Ik zat op 95 kg (ik voelde me net een
Wij hebben van een collega het E.G.A. dieet gekregen, en ik ben inmiddels 12 kilo kwijt en mijn man 17.
We voelen ons kiplekker en hebben het idee dat we dit wel ff volhouden.
Zijn er meer mensen die bij de E.G.A. zitten, of het dieet gebruiken (zonder begeleiding, zoals ook wij doen), en zo ja, wat waren jou resultaten?
Het is onderverdeeld in groepen en je moet uit elke groep elke dag produkten gebruiken.
ff snel gecopied
quote:3 x per dag eten is een vereiste!
Groep 1
Brood, aardappelen, rijst, macaroni, peulvruchten etc.
Onmisbaar voor de levering van:
Zetmeel, eiwitten, voedingsvezels, vitamines, mineralen.Groep 2
Groente en fruit,
Vitamines, mineralen en voedingsvezels.Groep 3
Melk, kaas, melkproducten, vlees(waren), kip, vis, tahoe, ei, etc.
Eiwitten, vitamines, kalk en ijzer.Groep 4
Margarine, halvarine, olie etc.
Vetten en vitamines.
We beginnen de dag met 1 bruine boterham met beleg, cornflakes, brinta of all-bran met melk of yoghurt en een stuk fruit.
's Middags 2 boterhammen met beleg en fruit.
's Avonds eten we weinig aardappels (100 gram) of andere zetmeelprodukten, veel groente (liefst vers) en 100 gram vlees, vis of gevogelte (mannen mogen 180 gram) en nog fruit na, en vaak yoghurt.
Elke maand is er een heel weekmenu samengesteld (met recepten, en die zijn echt lekker! Maar je eet dus 4 weken achtereen hetzelfde) en op sommige dagen hebben we het gevoel dat we zitten te vreten als varkens, en toch nog afvallen!
Heb je tussentijds nog ernstige trek in zoetigheid?
Want zo te zien is dat helemaal van het menu geschrapt
quote:Nou wat jammer zeg, ik had zo gehoopt hier inmiddels wat heerlijke
Op dinsdag 24 juli 2001 07:49 schreef Faat het volgende:
...bla, bla.....Moet nu de deur uit, lees het vanmiddag welom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Jij misschien Kleintje?
En waar staan de letters E.G.A. eigenlijk voor dat zoekt ook ff handiger
We zitten nu allebei op ons goede gewicht en houden dat door te blijven invullen, maar
ook zonder de website en zonder de hele dag te rekenen hebben we nu een goed besef van wat je kunt eten zonder aan te komen. Vreetdagen (vakantie en feestjes) worden natuurlijk niet ingevuld. Maar na zo'n uitbarsting gaan we altijd weer trouw verder met
de website.
Allemaal succes en sterkte.
Het is idd een heel verantwoord dieet.
De website kun je trouwens vinden op http://www.eganederland.nl/
quote:Ik heb eens even een weekmenu erbij gepakt en 2 dagen eruit getrokken:
En kun je eens een paar voorbeelden van avondeten plaatsen?
Maandag:
100 gram krieltjes (opschudden met œ eetlepel roomboter en fijngeknipte peterselie)
115 gram doperwten
100 gram kabeljauw (heren 185 gr.)
250 cc yoghurt
200 gram meloen
Dinsdag:
Zomerstoofschotel
250 cc yoghurt
150 gram aardbeien
Recept Zomerstoofschotel
125 gram courgette, œ rode paprika, 100 gram gekookte krieltjes, 135 gram shoarmavlees (heren 205 gram), 200 gram pommodore (gezeefde tomaat), uienvlokken, peper, zout, kerriepoeder, paprikapoeder, eventueel gemberpoeder en sambal.
Shoarmavlees zachtjes bakken op een pan-fit vel. (Dit bakpapier is te koop bij de Marskramer onder de naam No-Stik.) Paprika en courgette wassen en in blokjes snijden. Shoarmavlees in een zeef uit laten lekken. De krieltjes op een pan-fit vel bruin bakken. De krieltjes uit de pan halen. Vervolgens de paprika en courgette licht aan bakken en de kruiden toevoegen. Alles bij elkaar in een pan mengen met de uienvlokken en de pommodore. Het geheel nog ca. 10 minuten laten sudderen.
quote:
Heb je tussentijds nog ernstige trek in zoetigheid?
