abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 juli 2001 @ 07:14:22 #1
7090 Cobaldus
De eeuwige Gezelligheid
pi_1265190
Sinds 7 weken zijn mijn hubbie en ik op dieet.

Ik zat op 95 kg (ik voelde me net een

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
)en wil terug naar de 65.
Hij zat op 121 (na te zijn gestopt met roken) en wilt terug naar de 90.

Wij hebben van een collega het E.G.A. dieet gekregen, en ik ben inmiddels 12 kilo kwijt en mijn man 17.
We voelen ons kiplekker en hebben het idee dat we dit wel ff volhouden.

Zijn er meer mensen die bij de E.G.A. zitten, of het dieet gebruiken (zonder begeleiding, zoals ook wij doen), en zo ja, wat waren jou resultaten?

Wie lelijk is, kan niet mooi kijken
  dinsdag 24 juli 2001 @ 07:15:39 #2
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_1265194
Wat is E.G.A. en hoe werkt het?
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  dinsdag 24 juli 2001 @ 07:37:48 #3
7090 Cobaldus
De eeuwige Gezelligheid
pi_1265209
Dit dieet is samengesteld mbv de voedingswijzer.
Schijf van 5 wordt 'ie geloof ik ook genoemd.

Het is onderverdeeld in groepen en je moet uit elke groep elke dag produkten gebruiken.

ff snel gecopied

quote:
Groep 1
Brood, aardappelen, rijst, macaroni, peulvruchten etc.
Onmisbaar voor de levering van:
Zetmeel, eiwitten, voedingsvezels, vitamines, mineralen.

Groep 2
Groente en fruit,
Vitamines, mineralen en voedingsvezels.

Groep 3
Melk, kaas, melkproducten, vlees(waren), kip, vis, tahoe, ei, etc.
Eiwitten, vitamines, kalk en ijzer.

Groep 4
Margarine, halvarine, olie etc.
Vetten en vitamines.

3 x per dag eten is een vereiste!

We beginnen de dag met 1 bruine boterham met beleg, cornflakes, brinta of all-bran met melk of yoghurt en een stuk fruit.

's Middags 2 boterhammen met beleg en fruit.

's Avonds eten we weinig aardappels (100 gram) of andere zetmeelprodukten, veel groente (liefst vers) en 100 gram vlees, vis of gevogelte (mannen mogen 180 gram) en nog fruit na, en vaak yoghurt.

Elke maand is er een heel weekmenu samengesteld (met recepten, en die zijn echt lekker! Maar je eet dus 4 weken achtereen hetzelfde) en op sommige dagen hebben we het gevoel dat we zitten te vreten als varkens, en toch nog afvallen!

dinsdag 24 juli 2001 @ 07:48:53 #4
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_1265216
Waar staat de wodka in de schijf van 5?
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Nicht ärgern, nur wundern!
  dinsdag 24 juli 2001 @ 07:49:32 #5
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_1265217
Dat klinkt allemaal heel verantwoordelijk en lijkt mij een uitstekende manier
om af te vallen. Zeker ook omdat het voor een langere tijd goed is vol te houden.

Heb je tussentijds nog ernstige trek in zoetigheid?
Want zo te zien is dat helemaal van het menu geschrapt

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Gebruik je ook nog tussendoortjes?
En kun je eens een paar voorbeelden van avondeten plaatsen?
Het lijkt mij zo dodelijk saai om alle avonden aardappels, vlees en groente
Vooral veel groente te moeten eten
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Moet nu de deur uit, lees het vanmiddag wel
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_1265856
Mijn moeder en zus hebben het jaren geleden gedaan en sindsdien zijn ze ook nooit meer te zwaar geworden.
Hebben ze ook een website???
  dinsdag 24 juli 2001 @ 15:25:43 #7
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_1267054
quote:
Op dinsdag 24 juli 2001 07:49 schreef Faat het volgende:
...bla, bla.....Moet nu de deur uit, lees het vanmiddag wel
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Nou wat jammer zeg, ik had zo gehoopt hier inmiddels wat heerlijke
magere recepten voor het avondeten te kunnen vinden
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Jij misschien Kleintje?
En waar staan de letters E.G.A. eigenlijk voor dat zoekt ook ff handiger

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  dinsdag 24 juli 2001 @ 15:47:10 #8
483 sdb
Pluk de dag
pi_1267188
Een vriendin Marian en ik waren maar een paar kilootjes te zwaar, maar hadden erg veel aan de website www.overgewicht.nl
Hier kun je (bijna) alles wat je eet invullen en dan zie je hoeveel calorieeen en grammen vet je hebgt gegeten. Na het invullen van je persoonlijke gegevens (lengte, huidige gewicht, streefgewicht, beweging) krijg je namelijk te zien hoeveel je mag eten.

We zitten nu allebei op ons goede gewicht en houden dat door te blijven invullen, maar
ook zonder de website en zonder de hele dag te rekenen hebben we nu een goed besef van wat je kunt eten zonder aan te komen. Vreetdagen (vakantie en feestjes) worden natuurlijk niet ingevuld. Maar na zo'n uitbarsting gaan we altijd weer trouw verder met
de website.
Allemaal succes en sterkte.

Life is a moment in space

dinsdag 24 juli 2001 @ 16:09:32 #9
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_1267357
Als ik dat soort dieeten lees, dan valt het me altijd op dat dat veel méér is dan wat ik normaal eet. Dus door meer eten toch afvallen? of at jij eerst meer dan nu?
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  dinsdag 24 juli 2001 @ 22:34:39 #10
7090 Cobaldus
De eeuwige Gezelligheid
pi_1269399
Tja, ook ik ben wel eens van huis.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Het is idd een heel verantwoord dieet.
De website kun je trouwens vinden op http://www.eganederland.nl/

quote:
En kun je eens een paar voorbeelden van avondeten plaatsen?
Ik heb eens even een weekmenu erbij gepakt en 2 dagen eruit getrokken:

Maandag:
100 gram krieltjes (opschudden met œ eetlepel roomboter en fijngeknipte peterselie)
115 gram doperwten
100 gram kabeljauw (heren 185 gr.)
250 cc yoghurt
200 gram meloen

Dinsdag:
Zomerstoofschotel
250 cc yoghurt
150 gram aardbeien

Recept Zomerstoofschotel
125 gram courgette, œ rode paprika, 100 gram gekookte krieltjes, 135 gram shoarmavlees (heren 205 gram), 200 gram pommodore (gezeefde tomaat), uienvlokken, peper, zout, kerriepoeder, paprikapoeder, eventueel gemberpoeder en sambal.
Shoarmavlees zachtjes bakken op een pan-fit vel. (Dit bakpapier is te koop bij de Marskramer onder de naam No-Stik.) Paprika en courgette wassen en in blokjes snijden. Shoarmavlees in een zeef uit laten lekken. De krieltjes op een pan-fit vel bruin bakken. De krieltjes uit de pan halen. Vervolgens de paprika en courgette licht aan bakken en de kruiden toevoegen. Alles bij elkaar in een pan mengen met de uienvlokken en de pommodore. Het geheel nog ca. 10 minuten laten sudderen.

quote:
Heb je tussentijds nog ernstige trek in zoetigheid?
Want zo te zien is dat helemaal van het menu geschrapt

Af en toe heb ik wel eens trek, maar niet specifiek in zoetigheid. Ik heb de afgelopen week wel een stukje chocola genomen. Ik was een echte chocoladefreak en ik kan het nu erg waarderen!

quote:
Gebruik je ook nog tussendoortjes?
Nee, maar het is wel toegestaan. Er is nl. een groep met onbeperkte groentes, die je als tussendoortje mag gebruiken. Ik hou me strikt aan 3 maaltijden per dag, zonder tussendoortjes.
quote:
Het lijkt mij zo dodelijk saai om alle avonden aardappels, vlees en groente
Als je het recept ziet, merk je dat dat best wel meevalt. Je moet een beetje creatief zijn in de keuken, dan kun je heerlijke recepten voor de dag toveren.
Het mooie is dat je alle specerijen mag gebruiken, en daar kun je natuurlijk ook een hoop mee doen.
quote:
Als ik dat soort diëten lees, dan valt het me altijd op dat dat veel méér is dan wat ik normaal eet. Dus door meer eten toch afvallen? Of at jij eerst meer dan nu?
Ik eet nu niet veel meer dan toen. Ik at alleen veel vetter. Veel gefrituurd ook. En zakken chips, kilo's!
En daar zit 'm het venijn.

Ik zit momenteel erg lekker in mijn vel en dat komt natuurlijk puur door de verantwoorde en gezonde voeding. Ik heb me in tijden niet zo gezond gevoeld! Ik heb nog zo'n 18 kilo te gaan en op deze manier is het niet moeilijk.
Ik ben voorlopig nog niet uitgelijnd!

dinsdag 24 juli 2001 @ 22:46:33 #11
3265 the shining
Toeval bestaat niet!
pi_1269480
Mijn moeder en een vriendin zitten al 2 jaar op de E.G.A. Ze gaan elke dinsdagavond naar een E.G.A avond waar ze worden gewogen, ze krijgen er tips en recepten. M'n moeder is ondertussen al aardig wat afgevallen (weet niet pcies hoeveel
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
) en kan het ook goed volhouden..
Ik vind het alleen soms nogal veel wat ze 'verplicht' op moet eten
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
De dromer kan je vermoorden, de droom niet...
  dinsdag 24 juli 2001 @ 23:09:43 #12
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_1269613
quote:
Op dinsdag 24 juli 2001 22:34 schreef Cobaldus het volgende:
Ik eet nu niet veel meer dan toen. Ik at alleen veel vetter. Veel gefrituurd ook. En zakken chips, kilo's!
En daar zit 'm het venijn.
Ow ja, maar dat eet ik dus ook eik helemaal niet. Alleen in het weekend wil ik me wel eens te buiten gaan aan ijs en chocolade, maar dat mag van mij ook wel zo blijven.

Maar het is dus eik voor mensen die zelf niet echt gezond eten.

Frankly, my dear, I don't give a damn.
  woensdag 25 juli 2001 @ 06:30:07 #13
7090 Cobaldus
De eeuwige Gezelligheid
pi_1270523
quote:
Maar het is dus eik voor mensen die zelf niet echt gezond eten.
Waarom denk je dat ik zo baggervet werd?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  woensdag 25 juli 2001 @ 12:07:21 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_1271507
E.G.A. staat voor Eerste Goudse Afslankclub (kan ook vereniging zijn).
Is inmiddels landelijk.

Ik heb het dieet ook thuis liggen, wel verouderd.
Ik ben geheel op eigen kracht de afgelopen 10 maanden 10 kilo kwijt geraakt.
Helaas gaat het de laatste dagen niet zo best.

woensdag 25 juli 2001 @ 15:45:58 #15
7090 Cobaldus
De eeuwige Gezelligheid
pi_1272917
Hoi Brighteyes,

Hoe bedoel je dat het niet zo best gaat de laatste tijd?
Heb je last van lekkere trek of sta ja gewoon stil?

Dat laatste heb ik nb in 7 weken al regelmatig gehad.
Ik 'jojo' echt naar beneden, zoiets van 2 stapjes naar voren en een stapje terug.

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Een week stilstaan of zelfs wat aankomen en dan ineens 2 kilo in 3 dagen of zo.
Wat dat betreft heb ik trouwens niks te klagen, 12 kilo kwijt in 7œ week.

Ik hoorde dat je schildklier er ook mee te maken heeft. Die schijnt zich aan te passen aan je eetgewoontes.

Ik heb nu zelfs al na korte tijd mijn standpunt drastisch gewijzigd.
Ik wilde nl. voor de vakantie 25 afvallen (in een periode van 4 maanden) maar dat heb ik naast me neergelegd omdat dat praktisch niet haalbaar is. Al val ik maar een halve kilo per week af, ik heb nu een goed dieet en ik kan het op deze manier prima volhouden. Ik ga in ieder geval door totdat ik de 65 kilo bereikt heb!

pi_1273201
Ehhm wat je schrijft klinkt niet echt als een dieet als ik het zo mag zeggen. Meer als een normaal voedingspatroon, zo zou je ideale voedingswijzer eruit zien, je valt af doordat je de extra's laat staan.
Wat eigenlijk de crux is van elk dieet, de caloriebommen laten liggen.....
pi_1273210
Wat overigens niet wegneemt dat ik het best van doorzettingsvermogen vind getuigen, dat je je hier nu strak aan houdt, en dus afvalt.
  woensdag 25 juli 2001 @ 18:59:00 #18
7090 Cobaldus
De eeuwige Gezelligheid
pi_1273772
Je heb idd gelijk Joepsta, maar daar is juist het dieet op gebaseerd, op een gezond voedingspatroon.
Ik heb in de loop der tijd wel geleerd dat je met al die diëten een hoop belangrijke voedingsstoffen laat liggen en deze puur op vochtverlies gebaseerd zijn.

Maar ja, wat is lekkerder dan een flinke zak chips of een lekkere reep chocola! Ondanks dat ik geen hongergevoel heb, vind ik het toch wel lekker om heel af en toe een stukje chocola te nemen.
Ik heb eerlijk gezegd het idee dat je met dit dieet geen doorzettingsvermogen hoeft te hebben omdat je gewoon mag eten.

Ik heb Modifast gebruikt en daar mag je geen fruit bij eten. Als je weet hoeveel trek ik had in fruit, en bepaalde soorten groenten (die je ook niet mocht gebruiken bij Modifast)!

Ik had toen bij de Modifast meer behoefte aan groente en fruit, dan nu bij dit dieet aan zoetigheden en chips.

Maar met de huidige eetgewoontes is een gezond voedingspatroon toch ook wel een dieet.

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

pi_1499589
Hoe gaat het er nu mee?
Even benieuwd.
Misschien dat ik vanavond ook wel naar de EGA wil gaan.
pi_1501165
Is dat allemaal niet duur???
pi_1501185
20 piek per inschrijving en daarna 10 piek per keer.
En als het helpt...
Wat denk je dat een abtronic kost? Die zalf, batterijen, verslijten van die band!
Of de sportschool.

Hierbij krijg je gewoon een goede richtlijn tot gezonder eten en leven en dat wil zeggen... afvallen.

Enne, nieuwe kleren omdat ik steeds dikker word kost ook heel wat hoor!

pi_1564166
Helaas geen reactie gehad van Cobaldus.
Maar goed, vanavond ga ik er dus echt zelf heen.
Ik MOET gewoon kilo's kwijt raken wil ik straks geen tent van een trouwjurk kopen
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_1600910
Vorige week dus gegaan.
Een hoop blablabla maar goed, daarna op de weegschaal.
Oh... ik was 3 kilo lichter dan ik dacht
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Maar goed, ben nu dus bezig, heb me er donderdag en vrijdag al niet aan gehouden maar toch ging ik op de weegschaal staan vanmorgen en ik ben nu al 2 kilo kwijt.

Het bevalt tot nu toe goed, behalve die verplichte groente

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Maar goed... nog een paar weken volhouden dan zit ik weer op mijn gewicht (55 kilo) en daarna is het een kwestie van volhouden met normaal eten en anders heb ik altijd die leidraad die ik kan volgen om af te vallen!

pi_1624964
Voor wie update ik dit topic eigenlijk nog?
Ik geef alleen nog even door dat ik ruim 2,5 kilo kwijt was na een week.
  donderdag 13 september 2001 @ 10:44:20 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_1625612
Gefeli Kleintje!
En doorgaan he!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop