #12
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_17870820
quote:
Op zondag 21 maart 2004 18:56 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

moet nog worden aangemeld en alles in nederland....
klopt ja. schijnt moeilijk te zijn.
wat het precies is weet ik niet. of ze hebben geen papieren, zodat ze dat niet kunnen, of er is geen koper voor. hoorde dat verschillende mensen zijn wezen kijken, maar iedereen heeft ervan afgezien.
pi_17870825
Wat kost een redelijke T16 (doe me meer aan een Pug 405 T16 denken - 200 ~ 220pk) nu zo'n beetje?
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_17870890
GT4 ST205 ..... Jammer dat je ze hier niet veel ziet, in engeland rijden ze met bossen rond, veel bestickert in de originele Castrol kleuren, zoals de originele rallywagens (dus rood, groen en wit op een witte auto). Heb hier een Japanese Performance liggen met een GT4, gespiegeld bestickert (Castrol print) in de negatief kleuren van de originele bestickering: is dus roze en dat zachtblauwe (ben de naam kwijt, iets met een T en een Q) geworden, ziet er erg tof uit op een zwarte auto

Het is nog steeds niet de shit van een Supra, maar is en blijft een erg mooie wagen. Begin nu trouwens wel een beetje te twijfelen tussen een eventuele Supra en een 4de generatie met turbo.

Of ik spaar gewoon lekker verder voor die sub gt-turbo
pi_17870897
quote:
Op zondag 21 maart 2004 18:57 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

klopt ja. schijnt moeilijk te zijn.
wat het precies is weet ik niet. of ze hebben geen papieren, zodat ze dat niet kunnen, of er is geen koper voor. hoorde dat verschillende mensen zijn wezen kijken, maar iedereen heeft ervan afgezien.
de papieren die bij die celica zitten zijn niet de juiste papieren....
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  zondag 21 maart 2004 @ 19:06:10 #16
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_17871020
quote:
Op zondag 21 maart 2004 19:00 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

de papieren die bij die celica zitten zijn niet de juiste papieren....
ja balen he!

nog een keer :



Wat zonde
pi_17871038
Haha riceboy

vind stiekem de voorlip wel mooi
  zondag 21 maart 2004 @ 19:07:43 #18
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_17871049
quote:
Op zondag 21 maart 2004 19:00 schreef pAin het volgende:
GT4 ST205 ..... Jammer dat je ze hier niet veel ziet, in engeland rijden ze met bossen rond, veel bestickert in de originele Castrol kleuren, zoals de originele rallywagens (dus rood, groen en wit op een witte auto). Heb hier een Japanese Performance liggen met een GT4, gespiegeld bestickert (Castrol print) in de negatief kleuren van de originele bestickering: is dus roze en dat zachtblauwe (ben de naam kwijt, iets met een T en een Q) geworden, ziet er erg tof uit op een zwarte auto
Turquouise

deze misschien?

  zondag 21 maart 2004 @ 19:13:00 #19
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_17871150
Generatie 5 & 7 zijn zeker mooi!
je bent wel optimist.... deel 1





The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  zondag 21 maart 2004 @ 19:14:31 #20
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_17871193
quote:
Op zondag 21 maart 2004 19:13 schreef Xtreem het volgende:
Generatie 5 & 7 zijn zeker mooi!
je bent wel optimist.... deel 1
pi_17871277
quote:
Op zondag 21 maart 2004 19:13 schreef Xtreem het volgende:
Generatie 5 & 7 zijn zeker mooi!
je bent wel optimist.... deel 1
minimaal 2 deeltjes hoor
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  zondag 21 maart 2004 @ 19:19:36 #22
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_17871302
quote:
Op zondag 21 maart 2004 19:14 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

sorry, 1e 4gen. zijn imo niet zo mooi, en van de laatste drie vind ik gen. 6 toch de minst mooie
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  zondag 21 maart 2004 @ 19:21:59 #23
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_17871349
quote:
Op zondag 21 maart 2004 19:19 schreef Xtreem het volgende:

[..]

sorry, 1e 4gen. zijn imo niet zo mooi, en van de laatste drie vind ik gen. 6 toch de minst mooie
Beauty is in the eye of the beholder. toch?
quote:
Op zondag 21 maart 2004 19:18 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

minimaal 2 deeltjes hoor
We moeten dan wel ff ons best doen, maar om voorbereid te zijn heb ik vast het "deeltje 1" toegevoegd
  zondag 21 maart 2004 @ 19:24:34 #24
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_17871401
quote:
Op zondag 21 maart 2004 19:21 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Beauty is in the eye of the beholder. toch?
[..]

We moeten dan wel ff ons best doen, maar om voorbereid te zijn heb ik vast het "deeltje 1" toegevoegd
Absoluut...... maar degene die die blauwe van karbo lelijk vind mag een Audi A3 krijgen
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  zondag 21 maart 2004 @ 19:30:52 #25
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_17871523
quote:
Op zondag 21 maart 2004 19:24 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Absoluut...... maar degene die die blauwe van karbo lelijk vind mag een Audi A3 krijgen
Die's idd erg
Ik vind persoonlijk de 7nd gen ook erg mooi.

deze ook trouwens:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')