Want zo te zien is dat helemaal van het menu geschrapt
Af en toe heb ik wel eens trek, maar niet specifiek in zoetigheid. Ik heb de afgelopen week wel een stukje chocola genomen. Ik was een echte chocoladefreak en ik kan het nu erg waarderen!
quote:Nee, maar het is wel toegestaan. Er is nl. een groep met onbeperkte groentes, die je als tussendoortje mag gebruiken. Ik hou me strikt aan 3 maaltijden per dag, zonder tussendoortjes.
Gebruik je ook nog tussendoortjes?
quote:Als je het recept ziet, merk je dat dat best wel meevalt. Je moet een beetje creatief zijn in de keuken, dan kun je heerlijke recepten voor de dag toveren.
Het lijkt mij zo dodelijk saai om alle avonden aardappels, vlees en groente
quote:Ik eet nu niet veel meer dan toen. Ik at alleen veel vetter. Veel gefrituurd ook. En zakken chips, kilo's!
Als ik dat soort diëten lees, dan valt het me altijd op dat dat veel méér is dan wat ik normaal eet. Dus door meer eten toch afvallen? Of at jij eerst meer dan nu?
Ik zit momenteel erg lekker in mijn vel en dat komt natuurlijk puur door de verantwoorde en gezonde voeding. Ik heb me in tijden niet zo gezond gevoeld! Ik heb nog zo'n 18 kilo te gaan en op deze manier is het niet moeilijk.
Ik ben voorlopig nog niet uitgelijnd!
quote:Ow ja, maar dat eet ik dus ook eik helemaal niet. Alleen in het weekend wil ik me wel eens te buiten gaan aan ijs en chocolade, maar dat mag van mij ook wel zo blijven.
Op dinsdag 24 juli 2001 22:34 schreef Cobaldus het volgende:
Ik eet nu niet veel meer dan toen. Ik at alleen veel vetter. Veel gefrituurd ook. En zakken chips, kilo's!
En daar zit 'm het venijn.
Maar het is dus eik voor mensen die zelf niet echt gezond eten.
quote:Waarom denk je dat ik zo baggervet werd?
Maar het is dus eik voor mensen die zelf niet echt gezond eten.
Ik heb het dieet ook thuis liggen, wel verouderd.
Ik ben geheel op eigen kracht de afgelopen 10 maanden 10 kilo kwijt geraakt.
Helaas gaat het de laatste dagen niet zo best.
Hoe bedoel je dat het niet zo best gaat de laatste tijd?
Heb je last van lekkere trek of sta ja gewoon stil?
Dat laatste heb ik nb in 7 weken al regelmatig gehad.
Ik 'jojo' echt naar beneden, zoiets van 2 stapjes naar voren en een stapje terug.
Ik hoorde dat je schildklier er ook mee te maken heeft. Die schijnt zich aan te passen aan je eetgewoontes.
Ik heb nu zelfs al na korte tijd mijn standpunt drastisch gewijzigd.
Ik wilde nl. voor de vakantie 25 afvallen (in een periode van 4 maanden) maar dat heb ik naast me neergelegd omdat dat praktisch niet haalbaar is. Al val ik maar een halve kilo per week af, ik heb nu een goed dieet en ik kan het op deze manier prima volhouden. Ik ga in ieder geval door totdat ik de 65 kilo bereikt heb!
Maar ja, wat is lekkerder dan een flinke zak chips of een lekkere reep chocola! Ondanks dat ik geen hongergevoel heb, vind ik het toch wel lekker om heel af en toe een stukje chocola te nemen.
Ik heb eerlijk gezegd het idee dat je met dit dieet geen doorzettingsvermogen hoeft te hebben omdat je gewoon mag eten.
Ik heb Modifast gebruikt en daar mag je geen fruit bij eten. Als je weet hoeveel trek ik had in fruit, en bepaalde soorten groenten (die je ook niet mocht gebruiken bij Modifast)!
Ik had toen bij de Modifast meer behoefte aan groente en fruit, dan nu bij dit dieet aan zoetigheden en chips.
Maar met de huidige eetgewoontes is een gezond voedingspatroon toch ook wel een dieet.
Hierbij krijg je gewoon een goede richtlijn tot gezonder eten en leven en dat wil zeggen... afvallen.
Enne, nieuwe kleren omdat ik steeds dikker word kost ook heel wat hoor!
Maar goed, ben nu dus bezig, heb me er donderdag en vrijdag al niet aan gehouden maar toch ging ik op de weegschaal staan vanmorgen en ik ben nu al 2 kilo kwijt.
Het bevalt tot nu toe goed, behalve die verplichte groente
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop