FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Hoe in de n**k kan iemand zoeits voormekaar krijgen? A3crash
yupzondag 21 maart 2004 @ 16:00
http://forums.audiworld.com/s4/msgs/1584624.phtml

Dit heb ik bij een ander forum gezien.

Allebei de personen zijn dood aan de witte lijkzakken te zien. Wat ook vreemd is, check de teller en de tacho, ze staan nog steeds opdezelfde plek.

Aan de A3 te zien (wat er van overgebleven is) moet de persoon zeker wel minimaal 120-150 gereden hebben. En als je de boom ziet, heeft ie de boom gewoon zijdelings in de lucht geramd, knappe persoon hoor, effe met 150 een boom rammen, zijdelings, en ook nog eens in de lucht

Er is geen bloed ofzo, dus je kan er gewoon naar kijken (behalve als je autoliefhebber bent).

Geen woorden meer voor...

Edit:

Wagen is een A3 TDi, kijk maar naar teller die bij 5k in het rood gaat.

[ Bericht 5% gewijzigd door yup op 21-03-2004 16:08:27 ]
Lord_Vetinarizondag 21 maart 2004 @ 16:03
Uit de bocht vliegen met een aardige snelheid, gelanceerd worden op de berm of door een sloot of zo en vervolgens zijdelijngs tegen de boom kwakken.
BoJozondag 21 maart 2004 @ 16:03
idd. een bizar ongeluk.
yupzondag 21 maart 2004 @ 16:05
Volgens de TS in op die forum is het in Portugal gebeurd. Maar ik vind dit een van de ziekste ongelukken die ik ooit heb gezien... Mede omdat er geen bloed is, de persoon is waarschijnlijk eruitgevlogen.
okkie-manzondag 21 maart 2004 @ 16:05
Damn dat is echt hard gegaan
CybErikzondag 21 maart 2004 @ 16:05
omg
-Pepe-zondag 21 maart 2004 @ 16:06
plaatje 9: 90 km of mijl? per uur...
okkie-manzondag 21 maart 2004 @ 16:07
Zo te zien staat de teller op 90
yupzondag 21 maart 2004 @ 16:07
Ik heb weer effe gekeken, en ik merkte op dat de voorstoelen wel erg merkwaardig intact zijn gebleven...
yupzondag 21 maart 2004 @ 16:08
quote:
Op zondag 21 maart 2004 16:06 schreef -Pepe- het volgende:
plaatje 9: 90 km of mijl? per uur...
KM/u, is in Portugal.
okkie-manzondag 21 maart 2004 @ 16:14
Volgens mij mag je "blij" zijn dat je hierbij om het leven komt, anders is er weinig meer van je over denk ik
gijsbert2002zondag 21 maart 2004 @ 16:15
Die arme boom!
ThaFreakzondag 21 maart 2004 @ 16:18
ik zie flink wat verhogingen in het gras/bos, meneer heeft de controle over de auto verloren over een natuurlijke springheuvel gereden en daardoor de lucht ik geschoten en vol met de zijkant tegen een boom geknald.....
Lord_Vetinarizondag 21 maart 2004 @ 16:19
quote:
Op zondag 21 maart 2004 16:18 schreef ThaFreak het volgende:
ik zie flink wat verhogingen in het gras/bos, meneer heeft de controle over de auto verloren over een natuurlijke springheuvel gereden en daardoor de lucht ik geschoten en vol met de zijkant tegen een boom geknald.....
Gamma...
neliz123zondag 21 maart 2004 @ 16:22
wooooow! En die boom staat nog gewoon overeind na zo'n vette klap ook.
Virus.NLzondag 21 maart 2004 @ 16:23
quote:
Op zondag 21 maart 2004 16:22 schreef neliz123 het volgende:
wooooow! En die boom staat nog gewoon overeind na zo'n vette klap ook.
van een boom win je het nooit
Flatbeat-Ericzondag 21 maart 2004 @ 16:25
quote:
Op zondag 21 maart 2004 16:22 schreef neliz123 het volgende:
wooooow! En die boom staat nog gewoon overeind na zo'n vette klap ook.
Zo'n boom krijg je met een 10 tons vrachtwagen nog niet om hoor! De auto is in dit soort gevallen altijd de zwakste schakel.
Virus.NLzondag 21 maart 2004 @ 16:26
Dit heeft de topicstarter van het audiforum ook nog gepost:
quote:
I have a picture I excluded that shows 2 covered bodies...
Maikuuulzondag 21 maart 2004 @ 16:26
OMG wat een ongeluk neliz ? een boom krijg je niet zo snel om met een auto hoor ...
ook_gekzondag 21 maart 2004 @ 16:27
waarom zijn die tellers zo blijven staan
yupzondag 21 maart 2004 @ 16:27
quote:
Op zondag 21 maart 2004 16:22 schreef neliz123 het volgende:
wooooow! En die boom staat nog gewoon overeind na zo'n vette klap ook.
Een boom krijg je echt niet om, geloof me, dit waren zelfs kleine bomen. Zelfs al ram je met een vrachtwagen met 100+ een dikke boom, de boom blijft overeind.

Een paar vrienden van me oom zijn gestorven (paar jaar geleden) doordat ze zijdelings een boom raakten, was met een Astra, bomen zijn gewoon echt gevaarlijk. Win je nooit van.
quote:
Op zondag 21 maart 2004 16:27 schreef ook_gek het volgende:
waarom zijn die tellers zo blijven staan
ECU kreeg geen stroom meer ofzo? Ik weet dat die dingen met de ECU werken, dus het zou kunnen dat de ECU gestopt was door de crash ofzo.
Lord_Vetinarizondag 21 maart 2004 @ 16:27
quote:
Op zondag 21 maart 2004 16:27 schreef ook_gek het volgende:
waarom zijn die tellers zo blijven staan
Electrische aansturing. Net als je horloge stil blijf staan op het moment van de klap.
wizZazondag 21 maart 2004 @ 16:28
damnnnnn !!! zonde van die Audi
PeuRaczondag 21 maart 2004 @ 16:29
Zow die heeft hij netjes gevierendeeld


ps [TK] Audi TDI motor
yupzondag 21 maart 2004 @ 16:29
quote:
Op zondag 21 maart 2004 16:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Electrische aansturing. Net als je horloge stil blijf staan op het moment van de klap.
dat bedoelde ik dus!
Lord_Vetinarizondag 21 maart 2004 @ 16:29
quote:
Op zondag 21 maart 2004 16:28 schreef wizZa het volgende:
damnnnnn !!! zonde van die Audi
De wielen zijn nog goed. Ik zou de nabestaanden even bellen. Subtiel mannetje
yupzondag 21 maart 2004 @ 16:30
quote:
Op zondag 21 maart 2004 16:29 schreef PeuRac het volgende:
Zow die heeft hij netjes gevierendeeld


<sub>ps [TK] Audi TDI motor
Ik dacht dat je echt een TDi motor verkocht
sijptzondag 21 maart 2004 @ 16:31
Gezien het feit dat de 90 bijna bovenaanstaat in de kilometerteller, ga ik er maar van uit dat het mijlen zullen zijn, hoewel dat in Portugal volgens mij niet gebruikelijk is. Ook de 2000 toeren vallen wel te verklaren: als je schrikt omdat je begint te slippen, kun je de koppeling intrappen, en zal het toerental terugzakken naar zo'n 800 (bij een tdi). Aangezien hij nog bij 2000 staat, is er waarschijnlijk weinig tijd geweest tussen het ontkoppelen en het raken van de boom...

Toch snap ik iets niet: Dat een auto doormidden breekt van zo'n klap is al bijzonder, maar als je naar foto 7 kijkt, ziet de voorkant van het achterportier er nog best goed uit. Iemand hier een verklaring voor?
Flatbeat-Ericzondag 21 maart 2004 @ 16:35
quote:
Op zondag 21 maart 2004 16:31 schreef sijpt het volgende:
Gezien het feit dat de 90 bijna bovenaanstaat in de kilometerteller, ga ik er maar van uit dat het mijlen zullen zijn, hoewel dat in Portugal volgens mij niet gebruikelijk is. Ook de 2000 toeren vallen wel te verklaren: als je schrikt omdat je begint te slippen, kun je de koppeling intrappen, en zal het toerental terugzakken naar zo'n 800 (bij een tdi). Aangezien hij nog bij 2000 staat, is er waarschijnlijk weinig tijd geweest tussen het ontkoppelen en het raken van de boom...

Toch snap ik iets niet: Dat een auto doormidden breekt van zo'n klap is al bijzonder, maar als je naar foto 7 kijkt, ziet de voorkant van het achterportier er nog best goed uit. Iemand hier een verklaring voor?
Hij is gewoon net achter de balk waar de stoelen op gemonteerd zij afgescheurd. het is maar blik van 2mm....
sijptzondag 21 maart 2004 @ 16:37
quote:
Op zondag 21 maart 2004 16:35 schreef Flatbeat-Eric het volgende:

[..]

Hij is gewoon net achter de balk waar de stoelen op gemonteerd zij afgescheurd. het is maar blik van 2mm....
Hm... da's wel een aannemelijke verklaring ja.
Het lijkt me toch dat zeker een Audi flink verstevigd is met stalen of aluminium balken. Die breken niet zomaar, maar zullen eerder buigen, en daarbij mogelijk een hoop schade aanrichten. Of overschat ik de stevigheid van auto's nu?
yupzondag 21 maart 2004 @ 16:38
quote:
Op zondag 21 maart 2004 16:31 schreef sijpt het volgende:
Gezien het feit dat de 90 bijna bovenaanstaat in de kilometerteller, ga ik er maar van uit dat het mijlen zullen zijn, hoewel dat in Portugal volgens mij niet gebruikelijk is. Ook de 2000 toeren vallen wel te verklaren: als je schrikt omdat je begint te slippen, kun je de koppeling intrappen, en zal het toerental terugzakken naar zo'n 800 (bij een tdi). Aangezien hij nog bij 2000 staat, is er waarschijnlijk weinig tijd geweest tussen het ontkoppelen en het raken van de boom...

Toch snap ik iets niet: Dat een auto doormidden breekt van zo'n klap is al bijzonder, maar als je naar foto 7 kijkt, ziet de voorkant van het achterportier er nog best goed uit. Iemand hier een verklaring voor?
Het is mijl per uur km/u, want bij Europese wagens word het steeds dichter naarmaate je de eind van de teller bekijkt. En het is een 3-deurs hatchback.



Want bij een sterkere TDi gaat de teller tot 260.

[ Bericht 0% gewijzigd door yup op 21-03-2004 17:56:13 ]
Lord_Vetinarizondag 21 maart 2004 @ 16:38
quote:
Op zondag 21 maart 2004 16:37 schreef sijpt het volgende:

[..]

Hm... da's wel een aannemelijke verklaring ja.
Het lijkt me toch dat zeker een Audi flink verstevigd is met stalen of aluminium balken. Die breken niet zomaar, maar zullen eerder buigen, en daarbij mogelijk een hoop schade aanrichten. Of overschat ik de stevigheid van auto's nu?
Wel als ze met deze snelheid een masssieve boom raken. Daar kan geen enkele auto tegen, zelfs geen Rolls
Mikkiezondag 21 maart 2004 @ 16:43
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 73% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 05:47:36 ]
Tjabbozondag 21 maart 2004 @ 16:45
quote:
Op zondag 21 maart 2004 16:43 schreef Mikkie het volgende:
Dit is echt een enorm ongeluk. Trouwens wel opvallend dat het frontje van z'n radio foetsjie is
viel mij ook al op ja.


en de stoelen zijn nog in best redelijke staat.
ligt een beetje aan de situatie natuurlijk maar gezien de stoelen hadden ze het nog kunnen overleven ook
Virus.NLzondag 21 maart 2004 @ 16:45
quote:
Op zondag 21 maart 2004 16:43 schreef Mikkie het volgende:
Dit is echt een enorm ongeluk. Trouwens wel opvallend dat het frontje van z'n radio foetsjie is
Die ligt er gewoon onder, is te zien op verschillende foto's.

En ik heb mijn frontje meestal in mijn dashboardkastje liggen.
pascalheisterzondag 21 maart 2004 @ 16:47
tering zeg
yupzondag 21 maart 2004 @ 16:49
quote:
Op zondag 21 maart 2004 16:45 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

viel mij ook al op ja.


en de stoelen zijn nog in best redelijke staat.
ligt een beetje aan de situatie natuurlijk maar gezien de stoelen hadden ze het nog kunnen overleven ook
Geen gordel. Ze zijn uit de auto geslingerd. In landen als Portugal is het dus echt NIET gewoonlijk dat mensen gordels dragen. Dit doen ze alleen als de politie er is.
Dante_Azondag 21 maart 2004 @ 16:49
Volgens mij hoef je hier helemaal niet zo hard voor te rijden. Ik denk dat 80 km/h al genoeg is, tegen een heel sterk in de grond staand object als een boom is 80 al heel erg veel, je moet alleen wel heel vervelend terecht komen wil het zo aflopen als hier. Ik denk een kwestie van meerdere gevallen van pech in combinatie. Los van de grond dus amper vertraging tot de klap, zijdelings een boom raken in plaats van frontaal (waar een auto gewoon meer kan hebben) en meer van dat soort dingen.
ook_gekzondag 21 maart 2004 @ 16:49
radio ligt er onder. Wel knap dat die er niet uit gegooid is

Aan de gordels hebben ze ook niks gehad denk ik
DeBastaardozondag 21 maart 2004 @ 16:52
Buuh

volgens mij is dat in spanje ofzo gebeurd? als ik naar dat busje kijk?
En, ik denk dat het een S3 ofzo is geweest ?
yupzondag 21 maart 2004 @ 16:54
quote:
Op zondag 21 maart 2004 16:49 schreef Dante_A het volgende:
Volgens mij hoef je hier helemaal niet zo hard voor te rijden. Ik denk dat 80 km/h al genoeg is, tegen een heel sterk in de grond staand object als een boom is 80 al heel erg veel, je moet alleen wel heel vervelend terecht komen wil het zo aflopen als hier. Ik denk een kwestie van meerdere gevallen van pech in combinatie. Los van de grond dus amper vertraging tot de klap, zijdelings een boom raken in plaats van frontaal (waar een auto gewoon meer kan hebben) en meer van dat soort dingen.
Met 80 breekt een A3 niet door tweeen, anders is ie dus slechter dan de oude Astra ('91 - '94). Vrienden van me oom zijn gestorven door met 70+ (volgens technische recherche ofzo) een boom zijdelings aan te rijden. Was een paar jaar terug, en ja was een Astra model '91 - '94. Auto was niet door tweeen, was alleen (fataal voor de passagiers) verwrongen.
quote:
Op zondag 21 maart 2004 16:52 schreef DeBastaardo het volgende:
Buuh

volgens mij is dat in spanje ofzo gebeurd? als ik naar dat busje kijk?
En, ik denk dat het een S3 ofzo is geweest ?
Is in Portugal. En is geen S3, is een A3 TDi, check de redline bij 5k.
Virus.NLzondag 21 maart 2004 @ 16:54
quote:
Op zondag 21 maart 2004 16:52 schreef DeBastaardo het volgende:
Buuh

volgens mij is dat in spanje ofzo gebeurd? als ik naar dat busje kijk?
En, ik denk dat het een S3 ofzo is geweest ?
S3 het is een dieseltje
Lord_Vetinarizondag 21 maart 2004 @ 16:55
quote:
Op zondag 21 maart 2004 16:54 schreef yup het volgende:

[..]

Met 80 breekt een A3 niet door tweeen, anders is ie dus slechter dan de oude Astra ('91 - '94). Vrienden van me oom zijn gestorven door met 70+ (volgens technische recherche ofzo) een boom zijdelings aan te rijden. Was een paar jaar terug, en ja was een Astra model '91 - '94. Auto was niet door tweeen, was alleen (fataal voor de passagiers) verwrongen.
Je kunt 70 rijden en dan een boom pakken, maar als je niet los van de grond komt raak je de boom met een lagere snelheid. Deze wagen was duidelijk airborne op het moment van impact.
yupzondag 21 maart 2004 @ 16:59
quote:
Op zondag 21 maart 2004 16:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Je kunt 70 rijden en dan een boom pakken, maar als je niet los van de grond komt raak je de boom met een lagere snelheid. Deze wagen was duidelijk airborne op het moment van impact.
Toch ben ik ervan overtuigd dat een A3 niet doormidden kan met 70, ook niet airborne.

Je ziet dat de teller op 90 km/u staat, en de tacho op 2000, volgens mij ging hij veel harder, want als hij ong. 3500 ging, zou dat 120-150 moeten zijn. Als hij zat te blazen, moet hij wel hoog in de toeren gezeten hebben, toen hij airborne ging, gas gelost, en toen gas gelost was, snelheid was lager geworden en boom geramd. Denk ik
DeBastaardozondag 21 maart 2004 @ 17:00
quote:
Op zondag 21 maart 2004 16:54 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

S3 het is een dieseltje
my bad *D
D-Devilzondag 21 maart 2004 @ 17:06
quote:
Op zondag 21 maart 2004 16:38 schreef yup het volgende:

[..]

Het is mijl per uur, want bij Europese wagens word het steeds dichter naarmaate je de eind van de teller bekijkt. En het is een 3-deurs hatchback.

[afbeelding]

Want bij een sterkere TDi gaat de teller tot 260.
je plaatje is geen TDI ? .
Dante_Azondag 21 maart 2004 @ 17:07
quote:
Op zondag 21 maart 2004 16:59 schreef yup het volgende:

[..]

Toch ben ik ervan overtuigd dat een A3 niet doormidden kan met 70, ook niet airborne.

Je ziet dat de teller op 90 km/u staat, en de tacho op 2000, volgens mij ging hij veel harder, want als hij ong. 3500 ging, zou dat 120-150 moeten zijn. Als hij zat te blazen, moet hij wel hoog in de toeren gezeten hebben, toen hij airborne ging, gas gelost, en toen gas gelost was, snelheid was lager geworden en boom geramd. Denk ik
Het zou kunnen maar ik hecht eerlijk gezegd niet zo heel veel waarde aan de stand van de tellers. Als je ziet hoe de rest van de auto er aan toe is dan vind ik het moeilijk te geloven dat de teller helemaal geen last heeft ondervonden van de hele klap.

Als de teller toevallig op 10 had gestaan had niemand die teller gelooft, nu hij op 90 staat ziet het er geloofwaardiger uit maar het blijft mijns insziens even ongeloofwaardig dat je er serieus iets uit kunt afleiden. Als ik bij de technische recherche zou zitten zou ik het meenemen maar wel als onbetrouwbare informatie. Maar goed, ik zit niet bij de T.R. en moet er dus eigenlijk mijn mond over houden
gekke_sandrazondag 21 maart 2004 @ 17:10
Eh haha inderdaad erg bizar. Wel een spectaculair einde van je leven
flippie_flinkzondag 21 maart 2004 @ 17:36
dan vraag ik me ook af hoe je dit niet door kan hebben:

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1239254
Herr.Flickzondag 21 maart 2004 @ 17:42
quote:
Op zondag 21 maart 2004 16:27 schreef yup het volgende:

[..]


Een boom krijg je echt niet om,

bomen zijn gewoon echt gevaarlijk. Win je nooit van.
[..]


Bomen zijn niet gevaarlijk,knulletjes van 18 jaar die net een rijbewijs hebben en denken dat ze Schumacher zijn, die zijn gevaarlijk.

Ik ben nog nooit aan of lastig gevallen door een boom,wel vaak uit moeten wijken voor knulletjes die veels te hard reden.
Lord_Vetinarizondag 21 maart 2004 @ 17:43
quote:
Op zondag 21 maart 2004 17:42 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]



Bomen zijn niet gevaarlijk,knulletjes van 18 jaar die net een rijbewijs hebben en denken dat ze Schumacher zijn, die zijn gevaarlijk.

Ik ben nog nooit aan of lastig gevallen door een boom,wel vaak uit moeten wijken voor knulletjes die veels te hard reden.


Lang leve ABS
nietzmanzondag 21 maart 2004 @ 17:44
quote:
Op zondag 21 maart 2004 16:27 schreef yup het volgende:
Een boom krijg je echt niet om, geloof me, dit waren zelfs kleine bomen. Zelfs al ram je met een vrachtwagen met 100+ een dikke boom, de boom blijft overeind.
Ze zouden die auto's gewoon van hout moeten maken. Gat in de markt.
Herr.Flickzondag 21 maart 2004 @ 17:51
quote:
Op zondag 21 maart 2004 17:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]



Lang leve ABS
Had die audi a3 ook!

Xilantofzondag 21 maart 2004 @ 17:52
quote:
Op zondag 21 maart 2004 17:36 schreef flippie_flink het volgende:
dan vraag ik me ook af hoe je dit niet door kan hebben:

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1239254
yupzondag 21 maart 2004 @ 17:52
quote:
Op zondag 21 maart 2004 17:42 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]



Bomen zijn niet gevaarlijk,knulletjes van 18 jaar die net een rijbewijs hebben en denken dat ze Schumacher zijn, die zijn gevaarlijk.

Ik ben nog nooit aan of lastig gevallen door een boom,wel vaak uit moeten wijken voor knulletjes die veels te hard reden.
Ok je hebt gelijk, bomen zijn liev , ze geven zuurstof ze zouden nooit weggekapt moeten worden. Maar een paar vangrailingen ervoor zou geen luxe zijn
mdeenzondag 21 maart 2004 @ 17:53
quote:
Op zondag 21 maart 2004 16:38 schreef yup het volgende:

[..]

Het is mijl per uur, want bij Europese wagens word het steeds dichter naarmaate je de eind van de teller bekijkt. En het is een 3-deurs hatchback.

[afbeelding]

Want bij een sterkere TDi gaat de teller tot 260.
Je bewijst hiermee zelf dat het een km/h teller is. In deze teller is duidelijk te zien dat 100 km/h ongeveer midden boven is. Dit is ook het geval bij TDi tellers die tot 260 gaan.
Daarbij is het een auto met links stuur (dus geen engelse auto) en is het in Portugal gebeurd (wat moet een amerikaanse Audi in Portugal?) en is er geen kleine binnencirkel met km/h te zien (die volgens mij op alle mijlentellers staat).

Dit is een km/h teller. Geen twijfel mogelijk. Als je nog twijfelt, bekijk dan deze (door jou als voorbeeld aangehaalde) teller die tot 260 km/h. Dit is een 1.8 Turbo, maar zoals je al zegt zit deze teller ook in de TDI.

yupzondag 21 maart 2004 @ 17:54
quote:
Op zondag 21 maart 2004 17:53 schreef mdeen het volgende:

[..]

Je bewijst hiermee zelf dat het een km/h teller is. In deze teller is duidelijk te zien dat 100 km/h ongeveer midden boven is. Dit is ook het geval bij TDi tellers die tot 260 gaan.
Daarbij is het een auto met links stuur (dus geen engelse auto) en is het in Portugal gebeurd (wat moet een amerikaanse Audi in Portugal?) en is er geen kleine binnencirkel met km/h te zien (die volgens mij op alle mijlentellers staat).

Dit is een km/h teller. Geen twijfel mogelijk. Als je nog twijfelt, bekijk dan deze (door jou als voorbeeld aangehaalde) teller die tot 260 km/h. Dit is een 1.8 Turbo, maar zoals je al zegt zit deze teller ook in de TDI.

[afbeelding]
Ik bedoelde ook dat het een TDi was met KM/U sorry voor mijn domme fout, ipv mijl per uur, moet er km/u staan.
TheWilliedockSaintszondag 21 maart 2004 @ 17:58
wat een ongeluk
XgroverXzondag 21 maart 2004 @ 17:59
kzou wel fotos willen zien van die personen is nie veel van over denk ik....
Lord_Vetinarizondag 21 maart 2004 @ 18:00
quote:
Op zondag 21 maart 2004 17:59 schreef XgroverX het volgende:
kzou wel fotos willen zien van die personen is nie veel van over denk ik....
You are one sick puppy
Herr.Flickzondag 21 maart 2004 @ 18:01
quote:
Op zondag 21 maart 2004 17:52 schreef yup het volgende:

[..]

Ok je hebt gelijk, bomen zijn liev , ze geven zuurstof ze zouden nooit weggekapt moeten worden. Maar een paar vangrailingen ervoor zou geen luxe zijn
En een huis,of een viaduct,of noem maar op wat er nog meer langs de weg staat,zijn die dan wel beter?

Je moet het niet omdraaien,

Een auto is gemaakt om mee te rijden OVER de weg,die boom is niet gevaarlijk, het is de bestuurder in kwestie die zich vergist in de verkeerssituatie.

Dit is dus ook 1 van de redenen waarom er geen bomen staan vlak langs een circuit.
Die plaatsen zijn ervoor gemaakt om te racen.

Openbare weg = openbare weg,en geen circuit.

heb je daar moeite mee, rij dan gewoon niet op de openbare weg.
Bvlgarizondag 21 maart 2004 @ 18:05
Laatst is er een jongen met 260 tegen een boom aangereden en die boom is omgeknakt alsof het een luciferhoutje was.Die boom is vergelijkbaar met de dikte van die foto.
Lord_Vetinarizondag 21 maart 2004 @ 18:06
quote:
Op zondag 21 maart 2004 18:05 schreef Bvlgari het volgende:
Laatst is er een jongen met 260 tegen een boom aangereden en die boom is omgeknakt alsof het een luciferhoutje was.Die boom is vergelijkbaar met de dikte van die foto.
90 of 260 is een klein verschil, hoor...
Bvlgarizondag 21 maart 2004 @ 18:08
Wie heeft het over 90?
Lord_Vetinarizondag 21 maart 2004 @ 18:09
quote:
Op zondag 21 maart 2004 18:08 schreef Bvlgari het volgende:
Wie heeft het over 90?
Lees-het-topic
Bvlgarizondag 21 maart 2004 @ 18:10
Heb wel betere dingen te doen.
Lord_Vetinarizondag 21 maart 2004 @ 18:10
quote:
Op zondag 21 maart 2004 18:10 schreef Bvlgari het volgende:
Heb wel betere dingen te doen.
Bemoei je er dan ook niet mee...
Bvlgarizondag 21 maart 2004 @ 18:11
Hou me maar eens tegen.
flippie_flinkzondag 21 maart 2004 @ 18:13
quote:
Op zondag 21 maart 2004 18:11 schreef Bvlgari het volgende:
Hou me maar eens tegen.
UrbanMikezondag 21 maart 2004 @ 18:24
de eerste reactie op hetzelfde forum:
quote:
It's a fake, reasons:

There is no blood.

There is no fuel/oil/water or anything. You will note the engine is clean of fluids as is the rear of the car (fuel tank) which has crashed backwards into a tree.

There is no glass. If you pay any attention to the scene you will notice there is no glass anywhere not in the car, on the ground or left in any of the frames.

The ground is unbroken. Given that most of the crashed components are sharp and quite heavy the ground is not broken, look again at the engine if that had flown out of the car and crashed into the gound...

Wake up guys! :lol:
Denk dat ie wel eens gelijk zou kunnen hebben
Oosthoekzondag 21 maart 2004 @ 18:49
quote:
Op zondag 21 maart 2004 17:42 schreef Herr.Flick het volgende:


Bomen zijn niet gevaarlijk,knulletjes van 18 jaar die net een rijbewijs hebben en denken dat ze Schumacher zijn, die zijn gevaarlijk.

Ik ben nog nooit aan of lastig gevallen door een boom,wel vaak uit moeten wijken voor knulletjes die veels te hard reden.
Ach, een boom blijft een hard voorwerp dat tientallen jaren bewegingloos op zijn plaats blijft staan, en dan op een zekere dag plots voor een auto springt.
yupzondag 21 maart 2004 @ 18:55
quote:
Op zondag 21 maart 2004 18:24 schreef UrbanMike het volgende:
de eerste reactie op hetzelfde forum:
[..]

Denk dat ie wel eens gelijk zou kunnen hebben
1. dit is absoluut geen fotoshop.

2. welke idioot gaat een ongeluk in scene brengen, met een doormidden gezaagde/gesneden/whatever A3.

3. het lijkt me sterk dat dit soep (zowiezo geen soep) is of nep is.
Herr.Flickzondag 21 maart 2004 @ 18:59
quote:
Op zondag 21 maart 2004 18:49 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Ach, een boom blijft een hard voorwerp dat tientallen jaren bewegingloos op zijn plaats blijft staan, en dan op een zekere dag plots voor een auto springt.
En nie anders!!
Lord_Vetinarizondag 21 maart 2004 @ 19:14
quote:
It's a fake, reasons:

There is no blood.

There is no fuel/oil/water or anything. You will note the engine is clean of fluids as is the rear of the car (fuel tank) which has crashed backwards into a tree.

There is no glass. If you pay any attention to the scene you will notice there is no glass anywhere not in the car, on the ground or left in any of the frames.

The ground is unbroken. Given that most of the crashed components are sharp and quite heavy the ground is not broken, look again at the engine if that had flown out of the car and crashed into the gound...
1) Gezien het feit dat de personen eruit geslingerd zijn en waarschijnlijk gestorven zijn aan inwendig letsel, is de afwezigheid van bloed niet zo verwonderlijk. Bovendien is de grond droog, dus wordt bloed opgezogen. Ook liggen er dennennaalden op de grond, en die zuigen ook genoeg op.

2) Precies hetzelfde. Zoveel vloeistof zit er niet in een auto, Bovendien blijkt uit de benzinemeter dat de tank bijna leeg was. Grote kans dat de tank niet eens gekraakt is.

3) Er ligt wel degelijk glas. Op foto 2 ligt links in de hoek nog net een stukje van de voorruit. De andere ramen zullen versplinterd zijn en door de snelheid echt overal heen gevlogen zijn. Als de zon er niet op schijnt zijn glassplinters (zeker tussen dennennaalden) nauwelijks zichtbaar in een bos.

4) Onzin. Door de klap zal alles door de lucht getold hebben en min of meer loodrecht op de grond zijn beland. De indrukken zitten dus onder de voorwerpen.
flippie_flinkzondag 21 maart 2004 @ 19:42
quote:
Op zondag 21 maart 2004 19:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

1) Gezien het feit dat de personen eruit geslingerd zijn en waarschijnlijk gestorven zijn aan inwendig letsel, is de afwezigheid van bloed niet zo verwonderlijk. Bovendien is de grond droog, dus wordt bloed opgezogen. Ook liggen er dennennaalden op de grond, en die zuigen ook genoeg op.

2) Precies hetzelfde. Zoveel vloeistof zit er niet in een auto, Bovendien blijkt uit de benzinemeter dat de tank bijna leeg was. Grote kans dat de tank niet eens gekraakt is.

3) Er ligt wel degelijk glas. Op foto 2 ligt links in de hoek nog net een stukje van de voorruit. De andere ramen zullen versplinterd zijn en door de snelheid echt overal heen gevlogen zijn. Als de zon er niet op schijnt zijn glassplinters (zeker tussen dennennaalden) nauwelijks zichtbaar in een bos.

4) Onzin. Door de klap zal alles door de lucht getold hebben en min of meer loodrecht op de grond zijn beland. De indrukken zitten dus onder de voorwerpen.
en wat ook nog zou kunnen is dat als er brand zou zijn geweest de brandweer het heeft geblust en zodoende alle bloedsporen en benzine/olie plasjes weg heeft gespoten, vervolgens is het water in de zon weer opgedroogd
Lega-Nordzondag 21 maart 2004 @ 20:33
Dat die audi 100 reed, lijkt me onzin.

Hij zal wel op zijn top hebben gereden, nadat de Audi slipte trapten ze op de rem, waardoor de teller snel achteruit ging, en dan slippen en stuiteren ze nog even na.

Bij de tweedeling door de boom passeerde de teller de 100 omlaag.
CasBzondag 21 maart 2004 @ 21:32
Dan ben je dom
Oosthoekzondag 21 maart 2004 @ 22:06
Reken maar dat als die auto de lucht in is geweest, en de bestuurder remde, er nu 0,0 op de teller had gestaan.
Flatbeat-Ericzondag 21 maart 2004 @ 22:14
quote:
Op zondag 21 maart 2004 19:42 schreef flippie_flink het volgende:

[..]

en wat ook nog zou kunnen is dat als er brand zou zijn geweest de brandweer het heeft geblust en zodoende alle bloedsporen en benzine/olie plasjes weg heeft gespoten, vervolgens is het water in de zon weer opgedroogd
Sjonge dr zijn altijd van die mensen die ergens weer eens wat achter moeten zoeken vind ik altijd zo triest.

De brandstoftank zit achterin en zal waarschijnlijk nog heel zijn en wat hij lekt zie je niet want het trek toch gelijk de grond in.

Bloed zal je niet op de bekleding vinden want tijdens de klap heeft het lichaam niet eens de tijd gehad om te bloeden dat komt pas later. Als een persoon op slag dood is bloeit je helemaal niet hard meer (hard staat stil) Zelf meegemaakt met het ongeval hier beneden de bestuurder in dit geval was in tweeën gedeeld en had een ingedrukt hoofd maar haast geen bloed alleen maar st..nt.

Over dat glas: het voorraam zie je een aantal keren ergens op de grond liggen en het achterraam zit er bovenwonder nog in zijn geheel in de achter klep. Het glas van de zijruiten is in duizenden kleine stukjes versplinterd en over het terrein verspreid wat op de niet erg hoge kwaliteit foto’s is te zien.

zerotolerancezondag 21 maart 2004 @ 22:44
quote:
Op zondag 21 maart 2004 19:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
.........Bovendien is de grond droog, dus wordt bloed opgezogen. Ook liggen er dennennaalden op de grond, en die zuigen ook genoeg op......
Droge grond, vooral deze zandgrond neemt heel slecht water op. De plassen blijven wel even liggen en laten bovendien sporen achter.
flippie_flinkzondag 21 maart 2004 @ 23:21
quote:
Op zondag 21 maart 2004 22:14 schreef Flatbeat-Eric het volgende:

[..]

Sjonge dr zijn altijd van die mensen die ergens weer eens wat achter moeten zoeken vind ik altijd zo triest.

De brandstoftank zit achterin en zal waarschijnlijk nog heel zijn en wat hij lekt zie je niet want het trek toch gelijk de grond in.

Bloed zal je niet op de bekleding vinden want tijdens de klap heeft het lichaam niet eens de tijd gehad om te bloeden dat komt pas later. Als een persoon op slag dood is bloeit je helemaal niet hard meer (hard staat stil) Zelf meegemaakt met het ongeval hier beneden de bestuurder in dit geval was in tweeën gedeeld en had een ingedrukt hoofd maar haast geen bloed alleen maar st..nt.

Over dat glas: het voorraam zie je een aantal keren ergens op de grond liggen en het achterraam zit er bovenwonder nog in zijn geheel in de achter klep. Het glas van de zijruiten is in duizenden kleine stukjes versplinterd en over het terrein verspreid wat op de niet erg hoge kwaliteit foto’s is te zien.

[afbeelding]
ik zeg juist dat het wel zo is, en dus niet nep wat sommige zeggen
ook_gekzondag 21 maart 2004 @ 23:52
quote:
Op zondag 21 maart 2004 22:14 schreef Flatbeat-Eric het volgende:

[..]

Sjonge dr zijn altijd van die mensen die ergens weer eens wat achter moeten zoeken vind ik altijd zo triest.
Nee niet triest. Die houden alle optie,s open. En proberen op die manier opjectief te blijven.

Daar bij komt ook dat het wel heel raar is dat er dus nergens iets van vloeistof is. En dan kan je wel zeggen droge grond. Ja vast wel. Maar je moet er ECHT wel iets van vinden. Daar bij komt ook BV de radio. Dat voor frontje ligt er nog gewoon in. Beetje raar. Want je zou op z,n minst verwachten dat die net als de inzittende er uit gesmeten moeten worden.


En dat glas zie je ook nergens. Sla je foto,s maar eens op en ga maar eens in zoemen. Je komt niks maar dan werkelijk NIKS tegen van glas.

Zelf denk ik dat die ramen al lang kapot waren voor dat de auto tot stilstand kwam.

Ik denk ook niet dat het nep is.
Maar het is juist goed dat mensen met vragen komen en niet alles voor zoete koek slikken.
Is dus niks triest aan
Faraomaandag 22 maart 2004 @ 00:03
Damn ik heb ondertussen toch wel heel wat aan zeer zware ongevallen meegemaakt maar zoiets als dit heb ik ook nog nooit gezien.
StefanPmaandag 22 maart 2004 @ 00:09
Ik heb 2x in het echt een auto in 2 stukken gezien, een keer in de straat vlakbij mn huis tegen een telefoonpaal en de andere keer tegen een betonnen bloembak. Allebei de keren de inzittenden dood
Killer_Mommaandag 22 maart 2004 @ 00:21
18 jarige rijden vaak met meer verstand als boeren in een tactor, en een grote mais wagen er achter.
hij reed in de binnenbocht mijn man aan
over t dak heen, 3 inzittenden.
ze hebben t overleefd, zelfs de radio, nog zo een met een ijzeren kast, was doormidden.
t is niet altijd jouw schuld...maar gekken blijvevn er, geen verstand.
Killer_Mommaandag 22 maart 2004 @ 00:21
quote:
Op maandag 22 maart 2004 00:09 schreef StefanP het volgende:
Ik heb 2x in het echt een auto in 2 stukken gezien, een keer in de straat vlakbij mn huis tegen een telefoonpaal en de andere keer tegen een betonnen bloembak. Allebei de keren de inzittenden dood
verkeerde smili?
Blackheartmaandag 22 maart 2004 @ 02:23
Ik mis een paar dingen.
Een kameraad heeft me erop gewezen.

Bloedvlekken, maar da's te verklaren indien de inzittenden eruit geslingerd zijn.
Maar de olie en koelwaterplekken onder de resten van de motor?
GWDmaandag 22 maart 2004 @ 02:53
Een gast hier was met zijn spiksplinter nieuwe BMW M3 met 215 km/u tegen een boom gereden, dat was een ruim meter dikke boom. Deze lag compleet doormiddel (zowel de meter dikke boom als de auto) samen met de inzittende

Ik denk dat deze niet harder dan 80 - 100 hadden gereden anders was die boom er veel erger aan toe geweest. daarbij moet je eens letten op de vervorming van het stuur, daar is de bestuurder denk ik vol met zijn hoofd op geknald
WeirdMickymaandag 22 maart 2004 @ 02:55
tis vast nep, check alleen die grond al ownee, de grond is nog intact, er is niets te zien
EminemRulezzmaandag 22 maart 2004 @ 10:17
Wat hebben die andere auto's eromheen voor kenteken ? Lijkt me portugees idd
EminemRulezzmaandag 22 maart 2004 @ 10:19
quote:
Op zondag 21 maart 2004 19:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

1) Gezien het feit dat de personen eruit geslingerd zijn en waarschijnlijk gestorven zijn aan inwendig letsel, is de afwezigheid van bloed niet zo verwonderlijk. Bovendien is de grond droog, dus wordt bloed opgezogen. Ook liggen er dennennaalden op de grond, en die zuigen ook genoeg op.

2) Precies hetzelfde. Zoveel vloeistof zit er niet in een auto, Bovendien blijkt uit de benzinemeter dat de tank bijna leeg was. Grote kans dat de tank niet eens gekraakt is.

3) Er ligt wel degelijk glas. Op foto 2 ligt links in de hoek nog net een stukje van de voorruit. De andere ramen zullen versplinterd zijn en door de snelheid echt overal heen gevlogen zijn. Als de zon er niet op schijnt zijn glassplinters (zeker tussen dennennaalden) nauwelijks zichtbaar in een bos.

4) Onzin. Door de klap zal alles door de lucht getold hebben en min of meer loodrecht op de grond zijn beland. De indrukken zitten dus onder de voorwerpen.
Foto 10 zie je zelfs de hele voorruit liggen
EminemRulezzmaandag 22 maart 2004 @ 10:21
WTF ? De handrem staat erop
oogemaandag 22 maart 2004 @ 11:00
quote:
Op maandag 22 maart 2004 02:23 schreef Blackheart het volgende:
Ik mis een paar dingen.
Een kameraad heeft me erop gewezen.

Bloedvlekken, maar da's te verklaren indien de inzittenden eruit geslingerd zijn.
Maar de olie en koelwaterplekken onder de resten van de motor?
misschien is dat blok al verplaatst, zo te zien zijn die foto's een flink stuk later na de gebeurtenis.
Supaaahmaandag 22 maart 2004 @ 11:14
quote:
Op zondag 21 maart 2004 17:59 schreef XgroverX het volgende:
kzou wel fotos willen zien van die personen is nie veel van over denk ik....
Die staan op rottem.com .
Lord_Vetinarimaandag 22 maart 2004 @ 11:20
quote:
Op maandag 22 maart 2004 10:21 schreef EminemRulezz het volgende:
WTF ? De handrem staat erop
De achterkant is erafgerukt, dus de remkabel heeft en zwiep gekregen. Die kan dus best de handrem aangetrokken hebben. Of deze meneer wou even stoer als een rallyrijder een bocht nemen door zijn handrem aan te trekken....
SRD_Donmaandag 22 maart 2004 @ 13:26
quote:
Op zondag 21 maart 2004 17:42 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]
Ik ben nog nooit aan of lastig gevallen door een boom,wel vaak uit moeten wijken voor knulletjes die veels te hard reden.
i'm sorry gelukkig ben ik nog bezig met mun rijlessen
Herr.Flickmaandag 22 maart 2004 @ 14:00
quote:
Op maandag 22 maart 2004 13:26 schreef SRD_Don het volgende:

[..]

i'm sorry gelukkig ben ik nog bezig met mun rijlessen
Is nie errug,doe het graag voor je, duurt toch meestal maar even..... (zie foto's)

SRD_Donmaandag 22 maart 2004 @ 14:24
nah, ik rij best rustig, alleen op de snelweg wil het nog eens te hard gaan
yupmaandag 22 maart 2004 @ 16:19
quote:
Op maandag 22 maart 2004 02:53 schreef GWD het volgende:
Een gast hier was met zijn spiksplinter nieuwe BMW M3 met 215 km/u tegen een boom gereden, dat was een ruim meter dikke boom. Deze lag compleet doormiddel (zowel de meter dikke boom als de auto) samen met de inzittende

Ik denk dat deze niet harder dan 80 - 100 hadden gereden anders was die boom er veel erger aan toe geweest. daarbij moet je eens letten op de vervorming van het stuur, daar is de bestuurder denk ik vol met zijn hoofd op geknald
Een A3 van 1200-1300 kilo kan niks tegen een boom doen, al reed ie 200, een boom is vrijwel onverwoestbaar ding. De reden dat bomen vaak fataal zijn is dat ze niet meegeven. Je hebt alleen de kreukelzone van de auto en die is gewoon te kort voor gestoorde snelheden, zelfs bij 50 blijft er vaak niks over van een auto. Helemaal als je de boom dwars door de lucht zijdelings ramt

Ik heb het al een paar keer in de topic verteld, maar als die A3 met 70 erop was geramd is een Astra van '91 - '94 veiliger, ik heb zelf de wrak gezien van een Astra die met 70 dwars de boom heeft geramd, en beide inzittenden dood, maar auto zeker niet doormidden.

Als je stuur hard genoeg grijpt kan dat ook gebeuren, heb een keertje gezien (op tv) dat iemand een paar keer ging koprollen met een offroader, en hij greep de stuur zo hard vast, dat ie op een dergelijke manier als deze verbogen was. Maar het kan ook een kopstoot zijn ja.
Patrick281maandag 22 maart 2004 @ 20:51
Heeft iemand de foto's nog, ik kan de website niet meer openen.
SpleeffYmaandag 22 maart 2004 @ 22:58
quote:
Op maandag 22 maart 2004 20:51 schreef Patrick281 het volgende:
Heeft iemand de foto's nog, ik kan de website niet meer openen.
Zou ze ook graag willen hebben ...
spectrumanalysermaandag 22 maart 2004 @ 23:14
Audio A-tree
SpleeffYmaandag 22 maart 2004 @ 23:19
quote:
Op maandag 22 maart 2004 23:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
Audio A-tree
Bedankt !
SvenThaManmaandag 22 maart 2004 @ 23:20

Ligt het aan mij of zit er enorm weinig profiel op de banden?
Jofunu-kunmaandag 22 maart 2004 @ 23:51
Dat lage profiel gehalte was mij ook al opgevallen jah.. Zou ook nog een (mede-) oorzaak kunnen zijn..
dolfijn999dinsdag 23 maart 2004 @ 03:05
[Offtopic]
Dat de ene boom wel afbreekt en de ander niet, heeft te maken wat voor soort boom, een naaldboom (zoals op de foto) zijn nogal taai (veert mee, probeer maar eens een naaldboom-tak te breken), terwijl een loofboom "zachter" zijn, deze breekt eerder.
[/Offtopic]

Ik twijfel erniet aan dat dit een echt ongeluk is, op een van de foto's is te zien dat de achterkant tegen een boom staat, met precies de "afdruk" van de boom in de kofferdeksel en achterbumper.
Patrick281woensdag 24 maart 2004 @ 12:27
quote:
Op maandag 22 maart 2004 23:51 schreef Jofunu-kun het volgende:
Dat lage profiel gehalte was mij ook al opgevallen jah.. Zou ook nog een (mede-) oorzaak kunnen zijn..
Gewoon het type sportband... kan met minder profiel toch voldoende water afvoeren.
En meer (plakkerig)rubber op de weg = meer grip ..